Όποιος έχει δεί τις πληθος ανακοινώσεις της Περιφέρειας , τις συνεντεύξεις του Καθηγητού του Πολυτεχνείου Θεσ/κης Κ. Κατάκαλου , του Υπ/ντου Γεφυρών της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΑΕ Δρ. Π. Πανέτσου , τις συζητήσεις στο Περιφερειακό Συμβούλιο , διάφορες δηλώσεις , δημοσιεύσεις κλπ και προβληματισθεί λίγο έχει τις απαντήσεις .
Πρέπει όλοι να καταλάβουμε οτι πρόκειται γιά μιά πολύ μεγάλη Γέφυρα 1372 μέτρων μήκους με πολύ ογκώδεις διατομές οπλισμένου σκυροδέματος με εκατομύρια πυκνά σίδερα οπλισμών μέσα και προεντάσεων, που βρίσκεται επάνω σε Λίμνη ! . Πρόκειται γιά ένα πολύ σύνθετο και δύσκολο έργο και γιά να εντοπισθούν τα προβλήματα χρειάσθηκαν πλήθος ελέγχων , μετρήσεων , αναλύσεων , κλπ οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι και σύνθετοι και εν συνεχεία να αντιμετωπισθούν με ειδικές ενισχύσεις οι οποίες πρόκειται εντός των επομένων ημερών να ολοκληρωθούν . Οι ανωτέρω έλεγχοι γίνονται σταδιακά και μετά γίνεται η διάγνωση του προβλήματος . Σχεδόν όλα είναι κρυμμένα μέσα στην ογκώδεις διατομές και δεν φαίνονται πάντα στην επιφάνεια τους .
Η σοβαρότητα της κατάστασης διαγνώσθηκε πρόσφατα μόλις στήθηκε η ειδική κρεμαστή σκαλωσιά και συνεχίστηκαν οι έλεγχοι και έτσι έκλεισε προσωρινά η Γέφυρα . Αμέσως έγινε νέα μελέτη ενίσχυσης , παραγγέλθηκαν τα ειδικά υλικά , που
είναι δυσεύρετα και στις επόμενες ημέρες θα ολοκληρωθεί η ενίσχυση.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ γιά την γέφυρα :
Επειδή το λένε και το ξαναλένε μερικοί , άστοχα , όπως η κ. Ζεμπιλιάδου ,η πραγματικότητα είναι η εξής :
1)με το αρ.πρωτ. 6277/13-1-2023 έγγραφο οι Τεχν. Υπηρεσίες της Περιφέρειας Κοζάνης αποδεικνύουν οτι η αρμοδιότητα είναι της Περιφέρειας και οχι του Υπουργείου.
2)Με την Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του κράτους Αρ. 78/2020 αποδεικνύεται το ίδιο.
3)με Έγγραφο της η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου – Δυτ. Μακεδονίας του Οκτωβρίου 2020 λέει το ίδιο. Σημειωτέον οτι αυτή η αρμοδιότητα πρέπει να ορίστηκε από την νομοθέτηση του ΚΑΛΙΚΡΑΤΗ γιά την Αυτοδιοίκηση το 2012
μάλλον .
4)Στο τέλος του 2019- αρχές του 2020 κατόπιν ενεργειών του Περιφερειάρχη κ. Γ. Κασαπίδη ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών έδωσε στην Περιφέρεια 74.000 ε γιά πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου γιά την υποβοήθηση των Τεχν. Υπηρεσιών. Κατόπιν όλων αυτών κανένας Διευθυντής Υπηρεσιών του Υπουργείου δεν θα αναλάβαινε παράνομα όλες τις πολύπλοκες διαδικασίες γιά την Γέφυρα .
Μετα θα ακολουθήσει άλλη μελέτη που θα ελέγξει την υπόλοιπη Γέφυρα και θα μελετήσει τα έργα συντήρησης που πρέπει να γίνουν ώστε να της δώσουν ζωή κατά ασφαλή τρόπο γιά δεκαετίες . Επίσης θα εγκατασταθεί ηλεκτρονικό σύστημα που θα καταγράφει και θα
παρακολουθεί όλες τις τυχόν μετακινήσεις, παραμορφώσεις , ταλαντώσεις της γέφυρας ώστε αν παρουσιαστή στο μέλλον τυχόν πρόβλημα πολύ έγκαιρα να εντοπίζεται .
΄Έτσι δεν είναι δίκαιο να θέτουμε ορισμένα υπεραπλουστευμένα ερωτήματα γιά ‘ενα τόσο πολύπλοκο και μεγάλο έργο. Ούτε να γινόμαστε εκ των υστέρων προφήτες .
Ο Περιφερειάρχης έκανε το καλύτερο δυνατόν μαζί με τις Τεχν. Υπηρεσίες της Περιφέρειας .
α)Αναζήτησε την μελέτη της Γέφυρας του Καθ. Μοράντι , που τελικά βρέθηκε στά Κρατικά Αρχεία της Ρώμης από την κ. Μαλ. Βουχάρα Πολ. Μηχ. την οποία έστειλαν οι Ιταλοί . Περιλαμβάνει 200 μεγάλα Σχέδια και κάποιες χιλιάδες σελίδες μεγέθους Α4 , και ήταν απαραίτητη. [ Σημειωτέον λανθασμένα δήλωσε ο κ. Μπαρδάκης Π.Μ. ότι με επι τόπου “‘σάρωση ” θα ήτο δυνατόν να απεικονισθούν με ακρίβεια οι οπλισμοί της γέφυρας , αυτό είναι αδύνατον , έτσι λέει και το Πολυτεχνείο ]
β) Εργάσθηκαν γιά την Γέφυρα ο Καθ. Γ. Μάνος , ο Επ. Καθ. Κ.Κατάκαλος ,ο Υπ/ντής Γεφυρών της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΑΕ Δρ. Παν. Πανέτσος , αμισθί όλοι οι ανωτέρω , όπως και η Υπηρεσία που σήκωσαν ένα μεγάλο βάρος , ο Τεχν. Σύμβουλος ΗΛΙΔΑ , κ. Λιάρος, ο Τοπ. Μηχ κ. Ι. Καρνάρης , εργολάβοι – κατασκευαστές που είναι Δρ. Πολιτικοί Μηχ. και οι συνεργάτες όλων των ανωτέρω που είναι πολλοί. Σημειωτεόν ότι με την γέφυρα θα ασχοληθεί και ο κ. Σιγάλας Π.Μ Πρόεδρος των Γεφυροποιών Ελλάδος ως είδικός σύμβουλος γιά την μεγάλη αυτή
ενίσχυση. Έγιναν πλήθος μελέτες, μετρήσεις , αναλύσεις , Τεχν. εκθέσεις , έρευνες , “γραφειοκρατικές ” ενέργειες κλπ. που συνολικά καταλαμβάνουν ένα χώρο μεγαλύτερο από 3 ογκώδη ντοσιέ .Ητοι έγινε πολλή δουλειά και πρέπει να είμαστε ευγνώμονες σε όλους τους
ανωτέρω.
Εγινε το καλύτερο δυνατόν . Σημειωτεόν ότι η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ έχουσα στην αρμοδιότητα της πολλές εκατοντάδες γεφυρών έχει πολλή μεγάλη εμπειρία.
Οι Μηχανικοί της Κοζάνης και το ΤΕΕ/ΤΔΜ εμπιστεύονται όλους τους
ανωτέρω συναδέλφους .
Είμαστε αισιόδοξοι γιά την θετική εξέλιξι όλων των εργασιών αλλά και γιά το μέλλον της Γέφυρας . Ας κάνουμε λίγο υπομονή την στιγμή που μιά σειρά ανθρώπων καταβάλουν σοβαρές προσπάθειες με υπευθυνότητα νγια την αποκατάσταση της γέφυρας.
Χάρης Βαρδάκας
σ. Πολ. Μηχ/κός
Η δεξιά της δεξιάς ώωω αδέξια…
Περάστε και ο θεός βοηθός….
Εγώ θα πάω από γύρω.
Ευχαριστούμε κ. Βαρδάκα, νάστε καλά !
Καλησπέρα.
Γράψτε και για το ΣΒΑΚ που τόσα πολλά λέγονταν πριν τις εκλογές το 2019. Ακόμη, μπορείτε να μας ενημερώσετε για το θέμα της ανέγερσης κτιρίων στο επισκοπείο;
Και εγώ θα μπορούσα να είμαι χρήσιμος ηλίθιος!
Όχι άλλο πολιτικό γλύψιμο στον περιφερειάρχη κύριε. Σε 4 μήνες θα είναι σπίτι του με κηπακους και κοτούλες όπως ο ίδιος δήλωσε άλλωστε. Όποτε καλό είναι να βλέπετε τον επόμενο περιφερειάρχη και όχι τον απερχόμενο.
Φιλικά.
Άσχετε στην λογική σου, δεν γνωρίζω σε τίποτε άλλο για να σου πω. Γιατί :
Ενώ κατακρίνεις τον για σένα “απερχόμενο” και γνωρίζεις τον επόμενο, δεν μας τον ονοματίζεις δείχνοντάς τον, για να έχει συνοχή η λογική σου.
Επειδή , δεν έχει αντίπαλο ο Κασαπίδης, και θα επανεκλεγεί θα χρειαστεί σοβαρή ψυχολογική υποστήριξη και πρέπει να ετοιμάζεται από τώρα !!
Ε όχι και δεν έχει αντίπαλο ο Κασαπίδης! Είκοσι μονάδες έχασε! Τον σιδέρωσε η Ζεμπιλιάδου με την αντιπολίτευση που έκανε! Ήρθε η ώρα της Γεωργίας γιατί μπορεί!
Ζεμπιλιάδου : το καλύτερο ανέκδοτο !!!
ΧΑ ΧΑ ΧΑ…. περίπτωση Νανοπούλου η δικιά σου… δεν χορταίνει ήττες
Πριν ή μετά τον Αγιασμό όλα αυτά;
Μπράβο κ Βαρδάκα για την ενημέρωση σε όσους περιμένουν να ακούσουν τους ειδικούς και γνώστες του θέματος.
Τους γεφυρολόγους της πλάκας που γράφουν ότι τους κατέβει μην τους λαμβάνεις στα σοβαρά.
Εσείς ως συνταξιούχος από πού έχετε τόσο λεπτομερή ενημέρωση σχετικά με τα “τρία ογκώδη ντοσιέ”; Γιατί να είμαστε “ευγνώμονες” σε όσους αμείβονται για τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους; Δωρεάν τις προσφέρουν;
Και αφού μιλάμε με όρους μηχανικής, πείτε μας:
1) γιατί επισκευάστηκαν τα τμήματα της κεφαλής του μεσόβαθρου αλλά δεν έγιναν εργασίες στους τένοντες;
2) Γνωρίζετε πώς λειτουργεί ο στατικός φορέας της συγκεκριμένης γέφυρας και σε ποιες αρχές βασίζεται για να είναι ασφαλής;
3) Γιατί άργησαν οι μελέτες να ανατεθούν;
4) Ποιο θα είναι το τελικό κόστος για την επισκευή;
Υ.Γ. Μήπως θα ήταν καλύτερα να παραμένατε στη σύνταξη που – είμαι σίγουρος – ότι αξίζετε να απολαύσετε; Μήπως να μη θυμιατίζετε την περιφερειακή αρχή; Κουραστήκαμε…
Τεχνοικράτης μπορεί να είσαι αλλά δεν είσαι ούτε μηχανικός , ούτε πολτικός μηχανικός και τα ερωτήματα είναι άσχετα με την πραγματικότητα .
Και κατάλαβες την ειδικότητά μου ήδη; Τα ερωτήματα για την στατική επάρκεια του φορέα σου έδωσαν να καταλάβεις την ειδικότητά μου ή η ασχετοσύνη σου; Να μου πεις ποια ερωτήματα έπρεπε να θέσω για να γνωρίζω. Προφανώς είσαι άσχετος με το αντικείμενο ή “λιβανιστήρι”.
προσυπογράφω
Μήπως τελικά οι πολίτες της Δυτικής Μακεδονιας είναι πολίτες 2ης κατηγορίας; Μήπως έπρεπε όλες οι ενέργειες ελέγχου και αποκαταστάσεων να είχαν γίνει ήδη εδώ και πολλά χρόνια; Μήπως εδώ και χρόνια η κυκλοφορία γινόταν ενώ υπήρχε σοβαρός κίνδυνος; …
Τί έκαναν οι προηγούμενοι Περιφερειάρχες :
Οι Νομάρχες :
Οι τοπικές τεχνικές υπηρεσίες :
Όλα τα περιμένουμε από τους άλλους !!
Εσύ τι έκανες :
Εδώ και χρόνια η αρμοδιότητα είναι της Περιφέρειας .
Απλά επειδή μεταφέρθηκε “δια νόμου” η αρμοδιότητα στην αιρετή Περιφέρεια; Κονδύλια διατέθηκαν για τους ελέγχους και τις επισκευές; Τώρα με λεφτά της Περιφέρειας γίνεται η “επισκευή”; Εγώ βλέπω τον βουλευτή και υπουργό Παπαδόπουλο να μιλά για άμεσα αντανακλαστικά της κυβέρνησης. Το κονδύλιο των 150.000 ευρώ που διατέθηκαν μέχρι στιγμής είναι σταγόνα στον ωκεανό.
Κατέβα υποψήφιος με τον μαλούτα ψάχνει μυαλά επιστήμονες
Ετοιμάσου να κλάψεις! Η Γεωργία δουλεύει μεθοδικά και ξέρει. Είναι η μόνη λύση. Τα ανέκδοτα που μας φόρτωσαν γιατί δεν τα θέλαν στην Βουλή τέλος. Ξυπνήσαμε αν και αργά. Κάποιος που δεν την ψήφισε αλλά μετάνοιωσε
Μόνο ζημιά κάνεις Βαρδάκα, κακώς μπλεκεσαι σε θέματα που δεν σε αφορούν.