Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία (Π.Ο.Σ.Γ.Κ.ΑμεΑ) αποτελεί το δευτεροβάθμιο όργανο του αναπηρικού κινήματος που εκπροσωπεί τα Άτομα με Νοητική Αναπηρία, Αυτισμό, Σύνδρομο Down, Εγκεφαλική Παράλυση, βαριές και πολλαπλές αναπηρίες και τις οικογένειές τους, μέσω των Σωματείων Γονέων – Κηδεμόνων στην ελληνική επικράτεια και έχει ως αποστολή τη διεκδίκηση και προστασία των δικαιωμάτων τους. Με την παρούσα επιστολή, η ΠΟΣΓΚΑμεΑ απευθύνεται σε εσάς, προκειμένου να εκφράσει την ανησυχία και τη δυσαρέσκειά της αλλά και να ζητήσει τις ενέργειές σας αναφορικά με τα ακόλουθα.

Εν μέσω της πανδημικής κρίσης του κορωνοϊού, με κλειστά σχολεία και γονείς, κηδεμόνες και μαθητές/τριες με αναπηρία να έχουν βιώσει τον εγκλεισμό του τελευταίου διμήνου, σηκώνοντας μάλιστα αναντίστοιχο φορτίο σε σύγκριση με εκείνο που αναλογούσε στον γενικότερο πληθυσμό, η κυβέρνηση και το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έρχονται, δυστυχώς, με μια συνεχιζόμενη ‘αφωνία’ ως προς τις προθέσεις τους για την οργάνωση της επαναλειτουργίας των εκπαιδευτικών πλαισίων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, να επιβεβαιώσουν ότι παραγνωρίζονται όλα όσα εμείς, οι γονείς και κηδεμόνες των ατόμων με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες, επί σειρά ετών, υπογραμμίζουμε, τονίζουμε και παλεύουμε, διεκδικώντας το αυτονόητο: την ισότιμη, χωρίς αποκλεισμούς πρόσβαση των παιδιών μας στο δημόσιο αγαθό της παιδείας.

Τόσο η υπ’ αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ.28237/05.05.2020 ΚΥΑ (Φ.Ε.Κ. 1699/Β’/05.05.2020) όσο και οι συνεχείς ανακοινώσεις της ελληνικής πολιτείας στο πλαίσιο της σταδιακής αποκλιμάκωσης των περιοριστικών μέτρων έναντι των επιπτώσεων του κορωνοϊού Covid-19, καθιστούν σαφές ότι, πέραν της συνέχισης αναστολής της λειτουργίας των ΣΜΕΑΕ έως το τέλος του μήνα, τα ειδικά πλαίσια στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση απέχουν, κατά πολύ και για πολλοστή φορά, από τις άμεσες προτεραιότητες στους σχεδιασμούς του Υπουργείου, με την παντελή έλλειψη αναφοράς σε οποιαδήποτε μέτρο και πρόθεση να επιβεβαιώνει προκλητικά την απαξιωτική αυτή στάση.