Με έμφαση στη διαμεσολάβηση και τη στήριξη των δημοτών, παρουσιάστηκε το απόγευμα της Δευτέρας 30 Ιουνίου 2025 ο ετήσιος απολογισμός πεπραγμένων της Συμπαραστάτριας του Δημότη και της Επιχείρησης του Δήμου Εορδαίας, κας Ειρήνης Δ. Τσάγια, στην ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Εορδαίας. Η κα. Τσάγια ξεκίνησε την παρουσίασή της αναφέροντας ότι: «Ο θεσμός του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης αποτελεί μια κατάκτηση για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και εισήχθη στην Ελλάδα με το άρθρο 77 του Νόμου 3852 του 2010». Στον απολογισμό της, επισήμανε πως το 2024 κατατέθηκαν επίσημα δύο καταγγελίες-αναφορές, ενώ υπήρξε πληθώρα τηλεφωνικών και δια ζώσης επαφών με δημότες, πολλοί εκ των οποίων δεν γνώριζαν τις αρμοδιότητες του θεσμού. «Έγινε διαρκής προσπάθεια ενημέρωσης των πολιτών για να προωθηθεί μέσω εμού η εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Υπόθεση 1: Διαφωνία με Υπηρεσία για οφειλή σε χρήμα
Η πρώτη αναφορά/καταγγελία αφορούσε διαμαρτυρία δημότη σχετικά με οικονομική υποχρέωση που αποδόθηκε στους κληρονόμους του αποβιώσαντος πατέρα του: «Ο ίδιος υποστήριζε πως τα τετραγωνικά μέτρα δεν είχαν υπολογιστεί ορθά από την αρμόδια υπηρεσία», εξήγησε η Συμπαραστάτρια. Η υπόθεση οδήγησε σε τηλεφωνικές και δια ζώσης συναντήσεις της ίδιας με τους υπαλλήλους της αρμόδιας Διεύθυνσης, ενώ δόθηκε καθοδήγηση προς τον δημότη για μελλοντικές ενέργειες.
Υπόθεση 2: Παράνομα Παρκαρίσματα σε Χώρο Φορτοεκφόρτωσης
Η δεύτερη περίπτωση αφορούσε επαγγελματία της Πτολεμαΐδας, η οποία κατήγγειλε επί σειρά ετών: «παράνομα παρκαρίσματα μπροστά από την είσοδο του μαγαζιού της», παρότι υπήρχε ειδική σήμανση φορτοεκφόρτωσης. Η Συμπαραστάτρια διαμεσολάβησε, φέρνοντας σε επικοινωνία τις τεχνικές υπηρεσίες και τη Δημοτική Αστυνομία. Αν και κρίθηκε μη εφικτή η τοποθέτηση κολωνακίων λόγω επικινδυνότητας, προχώρησε σε οριοθέτηση του χώρου.
Η κ. Τσάγια υπογράμμισε την ανάγκη θεσμικών και διοικητικών βελτιώσεων: «Η σταθερή επανεμφάνιση θεμάτων καταδεικνύει την ανάγκη για θεσμικές παρεμβάσεις και στοχευμένες διοικητικές βελτιώσεις». Έκανε ειδική αναφορά στην ανάγκη ενίσχυσης των ευάλωτων ομάδων, την προσβασιμότητα πεζών και ΑμεΑ, καθώς και στη χρήση ψηφιακών εργαλείων για τη βελτίωση της διαφάνειας. Καταληκτικά, έδωσε και τον δικό της συμβολικό τίτλο στον θεσμό: «Ένας Συμπαραστάτης για όλα τα προβλήματα».
Κλείνοντας, ευχαρίστησε θερμά τον Δήμαρχο, τους Αντιδημάρχους, τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και τους υπαλλήλους του Δήμου Εορδαίας για τη συνεργασία, επισημαίνοντας: «Ο θεσμός λειτουργεί ως γέφυρα επικοινωνίας και επίλυσης προβλημάτων… Ενισχύει την αμεσότητα, την υπευθυνότητα και τη χρηστή διοίκηση».
Πόσο περήφανη για σένα……συνέχισε έτσι…..
Πάντα δίπλα σου……
Δεν νομίζω πάντως ότι ο κόσμος γνωρίζει την ύπαρξη σας. Θα έπρεπε να γνωστοποιείσετε τις αρμοδιότητες σας για να γνωρίζει ο πολίτης .
Δύο υποθέσεις σε έναν ολόκληρο χρόνο;;;;;; Ανύπαρκτη αποτελεσματικότητα. Δυστυχώς μια θέση ευνουχισμένη και καταδικασμένη να αποτύχει.
Μας δουλεύετε, έτσι; .. πλάκα μας κάνετε!!! Αυτά είναι τα πολύ σοβαρά προβλήματα είναι που “έλυσε” η συμπαραστάτης! Και την επαινείται κιόλας! Μιλάμε για πολύ χονδρό δούλεμα.