Σύμφωνα με πληροφορίες του kozan.gr, που αποκαλύπτει τη συγκεκριμένη εξέλιξη, η Αποκεντρωμένη Ηπείρου – Δ. Μακεδονίας απέρριψε την προσφυγή Δημοτικού Συμβούλου του Δήμου Γρεβενών, κατά της απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής του Δήμου, με θέμα τη «Διάλυση της σύμβασης της μελέτης με τίτλο: ‘Διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου του Κέντρου Παλαιοντολογίας Μηλιάς. Ως γνωστόν, η Δημοτική Αρχή Ταταρίδη, είχε αιτιολογήσει τη διάλυση της συγκεκριμένης σύμβασης για μια σειρά από λόγους που περιγράφονται παρακάτω:
- οι πολίτες του Δήμου Γρεβενών ενέκριναν με την ψήφο τους, στις πρόσφατες δημοτικές εκλογές της 8-10-2023, την κυρίαρχη πολιτική πρόταση του πολιτικού πλαισίου του επιτυχόντος συνδυασμού του νυν Δημάρχου Γρεβενών «Γρεβενά: ο τόπος μας… η ζωή μας», για μεταφορά του Μουσείου Παλαιοντολογίας του οικισμού Μηλιάς σε κτίριο εντός της πόλης των Γρεβενών,
- η άνω πολιτική πρόταση διακηρύχθηκε με σαφήνεια σε όλους τους πολίτες του Δήμου μας καθώς και στους δημότες της Τ.Κ. Μηλιάς,
- η απερχόμενη δημοτική αρχή αγνόησε την προαναφερόμενη πολιτική ετυμηγορία των Γρεβενιωτών και προχώρησε από τις 17-10-2023 και μετά, ήτοι μετά τις δημοτικές εκλογές της 8-10-2023, όπως προκύπτει από το ιστορικό των εγγράφων που μνημονεύονται στην προηγούμενή σελίδα, στην επίσπευση των διαδικασιών για την υπογραφή της σύμβασης του παρόντος θέματος της εισήγησης,
- ο απερχόμενος Δήμαρχος Γρεβενών υπέγραψε την εν λόγω σύμβαση στις 29-12-2023, ήτοι την τελευταία εργάσιμη ημέρα της θητείας του, αγνοώντας την προαναφερόμενη πολιτική ετυμηγορία των Γρεβενιωτών,
- το γεγονός ότι η πληρωμή των 71.832,38 ευρώ της εν λόγω μελέτης θα γίνει με ιδία κεφάλαια του Δήμου Γρεβενών (Κ.Α.Π. Π.Ο.Ε.), το οποίο αποτελεί ένα σεβαστό ποσό για τα μεγέθη του Δήμου μας,
- το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία άλλη πηγή χρηματοδότησης για την κατασκευή του έργου της εν λόγω μελέτης,
- και το γεγονός ότι ο στρατηγικός σχεδιασμός της νέας Δημοτικής Αρχής, είναι η αξιοποίηση των παλαιοντολογικών ευρημάτων της περιοχής μας με τη δημιουργία ενός χώρου στην πόλη των Γρεβενών, το οποίο θα συνδράμει στη μαζική προσέλευση επισκεπτών, και η οποία θα συντελέσει στη σημαντική τόνωση της τοπικής Αγοράς της πόλεως μας,
Από την άλλη ο προσφεύγων ζήτησε την ακύρωση της απόφασή για δύο βασικούς λόγους. Ενώ επρόκειτο για την συζήτηση ενός θέματος που αφορούσε στην Δημοτική Κοινότητα Μηλέας, υπήρξε μη νόμιμη κλήτευση του Πρόεδρου της ανωτέρω Κοινότητας, διότι αυτός δεν εμφανίζεται στους αποδέκτες της υπ’ αριθ. 1753/2-2-2024 εκδοθείσας από τον πρόεδρο της Επιτροπής γραπτής πρόσκλησης και επομένως, όπως διατυπώνεται στο κείμενο της προσφυγής «…δεδομένης της μη τήρησης του τύπου που απαιτείται να προβεί το διοικητικό όργανο για την
πραγματοποίηση της συνεδρίασης, υφίσταται κακή σύνθεση τον οργάνου και κατά συνέπεια η με αριθμό 43/2024 απόφαση της Επιτροπής εκδόθηκε κατά παράβαση ουσιώδους τύπου που έχει ταχθεί για τη διενέργεια της από 07-02-02024 συνεδρίασης και πρέπει να ακυρωθεί». Επίσης σύμφωνα με τον προσφεύγων από την απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής ελλείπει παντελώς η νόμιμη και πλήρως εμπεριστατωμένη αιτιολογία … και παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας, καθώς η αναθέτουσα αρχή (χωρίς αιτιολογία) μετέρχεται το έσχατο
μέσο της διάλυσης της σύμβασης, χωρίς να είναι σε θέση να αιτιολογήσει επαρκώς την κρίση της.
Από την πλευρά της η Αποκεντρωμένη έκρινε την απόφαση απορριπτέα στο σύνολό της, ως τυπικώς απαράδεκτη, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής. Όπως αναφέρεται στο σκεπτικό της απόρριψης: “Ο προσφεύγων δημοτικός σύμβουλος, συμμετείχε με την ιδιότητα του τακτικού μέλους στην 3η τακτική συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής του Δήμου Γρεβενών, που πραγματοποιήθηκε την 7η Φεβρουαρίου 2024 και κατά την συζήτηση του θέματος, που αφορούσε στην διάλυση της σύμβασης της μελέτης με τίτλο: ‘ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΑΛΑΙΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΜΗΛΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΓΡΕΒΕΝΩΝ’, καταψήφισε το συγκεκριμένο θέμα, όπως αυτό προκύπτει τόσο από το σώμα της προσβαλλόμενης απόφασης, όσο και από το κείμενο του πλήρους απομαγνητοφωνημένου πρακτικού της σχετικής συνεδρίασης, που μας προσκομίσθηκε με το υπ’ αριθ. 13020/23-9-2024 έγγραφο του Δήμου Γρεβενών. Συνεπώς, τεκμαίρεται ότι ο προσφεύγων έλαβε γνώση της προσβαλλόμενης απόφασης (η οποία σημειωτέον είναι από τις πράξεις που δεν χρήζουν αναρτήσεως στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ, αφού δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του σχετικού νόμου, ενώ οι κανόνες δημοσιότητάς της είχαν ήδη ολοκληρωθεί την 8-2-2024 με την ανάρτησή της στον πίνακα ανακοινώσεων, όπως προκύπτει από το συνταχθέν για το σκοπό αυτό πρακτικό) από την ημερομηνία λήψης αυτής. Ως εκ τούτου η έναρξη της κατά το νόμο δεκαπενθήμερης προθεσμίας για την υποβολή της ειδικής διοικητικής προσφυγής του άρθρου 227 του ν.3852/2010 υπολογίζεται από την επομένη της συνεδρίασης (8-2-2024), εφόσον ο προσφεύγων με τη συμμετοχή του στη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής είχε πλήρη γνώση της απόφασης. Η προσφυγή κατατέθηκε στην υπηρεσία μας την 26-2-2024, σε ημερομηνία κατά την οποία είχε ήδη λήξει η κατά τα προαναφερόμενα 15νθήμερη προθεσμία υποβολής της”.