Kλειστός από σήμερα (26/5/2025) ο δρόμος για το Πολύφυτο στη θέση Κούρναβος. Όπως γράφει στο προσωπικό του προφίλ στο facebook ο Δήμαρχος Βελβεντού Μανώλης Στεργίου: “Πρόταση των επιτελικών στελεχών της ΔΕΗ που επισκέφτηκαν την παραλίμνια όδευση από το Βελβεντό προς το Πολύφυτο μαζί με τον Περιφερειάρχη κ. Γ. Αμανατίδη και υπηρεσιακά στελέχη της ΠΕ Κοζάνης στις 9 Μαΐου 2025 ήταν να κλείσει άμεσα ο δρόμος που οδηγεί από το Βελβεντό στο Πολύφυτο στην θέση Κούρναβος, (ΧΘ: 5.500 χλμ από το Βελβεντό προς το Φράγμα), λόγω ακραίας επικινδυνότητας.
Σήμερα οι Τεχνικές Υπηρεσίες της Π.Ε. Κοζάνης τοποθέτησαν χωμάτινα στηθαία και από τις δυο πλευρές του Κούρναβου κλείνοντας επ΄ αόριστον τον συγκεκριμένο δρόμο.
Οι συνέπειες αυτού του αποκλεισμού είναι:
1.Δεν υπάρχει ενδοδημοτική συγκοινωνία μεταξύ έδρας του Δήμου και του οικισμού Πολυφύτου. (κάτοικοι, εργαζόμενοι στον ΥΗΣ Πολυφύτου και επισκέπτες δεν έχουν πλέον πρόσβαση και οι εναλλακτικές διαδρομές χρήζουν συντηρήσεων ώστε να είναι απολύτως κατάλληλες).
2. Δεν είναι επιτρεπτή η μετακίνηση κτηνοτρόφων για τις ανάγκες των κτηνοτροφικών μονάδων τους.
3. Δεν είναι εφικτή η πρόσβαση σε πυροσβεστικά οχήματα και ασθενοφόρα στην απευκταία περίπτωση που αυτό θα απαιτηθεί.
Σύσκεψη πραγματοποιήθηκε αργά το βράδυ της Κυριακής 25 Μαϊου 2025 στην Περιφέρεια με τον Περιφερειάρχη Γ. Αμανατίδη, τον Προϊστάμενο Τ.Υ. κ. Σ. Κοταρίδη, τον Δήμαρχο Βελβεντού Μ. Στεργίου, τους αντιδημάρχους Δ. Αγγέλη, Δ. Εμμανουήλ, Γ. Αχίλλα, τους δημοτικούς συμβούλους Γ. Πουλιάνα και Αθ. Νατσιούλα, τον Πρόεδρο του Πολυφύτου Α. Βρακόπουλο και τρεις κτηνοτρόφους για την συζήτηση του θέματος.
Ο Περιφερειάρχης Γ. Αμανατίδης ανέλαβε πρωτοβουλία και επικοινώνησε με τις υπηρεσίες της ΔΕΗ για την συνεργασία και την ταχεία εξεύρεση εναλλακτικής λύσης.
Για την ιστορία σημειώνουμε ότι ο δρόμος αυτός θεωρητικά ήταν κλειστός με εντολή της Περιφέρειας από τις 24/12/2014. Υπήρξαν πολλές γραπτές και προφορικές εκκλήσεις του επανασυσταθέντος Δήμου Βελβεντού προς την Περιφέρεια μετά το 2019 για την συντήρηση του δρόμου.
Την τετραετία 2019-2023 πραγματοποιήθηκαν αυτοψίες και συσκέψεις στην ΠΕ Κοζάνης για το θέμα χωρίς ωστόσο να δρομολογηθεί κάποια λύση.
Στις 30 Ιανουαρίου 2024 και αρκετές φορές μέσα στο περυσινό καλοκαίρι έγιναν αυτοψίες του σημείου και του παραλίμνιου δρόμου από την νέα Περιφερειακή Αρχή. Ολοκληρώθηκε η σύνταξη φακέλου έργου από την ΑΝΚΟ και παραδόθηκε στην Περιφέρεια φέτος.
Επίσης για την ιστορία είναι άξιο λόγου να αναφερθεί ότι ο δρόμος αυτός κατασκευάστηκε από την ΔΕΗ για να εξυπηρετήσει τις εργοταξιακές της ανάγκες όταν έκανε το φράγμα και τον ΥΗΣ Πολυφύτου. Έκτοτε η ΔΕΗ, εδώ και 50 χρόνια δεν συντήρησε ποτέ τον συγκεκριμένο δρόμο, ως όφειλε με όρους κοινωνικής ανταπόδοσης στις παραλίμνιες κοινωνίες, τις πληττόμενες από τα έργα της (απαλλοτριώσεις κλπ).
Είναι καιρός η ίδια η ΔΕΗ να ασχοληθεί και να χρηματοδοτήσει τα έργα που θα απαιτηθούν για τον δρόμο αυτό στα πλαίσια της Εταιρικής Κοινωνικής της Ευθύνης.
Οι ανάγκες της περιοχής είναι μεγάλες και κατεπείγουσες. Και η εξυπηρέτηση των τοπικών κοινωνιών επιτακτικές”.
Περιμένετε από την ΑΕ ΔΕΗ να ρίξει χρήμα…. ?περιμένετε
. Όλες τις μελέτες στην Κοζάνη η ΑΝΚΟ τις κανει; αφού ο σωτήρας αμανατιδης όπως λέει ο εκπρόσωπος τύπου της ζεπ Μανώλης Στέργιου ανέλαβε πρωτοβουλίες το θέμα ετελειωσε….
Ολοκληρώθηκε η σύνταξη φακέλου έργου από την ΑΝΚΟ.
Δεν υπάρχει μελέτη αποκατάστασης.
Ο φάκελος έργου είναι το τι απαιτείται να γίνει
Αν είναι δυνατόν!!!Σε έναν τόσο ξακουστό δήμο να ειναι αποκλεισμένος ενας τέτοιας κυκλοφορίας χωματόδρομος;;Πού ζουμε;Η ανκο εκτός απο τις μελέτες να κάνει και μελέτη για αποζημιώσεις σε όλους τους κατοίκους του Δημου για τη ζημια που εχουν και θα έχουν υποστεί απο το 2014.Δήμαρχε όλη η Ελλάδα πιστεύω να είναι μαζί σου.Με την ευκαιρία για τους χιλιαδες τουρίστες που θέλουν να επισκεφτούν το Καταφυγι, ο δρόμ.ος απο τα χόνια του 2023 εχει ανοίξει ή όχι;
Χρόνια και χρόνια……. καρτερώ .. !!!!!!
Αν σκεφτούμε το χειρότερο σενάριο που κλείνει η γέφυρα (( και αυτή επ αόριστον )) και στον μοναδικό δρόμο προς το κέντρο που είναι η Κοζάνη γίνει ένα ατύχημα με νταλίκα στο Ρύμνιο … !!!!
Το Βελβεντό και τα Σέρβια μάλλον πρέπει να ενταχθούν στην Λάρισα γιατί και προς Κατερίνη δεν έχει δρόμο !!!!!
Θα πρέπει πρώτα να τελειώσουμε με όλα τα μοναστήρια και τους συλλόγους και μετά….
Μάλλον δεν θα προλάβουμε !!!!