Είναι γνωστό σε όλους ότι από την αρχή της θητείας της δημοτικής παράταξης ‘ΔΥΝΑΜΗ ΕΥΘΥΝΗΣ’ με δήμαρχο τον κ. Κοσματόπουλο, την οποία εμπιστεύτηκαν οι δημότες να διαχειριστεί τα κοινά για την περίοδο 2014 – 2019, υπήρχαν προβλήματα συνεργασίας και συντονισμού. Οι παραιτήσεις δημοτικών συμβούλων της πλειοψηφίας και οι δηλώσεις μεταμέλειας ήταν στην ημερήσια διάταξη. Ήταν ολοφάνερο ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με τις σχέσεις δημάρχου – συμβούλων, στη δημοτική πλειοψηφία δεν υπήρχε συνοχή.
Υποψίες έχουμε, αλλά τους ουσιαστικούς λόγους, για τους οποίους συνέβαιναν όλα αυτά που παρακολουθούσαμε, τους γνωρίζουν μόνο οι πρωταγωνιστές, δηλαδή ο δήμαρχος και οι δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας. Εμείς οι υπόλοιποι δημοτικοί σύμβουλοι και απλοί δημότες τα μαθαίνουμε από σχόλια, από κουτσομπολιό, από υπονοούμενα στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου κλπ.
Ο δήμαρχος έδινε την εικόνα ότι είναι παντοδύναμος και είχε την ψευδαίσθηση, όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια, ότι τελικά όλοι οι σύμβουλοί του θα υποκύψουν και θα καταπιούν τους προσβλητικούς χαρακτηρισμούς και τις βαριές εκφράσεις με τις οποίες τους χρέωνε για εκβιασμούς, πλημμελή άσκηση των καθηκόντων και ανεπάρκεια διοίκησης, μέχρι και αγώνα για τα αντρικά παντελόνια και τα ροζ στριγκάκια. Όμως και η συντριπτική πλειοψηφία των δημοτικών συμβούλων της ‘ΔΥΝΑΜΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ’ δεν αντιδρούσε όταν ο δήμαρχος χρησιμοποιούσε, είτε σε συνεντεύξεις, είτε στο δημοτικό συμβούλιο, ανάλογους χαρακτηρισμούς για την αντιπολίτευση.
Όλα αυτά θα μπορούσαν να είναι «μια ωραία ατμόσφαιρα» που έλεγε και ο Ντίνος Ηλιόπουλος, αν δεν αφορούσαν άμεσα τους δημότες και την καθημερινή ζωή τους, αλλά δυστυχώς ήρθε η ώρα του λογαριασμού.
Με την ανεξαρτητοποίηση πολλών (δεν αναφέρω αριθμό γιατί τα δεδομένα κάθε μέρα αλλάζουν) δημοτικών συμβούλων η δημοτική παράταξη που ο λαός επέλεξε να διοικήσει τον δήμο είναι πλέον μειοψηφία στο δημοτικό συμβούλιο και υπάρχει πρόβλημα αποφάσεων. Αυτό καταγράφηκε εντυπωσιακά στον προϋπολογισμό του 2017, ο οποίος καταψηφίστηκε τρείς φορές, με συντριπτική πλειοψηφία. Είναι σε όλους πλέον κατανοητό ότι ο Δήμος μας βρίσκεται σε πολύ δύσκολη κατάσταση και κάποιοι έχουν ευθύνες.
Επειδή δεν κάνω τον μετά Χριστό Προφήτη, σας θυμίζω τι έλεγα με μια παρέμβασή μου (όποιος ανατρέξει στο internet θα τη βρει) στις 01/07/2016 . Έλεγα τα εξής ξεκάθαρα :
«Το ουσιαστικό που προέκυψε στη θυελλώδη συνεδρίαση της Δευτέρας (27/06/2016) ήταν η ειλικρινής δήλωση που έκανε, με έκδηλη την αγωνία στο πρόσωπό του, ο αντιδήμαρχος οικονομικών κ. Κουκάλης ότι τα έσοδα του δήμου βρίσκονται στο – 96% . Δεν είναι λάθος, είναι μείον ενενήντα έξι τοις εκατό. Δηλαδή ο Δήμος, εκτός από την επιχορήγηση που έρχεται από το υπουργείο, ουσιαστικά δεν εισέπραξε τίποτα και ήδη έχει φύγει το πρώτο εξάμηνο του έτους. Δηλαδή η δημοτική αρχή ασχολείται μόνο με τις δαπάνες και καθόλου με τα έσοδα.
Κατά την ψήφιση του προϋπολογισμού στην αρχή του χρόνου ο πρώην αντιδήμαρχος οικονομικών κ. Ζυγούρης δήλωσε ότι ψηφίζει τον προϋπολογισμό « με βαριά καρδιά», ας πούμε, αν και πιστεύει ότι στο τέλος του χρόνου δεν θα βγει. Τώρα η κατάσταση είναι τραγικά χειρότερη και ο προϋπολογισμός μόνο με θαύμα μπορεί να εκτελεστεί.
Τα «καλά τα χρόνια» οι Δήμοι τέτοια προβλήματα τα ξεπερνούσαν γιατί υπήρχε η πολιτική παρέμβαση και το δανεικό χρήμα . Όμως με τον νόμο 3852/2010 (πρόγραμμα Καλλικράτης) τα δεδομένα άλλαξαν και οι κανόνες διαχείρισης έγιναν αυστηροί.
Όποιος Δήμος δεν εκπληρώνει κάποιες προϋποθέσεις εντάσσεται σε Ειδικό Πρόγραμμα Εξυγίανσης. Ένας λόγος είναι σύμφωνα με την υπουργική απόφαση(04/10/2011) ο εξής «γ) υπάρχει αδυναμία κατάρτισης ισοσκελισμένου προϋπολογισμού του δήμου, λόγω ανεπάρκειας εσόδων για την κάλυψη των ανεξόφλητων υποχρεώσεων τους.»
Στο πρόγραμμα εξυγίανσης μπορεί να ενταχθεί ένας δήμος, είτε με δική του αίτηση, είτε χωρίς τη δική του αίτηση, μετά από απόφαση της Ελεγκτικής Επιτροπής. Η Ελεγκτική Επιτροπή αποτελείται από :
α) έναν σύμβουλο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σαν πρόεδρο,
β) τον Γενικό Διευθυντή Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών
γ) έναν εκπρόσωπο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας. Αξιολογούνται τα οικονομικά στοιχεία του Δήμου από ορκωτούς λογιστές, συντάσσεται έκθεση αξιολόγησης που μπορεί να περιλαμβάνει μέτρα όπως απαγόρευση νέας δανειοδότησης, αναστολή οποιασδήποτε πρόσληψης προσωπικού μόνιμου, αορίστου χρόνου, ορισμένου χρόνου. Επίσης συμβάσεις μίσθωσης έργου και όλες οι κατηγορίες πράξεων συλλογικών και μονομελών οργάνων του Δήμου αποστέλλονται υποχρεωτικά προς έλεγχο νομιμότητας από τον Ελεγκτή Νομιμότητας.
Ο δήμος υποχρεωτικά συντάσσει Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εξυγίανσης και ο προϋπολογισμός προσαρμόζεται στο πρόγραμμα εξυγίανσης.
Για να μην υπάρχουν παρερμηνείες, το άρθρο 9 (Ευθύνη Αιρετών Οργάνων) αναφέρει σχετικά ότι «Για τις ευθύνες αιρετών οργάνων των ΟΤΑ, που ενεργούν κατά παράβαση των ανωτέρω, έχουν εφαρμογή οι σχετικές κείμενες διατάξεις.», δηλαδή υπάρχουν προσωπικές ευθύνες της δημοτικής αρχής.
Εύχομαι η δημοτική αρχή να εκτιμήσει ανάλογα τα προηγούμενα και να κάνει αγώνα δρόμου μέχρι το τέλος του χρόνου για να καλύψει το μεγάλο κενό. Διαφορετικά, από το 2017, η πολιτική παρουσία των αιρετών στο Δήμο θα είναι διακοσμητική. ΣΕΡΒΙΑ 01/07/2016 »
Δεν αισθάνομαι καμιά ικανοποίηση που δυστυχώς δικαιώνομαι γιατί το καλό το τόπου είναι και δικό μου καλό και το αντίστροφο.
Δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία για κανέναν να πει ότι δεν γνώριζε. Ο δήμαρχος, που τυπικά εκτελεί και καθήκοντα αντιδημάρχου οικονομικών, να αναλάβει τις ευθύνες του και να μην ρίχνει αλλού τις ευθύνες, ούτε να εκβιάζει την ψήφο των δημοτικών συμβούλων ανεμίζοντας διάφορα έγγραφα.
Το κάλεσμα, από τη δημοτική αρχή, του Περιφερειάρχη να αναλάβει πρωτοβουλία για να δώσει λύση επιβεβαιώνει περίτρανα αυτό που ο δήμαρχος λέει ότι απεύχεται, ότι δηλαδή ο Δήμος Σερβίων – Βελβεντού, λόγω αδυναμίας λειτουργίας, τέθηκε ήδη σε άτυπη ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑ και ακολουθεί συνέχεια.
Υ.Γ Πολλοί δημότες και ανώνυμοι σχολιαστές προτρέπουν να φύγει ή να διώξει το δημοτικό συμβούλιο τον δήμαρχο. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με πραξικόπημα. Δεν προβλέπεται (εκτός από βαρύ πειθαρχικό παράπτωμα) σχετική διαδικασία από το νόμο αλλά και γιατί οι δημότες ψήφισαν δήμαρχο τον ΚΟΣΜΑΤΟΠΟΥΛΟ και αυτό πρέπει να είναι σεβαστό.
Τα ενδεχόμενα είναι τρία :
-
Παραμένει η κατάσταση όπως έχει μέχρι τη λήξη της θητείας το 2019.
-
Παραιτείται ο δήμαρχος με τη θέλησή του και εκλέγει η δημοτική του παράταξη ‘ΔΥΝΑΜΗ ΕΥΘΥΝΗΣ’ άλλο δήμαρχο (ποιόν 😉
-
Παραιτούνται ταυτόχρονα όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι και οι αναπληρωματικοί τους και γίνονται εκλογές.
Το πιθανότερο να συμβεί είναι το πρώτο ενδεχόμενο και ο θεός βοηθός.
ΣΕΡΒΙΑ 19/01/2017
ΛΑΖΑΡΙΩΤΗΣ ΝΙΚΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΗΜΟΥ ΣΕΡΒΙΩΝ – ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ
Μπράβο Νίκο. Ο πιο αξιοπρεπής και σοβαρός στα Σέρβια. Ο κ. Λιάκος ως επικεφαλής παράταξης, γιατί δε παίρνει δημόσια θέση?
Σωστα Νίκο θέτεις τα πιθανά ενδεχόμενα.Αν η πλειοψηφία , μετα την παραίτηση του Δημάρχου , μπορεί να λειτουργήσει συνεκτικά με επικεφαλής σοβαρό πρόσωπο,τότε η πλέον ενδε-
δειγμένη λύση η ΑΥΤΟΒΟΥΛΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ.Σε μια τέτοια κίνηση και η Αντιπολίτευση μπορεί να συνδράμει με τον τρόπο της με υπευθυνότητα , ωριμότητα και σύνεση.Γιατί
μέχρι τώρα δεν πήρε κάποια συγκεκριμμένη πρωτοβουλία η ίδια η αντιπολίτευση συ συνεργασία με τους διαφωνούντες της συμπολίτευσης ;