Αρθρο 162
Με το εν λογω αρθρο καταργείται η παρ.1 του άρθρου 28 του Ν.3937/2011, που προέβλεπε την μετεγκατάσταση του οικισμου Ακρινης του Νομου Κοζανης (Συγκεκριμένα το άρθρο 28 του Ν.3937/2011 τιτλοφορείτο: «Μετεγκατάσταση οικισμών Ακρινής Νομού Κοζάνης και
Αναργύρων Νομού Φλώρινας»). Πρόκειται για ένα ακομη μνημειο αυθαιρεσιας της Μητσοτακης ΑΕ που επιδεικνυει για νιοστη φορα το αναλγητο της προσωπο, με συνυπευθυνους στο εργο της αυτό και τα υπολοιπα μνημονιακα κομματα ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ.
Με το εν λογω αρθρο καταργείται η παρ.1 του άρθρου 28 του Ν.3937/2011, που προέβλεπε την μετεγκατάσταση του οικισμου Ακρινης του Νομου Κοζανης (Συγκεκριμένα το άρθρο 28 του Ν.3937/2011 τιτλοφορείτο: «Μετεγκατάσταση οικισμών Ακρινής Νομού Κοζάνης και
Αναργύρων Νομού Φλώρινας»). Πρόκειται για ένα ακομη μνημειο αυθαιρεσιας της Μητσοτακης ΑΕ που επιδεικνυει για νιοστη φορα το αναλγητο της προσωπο, με συνυπευθυνους στο εργο της αυτό και τα υπολοιπα μνημονιακα κομματα ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ.
Συγκεκριμενα, με το άρθρο 28 του Ν.3937/2011, νομοθετηθηκε η υποχρεωση της Πολιτειας για μετεγκατάσταση του Οικισμου Ακρινης, λογω γειτνιασης με τα λιγνιτωρυχεια της ΔΕΗ. Η αιτιολογικη εκθεση του συγκεκριμενου αρθρου ανέφερε ότι ο οικισμος αντιμετωπιζει χρονια
σοβαρα περιβαλλοντικα και αλλα προβληματα απο την εξορυξη λιγνιτη και τις εκτεταμενες αποθεσεις τεφρας. Κρινεται αναγκαια η μετεγκατασταση οικισμων οι οποιοι ,παρα το γεγονος ότι δεν βρισκονται πανω από κοιτασματα λιγνιτη, γειτνιάζουν με αυτά και εχουν
υποστει τις συνεπειες μιας μακροχρονιας εκμεταλλευσης των παρακειμενων λιγνιτικων κοιτασματων και των εκτεταμενων αποθεσεων τεφρας,με αποτελεσμα την προκληση όχι μονο προβληματων υποβαθμισης της ποιοτητας ζωης των κατοικων,αλλα ΚΥΡΙΩΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ. Ειδικοτερα,συνεπειες της γειτνιασης αυτης ειναι:
(α) η υποβαθμιση της ποιοτητας ζωης των κατοικων λογω της ρυπανσης,καθως και η πληρης αποστερηση της ζωτικης αγροτικης γης προς καλλιεργεια και βιοπορισμο των κατοικων και
(β) η προκληση σοβαρων βλαβων στον φεροντα οργανισμο κτισματων,σε βαθμο επικινδυνοτητας,που θετουν σε κινδυνο την ασφαλεια των των κατοικων /χρηστων.
σοβαρα περιβαλλοντικα και αλλα προβληματα απο την εξορυξη λιγνιτη και τις εκτεταμενες αποθεσεις τεφρας. Κρινεται αναγκαια η μετεγκατασταση οικισμων οι οποιοι ,παρα το γεγονος ότι δεν βρισκονται πανω από κοιτασματα λιγνιτη, γειτνιάζουν με αυτά και εχουν
υποστει τις συνεπειες μιας μακροχρονιας εκμεταλλευσης των παρακειμενων λιγνιτικων κοιτασματων και των εκτεταμενων αποθεσεων τεφρας,με αποτελεσμα την προκληση όχι μονο προβληματων υποβαθμισης της ποιοτητας ζωης των κατοικων,αλλα ΚΥΡΙΩΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ. Ειδικοτερα,συνεπειες της γειτνιασης αυτης ειναι:
(α) η υποβαθμιση της ποιοτητας ζωης των κατοικων λογω της ρυπανσης,καθως και η πληρης αποστερηση της ζωτικης αγροτικης γης προς καλλιεργεια και βιοπορισμο των κατοικων και
(β) η προκληση σοβαρων βλαβων στον φεροντα οργανισμο κτισματων,σε βαθμο επικινδυνοτητας,που θετουν σε κινδυνο την ασφαλεια των των κατοικων /χρηστων.
Τα ανωτερω,συγκροτουν και τους λογους,την αναγκαιοτητα της μεταφορας /μετεγκαταστασης των οικισμων,η οποια καθισταται δυνατη με την επικληση λογων δημοσιας ωφελειας που συνιστωνται στην παραγωγη του δημοσιου αγαθου της ηλεκτρικης ενεργειας και στην προστασια της ποιοτητας ζωης,του περιβαλλοντος και της κοινωνικης και οικονομικης βιωσιμοτητας.» και παρακατω στην αιτιολογικη εκθεση,αναφερονταν ότι «λογω των ιδιαιτερων συνθηκων και του επειγοντος χαρακτηρα του ζητηματος,η υλοποιηση της μετεγκαταστασης δεν θα πρεπει να υπερβει το χρονικο διαστημα των 8 ετων από την εναρξη ισχυος του νομου.»
Στο τελικως ψηφισθεν κειμενο του νομου ,αντι του αρχικως προβλεφθέντος χρονικου διαστηματος της οκταετίας ,ταχθηκε δεκαετης προθεσμια για την ολοκληρωση της διαδικασιας της μετεγκαταστασης, το δε κοστος της μετεγκαταστασης επιμερίζονταν εξ ημισεως στην ΔΕΗ ΑΕ και το Προγραμμα Δημοσιων Επενδυσεων. Παρα την προβλεψη όμως της αποκλειστικης προθεσμιας των 10 ετων για την ολοκληρωση της μετεγκαταστασης, ολες οι μνημονιακες κυβερνησεις (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, και Μητσοτακης ΑΕ) από το 2011 και μεχρι σημερα ουδεν επραξαν. Για τον λόγο αυτό, το 2021
– με την συμπληρωση δηλ. της δεκαετιας χωρις η Πολιτεια να κανει απολυτως τιποτα-ο Συλλογος Ανεργων και Περιβαλλοντος Ακρινης Κοζανης προσεφυγε στο Συμβουλιο της Επικρατειας για την ακυρωση της παραλειψης οφειλομενης ενεργειας της Πολιτειας. Το Δ
Τμημα του ΣΤΕ εξέδωσε στις 29/11/2022 την υπ αριθμον 2346/2022 αποφαση του με την οποια ακυρωνει την παραλειψη αυτή της Πολιτειας και παραπεμπει στα αρμοδια οργανα της Πολιτειας για τις οφειλομενες ενεργειες εφαρμογης του νομου για την μετεγκατάσταση της
Ακρινης. Με δυο λογια υποχρεωνει την Πολιτεια να εφαρμοσει τα προβλεπόμενα του άρθρου 28 του ν.3937/2011 περι μετεγκαταστασης του οικισμου.
Τμημα του ΣΤΕ εξέδωσε στις 29/11/2022 την υπ αριθμον 2346/2022 αποφαση του με την οποια ακυρωνει την παραλειψη αυτή της Πολιτειας και παραπεμπει στα αρμοδια οργανα της Πολιτειας για τις οφειλομενες ενεργειες εφαρμογης του νομου για την μετεγκατάσταση της
Ακρινης. Με δυο λογια υποχρεωνει την Πολιτεια να εφαρμοσει τα προβλεπόμενα του άρθρου 28 του ν.3937/2011 περι μετεγκαταστασης του οικισμου.
Και ερχεται σημερα το Υπουργειο Περιβαλλοντος και Ενεργειας με το άρθρο 162 του απαραδεκτου αυτου πολυνομοσχεδιου, εντελως αυθαιρετα, κατά παραβαση κάθε εννοιας δικαιου και σεβασμου στο Συνταγμα και τις δικαστικες αποφασεις να προβλεπει την καταργηση της μετεγκαταστασης της Ακρινης. Είναι το ιδιο Υπουργειο, που στο ιδιο νομοσχεδιο –τερας προβλεπει απιστευτα δωρα στην ολιγαρχια που αγγιζουν τα ορια της γελοιοτητας, όπως η μετατροπη της νησιωτικης Ελλαδας σε νεκροταφειο ανεμογεννητριων (το αρθρο 141 επιτρεπει την εγκατασταση παλαιων χρησιμοποιημενων μεχρι και 20 χρονια!!!! Ανεμογεννητριων σε 47 νησια , και μαλιστα με…ληγμενης ισχυος πιστοποιητικα τυπου,αν ο κατασκευαστης τους δεν τα εκδιδει πλεον επειδη εχει σταματησει να κατασκευαζει τον εν λογω τυπο ανεμογεννητριας.
Αλλα τα πλεον χαρακτηριστικα του ταξικου χαρακτηρα αυτης της κυβερνησης αλλα και ολων των κομματων του μνημονιακου τοξου είναι η αντιδιαστολη μεταξυ της ενδεκαχρονης κοροιδιας και καταστρατήγησης και αυτης της αστικης τους νομιμοτητας ως προς τους κατοικους της Ακρινης αφ ενος,και των προβλεψεων –δωρων προς την ολιγαρχια που περιλαμβανονται τοσο σε προσφατα οσο και στο υπο κριση νομοσχεδιο. Θυμίζουμε την προβλεψη του νομου για τα Ναυπηγεια Σκαραμαγκα, περι προθεσμιας 30 μολις ημερων στην ΡΑΕ προκειμενου η τελευταια να εγκρινει την «ενεργειακη ανασυγκροτηση «των Ναυπηγειων του κ. Προκοπιου (παραγωγη η αποθηκευση ηλεκτρικης ενεργειας από ΑΠΕ, εναλλακτικα καυσιμα ή ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ, τοσο στον χερσαιο,οσο και στο θαλασσιο χωρο των Ναυπηγειων). Και βεβαια την προβλεψη περι χρησης του κινήτρου ταχειας αδειοδοτησης του Ν.4864/2021 (προθεσμια 45 ημερων για την εκδοση οποιασδηποτε αδειας).
Βασίλης Λότσιος Ο.Β ΚΟΖΑΝΗΣ ΜΕΡΑ25