Η πιθανότητα μονιμοποίησης αδιόριστων εκπαιδευτικών αποτελεί ένα μείζον θέμα που πάντα αποσπά το ενδιαφέρον του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας. Από το 2007, που ήταν η τελευταία χρονιά διεξαγωγής γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ, και μετά οι σχετικές εξαγγελίες είναι διαρκείς και επαναλαμβανόμενες. Όσοι υπουργοί ανέλαβαν το κρίσιμο αυτό υπουργείο, αναλώθηκαν σε ψευδείς, όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια, διακηρύξεις για μόνιμους διορισμούς. Ωστόσο, ο νέος υπουργός παιδείας Κ. Γαβρόγλου ήδη εγκαινίασε ένα νέο γύρο δηλώσεων για το θέμα υποσχόμενος ότι το όλο φιλόδοξο εγχείρημα έχει εξασφαλίσει την απαραίτητη οικονομική κάλυψη, ενώ ο αναβαθμισμένος υπουργός επικράτειας και συντονιστής του κυβερνητικού έργου Χ. Βερναρδάκης προχώρησε πολλά βήματα πιο πέρα εξαγγέλλοντας την επικείμενη ανακοίνωση της προκήρυξης και του αριθμού των μονίμων εκπαιδευτικών που θα προσληφθούν κατά την τριετία 2018-20.
Οι τελευταίες χρονικά εξαγγελίες, αν και επίσημες, αντιμετωπίζονται μάλλον εύλογα με δυσπιστία, καχυποψία και επιφυλακτικότητα. Οι χιλιάδες των αδιόριστων εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης φοβούνται ότι θα υποστούν ακόμη ένα νοσηρό εμπόριο ελπίδας. Από την άλλη, οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, και μάλιστα νέο σε ηλικία και παραστάσεις ως φορέα ανανέωσης σε ιδέες, νοοτροπίες και διδακτικές τεχνικές, είναι μεγάλες. Την τελευταία δεκαετία οι προσλήψεις ήταν για ευνόητους λόγους ελάχιστες και αφού πρώτα καταβλήθηκε κάθε δυνατή προσπάθεια συγκάλυψης της ανάγκης πραγματοποίησής τους με ποικίλα μέσα, όπως οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, η αύξηση ωραρίου των διδασκόντων, οι αναμορφώσεις ωρολογίων προγραμμάτων και άλλα πολλά, το καθένα από τα οποία είναι τεράστιο κεφάλαιο διαλόγου από μόνο του. Παρόλα αυτά, τα κενά σε σημαντικές ειδικότητες σε πολλά σχολεία της χώρας συνεχίζουν να καταταλαιπωρούν τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και αν δε γίνουν πράγματι μόνιμοι διορισμοί, οι δυσλειτουργίες θα συνεχίσουν να αποτελούν βασικό ανασταλτικό παράγοντα.
Το πρόβλημα είναι ότι για πολλοστή φορά εξαγγέλθηκε η, απόλυτα δικαιολογημένη λόγω άμεσων διδακτικών αναγκών, προκήρυξη για διορισμούς εκπαιδευτικών χωρίς να έχει σχεδιαστεί ο τρόπος με τον οποίο θα υλοποιηθεί μια τέτοια τόσο σημαντική και πολύπλοκη διαδικασία. Εφόσον δυνατότητα χρονική και οικονομική για γραπτό διαγωνισμό, όπως παλιά, δεν υπάρχει, με ποια κριτήρια θα επιλεγούν οι «τυχεροί» εκπαιδευτικοί; Πόσο πρέπει να ληφθεί υπόψη η προϋπηρεσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών μερικοί εκ των οποίων τα τελευταία χρόνια έχουν «οργώσει» τη χώρα; Κατά πόσο, όμως, είναι ηθικό να αποκλειστούν οι νεότεροι συνάδελφοί τους που δεν είχαν τη δυνατότητα ή την τύχη να αποκτήσουν την πολυπόθητη διδακτική εμπειρία; Τα υπόλοιπα τυπικά προσόντα των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών, των ξένων γλωσσών και κάποιων άλλων προσόντων και δεξιοτήτων πρέπει να συνυπολογιστούν ή όχι; Επίσης, ποια θα είναι η βαρύτητα των επονομαζόμενων κοινωνικών κριτηρίων, για να μην τεθεί η άποψη εάν πρέπει να μπουν και αυτά στην όλη συζήτηση ή μήπως δε σχετίζονται με τα της εκπαίδευσης;
Επειδή αφενός η απαίτηση για αξιοκρατία και δικαιοσύνη σε όλες τις εκφάνσεις του δημόσιου βίου είναι ομόφωνη και αφετέρου η μονιμοποίηση στη δημόσια εκπαίδευση αποτελεί θεμιτό όνειρο για τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς, οι ιθύνοντες του υπουργείου βρίσκονται μπροστά σε ένα δυσεπίλυτο πρόβλημα που απαιτεί νηφαλιότητα, ευαισθησία και υψηλή συναίσθηση ευθύνης.
Παύλος Ταγτεβερενίδης, Εκπαιδευτικός (2ο ΓΕ.Λ. Κοζάνης)
Παύλος Ταγτεβερενίδης ΦΟΒΕΡΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΟΥΛΕΥΤΑΡΑΣ
Ο τελευταίος διαγωνισμός για διορισμό εκπαιδευτικών έγινε αρχές του 2009. Όταν λέμε κάτι να το ελέγχουμε πρώτα.
Σωστά, ο τελευταίος “ΑΣΕΠ” έγινε αρχές 2009, απλώς οι διορισμοί ήταν πολύ λιγότεροι σε σχέση με ό,τι συνέβαινε μέχρι το 2007 και πραγματοποιήθηκαν …σε βάθος χρόνου. Αυτά περί “ελέγχου”…
“Από το 2007, που ήταν η τελευταία χρονιά διεξαγωγής γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ, και μετά οι σχετικές εξαγγελίες είναι διαρκείς και επαναλαμβανόμενες…”.
Έτσι το γράψατε. Μάλλον ήθελε καλύτερη διατύπωση σε σχέση μ΄αυτό που εννοούσατε. Τέλος πάντων η ουσία είναι η δυσλειτουργία της εκπαίδευσης εξαιτίας της πολιτικής των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια.
Μεσα εισαι…2008 αισι που τα ξερις ολαααααα
Η απαντισι στον τομ κοζανητη γκωμπλητσηειοτι
Κώτσο, καθυστέρησε και έγινε Γενάρη για κάποιες ειδικότητες τουλάχιστον. ¨Ξερολίτσο…
Μονιμοποίηση εκπαιδευτικών,μάλιστα.Να βολευτούν πάλι “τα δικά μας παιδιά “.Αν υπάρχουν πχ 10000 εκπαιδευτικοί θα μπουν οι 1000 και άλλοι θα κοιτούν τον ουρανό!Όχι ρε τέρμα η μονιμοποίηση να παίρνουν κάθε χρόνο 1000 να δουλέψουν όλοι και φυσικά όχι μόνο στην εκπαίδευση! !!!!!!
ΜΟΝΙΜΟΥΣ;ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΕΤΕ ΟΣΟ ΤΟ 1/3 ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ;ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΣΤΕ ΜΑΥΡΑ ΓΙΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ; ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΑΤΕ ΤΗΝ ΧΩΡΑ. ΘΕΛΕΤΕ ΚΑΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ-ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟ ΔΟΥΛΕΜΑ.
Ρε φωστηρα εξηγησε μας πως οι δασκαλοι δουλευουν το 1/3 των ευρωπαιων να μαθουμε κι εμεις οι ασχετοι!! Επισης οταν βριζεις εναν κλαδο καλο ειναι να αναφερεις και ποιος ειναι ο δικος σου να σε προτεινουμε για αγιοποιηση!
Πόσες πραγματικές ώρες εργάζονται οι εκπαιδευτικοί??
ΚΑΡΑΜΕΛΑ…
“απάντηση” πασπαρτού όταν δεν υπάρχει απάντηση. η αλήθεια πονάει δυστυχώς.
Νομίζω οτι τα ελληνόπουλα μειώνονται ή κάνω λάθος;
Νομίζω οτι τα ελληνόπουλα μειώνονται ή κάνω λάθος; Μετά από έξι χρόνια κρίσης μήπως πρέπει να προσέχουμε τα έξοδα;
Εαν ελληνόπουλα θεωρείς ελληνικό αιμα, δηλαδή τη ναζιστική οπτική, ναι μειώνονται αλλά καλό είναι να μας πεις που υπάρχει αυτό το αίμα φυλαγμένο
Εαν θεωρουμε ελληνόπουλα τα μετέχοντα της ελληνικής παιδείας, τοτε αυξάνονται
Η υπηκοότητα είναι νομικός όρος. Η ελληνικότητα πολιτιστικος
ισοπέδωσε τα όλα ψευτοθολοκουλτουριάρη διεθνιστή μου! μπεεεε
Κόμπρα άει δαγκώσου. Σε παραπέμπω στα πρόσφατα στοιχεία του ΟΟΣΑ τα οποία από κανένα δεν αμφισβητούντα, σύμφωνα με τα οποία οι Έλληνες δουλεύουν πιο πολλές ώρες και πιο σκληρά από όλους τους Ευρωπαίους και αμοίβονται λιγότερο.Βγάζεις κόμπλεξ και κακία και δεν είμαι εκπαιδευτικός
Εργάζονται περισσότερο αλλά λόγω κακής οργάνωσης δεν έχουμε, όπως φαίνεται και από τα μνημόνια, το επιθυμητό αποτέλεσμα!!!
Μόνιμος ?? Τι θα πει μόνιμος ?? Σας την έδωσε κληρονομιά ο πατέρας σας την θέση ?? Άρση μονιμότητας τώρα ..Και το καλοκαίρι το μισό μηνιατικο επειδή δεν δουλεύετε …
Τάκη , ώρα να πας καφενείο.
Έτσι ακριβώς. Η μονιμότητα είναι η γάγγραινα του δημοσίου. Άρση της μονιμότητας να δεις πως δουλεύουν όλοι οι Δ.Υ. μετά. Και αξιολόγηση παντού.
ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ Ο ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ ΖΗΤΟΥΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ .ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΘΑ ΗΘΕΛΕ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΑΖΑΖΟΜΕΝΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ?
Για άλλη μια φορά χάθηκε η ουσία του ωραίου αυτού άρθρου. Κύριε Παύλο τα είπατε μια χαρά. Οι αλήθειες πειράζουν πάντα. Είμαστε μόνο για τα καφενεία και να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα
Βασιλική, όντως η συζήτηση πήγε τελείως αλλού…