kozan.gr: Καινοτόμο τεχνολογικό σύστημα, που ειδοποιεί οδηγούς και αρκούδες μειώνοντας τα τροχαία ατυχήματα, θα εγκατασταθεί πιλοτικά στην παλαιά Εθνική οδό Σιάτιστας –Καστοριάς, καθώς και σε δύο εθνικές οδούς στην περιοχή της Φλώρινας – Tι λέει στο kozan.gr ο Γιώργος Μερτζάνης

11 Οκτωβρίου 2018
18:58
Κανένα σχόλιο

Η θωράκιση του τοπικού οδικού δικτύου καθώς και η δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται είδη άγριας πανίδας, αποφεύγοντας παράλληλα τον κατακερματισμό των βιοτόπων τους, είναι η βασικοί στόχοι του πενταετούς προγράμματος «Life Safe Crossing».

Το εν λόγω έργο υλοποιείται από την περιβαλλοντική οργάνωση Καλλιστώ σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, την Εγνατία οδό, καθώς και εταίρους από την Ιταλία, τη Ρουμανία και την Ισπανία.

Το πρόγραμμα που ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2018 και θα ολοκληρωθεί το 2023, αφορά μεταξύ άλλων την πιλοτική εγκατάσταση ειδικών μηχανημάτων με ηλεκτρονική τεχνολογία, που θα αποτρέπουν τα τροχαία ατυχήματα ειδοποιώντας οδηγούς και ζώα της άγριας πανίδας που εκείνη την ώρα διασχίζουν το πέρασμα. Αυτό θα πραγματοποιείται με τη χρήση ενός ανεξάρτητου συστήματος, που θα διαθέτει οπτική ειδοποίηση για τους οδηγούς αλλά και ακουστική ειδοποίηση με συναγερμό για τα ζώα τη στιγμή που πλησιάζουν το οδόστρωμα, για να αποτρέπεται με αυτόν τον τρόπο η διάσχιση της οδού τη στιγμή που πλησιάζει όχημα.

«Η τεχνογνωσία του εν λόγω συστήματος μεταφέρεται από την Ιταλία όπου έχει ήδη δοκιμαστεί η αποτελεσματικότητά του», επισημαίνει στο kozan.gr ο Γιώργος Μερτζάνης, Δρ. βιολογίας – επιστημονικός υπεύθυνος της Καλλιστώς. Ο κ. Μερτζάνης τονίζει πως «το συγκεκριμένο τεχνολογικό σύστημα πρόκειται να εγκατασταθεί πιλοτικά στην παλαιά Εθνική οδό Σιάτιστας –Καστοριάς, καθώς και σε δύο εθνικές οδούς στην περιοχή της Φλώρινας, όπου αποτέλεσαν το σημείο «κλειδί» για τα περισσότερα ατυχήματα με αρκούδες τα τελευταία 15 χρόνια». «Οι περιοχές της μελέτης θα είναι σε Καστοριά και Φλώρινα, ενώ η Εγνατία που συμμετέχει ως εταίρος σε αυτό το έργο, θα αναλάβει ως κύρια αρμοδιότητα να κάνει πιο λειτουργικά τα υπόγεια περάσματα στον κάθετο άξονα Σιάτιστας – Κρυσταλλοπηγής, και συγκεκριμένα στο τμήμα Σιάτιστα –Κορομηλιά που ήταν το τμήμα όπου έγιναν τα περισσότερα ατυχήματα, πριν τοποθετηθεί ο ενισχυμένος φράχτης», υπογραμμίζει ο επιστημονικός υπεύθυνος της Καλλιστώς.

Νατάσα Χατζηγεωργίου

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.