Τίτλος : “ Robo – Wonderers”

Στόχος : η εκμάθηση της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής σε συνδυασμό με την συναρπαστική μάθηση της Φυσικής, της Τεχνολογίας, των Μαθηματικών και της Μηχανικής (STEM), στην πράξη, χωρίς θεωρίες και ορολογία, αλλά με μεθόδους ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων. Ταυτόχρονα, αναπτύσσονται δεξιότητες κι ικανότητες, αλγοριθμικά και προγραμματιστικά μοντέλα και κυρίως η συνεργασία, μόνος/μόνη κάνω πράγματα, αλλά μαζί δημιουργούμε.

Συνεργασία : Με το Gymnázium Štefana Moysesa MOLDAVA NAD BODVOU (Σλοβακία)– για δεύτερη χρονιά …. η φιλία που κτίστηκε το 2016-2017 καλά κρατεί και η βράβευση των έργων της συνεργασίας, επίσης.

Μέλη της Ομάδας : Βαΐτσης Χρήστος, Γκέκας Κωνσταντίνος, Ζανδέ Ράνια, Ζέρβα Μαρία, Ζίγκος Γιάννης, Ζίγκου Άννα, Καμκούτης Γρηγόρης, Καραχίτου Ειρήνη, Κλίγγος Μανώλης, Κόζανας Νίκος, Κουκάλη Άννα, Κουκάλη Ευτυχία, Κουσά Mαρία, Νούραγας Δημήτρης, Πολύζης Νίκος, Σακελλάρης Νίκος, Σαπουνάς Νίκος, Τζήκα Μαρία, Χάνι Γκεράλντ.

Συντονιστής –Μέντορας της Ομάδας : Ιωάννης Κοκκινίδης , κλ. ΠΕ86 –Πληροφορικής

Σενάριο του έργου : Οι μαθητές/τριες συστήνονται και δημιουργούν ένα προφίλ στο Twinspace. Ανακαλύπτουν και δημιουργούν διεθνείς ομάδες (5 Έλληνες και 4 Σλοβάκοι ανά ομάδα) με τη χρήση των φρυκτωριών. Λαμβάνουν ένα μήνυμα σε γλώσσα Scratch, το αποκωδικοποιούν και ανακαλύπτουν το όνομα της ομάδας τους και την «εταιρία» για την οποία θα εργαστούν. Δημιουργούν, το δικό τους λογότυπο και ετοιμάζονται να αναλάβουν την πρώτη τους αποστολή, ως ομάδα. Χρησιμοποιούν το εργαλείο Scratch για την κατασκευή των πρώτων εικονικών ρομπότ. Επιλέγουν τα ρομπότ τους, τα προγραμματίζουν, μπαίνουν δυναμικά στον τομέα των μουσικών παιχνιδιών, σκέφτονται πως θα χρησιμοποιήσουν το διαθέσιμο υλικό τους (πακέτο EV3 Lego Mindstorms και το S4A Programming Bricks) για να υλοποιήσουν και προγραμματίσουν μια ρομποτική κατασκευή η οποία θα παίζει/παράγει μια μουσική μελωδία. Με τη βοήθεια βίντεο, παρουσιάζουν, σε λειτουργία, το αποτέλεσμα της δουλειάς τους, τις κατασκευές τους. Κάθε ομάδα περιγράφει το μουσικό ρομπότ της, πως κατασκευάστηκε, τον κώδικα που τρέχει και το βίντεο λειτουργίας του. Αξιολογεί τις παρουσιάσεις, τα βίντεο και τα μουσικά ρομπότ των άλλων ομάδων. Οι ομάδες συνομιλούν μέσω του διαδικτύου και γνωρίζονται καλύτερα. Τα δύο σχολεία, με τη χρήση κατάλληλων διαδικτυακών εργαλείων, συνδέονται και βιντεοσκοπούν την συνομιλία τους. Επόμενη αποστολή, η κατασκευή έξυπνων συσκευών για το σπίτι. Ρομπότ, μηχανισμοί, αυτοματισμοί που διευκολύνουν τον άνθρωπο και μετατρέπουν τις απλές συσκευές/κατασκευές για το σπίτι σε «έξυπνες». Δημιουργούν Prezi παρουσιάσεις για να διαφημίσουν τις «εταιρίες» και τα προϊόντα τους. Αξιολογούν τα έργα των άλλων/«αντίπαλων» ομάδων, κοστολογούν/αξιολογούν τις παρουσιάσεις και τις κατασκευές ψηφίζουν και αναδεικνύουν τα καλύτερα έργα. Τα μέλη των ομάδων «αμείβονται» με ένα νέο είδος κρυπτονομίσματος, τα Robocoins. Στόχος είναι μέσα από προσωπική δουλειά, αλλά και σαν ομάδα, να συγκεντρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα Robocoins για τις «εταιρίες» τους, και να προσπαθήσουν να αξιολογηθούν ως ο/η «εργαζόμενος/η» του μήνα της επιχείρησής τους.

Ιούνιος 2018 : Οι συν-εταίροι από τη Σλοβακία τιμώνται με το πρώτο Εθνικό βραβείο της Σλοβακίας … Συγχαρητήρια στους συν-εργάτες….. αρχίζουμε να ονειρευόμαστε.

Σεπτέμβριος 2018 : «Αγαπητέ Ιωάννη Κοκκινίδη (Γενικό Λύκειο Βελβεντού «ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ») Συγχαρητήρια! Μόλις σου απονεμήθηκε η Ετικέτα Ποιότητας για το έργο Robo-Wonderers. Υλοποιήσατε ένα εξαιρετικό έργο που ενσωματώνει την εκπαιδευτική ρομποτική στη μαθησιακή διαδικασία με παιδαγωγικά καινοτόμο τρόπο, μέσα από συνεργατικές δραστηριότητες ανακαλυπτικής και βιωματικής μάθησης στο πλαίσιο διακρατικών και εθνικών ομάδων. Στα θετικά στοιχεία του έργου είναι ο πολύ καλός σχεδιασμός του, το άψογα διαρθρωμένο Twinspace, η καλή επικοινωνία και συνεργασία ανάμεσα στους μαθητές, η αξιολόγηση των επιμέρους δραστηριοτήτων και η τελική αξιολόγηση του έργου, αλλά κυρίως τα χρονοδιαγράμματα, οι ξεκάθαρες οδηγίες, η υποστήριξη που παρείχατε στους μαθητές σας, τα κίνητρα και η διαμόρφωση αυθεντικών καταστάσεων μάθησης (δημιουργία εικονικών εταιριών, πλαισίου ανταμοιβής των εργαζομένων τους, κρυπτονομίσματος), που διευκόλυναν τους μαθητές σας να αναπτύξουν πολλές δεξιότητες του 21ου αιώνα. Ένα πραγματικά καινοτόμο έργο! Καλή συνέχεια στη δημιουργική σας πορεία!

Με φιλικούς χαιρετισμούς
Η Ομάδα του eTwinning

Συμμετοχή στον Εθνικό Διαγωνισμό Καλύτερου Έργου για το Σχολικό Έτος 2017-2018.

Οκτώβριος 2018 :Οι Robo-Wonderers   αποκτούν την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας ανοίγοντας το δρόμο για συμμετοχή στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Καλύτερου Έργου για το Σχολικό Έτος 2017-2018.

«Συγχαρητήρια! Το σχολείο σας βραβεύθηκε με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για την τελειότητα της εργασίας σας στο έργο eTwinning «Robo-Wonderers». Αυτό σημαίνει πως η εργασία σας, η εργασία των μαθητών και του σχολείου σας έχει αναγνωριστεί στο υψηλότερο Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Για μία ακόμη φορά, συγχαρητήρια για αυτό το μοναδικό επίτευγμα και ελπίζω να συναντηθούμε σε κάποια από τις εκδηλώσεις eTwinning κατά τη διάρκεια του έτους.

Με τους καλύτερους χαιρετισμούς μου
eTwinning Team»

Νοέμβριος 2018 : Οι Robo-Wonderers, το καλύτερο έργο με θέμα τη Δράση STEM ανάμεσα σε 155 έργα που διαγωνίστηκαν ανεξαρτήτου ηλικίας και κατηγορίας σχολείου, στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Οι διακρίσεις του έργου σε εθνικό επίπεδο, Ελλάδα και Σλοβακία, δίνουν ελπίδα στους «Robo-Wonderers» και για Ευρωπαϊκή διάκριση, των οποίων οι αιτήσεις τρέχουν την παρούσα περίοδο (Νοέμβριος 2018).

Όσοι έχουμε την καλή τύχη να δουλεύουμε με εμπνευσμένους δασκάλους, με δασκάλους που σε συλλογικό κλίμα στηρίζουν και υποστηρίζουν τις πρωτοβουλίες του σχολείου, μας δίνεται η ευκαιρία να ανοίγουμε ένα παράθυρο στη δημιουργικότητα, τη φαντασία και τη συλλογική δουλειά που λείπουν στο σχολείο, κι όμως τις έχουμε όλοι τόση πολύ ανάγκη για να μη χάσουμε τους «χυμούς» μας.

Στο εργαστήρι της Πληροφορικής τα γέλια, η μουσική, η συλλογική δουλειά σηματοδότησαν τις αναζητήσεις των παιδιών μας στη σύγχρονη τεχνολογία, στις κατασκευές , στην ανάδειξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων στην τόσο θετική και δημιουργική συνεργασία τους με την ομάδα της Σλοβακίας.

Συγχαρητήρια παιδιά μας, Συγχαρητήρια ΟΜΑΔΑ – Συγχαρητήρια Γιάννη ( Κοκκινίδη,) ψυχή της ομάδας.

Κι άλλες τέτοιες ευκαιρίες , κι άλλες τέτοιες σπουδαίες συνεργασίες αγαπητοί ROBOWONDERERS.

Σας ευχαριστούμε.

Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες για το έργο στην ιστοσελίδα: Robo-Wonderers – eTwinning

Επισκεφτείτε το Twinspace του έργου: Robo-Wonderers

Αφήστε ένα σχόλιο για το έργο στο Βιβλίο Επισκεπτών: Guest Book

Γενικό Λύκειο Βελβεντού