Πρωτοβουλία Πολιτών Εορδαίας: “Σήμερα ημέρα των Φώτων φωτίζουμε την οικονομία που θα προκύψει από όλη την προτεινόμενη διαδρομή, δηλαδή την πρόταση Β.Σωτηρόπουλου, που να μην ξεχνάμε ότι είναι η επίσημη πρόταση του Δήμου Εορδαίας”

6 Ιανουαρίου 2023
10:33

Πριν μερικές μέρες αναφερθήκαμε στη σύγκριση των δύο διαδρομών Καστοριάς (Ιεροπηγής) – Κοζάνης και στην Καστοριάς (Ιεροπηγής) – Πτολεμαΐδας. Όπως είδατε ή 2η διαδρομή (Καστοριάς – Πτολεμαΐδας), είναι οικονομικότερη κατά 49 εκατομμύρια 385 χιλιάδες 670 €.

Σήμερα ημέρα των Φώτων φωτίζουμε την οικονομία που θα προκύψει από όλη την προτεινόμενη διαδρομή, δηλαδή την πρόταση Β.Σωτηρόπουλου, που να μην ξεχνάμε ότι είναι η επίσημη πρόταση του Δήμου Εορδαίας που με ομόφωνη απόφαση του, ψήφισε το Δημοτικού Συμβουλίου Εορδαίας και είναι κατατεθειμένη στη διαβούλευση του ΣΔΑΜ.

(Άσχετα αν ο Δήμαρχος το έχει ξεχάσει προ πολλού ).

Αναλυτικά:

Η προτεινόμενη διέλευση του τραίνου από Βέροια – Βέρμιο – Πτολεμαΐδα εξασφαλίζει μια κατασκευή τεράστιας υποδομής στο ¼ της αξίας της, καθότι η ίδια γραμμή θα εξυπηρετεί 4 διαφορετικές διαδρομές που σε άλλη περίπτωση θα στοίχιζαν πάνω από 800 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ. Όποιος προσπαθήσει να δει το μικρό κάδρο ασφαλώς θα οδηγηθεί σε σύγχυση. Το μεγάλο κάδρο μας ενδιαφέρει και το περιγράφουμε αναλυτικά με τα 4 σημεία του. Η γραμμή που θα διέρχεται μέσω Πτολεμαΐδας, θα εξυπηρετεί ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.

ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ:

Α). Η Φλώρινα και το Αμύνταιο δια μέσω της νέας αυτής υπερταχείας γραμμής 160χιλιομέτρων ανά ώρα, θα συνδεθεί με Βέροια και Θεσσαλονίκη (ανατολικά) και με Πτολεμαΐδα, Κοζάνη, Αθήνα προς το νότο. Μόνο από την σύνδεση Φλώρινας – Βέροιας εξοικονομούνται 350-400 εκατομμύρια € προ ΦΠΑ. Παράλληλα εκπληρώνεται και η υποχρέωση της σύνδεσης της χώρας με υπερταχεία προς Μοναστήρι, και άρα απαλείφεται το κόστος επιμέρους γραμμών υψηλής ταχύτητας.

Β). Η Κοζάνη θα βρίσκεται και αυτή στον κεντρικό κόμβο, και θα συνδέει τον Βορρά με το νότιο τμήμα της χώρας κυρίως με Αθήνα μέσω Καλαμπάκας, αλλά και με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

Εξαλείφεται και εξοικονομείται πάλι ένα κονδύλι περί τα 400 εκατομμύρια € προ ΦΠΑ, που αφορούν το κόστος της σύνδεσης Κοζάνης – Βέροιας μέσω της παραλίμνιας διαδρομής.

Έτσι συνοψίζοντας: Η Πτολεμαΐδα θα εξυπηρετεί προς Βορρά την Φλώρινα και το Μοναστήρι, προς Ανατολάς την Βέροια και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προς τα Δυτικά την Καστοριά και την Αλβανία, και προς τον Νότο την Κοζάνη την Θεσσαλία και την Αθήνα.

Γ). Επιπλέον δημιουργείται και οδικός άξονας (Πτολεμαΐδας – Βέροιας) παράλληλος με τη σιδηροδρομική γραμμή, με διώροφα τούνελ και γέφυρες που δεν θα κοστίσει σχεδόν τίποτα, διότι εξοικονομείται κόστος πάνω από 80% με τον συγκερασμό των δυο έργων με όφελος κλίμακας από τι μελέτες και την κατασκευή. Επίσης δίνεται διέξοδος στην «τυφλή» προς ώρας οδική σύνδεση μέσω της σήραγγας της Κλεισούρας και σύνδεση της Καστοριάς μέσω Βερμίου Πτολεμαΐδας στην Βέροια και την Θεσσαλονίκη. Αυτό εκτιμάται ότι θα εξοικονομήσει περί τα 300 εκατομμύρια €

Όλα τα παραπάνω αποτελούν ένα ενιαίο σχέδιο που εξυπηρετεί όλες τις πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας, και κυρίως δεν τεμαχίζει την Δυτική Μακεδονία σε βόρειους και νότιους.

Αυτό που χρειάζεται λοιπόν είναι μια συνολική προκαταρκτική μελέτη από ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ, είναι τόσο απλό που θα επιβεβαιώσει η όχι το συμφέρον αυτής της πρότασης.

Το έχει ζητήσει επανειλημμένως η «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ / ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» από τα αρμόδια υπουργεία, τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, δεσμεύτηκε ο κ. Πατέρας,(ΟΣΕ), αλλά και ο προηγούμενος υφυπουργός κ. Ι.Κεφαλλογιάννης, ότι θα κάνει αυτή τη σύγκριση και ακόμη αναμένουμε.

Ποιος την φοβάται αυτή την προμελέτη εκτίμησης έργου;

Ποιος την μπλοκάρει;

Ποια σκοτεινά και υπόγεια σχέδια εξυπηρετούνται με τον αποκλεισμό της Εορδαίας; Ποιοι είναι λοιπόν οι σκοταδιστές;

Μήπως έχει ήδη γίνει (η προμελέτη) και παραμένει κρυφή διότι δεν συμφέρει κάποιους;

Υ.Γ.

Η ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας για τα επόμενα 100 χρόνια εξαρτάται από αυτό το έργο.

 

ΤΟ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ / ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Ηλεκτρονική Διεύθυνση επικοινωνίας :

[email protected]

 

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

  1. ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ : Κον. Καραμανλή Κωνσταντίνο του Αχιλ.

[email protected]

[email protected]

  1. ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ : Κον. Καραγιάννη Γεώργιο

[email protected]

[email protected]

[email protected]

  1. ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ : Κον. Παπαδόπουλο Μιχαήλ

[email protected]

[email protected]

  1. ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ : Κον. Γεωργιάδη Άδωνη

[email protected]

  1. ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ : Κον. Παπαθανάση Νικόλαο

[email protected]

13 σχόλια

  • Έχω μια απορία τα πεντακόσια μέτρα υψομετρική διαφορά πως θα καλυφθούν από μια ευθεία; Μάλλον οδοντωτός σιδηρόδρομος όπως το χωριό του Παπαγιαννοπούλου.

    • Από πού προκύπτει αυτή η υψομετρική διαφορά. Εγώ βλέπω τα υψόμετρα Βέροια 128, Πτολεμαΐδα 600 και Κοζάνη 710. Δηλαδή από όπου και να προσεγγιστεί η Κοζάνη βρίσκεται σε μεγαλύτερο υψόμετρο από την Πτολεμαΐδα.
      Πώς λοιπόν προκύπτει αυτό το επιχείρημα;

      • με την ευθεία γραμμή μέσω βερμίου ήθα πρέπει να φτάσει στα 1000 μέτρα ή να κάνουμε τούνελ 50χλμ.

        Υ.Γ.:το πρόβλημα δεν είναι η υψομετρική διαφορά αλλά η κλίση

  • ΑΛΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ
    ΟΛΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ

    ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΚΑΝΕΤΕ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ
    ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΣΥΜΦΟΡΟ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΕΡΔΟΣ
    ΑΠΛΑ ΠΗΡΑΤΕ ΜΟΛΥΒΙ ΤΡΑΒΗΞΑΤΕ ΜΙΑ ΓΡΑΜΜΗ ΚΑΙ ΛΕΤΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ
    ΕΧΕΤΕ ΔΕΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕ ΚΛΙΣΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟ 10 ΜΟΙΡΕΣ .

    • Εσυ τι εισαι μηχανικος και μιλας? Εχεις καποιες παραπανω γνωσεις ασπουμε? Αν ναι παρεθεσε μας τα στοιχεια σου να δουμε που συμφερει και που οχι
      με το να γραφεις απλα μια μπουρδα που γραφουν κι αλλοι σουρδοι μια γραμμη στο χαρτι και νομιζεις οτι ειπες κατι εξυπνο δεν εισαι εξυπνος αλλα ανοητος και αποδικνυεται ποσο σας ποναει που διεκδικει κατι η Πτολεμαιδα κι αυτο δεν σας αρεσει.

  • Ο τοπικισμός της Κοζάνης σε όλο του το μεγαλείο.
    Μπλοκάρει έργα που συμφέρουν τον τόπο και αυξάνει το κόστος προκειμένου να εξυπηρετήσει τα συμφέροντά της.
    Ο κ. Κασαπίδης είναι Περιφερειάρχης όλης της Περιφέρειας και δεν πρέπει να εξυπηρετεί μόνο την Κοζάνη.
    πρέπει έστω και μια φορά να στηρίξει την Πτολεμαΐδα.

  • Η Πτολεμαΐδα είναι η πόλη που πλήττεται περισσότερο από την απολιγνιτοποίηση και πρέπει να στηριχθεί από την Περιφέρεια.
    Πρέπει να δημιουργηθούν νέα τμήματα πανεπιστημιακά και νέες θεσεις εργασίας.
    Αντί αυτού η Κοζάνη πήρε 80 εκατομμύρια για έργα εξαιτίας της απολιγνιτοποίησης.

  • Παλι θα σκουζουν τα σουρδακια κλασσικα
    μολις ειδαν οτι κατι παει να γινει για την Πτολεμαιδα
    πεσαν σαν τα κορακια απο πανω να το σταματησουν
    ο φαταουλισμος σας δεν εχει ορια.
    Ενταξει ξερουμε ειστε πρωτευουσα νομου (τι ώρα? αχαχαχαχαα)
    να τα εχετε ολα εσεις….

Γράψτε απάντηση στο ΑΝΩΝΥΜΟΣ Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.