«Ενότητα» -Κυκλοφοριακή μελέτη: η κλιματική ουδετερότητα και η βιώσιμη αστική κινητικότητα είναι οι μεγάλοι στόχοι

22 Απριλίου 2024
11:49

Η περίοδος που ξεκίνησε να εκπονείται η κυκλοφοριακή μελέτη είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα.

Θυμίζουμε πως η κατακύρωση της κυκλοφοριακής μελέτης στον  ανάδοχο έγινε στο τέλος του 2023 από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου, με συνέπεια να υπογραφεί η σύμβαση και να ξεκινήσει η εκπόνησης της στις αρχές του 2024.

Προφανώς οι κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη αλλάζουν χρόνο με το χρόνο και βεβαίως με την ολοένα και μεγαλύτερη κυκλοφορία αυτοκινήτων υπάρχει η ανάγκη για να ξαναειδωθούν όλα τα κυκλοφοριακά ζητήματα εξ αρχής.

Υπάρχουν όμως άλλες δύο σημαντικές εξελίξεις στις οποίες η κυκλοφοριακή μελέτη καλείται να δώσει απαντήσεις και προοπτική.

Η πρώτη αφορά το στόχο της κλιματικής ουδετερότητας, αφού όπως είναι γνωστό ο Δήμος Κοζάνης περιλαμβάνεται στις 100 πόλεις της Ευρώπης που θα επιδιώξουν την κλιματική ουδετερότητα έως το 2030, αλλά και στους 33 Δήμους που έχουν ήδη πάρει το label από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι μετακινήσεις συμβάλλουν κατά 25% περίπου στην εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου. Συνεπώς η προσέγγιση που θα κάνει η κυκλοφοριακή μελέτη στα κυκλοφοριακά ζητήματα του Δήμου πρέπει να έχουν έναν βασικό στόχο: τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Πώς δηλαδή και μέσω της κυκλοφοριακής μελέτης θα συμβάλλουμε στην επίτευξη των στόχων της κλιματικής ουδετερότητας.

Η δεύτερη εξέλιξη αφορά το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Κοζάνης, το οποίο εγκρίθηκε και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ τον Νοέμβριο του 2023. Είναι επομένως ώρα να ξεκινήσει η υλοποίησή του, είναι ώρα να αρχίσουν να υιοθετούνται οι προτάσεις που περιλαμβάνονται σε αυτό, ούτως ώστε οι μετακινήσεις στην πόλη και τα δημοτικά διαμερίσματα, να γίνονται με τον καλύτερο δυνατό και βιώσιμο τρόπο, με ασφάλεια.

Αυτός είναι ο δεύτερος στόχος της κυκλοφοριακής μελέτης, δηλαδή η υιοθέτηση και η ενσωμάτωση στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις των επιλογών που έχουν γίνει από το ΣΒΑΚ, ούτως ώστε με την υιοθέτησή τους να βελτιωθούν οι συνθήκες κίνησης πεζών και οχημάτων στον αστικό ιστό.

Αυτά είναι τα μεγάλα ζητούμενα από την Κυκλοφοριακή Μελέτη. Ευελπιστούμε ότι με την ολοκλήρωσή της και αφού ληφθούν υπόψη οι στόχοι τις κλιματικής ουδετερότητας και του ΣΒΑΚ, να δούμε την πόλη μας πιο λειτουργική, με λιγότερα κυκλοφοριακά προβλήματα. Με ασφάλεια στις μετακινήσεις αλλά και μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

 

Screenshot

9 σχόλια

    • Που είναι σήμερα η τριανδρία Μαλουτας Μιχαηλίδης και Σημανδρακος;

      kozan.gr: Απάντηση Ε. Σημανδράκου στη Δημοτική Κίνηση Koζάνη – Τόπος να Ζεις για ΣΒΑΚ: “Τα σενάρια βγήκαν από τις δύο δημόσιες διαβουλεύσεις. Με την ανακοίνωσή τους αμφισβητούν τις προτάσεις που έχουν τεθεί είτε από τους πολίτες είτε από τους φορείς. Να είναι υπομονετικοί.” (Βίντεο)

      https://kozan.gr/archives/281496

  • Λαζαρε οτι και αν γραψεις οτι και αν πεις και εσυ και τα παπαγαλακια σου μια τρυπαν στον νιερο. Κοκκαλιαρη θεε παρε την ΠΑΕ.

  • Πόσο τυχαίο είναι ότι όλες σας οι υπογεγραμμένες συμβάσεις έχουν ημερομηνία το Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2023? Είναι τραγικό το ότι σε προηγούμενη ανάρτηση της Ενότητας μας ενημέρωναν ότι οι υπηρεσίες “τρέχουν” τις διαδικασίες ενώ τώρα διεκδικείται την πατρότητα της κυκλοφοριακής μελέτης! Λες και οι προηγούμενοι δεν είχαν ξανακάνει την ίδια μελέτη! Όπως θα κάνουν κι οι σημερινοί σε 2-3 χρόνια.. Κύριοι της Ενότητας πρέπει να καταλάβετε ότι οι πολίτες αντιλαμβανόμαστε πολύ καλά πως λειτουργεί ο Δήμος. Γνωρίζουμε ότι το κολυμβητήριο θα μπορούσε να είχε ανοίξει αν υπήρχε συνέχεια στη Διοίκηση και ότι με τις επιλογές σας μείναμε αρκετά χρόνια πίσω. Όπως επίσης τα περισσότερα έργα που είχαν υπογραφή του Λευτέρη φροντίσατε να τα “εξαφανίσετε”. Οι σημερινοί θα κριθούν και αυτοί από τέτοιες νοοτροπίες που μόνο πίσω πηγαίνουν τον τόπο… Μέχρι στιγμής κ. Μαλούτα δείχνουν ότι θα συνεχίσουν τα έργα που εσείς υπογράψατε, χωρίς να επιβαρύνουν τον τόπο με νέες καθυστερήσεις…

  • Κάποιος επιτέλους φτιάχνει και κάποιος φωνάζει συνεχώς ότι εγώ το σκέφτηκα πρώτος. Και στην εποχή του, λίγο διάστημα πριν, η πόλη ήταν “γεμάτη ιδέες και σκέψεις”, χωρίς κανένα απολύτως χειροπιαστό έργο. Και ζητά να σεβαστούμε το έργο και τις σκέψεις του, ενώ ούτε μια από τις σκέψεις των προηγούμενων δεν είχε γίνει σεβαστή.

  • Καλα κυκλοφορεις καθολου στην πολη η οχι;δε βλεπεις τι γινεται καθε μερα στη Γκερτσου;στον κομβο του Κροκου; στην δε Ιωνιας η ουρα φτανει μεχρι το γηπεδο του Κροκου.Τι εκανες για αυτα; τιποτα,Καλα εκανε ο λαος και δε σε ψηφισε.Θα μεινεις ως ο δημαρχος του 48.Η. Ολυμπου γιατι δεν φτανει μεχρι τον Κρητικο στα Πλατανια;Ποια συμφεροντα δεν το επιτρεπουν;

      • ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΠΟΡΕΙΣ;ΚΑΙ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ. ΠΑΙΔΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΑΝ ΑΝΟΙΞΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΣΕ ΤΟΤΕ ΑΜΕΣΩΣ ΞΑΛΑΦΡΩΝΕΙ Η ΙΩΝΙΑΣ ΚΑΙ Η ΓΚΕΡΤΣΟΥ.ΓΙΑΤΙ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ;ΠΟΙΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΝ ΔΕΣΜΕΥΟΥΝ;ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ;ΜΗΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΙ;ΜΗΠΩΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΛΕΙΔΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ;ΜΕ ΠΟΙΑΝΟΥ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΚΛΕΙΔΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ;ΜΗΠΩΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ;ΓΙΑΤΙ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥΝ ΟΛΗ ΤΗ Ν ΠΟΛΗ;ΑΦΟΥ ΔΡΕΝ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΚΑΤΙ ΚΡΥΒΟΥΝ.ΔΗΜΑΡΧΕ ΠΑΡΤΟΥΣ ΟΛΟΥΣ ΣΒΑΡΒΑ ΚΑΙ ΑΝΟΙΞΕ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ ΤΗΝ ΚΛΕΙΔΩΜΕΝΗ ΠΟΡΤΑ ΤΟΥ ΟΣΕ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΣΑΝΕΙ ΚΑΙ Η ΠΟΛΗ.ΚΑΝΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ Ο ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΠΑΡΜΠΑΓΙΑΝΝΗΣ.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.