Το πρωί της Παρασκευής ένας εργαζόμενος διανομέας delivery, τραυματίστηκε σοβαρά εν ώρα εργασίας στην πόλη της Πτολεμαΐδας, με αποτέλεσμα τη μεταφορά του στο Μποδοσάκειο νοσοκομείο και να χειρουργηθεί. Το περιστατικό έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά από πολλά τέτοια ατυχήματα που συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα πανελλαδικά, αλλά και στην περιοχή μας.
Το Συνδικάτο Εμποροϋπαλλήλων και Υπαλλήλων Υπηρεσιών Εορδαίας (ΣΕΥΠΕ) καταγγέλλει το συγκεκριμένο γεγονός, το οποίο αποδεικνύει περίτρανα το μέγεθος της εντατικοποίησης της δουλειάς στον κλάδο συνολικά. Χαρακτηριστικά, η πλειοψηφία των εργαζομένων delivery, στον επισιτισμό δουλεύει 10ωρα κάτω από μεγάλη πίεση για να «βγει η δουλειά» χωρίς ρεπό μες στην εβδομάδα, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που καταφεύγουν στο να δουλεύουν από το πρωί μέχρι το βράδυ σε διαφορετικά μαγαζιά. Την ίδια ώρα το ωρομίσθιο της τάξης των 2€ – 3€ και η ανασφάλιστη εργασία έχει γίνει καθεστώς.
Τα μέτρα ασφάλειας για τους συναδέλφους διανομείς είναι ανύπαρκτα, αφού πέρα από τη μεγάλη κούραση λόγω των εξαντλητικών ωραρίων, καλούνται να δουλέψουν ακόμα και μέρες με πολύ άσχημες καιρικές συνθήκες (πάγος, χιόνια, καύσωνας κλπ).
Ακόμα, είναι ενδεικτικό το ότι πολλοί εργοδότες ζητάνε από τους εργαζόμενους να καλύψουν από τις τσέπες τους, τα καύσιμα, τη συντήρηση των μηχανών τους κι αυτό έχει αποτέλεσμα πολλοί να δουλεύουν με μηχανές ακατάλληλες, μιας και το μεροκάματο δεν φτάνει ούτε για τα βασικά.
Το ΣΕΥΠΕ, εύχεται γρήγορη ανάρρωση στον συνάδελφο (Κ.Μ.), καλεί παράλληλα όλους τους εργαζόμενους του κλάδου να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, να οργανωθούν στο σωματείο μας, να διεκδικήσουν δουλειά με πλήρη δικαιώματα, που να καλύπτει όλες τις σύγχρονες ανάγκες και όχι δουλειά από το πρωί μέχρι το βράδυ χωρίς καμία ασφάλιση, κανένα επίδομα για ένα κομμάτι ψωμί.
Έχετε δίκιο σε αυτά που λέτε,περαστικά στο παιδί αλλά μιλώντας ΓΕΝΙΚΑ δυστυχώς οδηγούν χωρίς κράνος,μπαίνουν ανάποδα σε μονόδρομους και χρησιμοποιούν πεζοδρόμια και πεζόδρομους λες και είναι δρόμοι με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν συνεχώς πεζοί…Θα έπρεπε η αστυνομία να τους ελέγχει καθημερινά
Σωστα μιλας ι.π. Η δημοσιοποίηση από πλευράς του συνδικάτου είναι η μία όψη η άλλη είναι ο καθημερινός έλεγχος από τα αρμόδια όργανα της οδηγικής συμπεριφοράς των συγκεκριμένων υπαλλήλων (έλεγχος κατάστασης δικύκλων, έλεγχος παραβιάσεων κ.ο.κ, έλεγχος εάν οι εργοδότες τους έχουν ασφαλισμένους κ.α).