Αφού ερευνήθηκαν και μελετήθηκαν τα σύνθετα και πολύπλευρα προβλήματα της Γέφυρας των Σερβίων, κατά το μεγαλύτερο μέρος , πράγμα που απαίτησε πολλών μηνών εργασίες , μετρήσεις , ελέγχους αναλύσεις κλπ από τον Δρ. Παν . Πανέτσο , προιστάμενο Γεφυρών της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΑΕ , από τον Επικ. Καθηγητή Κων Κατάκαλο του Πολυτεχνείου Θεσ/κης , τους συνεργάτες τους και με την συνεργασία και βοήθεια της Υπηρεσίας κατέθεσαν οι ανωτέρω στην Περιφέρεια μιά εξαιρετικής επιστημονικής ποιότητος μελέτη τοπικής ενίσχυσης της γέφυρας η εκτέλεση της οποίας με εργολαβία υπερψηφίστηκε χθες από το Περιφερειακό Συμβούλιο ως επείγουσα και θα εκτελεσθή άμεσα , ώστε να φύγουν τα φανάρια .
Σημειωτέον ότι απεδείχθη οτι η γέφυρα γενικά είναι σε καλή κατάσταση , η ποιότητα του σκυροδέματος είναι πολύ καλή και επίσης οι οπλισμοί είναι καλοί.
Προφανώς χρειάζεται να συνεχιστούν και άλλες μετρήσεις , παρακολούθηση και έλεγχοι και γιά την υπόλοιπη γέφυρα η οποία δεν φαίνεται να έχει κατ΄αρχήν προβλήματα, [ ενοργάνωση , τοπογραφήσεις , στεγανοποίηση γιά προστασία από διάβρωση κλπ ].
Θα τονίσουμε ότι η ανωτέρω μελέτη ενίσχυσης όπως και πλήθος άλλες εργασίες , έλεγχοι κλπ έγιναν ΔΩΡΕΑΝ από τον κ. Παν Πανέτσο και τον κ. Κ. Κατάκαλο και τους συνεργάτες τους τους οποίους και ευχαριστούμε πάρα πολύ και ευγνωμονούμε ως Κοζανίτες , έκαναν εξαιρετική δουλειά .
Παράλληλα πρέπει να συγχαρούμε και να ευχαριστήσουμε τον Περιφερειάρχη κ. Γιώργο Κασαπίδη που από την πρώτη στιγμή της θητείας του πήρε προσωπικά απάνω του το όλο σοβαρό πρόβλημα της Γέφυρας και με συνεχείς και άοκνες προσπάθειες το έφερε σε αίσιο πέρας .
Η γέφυρα ήταν εγκαταλειμμένη επί 50 χρόνια , χωρις επιθεωρήσεις , χωρίς συντήρηση και με χαμένη την μελέτη της του Καθ. Μοράντι.
Οι αρμόδιοι εδώ επίστευαν οτι η γέφυρα είναι αρμοδιότητος του Υπουργείου και περιορίζονταν σε εγγραφα πρός το Υπουργείο Υποδομών. Ένώ είναι αρμοδιότητος της Περιφέρειας κατα το ΝΣΚ [ αρ. γν 78/2020].
Επίσης πρέπει πρέπει να ευχαριστήσουμε τον Κοζανίτη ο. Καθηγητή του Πολυτεχνείου Θεσ/κης κ. Γιώργο Μάνο ο όποιος από την πρώτη στιγμή έδειξε υψηλό ενδιαφέρον , συνέταξε μιά σειρά υπομνημάτων και τεχνικών εκθέσεων και έκανε πολλές παρεμβάσεις ώστε να αντιμετωπισθούν τα σύνθετα προβλήματα και είναι σε συνεργασία πάντα με τον Επικ. Καθ. Κ. Κατάκαλο.
Παράλληλα πρέπει να ευχαριστήσουμε την συνάδελφο και φίλη κ. Μαλαματή Βουχάρα Πολ. Μηχ/κό που με την έρευνα της στην Ιταλία βρήκε ολόκληρη την μελέτη της Γεφυρας του Καθ. Μοράντι στα κεντρικά κρατικά αρχεία της Ρώμης που αποτελείται από 200 μεγάλα σχέδια και κάποιες χιλιάδες σελίδες Α4 υπολογισμών κλπ την οποία οι Ιταλοί πολύ προθυμα μας την έστειλαν κατόπιν αιτήματος του Περιφερειάρχη με χαμηλό κόστος όσο του σκαναρίσματος ήτοι περίπου 2000 ε.
Με πολύ φιλότιμο εργάσθηκαν όλοι οι άνωτέρω μας έκανε δε εντύπωση ότι όταν ο κ. Πανέτσος μπήκε στο εσωτερικό των κιβωτίων των 6 προβόλων στα οποία είχε να μπή άνθρωπος 50 χρόνια συνάντησε περιτώματα περιστεριών , νυχτερίδων κλπ πάχους 15 εκατοστών στο δάπεδο και μιά αποπνικτική ατμόσφαιρα και στα οποία έπρεπε επί 6 ημερες να κάνουν ελέγχους , μετρησεις κλπ !!!! και πάλι ένα μεγάλο ευχαριστώ.
Χάρης Βαρδάκας
σ. Πολ. Μηχ/κός
Το έργο πράγματι είναι περίπλοκο .
Μιά γέφυρα 1372 μέτρων μήκους πάνω σε λίμνη, με ύψος των
μεγάλων πυλώνων περίπου 60 μ .
΄Αξιοι συγχαρητηρίων οι ανωτέρω.
Χάρη για το ΣΒΑΚ δεν μιλάς πλέον……..
θα έρθη και η σειρά του ΣΒΑΚ
Μας μπέρδεψες πολύ. Βλέπω μια στροφή μεγάλη.
Πράγματι αξία επαίνου όλα αυτά ,αλλά για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται το ανεύθυνο και συνάμα επικίνδυνο των κατά νόμο αρμόδιων
Όχι εμείς,το υπουργείο ,χαμένη μελέτη κλπ που αναγραφονται αποδεικνυουν ότι στη χώρα αυτή ανθεί η Φαίδρα πορτοκαλεα
Κατι επρεπε να πεις και εσυ….
Μας παραμυθιαζαν ότι γινόταν έλεγχος και συντήρηση!!!
Να γίνει έρευνα και να αποδώσουν ευθύνες με παραδειγματική τιμωρία για έκθεση σε κίνδυνο των πολιτών!!!
Έτσι με προχειρότητα αντιμετωπίζουν την ασφάλεια μας???
Τα μεγαλα επικαθούμενα φορτηγα που μεταφέρουν λιγνίτη και σχηματίζουν συρμό τραίνου και έχουν αυξήσει την κυκλοφορία από τα Σέρβια στην Κοζάνη έχει γίνει επικίνδυνη και καταστρέφουν το οδόστρωμα και είναι αυτά που ανέβασαν τον φόρτο τη γέφυρας πάρα πολύ δεν μιλάει κανείς!!!
Αλλά και τα φανάρια τα μαζεύουν να περνάνε 5 και 6 μαζί
κατά τούς ειδικούς τον κ. Π.Πανέτσο και Κ. Κατάκαλο
δεν υπάρχει πρόβλημα με αυτά τα φορτηγά
Oτι δεν λες εσυ
Με τη νότια παράκαμψη της Κοζάνης τι θα γίνει, είναι πολύ κοντά στην πόλη, πρέπει να πάει πιο κάτω και να γίνουν ισόπεδοι κόμβοι.
Κάτι δεν μας λέτε σωστά ……
Σκοπός του προτεινόμενου έργου είναι να δοθεί παράταση χρόνου στην ασφαλή χρήση της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων, προκειμένου στο μεταξύ να καταστεί δυνατόν να δημοπρατηθεί και εκπονηθεί η βασική μελέτη «ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΑΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ – ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΗΣ ΥΨΗΛΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΣΕΡΒΙΩΝΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣΕΝΟΤΗΤΑΣΚΟΖΑΝΗΣ», προϋπολογισμού2.547.090,10 € (μεΦ.Π.Α.24%), η υλοποίηση της οποίας πρέπει άμεσα να εκκινήσει, σύμφωνα με όσα περιγράφονται στην απόφαση.
Τα χρήματα αυτά είναι για μελέτη?
ενα μεγάλο μέρος των εργασιών- μετρήσεων- ελέγχων αυτής της λεγόμενης
μεγάλης μελέτης ήδη έχει γίνει και θα αναθεωρηθουν τα τευχη και το τελικό κόστος θα είναι πολύ πιό κάτω των 2,5 εκατ ευρώ
κάτι θα ξέρεις για να το λές….
ή μήπως δεν ξέρεις απολύτως τίποτα???
Μελέτες και χαρτούρα ,αλλά η γέφυρα δεν θα τους περιμένει .Να δουμε ποιος θα είναι ο τυχερός που θα την διασχίζει όταν μπατάρει τελείως .
2 χιλιάρικα για ενα σκανάρισμα και μια απόστολή ενός email
το σκανάρισμα 200 μεγάλων σχεδίων και περίπου 3.000 σελίδων της μελέτης η λήψη των αρχείων και η αποστολή τους με κόστος μόνο 2.000 ε είναι πολύ φθηνό !!!!
Παρακαλώ να σκέφτεστε πρίν κατακρίνετε.
Κατα τα αλλα ειναι λιγος ο Περιφερειαρχης,ενω ολοι οι προηγουμενοι σπουδαιοι.Ντου αρα λυκους.
Ούτε ένα γραμματακι για το παρκάρισμα και την πόλη που θα πεθάνει
Τον καθηγητη που χε φερει ο Κασαπιδης και ελεγε οτι θα πεσει η γεφυρα γιατι δεν τον ευχαριστειτε?Μηπως επειδη η προσωπικη αυτη επιλογη του Κασαπιδη αποδειχτηκε λαθος?Και για τα παντα φταινε οι υπηρεσιες παλι?!