.Και ξαφνικά εμφανίζετε ο κ. Τσιλιφιδής με κάποια σωματεία σφραγίδα που ψηφίζουν και φαντάσματα, να εκπροσωπήσει τους οικοδόμους που εργάζονται στην 5η Μονάδα. Βγήκαν κατευθείαν από τα γραφεία της εταιρίας που κρύβονταν τόσο καιρό..

Είναι γνωστός στους εργαζομένους της περιοχής, πόσο μάλλον στους οικοδόμους, ο κ.Τσιλιφίδης και η πλειοψηφία του Εργατικού Κέντρου Πτολεμαΐδας για τις νοθείες σε μια σειρά σωματεία, για τους διπλοεγγεγραμμένους, τους τριπλοψηφίσαντες, τους εκβιασμούς και τις απειλές τα εμπόδια που στήνει αυτός και το συναφή του στους εργαζόμενους που σηκώνουν κεφάλι. Είναι μανούλες στο ρουσφέτι, για αυτό άλλωστε είναι σφιχταγκαλιασμένοι με τους εργοδότες, για να έχουν τους εργαζόμενους από κοινού στο χέρι, να τους κάνουν να νιώθουν υποχρεωμένοι απέναντι τους ακόμα και για ένα μεροκάματο.

Σε συνέντευξη του ο κ. Τσιλιφίδης θα κάνει λέει καταγραφή των προβλημάτων…λες και δεν τα ξέρει τα προβλήματα. Τα ξέρει και με το παραπάνω ποια είναι τα προβλήματα και ας τα αφήσει αυτά κατά μέρους. Ξέρει επίσης παρά πολύ καλά ποιοι είναι αυτοί που δημιουργούν και συντηρούν αυτά τα προβλήματα και τι συμφέρον έχουν.

Ο κ. Τσιλιφίδης λοιπόν δεν ξέρει τα προβλήματα, θέση όμως παίρνει για ένα πρόβλημα που κατά τ άλλα δεν ήξερε, για τα μη κολλημένα- τα κλεμμένα ένσημα σε συγκεκριμένες εργολαβίες. Το παραπάνω θέμα καταγγέλθηκε εδώ και αρκετό καιρό από τους οικοδόμους του εργοταξίου. Αλλά σαφέστατα ο κ. Τσιλιφίδης πήρε θέση υπέρ των εργολάβων λέγοντας ότι ήταν λογιστικό λάθος. Τα ένσημα βέβαια συνειδητά δεν τα κολλούσαν στους οικοδόμους οι εργολάβοι.

Αφού δεν ξέρει λοιπόν τα προβλήματα ή δεν υπάρχουν προβλήματα κατά την άποψη του να του κάνουμε ορισμένα από αυτά γνωστά καθώς επίσης και ποιοι ευθύνονται γι’ αυτά:

  1. Συγκεκριμένοι εργολάβοι εντός του Εργοταξίου της 5ης Μονάδας δεν κολλούσαν όλα τα ένσημα των εργαζομένων, εις γνώση της ΤΕΡΝΑ. Θορυβήθηκαν ύστερα και από τις καταγγελίες των εργαζομένων και του σωματείου που έφτιαξαν και σπεύδουν να κολλήσουν τα ένσημα που έκλεβαν τόσο καιρό. Πάντως το ζήτημα δεν το έλυσε κανένας λογιστής, που φτιάχνετε και εξιλαστήρια θύματα από πάνω. Και ας μη δίνει συνέχεια σε αυτό το πρόβλημα ο κ. Τσιλιφίδης, οι εργολάβοι και η ΤΕΡΝΑ που οι ίδιοι δημιούργησαν, γιατί υπάρχουν και οι υπεύθυνες δηλώσεις που έδιναν και εκβίαζαν τους οικοδόμους να υπογράψουν με λιγότερα ένσημα από αυτά που είχαν δουλέψει. Να κολλήσουν τώρα όλα τα ένσημα που έκλεψαν από τους οικοδόμους!

  2. Οι νόμιμες υπερωρίες (υπερεργασία) με βάση το νόμο που δεν μπορούν να ξεπερνούν της 5 ώρες για το 5νθήμερο και τις 8 ώρες το 6ήμερο πρέπει να πληρώνονται με προσαυξημένο το ωρομίσθιο κατά 20%. Οι ώρες που εργάζονται οι συνάδελφοι πέρα των 45ώρων το 5νθημερο και 56ωρών το 6ήμερο θεωρούνται κατ’ εξαίρεση υπερωρία (παράνομη υπερωρία) και ο εργαζόμενος δικαιούται αποζημίωση κατά 80% προσαυξημένο στο ωρομίσθιο. Η εργασίες κατά την διάρκεια της νύχτας πρέπει να αμείβονται με 25% προσαύξηση στο ωρομίσθιο και την Κυριακή κατά 75% προσαυξημένο στο ωρομίσθιο. Αλήθεια που και σε ποιον εργαζόμενο εντός του εργοταξίου καταβάλλονται αυτές οι προσαυξήσεις;

  3. Ατομικά μέσα προστασίας όπως γάντια, αρβύλες, φόρμες εργασίας, μπουφάν εργασίας κλπ δεν έχουν δοθεί σε καμία εργολαβία. Ασθενοφόρο, και όχι ένα οποιοδήποτε όχημα, με ευθύνη της ΤΕΡΝΑ δεν υπάρχει στο εργοτάξιο, μόνο υποσχέσεις είναι. Έχουν γίνει τουλάχιστον 3 εργατικά ατυχήματα, ευτυχώς όχι θανατηφόρα, και οι οικοδόμοι μεταφέρθηκαν με αμάξια συναδέλφων στα Νοσοκομεία. Ο κ. Τσιλιφίδης δεν είχε ακούσει τίποτα για το «γκρέμισμα» γερανού μέσα στο εργοτάξιο της 5ης Μονάδας, που ήταν άραγε τότε να μιλήσει για τα μέτρα ασφαλείας; Ευτυχώς δεν είχαμε θρηνήσει θύματα. Να δοθούν τώρα όλα τα ατομικά μέσα προστασίας, τώρα να φέρουν ασθενοφόρο και το απαραίτητο ιατρικό προσωπικό.

  4. Τα μεροκάματα κυμαίνονται από 30€-50€, οι πλειοψηφία των εργαζομένων αμείβεται με 30€ ακόμα και για 10-12 ώρες δουλειάς. Τις τελευταίες μέρες και κάτω από την πίεση του σωματείου που έφτιαξαν οι εργαζόμενοι στο εργοτάξιο, ορισμένοι εργολάβοι αναγκάστηκαν να αλλάξουν τις συμβάσεις προς τα πάνω από 42 έως 49€. Αυτό είναι μια κατάκτηση αλλά δεν λύνει τα πολλά προβλήματα που φόρτωσαν στις πλάτες των οικοδόμων. Η ΓΣΣΕΕ που υπάρχει σήμερα των 586€ είναι απαράδεκτη και εξευτελιστική, υπάρχουν οι συμβάσεις που υπόγραφαν οι εργαζόμενοι με 31 και 33€ όποτε ας μην το αμφισβητούν και αυτό..

  5. Πολλοί εργαζόμενοι αναγκάζονται να πληρώνουν τουλάχιστον 10€ καθημερινά για το κόστος μεταφοράς τους προς το εργοτάξιο της 5ης Μονάδας (20 χλμ Κοζάνη-4 Πτολεμαΐδα). Η ΤΕΡΝΑ δεν έχει μισθώσει λεωφορεία για την μεταφορά των εργαζομένων, με μεροκάματο 30€ και 10€ βενζίνη δεν μένει τίποτα.

Αυτά και άλλα τόσα είναι τα προβλήματα που δεν φτάνει μια ανακοίνωση για να χωρέσουν. Προβλήματα που τα δημιουργεί αυτή η πολιτική που ακλουθείτε σήμερα από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, τις προηγούμενες (ΠΑΣΟΚ-ΝΔ) και εξυπηρετεί τους μεγαλοεργολάβους και τις κατασκευαστικές εταιρίες. Γι αυτούς το μεροκάματα, η ασφάλιση και το ένσημο, τα μέσα προστασίας, οι μεταφορά των εργαζομένων αποτελούν κόστος. Για να δούμε τα κέρδη τους για να δούμε και το μεροκάματο του οικοδόμου..

Τα κέρδη του Ομίλου J&P-ΑΒΑΞ στο α’ εξάμηνο του 2016 ανήλθαν σε €40,1 εκ έναντι €26,4 εκ στο α’ εξάμηνο του προηγούμενου έτους.

Τα κέρδη του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε 166,1 εκατ. Ευρώ το εννεάμηνο του 2016, έναντι 92,1 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό εννεάμηνο, αυξημένη κατά 80,3%.

Τα κέρδη της ΜΕΤΚΑ για το 2010-2014 ήταν 411,05 εκατ. Ευρώ. Τα κέρδη της ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ για το 2010-2014 με 128,41 εκατ. Ευρώ.

Μάλλον τα βάρη της κρίσης δεν κατανεμήθηκαν και δεν κατανέμονται τόσο δίκαια..

Οι οικοδόμοι της 5ης Μονάδας να απομονώσουν τους εκπροσώπους των εργολάβων. Να οργανωθούν στο σωματείου τους, στο εργοταξιακό Σωματείο Εργατοτεχνιτών και Υπαλλήλων στην Κατασκευή της 5ης Μονάδας ΑΗΣ Πτολεμαΐδας, σωματείο που φτιάχτηκε από τους οικοδόμους και εργαζόμενους που εργάζονται στο εργοτάξιο. Να απομονώσουν αποφασιστικά οι οικοδόμοι τους διασπαστές που ξεπήδησαν μέσα από τα γραφεία της εταιρίας. Που ιδρύσαν σωματείο όχι για να τα βρει με την εταιρία και τους εργολάβους και να κρύψει τα προβλήματα κάτω από το χαλί αλλά για να παλέψει και να απαιτήσει με αγώνες και θυσίες για την κατάκτηση των δικαιωμάτων των οικοδόμων, με αγώνες και θυσίες και όχι με παρακάλια.

Το Συνδικάτο Οικοδόμων διεκδικεί και απαιτεί για τους οικοδόμους και τους εργαζόμενους στην κατασκευή της Μονάδας ΑΗΣ Πτολεμαΐδας V:

  1. Ασθενοφόρο πλήρες εξοπλισμένο, με όλο το απαραίτητο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Το ιατρείο του εργοταξίου να είναι σε εμφανή μέρος στο εργοτάξιο, πλήρως εξοπλισμένο και με το απαραίτητο ιατρικό προσωπικό. Να δοθούν τώρα δωρεάν όλα τα μέσα ατομικής προστασίας (γάντια, αρβύλες, φόρμες εργασίας, μπουφάν εργασίας) και τα ποιο εξιδανικευμένα για συγκεκριμένες εργασίες (υπό μεγάλο θόρυβο, ύψος κλπ)

  2. Να κολληθούν και να δίνονται όλα τα ένσημα που δουλεύουν οι οικοδόμοι. Ούτε ένας οικοδόμος μέσα στο εργοτάξιο ανασφάλιστος. 1 κλεμμένο ένσημο σημαίνει ανασφάλιστη εργασία. Να καθιερωθεί τώρα και παντού σε όλες τις εργολαβίες βιβλίου παρουσίας εργαζομένων εργοταξίου καθώς και κοινή ώρα έναρξης των εργασιών, εκτός νύχτας ή βάρδιας.

  3. Το συνδικάτο Οικοδόμων παλεύει για την υπογραφή εργοταξιακής σύμβασης στα ύψη του 2009 ,της ΣΣΕ που υπέγραφε η ομοσπονδία οικοδόμων και ποιο συγκεκριμένα: α) ΤΕΧΝΙΤΕΣ 61,93 € β) ΒΟΗΘΟΙ ΤΕΧΝΙΤΩΝ & ΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ 55,36 € γ) ΑΝΕΙΔΙΚΕΥΤΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ 52,35 € (να υπολογίζονται και οι τριετίες και το επίδομα γάμου επί των παραπάνω). α) 5% στους εργατοτεχνίτες που έχουν αποφοιτήσει από Γυμνάσιο β) 7% στους εργατοτεχνίτες που έχουν αποφοιτήσει από Λύκειο.

γ) 10% στους εργατοτεχνίτες που έχουν αποφοιτήσει από επαγγελματική εκπαίδευση, επιμορφωτικά προγράμματα και προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης του ΟΑΕΔ, ή εργοληπτικών ή εργατικών οργανώσεων υπό την επίβλεψη του ΟΑΕΔ διάρκειας 120 ωρών τουλάχιστον.

δ) 15% στους εργαζόμενους που απασχολούνται σε σκαλωσιές (κτιρίων-καμινάδων κλπ.) ύψους άνω των 30 μέτρων.

ε) 10% στους εργαζόμενους που απασχολούνται σε υπόγεια τεχνικά έργα(σήραγγες, στοές κλπ.), και

στ) 5% στους Οικοδόμους και εργαζόμενους σε έργα ή τμήματα έργων που κατασκευάζονται στη θάλασσα, περιβάλλονται από θάλασσα, η δε πρόσβασησε αυτά γίνεται αποκλειστικά με πλωτά μέσα.

  1. Να καταβάλλονται οι υπερωρίες με βάση το Νόμο:

Προσαύξηση για νυχτερινή εργασία 25%, κάθε νόμιμη υπερωρία 40%, για κάθε κατ’εξαίρεση παράνομη υπερωρία 80%, για υπερεργασία 20%, για εργασία Κυριακή- Αργία 75%, για νυχτερινή εργασία σε αργία 100%

  1. Να μπουν τώρα από λεωφορεία από Κοζάνη και Πτολεμαΐδα που να καλύπτουν τις ανάγκες της μεταφοράς των εργαζομένων. Μαζικές προσλήψεις εργαζομένων στο εργοτάξιο.

ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΧΑΡΙΣΤΗΚΕ- ΟΛΑ ΚΑΤΑΚΤΙΟΥΝΤΑΙ

ΝΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΗ

Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ

6/2/17