Στην Κοζάνη 24 και 25 Ιουνίου 2017 στην Αίθουσα του πρώην Νομαρχιακού Συμβουλίου στην οδό Δημοκρατίας θα διεξαχθεί το 2ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο, “Επιστήμες της Εκπαίδευσης -Το σχολείο ας αγκαλιάσει την Κοινωνία” που το οργανώνει η Ένωση Ελλήνων Φυσικών με την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Κων/νος Σιαμπανόπουλος, ο Κοζανίτης και το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.
Στο συνέδριο θα συζητηθούν και θα επικαιροποιηθούν προτάσεις και θέματα για τις θεσμικές αλλαγές που χρειάζεται να γίνουν άμεσα στο σχολικό περιβάλλον, για την ισορροπία και επικοινωνία μεταξύ όλων των μελών της Εκπαιδευτικής κοινότητας. Oι μεγάλες αλλαγές μας βρίσκουν πρωταγωνιστές στη διαμόρφωση του πλαισίου, το οποίο θα είναι αυτό που η κοινωνία απαιτεί με σύνθημα “Το Σχολείο ας αγκαλιάσει την κοινωνία”.
Οι Θεματικές Ενότητες του Συνεδρίου είναι οι εξής :
1.Ειδική Αγωγή
2. Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
3. Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
4. Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων
5. Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση
Στο τέλος του Συνεδρίου θα δοθούν Βεβαιώσεις Εισηγητών και Βεβαιώσεις Συνέδρων καθώς και Πρακτικά των Εισηγήσεων .
Το πρόγραμμα συνεδρίου:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Σάββατο 24η Ιουνίου 2017
09.00-10.00 Προσέλευση εγγραφή συνέδρων
Τελετή Έναρξης Συνεδρίου: Αίθουσα Νομαρχιακού Συμβουλίου
Προεδρείο: Γκαραβέλας Σπύρος, Παύλος Ταγτεβερενίδης
09.30 Έναρξη
09.30- 09.45 Εισαγωγικές Ομιλίες
Φιλντίσης Παναγιώτης, Α΄Αντιπρόεδρος ΕΕΦ
Πάλλα Μαριαρένα, Πρόεδρος ΑΜΚΕ
09.45- 10.00 Χαιρετισμός
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΕ Κοζάνης
10:00- 10.15 Κεντρική Ομιλία:
Προσκεκλημένη Κεντρική Ομιλήτρια:
Κονιστή Πηνελόπη-Διευθύντρια 2ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, Med Ειδικής Αγωγής, Αν/τρια Δ/ντρια Α’ Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών: Η Παράλληλη Στήριξη στο Δημόσιο Σχολείο
10.15-10.25 Ένα πρόγραμμα συνεκπαίδευσης μεταξύ μαθητών Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και κλασικού δημοτικού σχολείου: Παρατήρηση και Σπουδή ως προς τον άξονα αποδοχή και συνεργασία, Μπαμπίλα Ελένη, Σχολική Σύμβουλος 3ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης -Πτολεμαίδας
10.25-10.40 Μορφές παρεμβατισμού των υπερεθνικών οργανισμών στο παγκόσμιο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι και προοπτικές σύγκλισης των εθνικών εκπαιδευτικών συστημάτων, Ταγτεβερενίδης Παύλος, Υποδιευθυντής 2ου ΓΕΛ Κοζάνης
10.40- 10.50 Ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση του υπερκινητικού παιδιού, Γεδεών Ιωάννα, ΠΕ18.16
11.20-11.30 Συμβουλευτική παιδιού με νοητική υστέρηση, Γεωργίτσης Νικόλαος, ΠΕ70
11.30-11.40 Η χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση των ατόμων με αυτισμό, Γεωργιάδου Στεργιανή, ΠΕ70
11.40- 11.50 Η σημασία της έγκαιρης διάγνωσης του παιδιού με δυσλεξία από την πλευρά των εκπαιδευτικών και των γονέων, Κακούλη Έλλη, ΠΕ02
11.50-12.00 Η σχέση της ψυχικής υγείας, της επίδοσης των μαθητών και του σχολικού κλίματος, Χριστοφόρου Παρθένα, ΠΕ02
12.00-12.10 Σχολική ετοιμότητα: Παράγοντες που την επηρεάζουν, προυποθέσεις και εκτιμήσεις, Καραγκιόζη Ιωάννα,Νηπιαγωγός
12.10-12.20 Σύνδρομο Rett: Χαρακτηριστικά και τρόποι αντιμετώπισης, Καραμούζα Μεταξία, ΠΕ02
12.20-12.30 Παιδιά με ΔΕΠ-Υ σε κοινή σχολική τάξη, Κεραμίδα Νικολέτα– ΠΕ03
12.30-12.40 Μαθησιακές Δυσκολίες: Είδη και κατηγοριοποίησή τους , Καλαιτζή Αγάπη, ΠΕ02
12.40-12.50 Η κατάθλιψη σε παιδιά και εφήβους, Βάμβα Ελένη, Νηπιαγωγός
12.50-13.00 Παιδική επιθετικότητα, Αγγελοπούλου Βασιλική, Βοηθός Βρεφοκόμου
13.00-13.10 Χαρακτηριστικά των παιδιών με σύνδρομο Down, Βαργιάμης Ιωάννης, Οικονομολόγος
13.10-13.20 Μαθησακές Δυσκολίες , Σιώμου Ειρήνη-Θεοδώρα, Γαλλικής Φιλολογίας
13.20-13.30 Σύνδρομο Asperger, Πυρίτζαους Κυριακή, Νηπιαγωγός
13.30- 13.40 Αυτισμός: Ορισμός, Είδη, Τρόποι αντιμετώπισης Πουρνάρα Ελένη, ΠΕ02
13.40-13.50 Χρήση της Τεχνολογίας στα παιδιά με αυτισμό, Τσαμπαλής Διογένης, Πληροφορικός
13.50-14.00 Μαθησιακές Δυσκολίες: Είδη και κατηγοριοποίηση αυτών, Κονδυλίδης Κων/νος, ΠΕ70
14.00- 15.00 Διάλειμμα, Καφές – Ελαφρύ Γεύμα
Προεδρείο: Σκαρμήτσου Μαρία, Πάλλα Μαριαρένα
15.00-15.10 Ποια είναι τα πέντε μοντέλα διαχείρισης του πολιτισμικού πλουραλισμού στην εκπαίδευση (2 μονοπολιτισμικά και 3 πλουραλιστικά) Κωνσταντίνου Αναστάσιος, Πληροφορικός
15.10-15.20 Διγλωσσία και κοινωνική ταυτότητα στο ελληνικό σχολείο, Πετρίδης Σάββας,Φυσικός
15.20-15.30 Η συμβολή της συνεργατικής μεθόδου στην ένταξη μαθητών από διαφορετικό πολιτισμικό περιβάλλον στο σχολείο, Τερλέκη Αλεξία, ΠΕ 18.33
15.30-15.40 Σχολικός εκφοβισμός και Μαθησιακές Δυσκολίες, Τσιλιγκίρης Παναγιώτης, Γεωπόνος
15.40-15.50 Τύφλωση –Γραφή Braille, Παπαδημητρίου Αχίλλεια ΠΕ02
15.50-16.00 Σύνδρομο Rett , Τσίκα Αθηνά, ΠΕ02
16.00-16.10 Ο Αγροτουρισμός στην περιοχή των Ζαγοροχωρίων και η συμβολή τους στην τοπική ανάπτυξη, Σκαρμήτσου Μαρία ΠΕ18.17
16.10-16.20 Μαθητές με σύνδρομο Down, Λώλης Θεοφάνης, ΠΕ03
16.20-16.30 Διαφοροποιημένη διδασκαλία για μια συμπεριληπτική και ελκυστική εκπαίδευση: Η περίπτωση των χαρισματικών μαθητών, Δουγαλή Άννα, ΠΕ 70 Σπυριδόπουλος Γεώργιος, ΠΕ03
16.30-16.40 Μαθησιακές Δυσκολίες: Είδη και κατηγοριοποίηση αυτών , Ρόκα Ευανθία, ΠΕ02
16.40- 16.50 Μια παιγνιώδης παρέμβαση σε μαθητές με διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή, Παχή Ευγενία ΠΕ70
16.50-17.00 Mαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς, Τζημοπούλου Θεοδώρα , ΤΕ Πληροφορικής
17.00-17.10 Σχολικός εκφοβισμός και Μαθησιακές δυσκολίες, Ζουζός Ιωάννης ΠΕ02
17.10-17.20 Σύνδρομο Down Ευσταθίου Βασίλειος ΠΕ04
17.20-17.30 Κριτική ανάλυση των αναλυτικών προγραμμάτων και του εκπαιδευτικού συστήματος ως προς τον ρόλο που διαδραματίζει στην ενταξιακή προοπτική, Παπανικολάου Βασίλειος ,ΠΕ02
Κυριακή 25η Ιουνίου 2017
Προεδρείο: Πάλλα Μαριαρένα, Σκαρμήτσου Μαρία
10.00-10.15 Κεντρική Ομιλία
Προσκεκλημένος Κεντρικός Ομιλητής
Ταϊλαχίδης Σάββας, Ειδικός Παιδαγωγός, Διευθυντής 7ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας– ΔΕΠ/Υ, Αίτια-Θεωρίες-Συγκριτική Αξιολόγηση
10.20-10.30 Το πρόβλημα ασφυξίας του ζωτικού προσωπικού χώρου μέσα σε μια τάξη σχολείου, Κωνσταντίνος Β. Δημουλάς, Μαρία Βουβούση, Βασιλική Εξάρχου, Ιωάννης Τρίγκας, Φιλίτσα – Νεκταρία Αγραφιώτη, Χρήστος Πούρικας
10.20- 10.30 Χωροψυχοκοινωνική σημασία της τάσης επέκτασης του ζωτικού προσωπικού χώρου, Κωνσταντίνος Β. Δημουλάς, Μαρία Βουβούση, Βασιλική Εξάρχου, Ιωάννης Τρίγκας, Φιλίτσα – Νεκταρία Αγραφιώτη, Χρήστος Πούρικας
10.30-10.40 Η προσβολή του ζωτικού προσωπικού χώρου ως αιτια επιθετικότητας στην τάξη του σχολείου, Κωνσταντίνος Β. Δημουλάς, Μαρία Βουβούση, Βασιλική Εξάρχου, Ιωάννης Τρίγκας, Φιλίτσα – Νεκταρία Αγραφιώτη, Χρήστος Πούρικας
10.40-10.50 Σύνδρομο Down Μαριόβα Θωμαή, Νοσηλεύτρια
10.50-11.00 Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά, Λάλου Βασιλική, ΠΕ0311.00-11.10 Σύνδρομο Down, Χρήστου Σταύρος, Φοιτητής
11.10-11.20 Από το «κοιτάζω» στο «παρατηρώ»: Μια κριτική θέαση της πόλης, Μαδίκα Αφροδίτη, Καράμπελας Χαράλαμπος,3Δουγαλή Άννα, Σπυριδόπουλος Γεώργιος
11.20-11.30 Σύνδρομο Down και Συμβουκευτική σταδιοδρμίας, Χρήστου Φανή, Κοινωνική λειτουργός
11.30-11.40 Αυτισμός και εκπαίδευση, Μάνου Ειρήνη, Φυσικοθεραπεύτρια
11.40-11.50 Χαρακτηριστικά του αυτισμού και εκπαίδευση μέσω του αυτισμού, Νιανιάκη Ολυμπία, ΠΕ02
11.50-12.00 Η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας για αμθητές με δυσλεξία , Παλαπαίδου Παρασκευή, Αγγλικής Φιλολογίας
12.00-12.10 Αυτισμός, Τσούτση Αλίκη, Νοσηλεύτρια
12.10-12.20 Διαταραχές Ισορροπίας στα παιδιά με κώφωση, Ράπτη Αλεξάνδρα, Νοσηλεύτρια
12.20-12.30 Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ειδική αγωγή, στην προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Ράπτη Δημητρούλα, Πληροφορικός
12.30-12.40 Μαθησιακές δυσκολίες στα Μαθηματικά ,Μπουκουβάλα Βασιλική, ΠΕ 03
Κεντρικός Ομιλητής
12.40-12.50 Πεχλιβανίδης Κων/νος Διευθυντής Δ.Ι.Ε.Κ Πτολεμαίδας: Ανεργία, Κατάρτιση, Εργασία
12.50-13.00 Πρόγραμμα «ΜΑΖΙ» στην τάξη , Κυριαζίδου Σοφία, ΠΕ6013.00-13.10 Διαπολιτισμική θεώρηση σχέσεων Ζωτικού προσωπικού χώρου, Κωνσταντίνος Δημουλάς, Μαρία Βουβούση, Αγορίτσα Οικονόμου, Κωνσταντίνος Ζαμπάκας, Στυλιανή Θηβαίου, Σταμάτης Ξαγρεμμενάκος
13.10-13.20 Οι κοινωνικές σχέσεις σε πολυπολιτισμικές τάξεις, Καρυπίδου Χρυσούλα, ΠΕ02
13.20-13.30 Η διαπολιτισμική εκπαίδευση στην ελληνική σχολική πραγματικότητα, Σταυροπούλου Κωνσταντίνα ΠΕ11
13.30-13.40 Διδακτική μαθηματικών μέσω θεατρικού παιχνιδιού σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα, Μελίδου Αναστασία, ΠΕ70
13.40-13.50 Η διαπολιτισμική ετοιμότητα του εκπαιδευτικού, Αραμπατζή Ερασμία, Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
13.50-14.00 Τα αγγλικά ως τρόπος εξοικείωσης των παιδιών στις ξένες κουλτούρες με σκοπό την κατανόηση της διαφορετικότητας, Μεντεσίδου Ειρήνη, Αγγλικής Φιλολογίας
ΛΗΞΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ