Για το Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας (του Χάρη Βαρδάκα*)

20 Μαρτίου 2018
12:45

Προς
1) τον κ. Λευτέρη Ιωαννίδη Δήμαρχο Κοζάνης.
2) τον κ. Κωστα Δεσποτίδη Αντιδήμαρχο.
3) Δημοτικό Συμβούλιο Κοζάνης
4) Μελετητές ΣΒΑΚ και ΒΑΑ
Κοιν : ως Π.Α.
ΘΕΜΑ : ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ, ΤΗΝ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΟΥ Π. ΜΕΛΑ ,
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ και άλλων και την ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ 1.032 θέσεων ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ,κατ ΄αρχήν ,ΠΟΥ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΘΑ ΠΡΟΚΥΨΟΥΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΑ” ΝΕΚΡΩΣΕΙ” Η ΚΟΖΑΝΗ και η ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ.

Ο κόσμος της Κοζάνης , όσοι έχουν πληροφορηθεί,τα καταστήματα , οι εργαζόμενοι ,οι επαγγελματίες όλων των κατηγοριών αλλά και οι κάτοικοι είμαστε εξαιρετικά προβληματισμένοι και ανήσυχοι και διαφωνούμε πλήρως
με αυτά που σχεδιάζει ο Δήμος γιά την Κοζάνη γιατί θα δημιουργήσουν πλήθος και πολύ σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία της πόλης και της αγοράς της.
Ο Δήμος προγραμματίζει τα παρακάτω :

α) ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ :
” Απαγόρευση” διέλευσης των αυτοκινήτων από το Κέντρο :
Με πεζοδρόμηση της οδού Π. Μελά,και της οδού Τριανταφυλλίδη. Υποχρεωτική στροφή των αυτοκινήτων από την οδό Τράντα πρός Τσιμηνάκη και μόνο. Υποχρεωτική στροφή των αυτοκινήτων από Μεγ. Αλεξάνδρου πρός Ελ. Βενιζέλου και μόνο. Μονοδρόμηση της Γκέρτσου και πεζοδρόμηση της Αριστοτέλους !!

β) Αποκλεισμός με μπάρες και απαγόρευση κίνησης αυτοκινήτων σε μιά περιοχή 40 οικοδομικών τετραγώνων δεξιά και αριστερά της Π. Μελά μέχρι της πλ. Αυλιώτη, που περικλείεται από τις οδούς : Μεγ. Αλεξάνδρου Ρουσιάδη, Υψηλάντη, Μ. Σιακαβάρα , Αυλιώτη , Π. Μελά, Επ. Βενιαμίν, Ολ. Γεωργάκη, Μπουσίου, Μητρ. Φωτίου, Μεγδάνη, Τριανταφυλλίδη ,
με ταυτόχρονη ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ 437 θέσεων Στάθμευσης !! μαζί με την πλατεία Παπακωνσταντίνου όπου καταργείται η στάθμευση.

γ) ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ :
Ο Δήμος επίσης προγραμματίζει την ανάπλαση των οδών Ερμού, Ολύμπου,πλ. Λασσάνη, Αρχελάου , Πολυζούλη, Ιερολοχιτών, Αθηνάς, Αριστοτέλους, Ελ.Βενιζέλου, 11ης Οκτωβρίου, Θεσ/κης, Βεροίας, Κυκλάδων, και κυκλοφοριακές αλλαγές – πεζοδρομήσεις αλλα με την ταυτόχρονη ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ 595 ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΑΘΜΕΣΗΣ μόνο στους παραπάνω δρόμους .

δ) Δημιουργία 5 χώρων Στάθμευσης έξω από την πόλη : στον “νιάημερο”, στά Λατομεία Παγούνη δίπλα από το Lidl , στην θέση όπου ήταν η γέφυρα του ΟΣΕ πρός Λάρισα, Στον δρόμο πρός τον Κρόκο έξω από το Σχέδιο πόλεως και στον κόμβο όπου το καφέ “Καμίνι” . Εκεί θα αφήνουν τα ΙΧ και θα έρχονται στην πόλη με τα πόδια ή με Αστικά !!!! αλλά και όσων Κοζανιτών δεν χωρούν μέσα στην πόλη .Αν είναι δυνατόν !! Με όλες τις παραπάνω ρυθμίσεις ο Δήμος “ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ” να έ ρχονται στο ευρύτερο κέντρο οι πολίτες και θα επιφέρει νέκρωση , διάλυση της Αγοράς ,της ζωής και της οικονομίας της Κοζάνης. Θα πληγούν καίρια οχι μόνο τα Εμπορικά Καταστήματα αλλά όλα τα επαγγέλματα, π.χ :τα Ιατρεία , τα Γραφεία λογιστών , Μηχανικών , Δικηγόρων , Οδοντιατρεία, Φαρμακεία Φροντιστήρια, Καφετέρειες , Τράπεζες αλλά και
οι κατοικίες.

Πλήθος από αυτά θα κλείσουν με τα μέτρα αυτά. Δεν είμαστε κατά των Αναπλάσεων και βελτιώσεων αλλά με όρους και προϋποθέσεις που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη καί στην καλύτερη λειτουργία της πόλης της οικονομίας της και της ζωής της και όχι να την καταστρέφουν μόνο και μόνο γιά λόγους αισθητικής των δρόμων, στέλνοντας στην χρεωκοπία και στην απελπισία παρα πολλές εκατοντάδες ή και χιλιάδες οικογένειες.
Γιά τέτοιες αποφάσεις απαιτείται αυστηρός ρεαλισμός . ΄Ηδη ολοι ζούμε μιά “χρεωκοπία “, μιά πολύ μεγάλη οικονομική κρίση επί 7 χρόνια με άγνωστο το μέλλον !!

Τα ” μισά ” μαγαζιά, γραφεία και επιχειρήσεις στην Κοζάνη έκλεισαν !!

καί τα υπόλοιπα με πολύ δυσκολία επιβιώνουν . Μέσα στούς παλιούς πεζόδρομους υπάρχουν τα πιό πολλά ξενοίκιαστα . !
Αυτά τα μέτρα θα βάλλουν την ταφόπετρα !

Το αυτοκίνητο σήμερα αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο – “εργαλείο” της καθημερινής ζωής όλων. ΄Ολα τα Εμπορικά κέντρα , οι Υπεραγορές κλπ διαθέτουν δίπλα χώρους στάθμευσης και χωρίς αυτούς δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν ούτε μιά ημέρα. Όλοι οι επαγγελματίες, τα μαγαζιά και οι κατοικίες της Κοζάνης στηρίζονται στην στάθμευση που υπάρχει στους δρόμους της Κοζάνης, που αποτελεί και μακροχρόνιο κεκτημένο δικαίωμα και των κατοίκων και των εργαζομένων. Αν ο Δήμος απαγορεύσει την στάθμευση πριμοδοτεί αφ ένός τα μεγάλα καταστήματα των ξένων πολυεθνικών και αφ΄ετέρου οδηγεί σε κλείσιμο αυτά της Κοζάνης.

Ηδη παρά του ότι έχουν αποσυρθεί από την κυκλοφορία πολλές εκατοντάδες ή και χιλιάδες ΙΧ και παρά την οικονομική κρίση το πρόβλημα εύρεσης χώρου στάθμευσης παραμένει οξύ . ΄Ετσι πολλοί προερχόμενοι από περιοχές εκτός Κοζάνης αποφεύγουν να έρχονται στην Κοζάνη γιατί δεν βρίσκουν στάθμευση. Δεν είναι λογικό να λέει ο κ. Αντιδήμαρχος :

” ας παρκάρουν 1000 μέτρα μακρύτερα ” !! Αν είναι δυνατόν !!
Βασική υποχρέωση της πολιτείας και των Δήμων είναι να δημιουργούν χώρους στάθμευσης στο ευρύτερο κέντρο των πόλεων. ΄Ετσι κάνουν όλοι οι σοβαροί Δήμοι στην Ευρώπη και σε όλο τον ανεπτυγμένο κόσμο.

Ο Δήμος Κοζάνης δεν έδειξε κανένα απολύτως ενδιαφέρον για την δημιουργία χώρων στάθμευσης .΄ Αλλοι Δήμοι νοικιάζουν οικόπεδα και τα κάνουν parking, ή κτίζουν πολυόροφα υπόγεια ή υπέργεια γκαράζ ο Δήμος Κοζάνης τίποτε . Δεν είναι λογικό να υποχρεώνεται πχ ο κάτοικος της πλ. Αυλιώτη να παρκάρει τελικά στον νιάημερο , σε απόσταση 1.500 μ.

Οι συγκοινωνιολόγοι θεωρούν ως την μεγαλύτερη θεμιτή απόσταση στάθμευσης τα 300 μ. το πολύ, από την κατοικία ή από τον προορισμό.

Επί χρόνια συζητείτο να γίνει υπόγειο πάρκιγκ στην κεντρική πλατεία, στην πλατεία Λασσάνη και στην πλατεία Παπακωνσταντίνου και μάλιστα με όλη την δαπάνη κατασκευής να καλύπτεται από την Ευρ.΄Ενωση.
Η Κοζάνη είναι η Πρωτεύουσα της Δυτικής Μακεδονίας και έρχονται εδώ γιά υπηρεσίες και στην αγορά της από όλη την Δυτ. Μακεδονία ΄Ομως από τον Δήμο δεν αντιμετωπίζεται με την απαιτούμενη και αντίστοιχη βαρύτητα το θέμα της στάθμευσης. Στην μελέτη ΣΒΑΚ , ενώ έπρεπε ,δεν έχει γίνει καμιά αναλυτική μελέτη γιά τις ανάγκες της στάθμευσης και με πρόβλεψη γιά το μέλλον.

ώστε να απαντηθεί το ερώτημα : ” που ακριβώς θα σταθμεύουν τα αυτοκίνητα οι θέσεις των οποίων καταργούνται ;; ” και πως ακριβώς θα προσεγγίζουν οι πολίτες τα καταστήματα και τις κατοικίες ;;
Η Κοζάνη ήδη τα προηγούμενα χρόνια έχει υποστεί μια πολύ μεγάλη ” ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ ” με μεταφορά Υπηρεσιών εκτός πόλης η στην περίμετρο της όπως τα γραφεία της Περιφέρειας, ΤΕΙ, Πανεπιστήμιο, ΖΕΠ, Αθλητικό κέντρο
και Υπηρεσίες Λευκόβρυσης,Εκθεσιακό στα Κοίλα, Δικαστήρια, Νομαρχία, ΚΤΕΟ, Σχολεία Πετρανών, ΔΕΥΑΚ,νέα Βιβλιοθήκη , Αστυνομία, ΟΑΕΔ,ΔΕΗ , Τράπεζες, Στρατός στο Μαυροδένδρι . Διάφορα δε χωριά μεταφέρθηκαν
σε περιοχές εκτός Κοζάνης (Ν. Χαραυγη, Ν.Καρδιά, Κλείτος, Ποντοκώμη), και οχι μέσα στην πόλη, εργατικές κατοικίες στην ΖΕΠ κλπ. Ετσι έμειναν ελάχιστες υπηρεσίες στην παλιά πόλη παρά του ο,τι οι σύγχρονοι Πολεοδόμοι θέλουν οπωσδήποτε ΑΝΑΜΙΞΗ ΧΡΗΣΕΩΝ εσείς επιδιώκετε το αντίθετο .Εκ των ανωτέρω επίσης συμπεραίνεται ότι δεν υπάρχει θέμα κορεσμού στην Κοζάνη. Γιά ποιόν κορεσμό μιλάτε ;;

Στην Κοζάνη τα προηγούμενα χρόνια έχουν γίνει πάρα πολλοί πεζόδρομοι και καταργήθηκαν πολλές εκατοντάδες θέσεις στάθμευσης αρκετά δε μαγαζιά από αυτόν τον λόγο έκλεισαν.

Δεν μπορεί να συνεχίζεται αέναα η κατάργηση θέσεων στάθμευσης γιατί θα νεκρώσει η πόλη θα απαξιωθούν περιουσίες , επιχειρήσεις και ακίνητα μέχρι και που θα μηδενιστή η αξία πολλών. Ερωτάται ο Δήμος :σε ποιά άλλη όμοια πόλη με την Κοζάνη έγιναν όμοιες παρεμβάσεις από τους Δήμους ;;

Ποδηλατόδρομοι : Στην Κοζάνη λόγω των κλίσεων του εδάφους , του χειμώνα και των στενών δρόμων η χρήση του ποδηλάτου ήταν πάντα μηδαμινή.
Ο Δήμος σχεδιάζοντας κάποιους ξεκομμένους ποδηλατόδρομους , που δεν διαμορφώνουν δίκτυο απλώς και κακώς καταργεί πολλές θέσεις στάθμευσης που είναι εξαιρετικά αναγκαίες, για το ανύπαρκτο ποδήλατο. ΄Οπως πχ στην οδό Ολύμπου όπου καταργούνται 100 θέσεις στάθευσης γιά ποδηλατόδρομο. Εσείς επικαλείσθε μεν το ηλ/κό ποδήλατο αλλά στις ανηφόρες πολύ γρήγορα η μπαταρία του ηλ/κού ποδηλάτου αδειάζει, και ούτε αυτό σώζει την κατάσταση. !

Στην περιοχή γύρο από την λαϊκή αγορά σήμερα υπάρχουν περίπου 100 καταστήματα με την μεταφορά της στον χώρο τού ΟΣΕ πολλά από αυτά κινδυνεύουν να κλείσουν !!πιθανώς 30 ή 40 και σίγουρα θα μειωθεί δραματικά η δουλειά των υπολοίπων και έτσι θα δημιουργηθεί σε δεκάδες οικογένειες πρόβλημα επιβίωσης .

Ερωτάται ο Δήμος τι μπορεί να κάνει γιά να αποφευχθούν τέτοια σοβαρά προβλήματα.;

Επίσης με την πεζοδρόμηση της Π. Μελά ο δήμος στέλνει όλα τα αυτοκίνητα στούς στενούς δρόμους προκαλώντας απίστευτη ταλαιπωρία στούς πάντες ,απώλεια χρόνου, πρόσθετα καυσαέρια, κόστος και διώχνει
όλο τον κόσμο από την παλιά πόλη, ήτοι το ευρύτερο κέντρο. Επίσης δεν θα καταργήσει επι πλέον εκατοντάδες ή χιλιάδες συνολικά θέσεις στάθμευσης σε όλη την πόλη κάνοντας όμοιες αναπλάσεις με της περιοχής πλ. Λασσάνη- – Ολύμπου ;; ΄Ετσι δεν είναι ;;

Μήπως μπορεί να μας πει ο Δήμος πόσες συνολικά θέσεις στάθμευσης θα καταργήσει σε όλη την πόλη ; ( 2.000 ;; ή 3.000 ;; ) και πόσους άλλους νέους πεζόδρομους θα δημιουργήσει ;; και πού ;; καί ποιές θα είναι οι επιπτώσεις ;;

Κατόπιν όλων των παραπάνω προτείνουμε :

1) Να αναθεωρήσει ο Δήμος ριζικά όλα τα ανωτέρω.

2) πρώτα απ΄ολα να μελετήσει καλά και να κατασκευάσει ολόκληρο τον περιφερειακό δακτύλιο , άμεσα .Να λειτουργήσει αυτός και μετά 2 χρόνια να εξαχθούν τα αντίστοιχα συμπεράσματα .

3) Να μην γίνει πεζοδρόμηση της Π. Μελά, Τριανταφυλλίδη, Αριστοτέλους ούτε και οι λοιπές κυκλ. ρυθμίσεις Γκέρτσου – κέντρο, ούτε απαγόρευση διέλευσης αυτοκινήτων από το κέντρο.

4) Να μην γίνει απαγόρευση διέλευσης και στάθμευσης των αυτοκινήτων στην περιοχή των 40 οικ. τετραγώνων στο κέντρο.

5) Να γίνει περιορισμένη κατάργηση θέσεων στάθμευσης αλλά πρώτα ο Δήμος να δημιουργήσει νέες θέσεις στάθμευσης σε κοντινή περιοχή και μετά να καταργήσει . Σημειωτέον ότι οι ελεύθερες και διαθέσιμες θέσεις σε Πάρκιγκ που υπάρχουν είναι λίγες, και δεν λύνουν κανένα προβλημα.

6) Ποδηλατόδρομοι να προβλεφθούν στις αυριανές επεκτάσεις , να μην γίνουν στην παλιά πόλη

.
7) Να δημιουργηθούν τουλάχιστον 4 θέσεις στάσης γιά επιβίβαση και αποβίβαση γιά τα αστικά λεωφορεία στην Πλ. Λασάνη και να προβλεφθεί εκεί Σταθμαρχείο .

8) Η μελέτη ΣΒΑΚ να προχωρήσει σε επεξεργασία εναλλακτικών σεναρίων με ακριβείς μετρήσεις , αξιολόγηση, και έλεγχο επιπτώσεων.

Επίσης να επαναφέρει ενα γραφείο της ΔΕΥΑΚ στο κέντρο γιά πληρωμή λογ/σμών, ρυθμίσεις, συμβόλαια , μετρήσεις Τ/Θ κλπ ,ώστε να μην ταλαιπωρείται τόσος κόσμος να πηγαίνει με αυτοκίνητο εκτός πόλεως, ενώ
πρίν πήγαινε με τα πόδια.Με ποιά λογική μεταφέρατε εκτός πόλεως τα γραφεία εξυπηρέτησης του κοινού την στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία αυτών που πηγαίνουν σ άυτά είναι κάτοικοι της Κοζάνης ;; Οι ανάγκες και η γνώμη των πολιτών δεν μετράει ;;Οι οδηγίες σύνταξης των ΣΒΑΚ τα αντίθετα γράφουν .

Ας δώσει ο Δήμος προτεραιότητα σε άλλα θέματα : Κατασκευή δρόμου με 4 λωρίδες και νησίδα μέχρι το Αεροδρόμειο ,Ανάπλαση χώρου ΟΣΕ, Επεκτάσεις Σχεδίου πόλεως, διάνοιξη πολλών οδών που ακόμη παραμένουν
αδιάνοικτοι,Νέα Ποντοκώμη, Ξενιά,Δάσος Κουρί,Στρατόπεδο Ρωμανέλη, αξιοποίηση Δημοτικής περιουσίας κλπ. ΄Εχει πολλά να κάνει . Η παλιά Κοζάνη επιδέχεται μόνο μικρές τοπικές επεμβάσεις στο ευρύτερο κέντρο της που θα την βελτιώσουν σημαντικά . Οι μεγάλες ως ανωτέρω ,παρεμβάσεις θα την καταστρέψουν.
Οι πάντες γνωρίζουμε ότι η Κοζάνη είναι μιά δύσκολή πόλη ,και το πρόβλημα της στάθμευσης είναι ΑΚΑΝΘΩΔΕΣ , όπως ομολογεί και ο καθ. κ. Βλαστός. Ετσι δεν είναι δυνατόν να εφαρμόσετε εκτεταμένες πεζοδρομήσεις
και ποδηλατοδρομήσεις αποδομώντας την και δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στην λειτουργία της στην οικονομία και στην ζωή της.
Παντού γράφετε οτι πρόθεση σας είναι η ανάπτυξη και η δημιουργία ελκυστικού περιβάλλοντος για τις επιχειρήσεις και γιά όλους . Τα ίδια γράφουν και οι οδηγίες γιά την σύνταξη των μελετών Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ) . Εσείς εδώ θα επιτύχετε το
αντίθετο την ” αποανάπτυξη” και αποδόμηση της πόλης.
Παράλληλα παρατηρούμε ότι μάλλον δεν τηρούνται οι οδηγίες σύνταξης των ΣΒΑΚ της Ευρ. Ενωσης [ μελέτη επιπτώσεων, εναλλακτικά σενάρια , μετρήσεις, αξιολόγηση, στάθμευση, ανάλυση αφετηρίας προορισμού μετακινουμέν ων κλπ.]
Οι διαπιστώσεις μας είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών δεν θέλει τα παραπάνω. Παρακαλείσθε να κάνετε ευρύτατη ενημέρωση- διαβούλευση με τον κόσμο και να ενεργήσετε ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗΣΗ
των πολλών , να βγήτε στον κόσμο έξω στην αγορά , στους φορείς, στους πολίτες και να τους ρωτήσετε.
Αν δεν ” Υιοθετηθούν ” από την κοινωνία τα μέτρα αυτά δεν είναι λογικό ούτε δίκαιο , ούτε νόμιμο να εφαρμοσθούν , και σίγουρα θα αποτύχουν και μαζί θα αποτύχει και η πόλη.

Χάρης Βαρδάκας
Πολιτικός Μηχ/κός
Κοζάνη

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ
1) Θόδωρος Καρυπίδης Περιφερειάρχης
2) Παναγ. Πλακεντάς Αντιπεριφερειάρχης
3) Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτ. Μακεδονίας.
4) ΤΕΕ/Τ.Δ.Μ
5) Ε.Β. Επιμελητήριο.
6) Οικον. Επιμελητήριο
7) Συλ. Διπλ. Μηχ. Κοζάνης
8) Ιατρικό Σύλλογο
9) Οδοντιατρικό Σύλλογο
10) Φαρμακευτικό Σύλλογο
11) Εμπορικό Σύλλογο
12) ΚΤΕΛ Αστικά Κοζάνης

31 σχόλια

      • Είναι προφανές ότι η ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ – ΑΡΙΣΤΕΡΗ
        Δημοτική Αρχή μισεί την Ιδιωτική πρωτοβουλία
        τις Επιχειρήσεις , τα καταστήματα και θέλει
        να τα κλείσει . !

  • Ειναι δυνατόν να σκέφτονται να πεζοδρομήσουν
    ή να μονοδρομήσουν την Παύλου Μελά ;
    Θα πάθη εμφραγμα η πόλη .

    Σε ποιόν πλανήτη ζείς Λευτέρη ;

  • Αν γίνουν όλα αυτά αγαπητέ μου Χάρη με τις όποιες ενέργειες του Δήμου και με την δραματική συρρίκνωση της ΔΕΗ στην περιοχή η πόλη της Κοζάνης θα πρέπει να ονομάζεται Κοζάνη τόπος να μην ζεις και ο νοών νοιτω!!!

  • Από τους τελευταίους φορείς που είχαν απομείνει (και που η εμπειρία δείχνει ότι πανελληνίως είναι αυτοί οι φορείς που αντιστέκονται περισσότερο στις βελτιώσεις των κοινόχρηστων χώρων μέσω απομείωσης του ΙΧ υπέρ του πολίτη) είναι ο Εμπορικός Σύλλογος Κοζάνης, ο οποίος εν τέλει πρόσφατα τοποθετήθηκε και αυτός θετικά για το ΣΒΑΚ. Δεν υπάρχουν πια σύμμαχοί σας στις προσπάθειες κατά του ΣΒΑΚ. Η πόλη το ζητάει σχεδόν σύσσωμη. Η μελέτη εκπονείται από μία επιστημονική ομάδα με τεράστια εμπειρία στο συγκοινωνιακό σχεδιασμό και εξαιρετική εξειδίκευση στα Σχέδια Βιώσιμης Κινητικότητας σε όλη την Ελλάδα. Θα είναι πλέον λάθος το να ΜΗΝ προχωρήσει.

    • Mα ποιος νοιάζεται για την πόλη αγαπητέ και τους επιστήμονες και τα σχέδια μετάβασης σε βιώσιμα αστικά σχέδια όταν όλα αυτά αντικρούονται με τα μικρο-συμφέροντα και τα εδραιωμένα βιλαέτια; Στην πόλη που δεν επέζησε εβραίος θα επιζήσει ΣΒΑΚ;

      • Δεν είναι μικροσυμφέροντα.

        Οταν κανένας δεν θα βρίσκει που να παρκάρει
        και θα πρέπει να πάει στά χωράφια τότε τι
        θα πείς ;;;

        ΑΠΟ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΕΩΣ ΤΟ ΣΒΑΚ ΕΙΝΑΙ ΣΚΕΤΗ
        ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ !!

    • Δεν διάβασες το κείμενο .
      Δεν κατάλαβες τίποτε !!

      ΟΥΤΕ Ο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΣΒΑΚ ΓΙΑΤΙ
      ΤΟΝΙΖΕΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΧΩΡΩΝ
      ΣΤΑΘΜΕΥΣΗς .

      Ουτε η πλειοψηφία των κοζανιτών συμφωνεί .

      Οσοι κατάλαβαν τι πάει να γίνει ΔΙΑΦΩΝΟΥΝ !!!!!

    • Δεν είδαμε κανέναν πλην του Δήμου να υποστηρίζει
      το Εξωπραγματικό ΣΒΑΚ !!!

      κ. Ανώνυμε δεν κατάλαβες τίποτε , δυστυχώς .

      Διάβασε το με προσοχή το παραπάνω , μπορείς ,
      με λίγη σκέψη και προσοχή θα καταλάβεις πως
      αν αυτά υλοποιηθούν η Κοζάνη θα σβύσει αλλά
      μάλλον δεν θα προλάβει αυτή η δημοτική αρχή
      θα αλλάξει με τις εκλογές .

    • Ο καθηγητής Βλαστός ομολογεί δημόσια οτι η Κοζάνη
      είναι μιά πολύ δύσκολη πόλη, οτι το θέμα της
      στάθμευσης είναι ” ΑΚΑΝΘΩΔΕΣ “.
      Τον άκουσα επανειλημμένα , δεν δείχνουν να είναι
      τόσο σίγουροι γιά την πρόταση τους !!
      Δεν ΤΗΡΗΣΑΝ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ σύνταξης τέτοιων μελετών
      ΣΒΑΚ από την Ευρ. Ενωση .

      Το ΣΒΑΚ θα καταστρέψει την Κοζάνη .

    • http://www.prlogos.gr/%CE%BA%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%AE-%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%AC%CE%B8%CE%BC%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9/

      ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΔΩ ΠΟΣΟ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ :

      ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΘΑ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ ΕΡΕΙΠΙΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ !!!

  • Εμ βέβαια το ΣΒΑΚ θα χαλάσει το “ιστορικό” κέντρο της Κοζάνης. Το ότι 50 χρόνια επετράπη αυτό το έκτρωμα ήταν προόδος. Ότι οι μηχανικοί χτίζαν όπου να ναι ήταν πρόοδος. Που καταστράφη η παραδοσιακή εικόνα ήταν προόδος.Που με τα σεισμοδάνεια έγιναν τέρατα ήταν πρόοδος.
    Αλλά όχι το ΣΒΑΚ και το Μετσόβιο θα καταστρέψει την Κοζάνη.
    Επίσης συνενοηθείτε λίγο με το Διάφα, 600 ο ένας- 1032 ο άλλος, 8 χιλιάδες ο τρίτος. Να οργανωθούμε λίγο.

    • Μάθε να διαβάζεις !

      Ο Διάφας και ο Βαρδάκας τα ίδια λένε !
      Μην διαβάζεις μόνο τίτλους.

      600 [ ή 595 ] θέσεις στάθμευσης καταργούνται στην
      περιοχή πλ. Λασάνη , Ολύμπου κλπ
      και 437 στην περιοχή των 40 οικοδ. τεραγώνων
      της Π. Μελά .

      και πολλές άλλες στο μέλλον σε όμοιες παρεμβάσεις .

      Τώρα κατάλαβες ;;

      ή απλώς ασκείς προπαγάνδα υπέρ του Δήμου
      γιά δικούς σου λόγους !!! ;;;

  • Κάποιοι νομίζουν ότι μπορεί ο κόσμος-αμεα-ηλικιωμένοι να περπατάνε 2 χιλιόμετρα ανηφόρα για να πάνε στην πλατεία και στα μαγαζιά της. άιντε άιντε…

  • Πολλές και σωστές οι παρατηρήσεις του κου Βαρδάκα.Τα κέντρα των πόλεων πρέπει να σφύζουν απο ζωή και όχι να ερημώνουν.

  • Δεν μπορώ να εκφέρω άποψη για την οποιαδήποτε πεζοδρόμηση οδού, γιατί πραγματικά δεν έχω ξεκαθαρισμένη εικόνα και δεν μπορώ να είμαι σίγουρος για τα υπέρ και τα κατά.Πιστεύω ότι μία ήπια πεζοδρόμηση της Παύλου Μελά από το Δημαρχείο έως την Εθνική Τράπεζα και της Τριανταφυλλίδη έως την Μπουσίου (και με παράλληλη εξαγορά και κατεδάφιση του παλιού S/M της ΕΓΣ) δεν θα ήταν άσχημη ιδέα και θα λειτουργούσε τονωτικά στην αγορά….οτιδήποτε παραπάνω μάλλον θα έφερνε το αντίθετο αποτέλεσμα στην αγορά και μάλιστα γεωμετρικώς.Πάντως ένα ζήτημα το οποίο έχει καταντήσει γελοίο και πρέπει να ξεκαθαρισθεί είναι το ζήτημα των πάρκινκ και της κουτοπονηριάς που επικρατεί γύρω από αυτό.Φωνάζουν όλοι για πάρκινκ στο κέντρο της πόλης, αλλά αν δεν απατώμαι ήδη δύο επιχειρήσεις τέτοιου είδους (Δημοκρατίας και Στάμκου Αναστασίου) έχουν κλείσει και στις υπόλοιπες που εξακολουθούν και λειτουργούν υπάρχουν σταθερά πολλές (και όχι λίγες όπως λέει ο γράφων) κενές θέσεις.Στην δε πλατεία Λασσάνη υπάρχει ήδη αντίστοιχη επιχείρηση….άρα τί καθόμαστε και συζητάμε…ο Κοζανίτης δεν θέλει απλώς πάρκινκ στο κέντρο…θέλει ΤΣΑΜΠΑ πάρκινκ στο κέντρο!!Αυτά τα κουτοπονηρίστικα όμως πρέπει να αποτελέσουν παρελθόν.Όποιος θέλει να κατεβάζει αυτοκίνητο στο κέντρο θα πρέπει να πληρώνει…έτσι απλά…το κράτος δεν μπορεί να επιδοτεί (και έτσι συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη) την στάθμευση στο κέντρο επενδύοντας δεκάδες εκατομμύρια σε δαπανηρές κτιριακές κατασκευές οι οποίες ακόμα κα αν δοθούν σε ιδιώτη θα κάνουν πάρα πολλά χρόνια για να αποσβέσουν το κόστος κατασκευής τους.

    • Με λίγα λόγια μας λες ότι πρέπει να γίνει πεζοδρόμηση γιατί μισείς τους Κοζανίτες επειδή έχουν δικαίομα σε “δωρεάν” πάρκινγκ? Μήπως είσαι ιδιοκτήτης κανενός;;;

    • Οι διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης στα υπάρχοντα παρκιγκ
      είναι πολύ λίγες σε σχεση με τις 1050 θέσεις που
      καταργούνται έτσι με το καλημέρα.

      πεζοδρόμηση της Π. Μελά και της Τριανταφυλλίδη
      σημαινει απαγόρευση διέλευσης αυτοκινήτων με
      ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΡΙΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ στην κυκλοφορία.

      ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΣΚΛΗΡΟΣ ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ !!

      ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΑΙΔΙΚΗ ΑΦΕΛΕΙΑ !!!

  • απλα δεν θα τους αφήσουμε να αποφασίσουν για μας χωρις εμάς. οι ηλιθιοι δεν βγάζουν κέρατα. απο τις πράξεις φαίνονται

Γράψτε απάντηση στο Ανώνυμος Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.