Γέφυρα Σερβίων: Πόλος έλξης κι όχι αποκλεισμού (Γράφει ο Λουκάς Ζαρογιάννης)

17 Μαρτίου 2023
06:38
Η απόφαση για την οριστική διακοπή της κυκλοφορίας στην Υψηλή Γέφυρα Σερβίων για άγνωστο χρονικό διάστημα έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία στους πολίτες και αποτελεί ένα άνευ προηγουμένου Σοκ για την περιοχή. Δυστυχώς τα χειρότερα είναι μπροστά μας. Δεν είναι τώρα η ώρα της σύγκρουσης και της απόδοσης ευθυνών για τα λάθη και τις παραλείψεις που μας έφτασαν σε αυτο το αδιέξοδο, τώρα είναι η ώρα της δράσης και των γρήγορων αποφάσεων! Η απομόνωση στην οποία οδηγείται η περιοχή θα έχει ανεπανόρθωτες κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις, στους πολίτες και τις επιχειρήσεις της, αν δεν κινηθούμε όλοι μαζί,συντεταγμένα με άμεσο σχέδιο αντιμετώπισης αυτής της έκτακτης κατάστασης.
Για να αποφύγουμε την ερημοποίηση της περιοχής και την κατάρρευση των πολιτών και των επιχειρήσεων είναι επιτακτικό :
● να κηρυχθεί η περιοχή σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης
● το αρμόδιο Υπουργείο να αναλάβει τις ευθύνες για την γέφυρα και να προχωρήσει άμεσα στην μελέτη και επισκευή της δεύτερης μεγαλύτερης γέφυρας στην Ελλάδα που ενώνει την Δυτική Μακεδονία με την Θεσσαλία και την Πρωτεύουσα, με δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα
● η Περιφέρεια να προχωρήσει άμεσα με κατεπείγουσες διαδικασίες στις παρεμβάσεις που είναι αναγκαίες για να καταστούν ασφαλείς οι εναλλακτικές διαδρομές και να υποστηριχθούν οι υποδομές τους
● να ενισχυθούν οι κρίσιμες δομές και υπηρεσίες των πληττόμενων Δήμων , όπως το Κέντρο Υγείας Σερβίων ,το παράρτημα Βελβεντού και η Πυροσβεστική
● να δοθούν κίνητρα στους κατοίκους των περιοχών για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν και να μην αναγκαστούν να φύγουν(όπως π.χ η επιδότηση καυσίμων και ενοικίου)
● έκτακτη οικονομική ενίσχυση των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων της περιοχής
● έκτακτη οικονομική ενίσχυση των αγροτών και των κτηνοτρόφων
● επιδότηση του επιπλέον κόστους των μεταφορών (εμπορευματικών και επιβατικών) και μείωση ή απαλλαγή των τελών κυκλοφορίας.
Με δεδομένο ότι οι εναλλακτικές διαδρομές είναι αρκετά επισφαλείς,ιδιαίτερα για την κίνηση των βαρέων οχημάτων (φορτηγά,λεωφορεία) πρέπει άμεσα η Περιφέρεια σε συντονισμό με το αρμόδιο υπουργείο να προχωρήσουν, για το οδικό δίκτυο και τις μετακινήσεις, στα εξής :
● χαρακτηρισμός του οδικού δικτύου από την διασταύρωση Τριγωνικού ως την διασταύρωση Καρυδίτσας (μέσω γέφυρας Ρυμνίου)
● άμεση αποκατάσταση της καθίζησης τμήματος του οδοστρώματος στο ύψος του Τριγωνικού
● συντήρηση τμήματος μήκους 150 μέτρων και αποψίλωση της βλάστησης που έχει εισέλθει στο συγκεκριμένο τμήμα στον δρόμο Γούλες-Ρύμνιο στο σημειο (https://goo.gl/maps/Z9F67tCnp8HZo4ua6 , ώστε τα βαρέα οχήματα να μην διέρχονται μέσα από κατοικημένη περιοχή.
● άμεση παρέμβαση στην στροφή νότια της Καισαρειάς δημιουργώντας μεγαλύτερη ακτίνα στροφής και ηπιότερη κλίση
● τοποθέτηση της ρυθμιστικής πινακίδας STOP στο ύψος της αλλαντοποιίας “Σκουτέλα” στο ρεύμα εισόδου-εξόδου Καισαρειάς με σκοπό την μη ακινητοποίηση των βαρέων οχημάτων στο συγκεκριμένο σημείο, γεγονός απαγορευτικό και επικίνδυνο για οχήματα τέτοιου τύπου. ( ταυτόχρονη αφαίρεση της αντίστοιχης πινακίδας που υπάρχει στο συγκεκριμένο σημείο στην κατεύθυνση ανόδου) https://goo.gl/maps/XzEjDEBQjFa2Lxpu5 (προσωρινά)
● συντήρηση και ασφαλτόστρωση τμήματος αγροτικού δρόμου μήκους 1.800 μέτρων πριν από το χωριό Κήπος που καταλήγει στην διασταυρωση της επαρχιακής οδού Κήπου – Κάτω Κώμης – υπο χαρακτηρισμό οδικό άξονα. Με την παρέμβαση αυτή θα διοχετευτεί η κυκλοφορία εκτός της κατοικημένης περιοχής με όλα τα οφέλη που συνεπάγεται αυτό. https://goo.gl/maps/NcjTfJBvGoVoqBbA7
● Διαπλάτυνση από το σημείο https://goo.gl/maps/hESFd1g9Zarbn4MH7 όπου τέμνονται η πάροδος Κοζάνης Λευκόβρυσης με την επαρχιακή οδό Καρυδίτσας-Κοζάνης έως το Κλειστό Γυμναστήριο Λευκόβρυσης,με στόχο να προσεγγίζεται η Εγνατία οδός μέσω Βατερού απο τα βαρέα οχήματα χωρίς να εισέρχονται στην πόλη της Κοζάνης
● Άμεση μελέτη και δημοπράτηση Περιφερειακού Δακτυλίου της πόλης της Κοζάνης
Τις παραπάνω προτάσεις υποστήριξα κατά την παρέμβασή μου στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου την Δευτέρα 13/03/2023 ,αλλά και με την επιστολή που απέστειλα στις 15/03/2022 στον κύριο Περιφερειάρχη , καθώς επίσης και με την συμμετοχή μου στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με τις υπηρεσίες και τους φορείς το απόγευμα της Πέμπτης 16/03/23 στην Περιφέρεια.
Είναι επιτέλους η ώρα ,έστω και κάτω από αυτές τις συνθήκες , να μετατρέψουμε την λίμνη και τις παραλίμνιες περιοχές σε πόλο έλξης και ανάπτυξης και όχι αποκλεισμού!
Λουκάς Ζαρογιάννης

11 σχόλια

  • αυτά που γράφεις θα είχαν μια λογική εξήγηση εάν η περιοχή συνδεόταν με μια μόνο γέφυρα, αλλά λίγα χιλιόμετρα πιο κάτω υπάρχει ακόμη μία.
    ξέχασες να γράψεις επίδομα 1500 για κάθε σερβιωτη γιατί έχει ρωγμές η γέφυρα.

    • Ωραία, πες οτι μένεις στα Σέρβια ή στο Βελβεντό και ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ πρέπε να πας για δουλειά πχ στην Πτολεμαΐδα ή στο Νότιο. Χρειάζεσαι περισσότερο από 1 ώρα και 20 λεπτά να φτάσεις, δηλαδή χρειάζεσαι τουλάχιστον 2 και 40 λεπτά τη μέρα κάθε μέρα, συν το κόστος.
      Είσαι επιχειρηματίας που τροφοδοτείς με προϊόντα την Δυτική Μακεδονία. Κάθε μέρα το φορτηγό θα διανύει τουλάχιστον 40 χλμ περισσότερο, σε δρόμους που δεν είναι κατασκευασμένοι για τέτοια κίνηση.

      • Ανέβασε το κόστος μεταφοράς στα προϊόντα φίλε. Εξάλλου οι περισσότεροι που τροφοδοτούν τα Σέρβια και το Βελβεντό τα έχουν στον ίδιο άξονα με Αιανή κλπ χωριά της περιοχής. Μην μου κάνεις τον έξυπνο. Δεν θα αλλάξει κάτι για αυτούς.

        Στην τελική είναι ευκαιρία για να βάλουμε και το φέρι μποουτ.

    • Οι επιχειρήσεις που παρουσίασαν πτώση τζίρου όντως πήραν τα 40άρια.
      Οι άλλοι που φοροδιέφευγαν φυσικά και όχι.
      Μερικοί μάθατε να κλαψουρίζετε μόνο.

      • Έτσι σε βολεύει να λες; Για δες τις λίστες. Παρουσίασα πτώση τζίρου 60% και δεν είδα 40χίλιαρο. Ο φούρνος απέναντι και το Σούπερ μάρκετ που αύξησαν τον τζίρο τους τα πήραν διπλά και τριπλά. Τα 40χίλιαρα δε δόθηκαν στους μειωμένος τζίρους αλλά στους αυξημένους! Γι’αυτό ξεσηκώθηκαν όλοι οι ζημιωμένοι του κορωνοϊού, για τα λάθος κριτήρια.

  • Όχι Λουκά, τώρα θα αποδώσουμε και τις ευθύνες.
    4 χρόνια πού ήσουν; Γιατί δεν πιεζες για τη συντήρηση της γέφυρας; Γιατί δεν σκεφτόμασταν τι γίνεται με τις εναλλακτικές διαδρομές; Αντέχει η γέφυρα Ρυμνίου τόσο φόρτο;
    Καλές οι προτάσεις αλλά κατόπιν εορτής, λυπάμαι πολύ…

    • Ευθύνες να ζητήσετε από αυτούς που ασκούσαν διοίκηση όλα τα προηγούμενα χρόνια και τώρα και δεν έκαναν τίποτα.

  • Επειδή έτυχε να βρεθώ στις συσκέψεις. Οι παρεμβάσεις του κυρίου Ζαρογιαννη ήτανε τεκμηριωμένες και ακόμα και οι τεχνικές υπηρεσίες συμφώνησαν. Γνωστής, εύστοχος και μετρημένος. Αν θέλετε να αλλάξει κάτι να δίνεται ευκαιρίες σε τέτοιους ανθρώπους και να κόψετε την κλάψα.

  • Κομπλεξικοι του πληκτρολογιου ,ζητηστε ευθυνες απο αυτους που τρωνε το δημοσιο χρημα 40 χρονια.Αγωνιστες θελουμε και οχι κηφινες.Να βγουν νεοι ανθρωποι μπροστα ,τα χαιρια σας τα ειδαμε ολα αυτα τα χρονια.ΦΤΑΝΕΙ!!!!!

Γράψτε απάντηση στο Ανωνυμος Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.