Η Βουλευτής Π.Ε. Κοζάνης και Τομεάρχης Τουρισμού ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. κ. Καλλιόπη Βέττα κατέθεσε επίκαιρη κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης με θέμα: «Οι υστερήσεις, τα κενά και η στασιμότητα στην απορρόφηση κονδυλίων για το Π.Δ.Α.Μ. δημιουργούν απόγνωση στην Δυτική Μακεδονία» που θα συζητηθεί, παρόντος του αρμόδιου Υπουργού, το επόμενο διάστημα στην Βουλή.
Στην ερώτηση, καταγράφεται το γεγονός ότι, πέντε σχεδόν χρόνια μετά την αιφνίδια εξαγγελία του Πρωθυπουργού για κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων, δεν υπάρχει καμία ουσιαστική λύση για την ενίσχυση της Δυτικής Μακεδονίας και την στήριξη των εργαζομένων και των ανέργων, ενώ σύμφωνα με την Δ.Ε.Η., επίκειται πλήρης παύση λειτουργίας το 2026, δηλαδή σε δύο χρόνια από σήμερα.
Το πολυδιαφημισμένο Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Π.Δ.Α.Μ.) είτε καρκινοβατεί, είτε είναι στάσιμο, εξυπηρετώντας μόνο ελάσσονες δράσεις και στόχους, χωρίς καμία συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας.
Αναζητούνται, μάταια, έργα και παρεμβάσεις στους διακηρυγμένους τομείς όπως, η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, η ενεργειακή μετάβαση, η αναπροσαρμογή χρήσεων γης – κυκλική οικονομία, η δίκαιη εργασιακή μετάβαση, οι ολοκληρωμένες παρεμβάσεις μικρής κλίμακας και η τεχνική βοήθεια, ενώ υπάρχουν αρκετές αοριστολογίες και κενά ακόμα και για την τηλεθέρμανση.
Οι πόροι που έχουν εξαγγελθεί, από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης, το Invest EU και την Ευρωπαϊκή τράπεζα Επενδύσεων, είτε έχουν απορροφηθεί ελάχιστα, είτε καθόλου, ενώ η εθνική συμμετοχή, δηλαδή η χρηματοδότηση από την κυβέρνηση είναι μηδαμινή, εξελίξεις που αθροιζόμενες, εντείνουν την υποβάθμιση της περιοχής.
Η κ. Βέττα δήλωσε: «Κατέθεσα επίκαιρη κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, με αίτημα την επίσημη ενημέρωση για την «πρόοδο» των έργων, των επενδύσεων και των χρηματοδοτήσεων στην Δυτική Μακεδονία, σχεδόν πέντε χρόνια μετά την ανακοίνωση του Πρωθυπουργού στον Ο.Η.Ε. για κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων.
Από τότε, έχουμε ακούσει πολλά, αλλά έχουμε δει ελάχιστα, ενώ το χρονοδιάγραμμα της οριστικής παύσης εκπνέει. Ουσιαστικά, οι μόνες αλλαγές που έχουν συμβεί είναι η εκτενής αλλοίωση της γεωμορφολογίας με την αθρόα και ανεξέλεγκτη χωροθέτηση Α.Π.Ε. χωρίς Ειδικό Χωροταξικό και η διείσδυσή του φυσικού αερίου ως καύσιμου μετάβασης, το οποίο είναι επίσης ορυκτό και σε ελάχιστα χρόνια θα πρέπει να αποσυρθεί, ομοίως.
Την ίδια ώρα βαφτίζονται μεταρρυθμίσεις και «έργα» οι επιδοτήσεις για εκπαίδευση σε ανέργους, χωρίς να υπάρχει προοπτική απασχόλησης στο μέλλον και οι ισχνές επιδοτήσεις για προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων.
Σε όρους πραγματικής οικονομίας, προστιθέμενης αξίας και ενίσχυσης της εργασίας, δεν υπάρχει τίποτε ουσιαστικό, βιώσιμο και μακροπρόθεσμο, με την ανεργία, ειδικά των νέων, και την φυγή πληθυσμού, να είναι πια καθεστώς.
Είναι ώρα να γίνει ο πραγματικός απολογισμός πεπραγμένων και η κυβέρνηση να απαντήσει ουσιαστικά για τα αποτελέσματα της βίαιης απολιγνιτοποίησης, την πρόοδο των επενδύσεων, την απορρόφηση των χρηματοδοτικών εργαλείων και την ρευστότητα στην τοπική οικονομία.»
Στην ερώτηση, η οποία επισυνάπτεται, τίθενται τα κάτωθι ερωτήματα:
- Σε ποιο βαθμό έχουν αξιοποιηθεί τα υφιστάμενα χρηματοδοτικά εργαλεία για τους στόχους του Π.Δ.Α.Μ. και ποιος είναι ο βαθμός απορροφητικότητας από κάθε εισφέροντα (Ε.Ε., Εθνικοί πόροι, ιδιωτική οικονομία);
- Ποιο είναι το πραγματικό, μετρήσιμο αποτέλεσμα για την οικονομία και την κοινωνία της περιοχής, πέντε χρόνια μετά την εξαγγελία της απολιγνιτοποίησης;
Μπορεί κ. Καλλιόπη να επιθυμείς να λησμονηθούν «ΤΑ ΤΕΡΑΤΑ και τα σημεία» της συγκυβέρνησης Τσίπρα – Καμμένου. Όμως η πολιτική απάτη έχει και τα όρια της. Στην Κοζάνη δεν κατοικούν Λωτοφάγοι. Κατοικούν πολίτες, που και γνωρίζουν και θυμούνται. Και όλα όσα υποστηρίζεις Καλλιόπη εδράζονται πάνω στην ΚΟΛΟΣΣΙΑΙΑ άγνοια και στην επικίνδυνη έλλειψη επαφής με την πραγματικότητα. Όταν πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 4 Ιουλίου στην Κοζάνη η 4η συνεδρίαση της Εδαφικής Επιτροπής του Προγράμματος Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Π.Δ.Α.Μ.) 2021-2027 ενός οργάνου που σύμφωνα με την ΕΕ αποτελεί το υπέρτατο όργανο της Μετάβασης, ΤΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΣΤΕΙΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ οι οποίες να έχουν τεκμηριωμένο, κοστολογημένο σχέδιο;;;; Καλλιόπη να σου θυμίσω ότι ήταν η κυβέρνηση Τσίπρα – Καμμένου, που τον Σεπτέμβριο του 2016, είχε περάσει στο υπερταμείο ιδιωτικοποιήσεων την ΔΕΗ, την ΕΥΔΑΠ, την ΕΥΑΘ, την ΕΛΒΟ, το Αττικό Μετρό και τις Κτιριακές Υποδομές. Αμέσως μετά από το «υπερήφανο» δημοψήφισμα υπέρ του ΟΧΙ, η κυβέρνηση Τσίπρα – Καμμένου είχε προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, μέσω της οποίας η γερμανική Fraport απέκτησε 14 αεροδρόμια, έναντι 1,2 δισ. Ευρώ. Και ήταν η συγκυβέρνηση Τσίπρα – Καμμένου που είχε δεσμευτεί για την μείωση της κρατικής συμμετοχής στην ΔΕΗ, από το 51% στο 34%. Να μην παραμένεις καθηλωμένη σε καταστάσεις «επανάστα» και «αντίφα». Είναι καλό για την αριστερά να έχει πρόταση για να φύγει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Όλα αυτά που γράφεις είναι άσχετα με το θέμα του άρθρου.
Απλά πιθανά να είσαι βολεμένος από την κυβέρνηση και δεν θέλεις να βλέπεις την αλήθεια.
Μάλιστα φαίνεται ότι δίνεις μάχη για να διατηρήσεις την βολεψή σου.
Η αλήθεια έχει 2 όψεις: η μια φωτίζει κι η άλλη ΚΑΙΕΙ. Σήμερα που η Καλλιόπη δεν έχει την πολυτέλεια των «αντιμνημονιακών» δημαγωγικών λόγων και της ρεφορμιστικής ρητορείας φαίνεται καταλυτικά η πολιτική της ανεπάρκειας. ΚΑΙ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΜΕΝΑ Η ΤΑΥΤΙΣΗ ΜΕ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΤΣΟΛΙΑΔΕΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΤΣΙΠΡΑ. Και πάντα εργαζόμουν εκτός δημοσίου
Τις ίδιες καταγγελίες έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ, όταν η κυβέρνηση Σαμαρά προχωρούσε στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τίμημα 300 εκατομμύρια ευρώ. Όμως αργότερα τον Ιούλιο του 2016, η κυβέρνηση Τσίπρα – Καμμένου, πώλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς 45 εκατομμύρια ευρώ. Με τη χρήση απλών μαθηματικών, όλοι αντιλαμβανόμαστε, ότι δεν μπορεί να είναι «ξεπούλημα» τα 300 εκατ. και «επιτυχής πώληση» τα 45 εκατ.
Δηλαδή το ότι εδώ και έξι χρόνια δεν δημιουργήθηκε ούτε μια θέση εργασίας αυτό δεν το αντιλήφθηκες;