Μεγάλη διάκριση για τις “Βελβεντινές Φωνές” σε Πανελλήνιο Φεστιβάλ Χορωδιών (20 – 22 Απριλίου)

23 Απριλίου 2018
09:38

Η πρόσκληση μάς έγινε στην αρχή του χρόνου από την Χορωδία και Ορχήστρα Νέων (Χ.Ο.Ν.). Πρόκειται για ένα φορέα του Πειραιά που στέκεται αρωγός στον άνθρωπο, στον πολιτισμό και τις τέχνες. Διοργανώνει κάθε χρόνο Πανελλήνιους Διαγωνισμούς, ρεσιτάλ και συναυλίες, αναβαθμίζοντας έτσι την μουσική παιδεία και την ένταξη της νεολαίας στην μουσική και τα γράμματα (ποίηση, λογοτεχνία).

Το πρόγραμμα του 28ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Χορωδιών, που έγινε φέτος στις 20 – 22 Απριλίου 2018 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά επί της Ακτής Μιαούλη, περιλάμβανε:

  • Το Σάββατο 21 Απριλίου 2018 διαγωνισμούς μουσικών οργάνων, τραγουδιού, χορωδιών. Εμείς συμμετείχαμε στον διαγωνισμό χορωδιών (18 συμμετοχές). Ερμηνεύσαμε Γιώργο Χατζηνάσιο ( Να ‘ταν η καρδιά μου φύλλο), Μιχ. Σουγιούλ (Το τραμ το τελευταίο,) και Goran Bregovic (Εντερλέζι). Η απόδοσή μας ήταν εξαιρετική και τιμήθηκε από την Κριτική Επιτροπή (συνθέτες, σολίστ, αρχιμουσικοί, διεθνούς φήμης πιανίστες, καθηγητές όπερας, διευθυντές ωδείων) με το Α’ Βραβείο εκτός συναγωνισμού (= με ομόφωνη απόφαση και απόλυτη πλειοψηφία της κριτικής επιτροπής, = όλοι 10άρια)!

Τέτοια φεστιβάλ αποτελούν μια πρώτης τάξης ευκαιρία για την Χορωδία μας να δοκιμάσει τις δυνατότητες, για το Σύλλογό μας να βάλει γερές βάσεις συνεργασίας με άλλους συλλόγους και για τους χορωδούς να διευρύνουν τον μουσικό τους ορίζοντα και να ανταλλάξουν εμπειρίες με ανθρώπους που πραγματικά αγαπούν την χορωδιακή τέχνη.

Την Κυριακή επισκεφτήκαμε τον ιερό λόφο της Ακρόπολης και ξεναγηθήκαμε στο Νέο της Μουσείο. Το νέο κτίριο του Μουσείου, βασισμένο σε σχέδια του Μπερνάρ Τσουμί, κτίστηκε για να στεγάσει τα ευρήματα του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης των Αθηνών. Εντυπωσιάζει για τον φυσικό φωτισμό, την αρχιτεκτονική, την τρισδιάστατη διαδρομή του και φυσικά για τα αρχαιολογικά γλυπτά και ευρήματα, που αντανακλούν την χρονική περίοδο από τους Αρχαϊκή έως την Κλασική εποχή.

 

26 σχόλια

  • Εκτός συναγωνισμού σημαίνει ότι στην κατηγορία αυτή τρεχάτε μόνοι σας. Αυτό έλειπε να τερματισετε δεύτεροι. Άντε μην το κάνετε και θέμα. Εκδρομή πήγατε.

    • Έκτος συναγωνισμού σημαίνει ότι δεν υπήρχε άλλη χορωδία από τις 18 που συμμετείχαν αυτού του επιπέδου.. το καταλαβαίνουμε ότι για κάποιους είναι πολύ δύσκολο να γίνει κατανοητό είναι θέμα κυρίως μορφωτικού επιπέδου το οποίο Φυσικά είναι ανύπαρκτο…

  • Εκτός συναγωνισμού πήρατε βραβείο, δηλαδή δεν διαγωνιστήκατε.Μην το αναδεικνύετε λοιπόν ως επιτυχία!!!!!!!!!!

  • Υπάρχουν διαγωνισμοί που οι χορωδία θα πάρει κάποιου είδους βραβείο από τη στιγμή που οι χορωδοι θα ανοίξουν το στόμα τους ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα.. Αυτό σημαίνει οτι ειτε οι χορωδοι είναι τονικά σωστοί είτε όχι, είτε γενικότερα η ερμηνεία είναι καλή είτε όχι ή χορωδία θα “διακριθεί”. Συγχαρητήρια για τον κόπο. Η επιτυχία είναι σχετική, και εξαρτάται όχι μόνο από τη γνώση των κριτών και του κοινού αλλά και από τις προσδοκίες τους για το κάθε μουσικό σύνολο.

    • Υπάρχουν και κάτι χορωδίες και Δόξα τον Θεό είναι πάρα πολλές, που αξίζουν μια διάκριση γιατί άνοιξαν το στόμα τους πααααρα πολύ σωστά.υπαρχουν και κάτι διαγωνισμοί απο την αλλη που αυτό μπορούν να το κρίνουν.

      • Ναι διάκριση για τον κόπο με βάση τη σύσταση της χορωδίας. Και στην Ελλάδα Υπάρχουν λίγες καλές χορωδίες δυστυχώς. Όταν μια χορωδία επιλέγει κατά βάση ελληνικά τραγούδια (έντεχνα κυριως) τα οποία ουδεμία σχέση δεν έχουν με την χορωδιακή τέχνη πρώτον δεν δίνει τη χαρά στα μέλη της χορωδίας να γνωρίσουν αυτόν τον συναρπαστικό κόσμο και δεύτερον το επίπεδο που θα φτάσει η χορωδία είναι προκαθορισμένο.
        Χορωδίες μεικτές ερασιτεχνικες χωρίς κατά βαση τονικά λάθη είναι μετρημένες στα δαχτυλα δεν θα πω του ενός αλλά των δύο χεριών. Δυστυχώς αυτή είναι η χορωδιακή μουσική στην Ελλάδα

        • το μεγαλείο τη χορωδιακής τέχνης βρίσκεται στη χορωδιακή επεξεργασία και στην εκτέλεση η οποία είναι άρτια συνδεδεμένη με την έκφραση.. απ΄όσο γνωρίζω μόνο στη μητρική μπορούμε να εκφραστούμε όπως πρέπει..εξάλλου το τραγούδι είναι μέσο έκφρασης. πως θα εκφραστεί μια χορωδία από τη μετάφραση του κειμένου?κάνοντας ΜΟΝΟ αυτό θα ανέβει το επίπεδο της χορωδίας?δεν το νομίζω..
          δεν θα διαφωνήσω ότι την τεχνική τη διδάσκεις άψογα μέσω της πολυφωνικής όμως μέχρι εκεί.

          • Στην μουσική επεξεργασία του μαέστρου; οχι των μεγαλύτερων μουσικών του κόσμου; επίσης μια μετάφραση μπορει να αποδώσει εξίσου καλά αποτέλεσμα! Δεν γνωρίζω καλή χορωδία που στο ρεπερτοριο της έχει κατά βάση ελληνικά κομμάτια.

  • Όταν λέμε εκτός συναγωνισμού εννοούμε ότι είσασταν οι καλύτεροι των καλύτερων από άλλους που διαγονιζοντουσαν αυτό

  • Υπάρχουν διαγωνισμοί που οι χορωδία θα πάρει κάποιου είδους βραβείο από τη στιγμή που οι χορωδοι θα ανοίξουν το στόμα τους ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα.. Αυτό σημαίνει οτι ειτε οι χορωδοι είναι τονικά σωστοί είτε όχι, είτε γενικότερα η ερμηνεία είναι καλή είτε όχι ή χορωδία θα “διακριθεί”. Συγχαρητήρια για τον κόπο. Η επιτυχία είναι σχετική, και εξαρτάται όχι μόνο από τη γνώση των κριτών και του κοινού αλλά και από τις προσδοκίες τους για το κάθε μουσικό σύνολο.

  • Και αυτοί που πήραν πρώτα βραβεία εντός συναγωνισμού είναι κατώτεροι από σας; Αυτό θέλει να πει η διευθύντρια για να δικαιολογήσει το εκτός συναγωνισμού ε;;;
    Γυρίστε πλευρό.

    • Καταλαβαίνουμε τη δυσκολία σας να χαρείτε με την επιτυχία κάποιων.ζηλια και φθόνος λέγεται..περαστικά σας ελπίζουμε να συνέλθετε σύντομα!

  • | εκτός συναγωνισμού: α. για κπ. ή για κτ. που μετέχει σε μια διοργάνωση διαγωνιστικού χαρακτήρα, χωρίς να μετέχει και στην κρίση, γιατί θεωρείται αναγνωρισμένη η αξία του: Στο φεστιβάλ κινηματογράφου θα προβληθεί εκτός συναγωνισμού η ταινία του τάδε σκηνοθέτη. β. για κπ. ή για κτ. που υπερέχει πολύ σε αξία ή σε ποιότητα· ασυναγώνιστος

  • το αν είναι καλή μια χορωδία ή όχι υπάρχουν επιτροπές που το κρίνουν. το αν είναι καλή ή όχι βάση ρεπερτορίου επίσης υπάρχουν επιτροπές που το κρίνουν. άντε γιατί βαρεθήκαμε τις αηδίες του καθενός!

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.