Από το οργανωμένο έγκλημα (κυκλώματα τράφικινγκ και ναρκωτικών) μέχρι τις μυστικές πτήσεις της CIA και από τη φυγή του καταζητούμενου εκδότη Κυριακίδη μέχρι την υπόθεση διαζυγίου ενός γνωστού Ελληνα επιχειρηματία, στις παρακάτω υποθέσεις το ιδιωτικό αεροπλάνο χρησιμοποιήθηκε ως μέσο απόκρυψης άλλοτε των ίδιων των προσώπων άλλοτε των αντικειμένων που μετέφεραν. Υπό το πρίσμα αυτό η επιλογή των ευρωπαϊκών θεσμών και των κυβερνήσεων να εξαιρέσουν από την εφαρμογή του PNR τις ιδιωτικές πτήσεις μοιάζει ακόμα πιο ανεξήγητη. Αν όχι ύποπτη, τότε σίγουρα υποκριτική.

1. 2001-2005 | Πτήσεις CIA μέσω Αθήνας: το 2004 αποκαλύφθηκε πως η CIA χρησιμοποιούσε ιδιωτικά τζετ για να μεταφέρει μυστικά «υπόπτους για τρομοκρατία» σε φυλακές χωρών όπως η Συρία του Ασαντ και η Λιβύη του Καντάφι όπου αυτοί υπόκειντο σε βασανιστήρια. Τέτοιες πτήσεις πέρασαν και από ελληνικό έδαφος (Αθήνα και Ηράκλειο) χωρίς όμως να φανερωθεί ποιοι επέβαιναν στα αεροπλάνα, ποιος ο σκοπός της στάσης στην Ελλάδα και εάν επιβιβάστηκαν «κρατούμενοι» που συνελήφθησαν (απήχθησαν) από τις αμερικανικές υπηρεσίες σε ελληνικό έδαφος. Γενικότερα τα ιδιωτικά τζετ, ιδίως στην εποχή του PNR, είναι από τους τρόπους που διαθέτουν οι μυστικές υπηρεσίες για τέτοιες «επιχειρήσεις».

2. 2005 | Ο Χριστοφοράκος «φιλοξενεί» υπουργό: ο πρωταγωνιστής στην υπόθεση της Siemens, Μιχάλης Χριστοφοράκος, σύμφωνα με κατάθεση της γραμματέως του Αικατερίνης Τσακάλου, ναύλωσε αεροσκάφη προκειμένου να φιλοξενήσει υπουργό σε ταξίδι αναψυχής στη Γερμανία. Οι αρχές, ακριβώς επειδή δεν επρόκειτο για τακτική πτήση αλλά για ιδιωτική ή τσάρτερ (διίστανται οι μαρτυρίες), δεν κατάφεραν να διαπιστώσουν ποιοι επέβαιναν στις πτήσεις.

3. 2012 | Υπόθεση του φυγόδικου εκδότη Πέτρου Κυριακίδη: το 2012 ο εκδότης Πέτρος Κυριακίδης, συνέταιρος του επιχειρηματία (και ήδη κρατούμενου) Λαυρέντη Λαυρεντιάδη, ενώ εκκρεμούσε σε βάρος του ένταλμα σύλληψης, διέφυγε στο εξωτερικό με ιδιωτικό αεροπλάνο. Σύμφωνα με δημοσιεύματα της εποχής, το αεροπλάνο είχε υποβάλει σχέδιο πτήσης για Ιερουσαλήμ αλλά τελικά πήγε στο Λιχτενστάιν (εντός Σένγκεν) και από κει στη Λατινική Αμερική.

4. 2015 | Τράφικινγκ προς τη Σουηδία: ιδιωτικό αεροπλάνο με αφετηρία την Ελλάδα και προορισμό το Μάλμο της Σουηδίας έκανε ανεφοδιασμό στην Πολωνία. Το αεροπλάνο ελέγχθηκε από τις πολωνικές αρχές επειδή προηγουμένως είχε σταματήσει στα Σκόπια (είχε δηλαδή βγει εκτός περιοχής Σένγκεν). Εκεί διαπιστώθηκε πως διακινητές μετέφεραν έναντι αδρής αμοιβής μετανάστες στη Σουηδία.

5. 2016 | Μετανάστες και ναρκωτικά μέσω Μεσολογγίου: το 2016 εξαρθρώθηκε διεθνές κύκλωμα το οποίο διακινούσε ναρκωτικά και μετανάστες με μικρά ιδιωτικά αεροπλάνα από την Ελλάδα προς χώρες της Ε.Ε. Στην υπόθεση εμπλεκόταν ο πρώην δήμαρχος Μεσολογγίου και πρόεδρος της τοπικής αερολέσχης, ο οποίος τον Φεβρουάριο 2018 καταδικάστηκε σε 25 χρόνια κάθειρξη χωρίς αναστολή.

6. 2017 | Εξαγωγή… οικοσκευής Ελληνα εφοπλιστή: το 2017 οι βρετανικές εφημερίδες αποκάλυψαν τις λεπτομέρειες του διαζυγίου Ελληνα εφοπλιστή, σημαντικού παράγοντα της δημόσιας ζωής. Στη δικογραφία γινόταν αναφορά σε πτήση με ιδιωτικό αεροπλάνο της συζύγου του, η οποία έτσι φυγάδευσε στο εξωτερικό υπάρχοντα μεγάλης αξίας (κοσμήματα, πίνακες, θρησκευτικές εικόνες, ασημικά, αντίκες). Ο προορισμός του τζετ ήταν το Λονδίνο, δηλαδή εκτός Σένγκεν. Οπως φαίνεται καμία από τις διαδικασίες που ακολουθούνται σε ανάλογες περιπτώσεις στις τακτικές πτήσεις δεν τηρήθηκε.

7. 2018 | Προς τη Γαλλία μέσω Κοζάνης: τον Ιανουάριο του 2018 ιδιωτικό αεροπλάνο ναυλωμένο από διακινητή στη Βρετανία ξεκίνησε από την Κοζάνη για να μεταφέρει πέντε μετανάστες στη Γαλλία. Το αεροπλάνο σταμάτησε στη Θεσσαλονίκη για ανεφοδιασμό με αποτέλεσμα να γίνει αντιληπτό από τις αρχές. Οι μετανάστες είχαν πληρώσει στους διακινητές 4.000 ώς 5.000 ευρώ ο καθένας.

Οι υποθέσεις αυτές φυσικά δεν αποτελούν παρά στάλα στον ωκεανό. Διότι όπως είπε στο Investigate Europe ο Φρανκ Μπουκενχόφερ, πρόεδρος του συνδικάτου της γερμανικής Αστυνομίας Τελωνείων, «όπου δεν υπάρχουν έλεγχοι, δεν υπάρχουν και υποθέσεις…».

 

Πηγή https://www.efsyn.gr  Διαβάστε όλο το δημοσίευμα εδώ