Στη διάρκεια της χθεσινής ειδικής συνεδρίασης λογοδοσίας του Δημοτικού Συμβουλίου Βοΐου, ο δημοτικός σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης, Χαρίτων Πολύζος, έθεσε προς τον Δήμαρχο το ζήτημα της πορείας του έργου κατασκευής του κόμβου στην περιοχή «Μπάρα» Σιάτιστας, ενός έργου ευθύνης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, το οποίο έχει καθυστερήσει για χρόνια, ενώ – σύμφωνα με πληροφορίες – πλέον υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη και προχωρημένος σχεδιασμός. Ο Δήμαρχος Βοΐου, Χρήστος Ζευκλής, απάντησε διεξοδικά, δίνοντας ιστορικό και τεχνικό υπόβαθρο για τις καθυστερήσεις:«Το 2006 ξεκινάει ένας πρόχειρος σχεδιασμός, χωρίς απαλλοτριώσεις, χωρίς τίποτα. Ένα έργο φάντασμα με 250.000 ευρώ. Αν πάτε εκεί, θα δείτε κάτι τεχνικά μπετά, τίποτα άλλο», ανέφερε ο Δήμαρχος, επισημαίνοντας πως η αρχική μελέτη αφορούσε έναν υπερβολικά φιλόδοξο σχεδιασμό, «μια φαραωνική μελέτη» όπως την χαρακτήρισε, που προέβλεπε διαδρομές και δρόμους, «λες και οδηγούσαμε σε εθνική οδό». «Οι απαλλοτριώσεις για το έργο, περίπου 6 στρέμματα συνολικά, έγιναν τότε αλλά το ελληνικό δημόσιο δεν κατέβαλε το ποσό των 6.000 ευρώ στο Ταμείο Παρακαταθηκών. Μετά από 13 χρόνια, η απαλλοτρίωση χάνεται βάσει νόμου. Έτσι, χάσαμε την απαλλοτρίωση. Δεν υπήρξε στοιχειώδης αυτοματισμός», υπογράμμισε χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας: «Υπάρχει ΦΕΚ. Έχει μπει στο Γενικό Πολεοδομικό. Άραγε αυτή τη στιγμή όλοι οι ιδιοκτήτες κάτω δεν έχει κανένα νόημα να προσφύγουν πουθενά γιατί έχει γίνει νόμος του κράτους ότι εκεί είναι δρόμος και ότι δεν είναι χωράφι; Άρα για να έρθουν με το χωράφι τους αύριο να χτίσουν κάτι θα τους πει Φίλε δεν ξέρω αν φταίει, αν δεν πήρες. Εγώ βλέπω εδώ με ΦΕΚ ότι είναι πληρωμένο από το ελληνικό δημόσιο. Δεν μπορείς να χτίσεις τίποτα. Είναι υπό τύπο ομηρίας εκεί κάτω». Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην αδράνεια υπηρεσιακών στελεχών ως βασική αιτία της απώλειας κρίσιμου χρόνου: «Είχα έρθει σε σύγκρουση με τον προηγούμενο προϊστάμενο πριν ενάμιση χρόνο. Δεν κουνούσε ούτε το δαχτυλάκι του».
Σύμφωνα με τον κ. Ζευκλή, η νέα περιφερειακή αρχή έχει δώσει εντολή για την εκπόνηση νέας μελέτης μέσω της ΑΝΚΟ. «Ενημερώθηκα ότι προχωρά η μελέτη, όμως υπάρχουν ενστάσεις από τεχνικά στελέχη. Υπάρχει «round about» (τεχνικός όρος) μέσα στην εθνική και υπάρχει προβληματισμός για την ασφάλεια. Υπάρχει φόβος για ατύχημα αν κάποιος οδηγός δεν δει εγκαίρως τον κόμβο». «Προσπαθήσαμε στο παρελθόν να δοθούν στους ιδιοκτήτες 20-30.000 ευρώ για να κλείσει η υπόθεση. Κάποιοι παρεξήγησαν τις κινήσεις μας και θεώρησαν ότι “πάμε να τους πάρουμε γη”. Το έργο δεν είναι δικό μας, πολιτικά πιέζουμε», εξήγησε.
Ο Δήμαρχος δήλωσε ανοιχτός στο ενδεχόμενο να προχωρήσει ο κόμβος με μικρότερο σχεδιασμό, ώστε να μην απαιτούνται απαλλοτριώσεις: «Θα συμβιβαζόμουν με έναν μικρότερο κόμβο, αρκεί να γίνει το έργο. Η κατάσταση είναι αίσχος. Δεν υπάρχει χειρότερος κόμβος στη Δυτική Μακεδονία», τόνισε. «Μην περιμένετε καμία εξέλιξη στον επόμενο ενάμιση χρόνο. Η μελέτη θα περάσει από περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και άλλες διαδικασίες. Αυτός είναι ο ρυθμός του ελληνικού δημοσίου», κατέληξε.
kozan.gr
Όλο θα… θα …θα …ο δήμαρχος.Στην χθεσινή συνεδρίαση όλοι έφταιγαν(περιφέρεια,βουλευτές,προηγούμενοι Δήμαρχοι) εκτός απ’ αυτόν.Ελεος πια ,καμμία ευθύνη 7 χρόνια αυτή η δημοτική αρχή?