Τρία διαφορετικά σενάρια εξετάζονται για την μελλοντική σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας-Αλβανίας. Σύμφωνα με απαντητικό έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ σε ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Ιωάννη Αντωνιάδη, σε μέσο-μακροπρόθεσμο επενδυτικό ορίζοντα έχει δρομολογηθεί η σύνδεση των 2 χωρών μέσω της Δυτικής Μακεδονίας.
Η ΕΡΓΟΣΕ συμμετέχει σε κοινοπρακτικό σχήμα μαζί με τον ΟΣΕ και το Υπουργείο Μεταφορών της Αλβανίας για την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας με χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα διασυνοριακή συνεργασίας INTERREG IPA II CROSS-BORDER COOPERATION PROGRAMME “GREECE-ALABANIA 2014-2020”. Στην παρούσα φάση έχε εγκριθεί η πρόταη και οριστικοποιείται το κείμενο της τελικής συμφωνίας.
Η μελέτη περιλαμβάνει 3 βασικές εναλλακτικές προτάσεις της σύνδεσης Ελλάδας-Αλβανίας:
1.Φλώρινα-Κρυσταλλοπηγή (με διασύνδεση με Αεροδρόμιο Καστοριάς)-Πόγραδετς-Τίρανα
2.Φλώρινα-Αεροδρόμιο Καστοριάς-Ιεροπηγή-Πόγραδετς-Τίρανα
3.Κοζάνη-Σιάτιστα-Αεροδρόμιο Καστοριάς-Ιεροπηγή-Πόγραδετς-Τίρανα.
Είναι η πρώτη φορά που γίνεται γνωστή η χάραξη που τελικά θα ενώσει τις 2 χώρες και θα φτάσει μέχρι την πρωτεύουσα της γείτονος. Πρόκειται για μία σημαντική εξέλιξη, καθώς η μελλοντική αυτή γραμμή ανήκει στο δυτικό τμήμα της λεγόμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας (Θεσσαλονίκη-Κοζάνη-Ηγουμενίτσα) όπου σχεδόν στο σύνολο της πρόκειται για κατασκευή νέας γραμμής.
Φυσικά, για την υπόθεση της υλοποίησης θα πρέπει να κοιτάξουμε στο μακρινό μέλλον καθώς το κόστος ενός τέτοιου έργου θα ήταν ιδιαίτερα μεγάλο, για πολλούς απαγορευτικό.
ΠΗΓΗ: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
ΑΟΡΙΣΤΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ
ΑΠΟ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ ΑΠΟ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ ΝΑ ΠΑΕΙ
Δε μας χρειαζονται