Στη γραμμή εκκίνησης η νέα σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα

14 Ιουνίου 2022
10:58

Σε τροχιά ενεργοποίησης των μελετών για την νέα σιδηροδρομική Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα γραμμή προχωρά ο ΟΣΕ με στόχο η γραμμή αυτή να μπορεί να ολοκληρωθεί την επόμενη δεκαετία. Σύμφωνα με έγγραφο του ΟΣΕ σε ερώτηση βουλευτή για το θέμα, η πρώτη φάση των μελετών έχει ήδη ολοκληρωθεί. Πρόκειται για σημαντικό ελλειπών τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας που προωθείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και αφορά στην επέκταση του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου.

Για να ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες μελέτες (οριστικές μελέτες) για τη δημοπράτηση της κατασκευής του έργου, ο ΟΣΕ υπέβαλε τον Μάρτιο του 2021, αίτημα χρηματοδότησης ύψους 15 εκατ. ευρώ στο CEF 2014-2020 το οποιο εγκρίθηκε τον περασμένο Νοέμβριο. Η νέα γραμμή έχει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή μονής γραμμής η οποία θα ξεκινά από την Καλαμπάκα, θα φτάνει στα Ιωάννινα και θα τερματίζει στο νέο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Η νέα γραμμή μήκους περίπου 154 χιλιομέτρων, θα συνδέει απευθείας την Αθήνα με τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της Ηπείρου. Η ταχύτητα μελέτης είναι 160χλμ/ώρα.

Σύμφωνα με σιδηροδρομικές πηγές, το Αθήνα-Ιωάννινα με τρένο θα μπορεί να εκτελείται σε 4 ώρες και το Αθήνα-Ηγουμενίτσα σε περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά. Η γραμμή θα είναι ηλεκτροκινούμενη και θα διαθέτει σηματοδότηση, ETCS, RTMS και τηλεδιοίκηση. Οι νέοι σταθμοί που προβλέπονται να κατασκευαστούν θα είναι ένας νέος σταθμός στην Καλαμπάκα και μετά Μαλακάσι, Μέτσοβο, Ιωάννινα (κλάδος της γραμμή προς την πόλη) , Καστρίτσα (επιβατικός και εμπορευματικός σταθμός), Ανθοχώρι, Νεοχώρι, Ηγουμενίτσα (επιβατικός και εμπορευματικός σταθμός που θα εξυπηρετεί και το λιμάνι).
Ένα μεγάλο έργο

Το κόστος των έργων εκτιμάται (καθώς θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι μελέτες) μεταξύ 1-1,5 δισ. ευρώ. Παράλληλα θα γίνει εφικτό το όνειρο της σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμένων Ηγουμενίτσας και Βόλου. Η νέα σιδηροδρομική Γραμμή Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα είναι ενταγμένη στο Κεντρικό Δίκτυο Δίκτυο Διευρωπαϊκών Μεταφορών.

Ουσιαστικά μιλάμε για την αρχή μίας πολυετούς διαδικασίας η οποία θα μας οδηγήσει τελικά στην υλοποίηση αυτών των νέων για τη χώρα σιδηροδρομικών γραμμών που αποτελούν το μεγαλύτερο τμήμα της Δυτικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως ο ΟΣΕ έχει ξεκινήσει τις πρώτες μελέτες για την επέκταση του σιδηρόδρομου στην Ήπειρο από τη δεκαετία του 2000 με ένα φιλόδοξο πλάνο το οποίο -δυστυχώς για τον σιδηρόδρομο- δεν είχε συνέχεια.
Advertisement

Τον περασμένο Νοέμβριο υπεγράφη μεταξύ της CINEA και του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων συμφωνία χρηματοδότησης με ποσοστό χρηματοδότησης από το CEF 50% και τα υπόλοιπο 50% από το ΠΔΕ όπου και αναμένεται να ενταχθεί. Η δημοπράτηση των μελετών αναμένεται το επόμενο διάστημα και εκτιμάται πως θα τραβήξει το ενδιάφερον πολλών συμβουλευτικών εταιρειών.

Η ολοκλήρωση των μελετών προβλέπεται για το τέλος του 2024 και στη συνέχεια θα αναζητηθούν κονδύλια για την κατασκευή της νέας γραμμής η οποία θα είναι ηλεκτροκινούμενη. Στόχος είναι η ολοκλήρωση των έργων να έχει επιτευχθεί μέχρι το 2030.

ΠΗΓΗ https://www.thessaliatv.g

3 σχόλια

  • Να γίνει και η γραμμή Πλατύ – Κοζάνη, να τελειώνουμε επιτέλους με τη σιδηροδρομική απομόνωση της Δ. Μακεδονίας

  • ΤΗΝ ΠΙΝΔΟ ΓΙΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ ΔΕΝ ΤΗΝ ΠΕΡΝΑΣ ΜΕ 1.5 ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ!

    Η ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΓΝΑΤΙΑ ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ!!!
    ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ.

    ΜΟΝΟ ΤΟ ΔΙΑΜΕΤΑΚΟΜΙΣΤΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΜΕΤΑΞΥ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΕΓΑΛΟΥΠΟΛΕΩΝ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΕΙ ΤΕΤΟΙΟ ΕΡΓΟ (ΒΛΕΠΕ ΜΙΛΑΝΟ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ).
    ΟΠΟΤΕ….

  • Τα γιαννενα πολυτεχνική
    τα γιαννενα τη dropbox
    τα γιαννενα το αεροδρόμιο ΤΩΡΑ Κ ΤΡΕΝΟ

    και εμεις περιμένουμε τις επενδύσεις και τις εταιρείες χωρίς εργα υποδομής

Γράψτε απάντηση στο sourdos Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.