Απολύτως αναγκαία κρίνεται η σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας-Κοζάνης, ενός έργου που θα συμβάλλει καθοριστικά για το μέλλον των εμπορευματικών και άλλων δραστηριοτήτων της χώρας αλλά και την πρόσβαση σε λιμάνια του εξωτερικού. Αυτό τονίστηκε στην καθόλα ενδιαφέρουσα ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Καλαμπάκας για την σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας – Κοζάνης.
Στην ημερίδα έγιναν ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις με πολλά χρήσιμα στοιχεία για το μεγάλο έργο που σταμάτησε πριν πολλά χρόνια και ξεκίνησε με χαιρετισμό του Περιφερειάρχη κ. Αγοραστού που υπογράμμισε την σπουδαιότητα του έργου που επιτέλους θα πρέπει να ενταχθεί σε πρόγραμμα για την υλοποίησή του. Ακολούθησαν χαιρετισμοί του Δημάρχου Καλαμπάκας κ. Σινανη, του Δημάρχου Δεσκάτης κ. Καραστέργιου, του αντιδημάρχου Γρεβενών κ. Τριγώνη , του αντιδημάρχου Τρικκαίων κ. Παζαϊτη, του αντιδημάρχου Κοζάνης κ.α.
Όλοι με τις τοποθετήσεις τους έκαναν αναφορά για την σημασία του έργου και την ανάγκη ολοκλήρωσης του και θα συντελέσει στην οικονομική ανάπτυξη αρκετών νόμων.
Σημειώνεται ότι η διοργάνωση της ημερίδας έγινε σε συνεργασία με φορείς της δυτικής Θεσσαλίας και της δυτικής Μακεδονίας και στόχος είναι η ένταξη του έργου στο επόμενο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης. Την μελέτη της νέας γραμμής παρουσίασε ο διευθυντής μελετών του ΟΣΕ κ. Κώστας Μουρουδέλης ενώ την ΕΡΓΟΣΕ εκπροσώπησε ο κ. Γιάννης Αντωνιάδης μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρίας και πρόεδρος της ΕΕΣΤΥ.
Το παλιό έργο που είχε κατασκευαστεί περί το 1930 παρουσίασε με πολλές φωτογραφίες και βίντεο ο μηχανικός κ. Δημήτρης Τερτίπης.
Το νέο έργο είναι μελετητικά ώριμο και όπως τονίστηκε: Συνδέει την Δυτική Μακεδονία (Φλώρινα, Αμύνταιο, Πτολεμαΐδα, Κοζάνη, Γρεβενά) απευθείας με την πρωτεύουσα. Δίνει μεγάλη προστιθέμενη αξία στις υπάρχουσες γραμμές Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας και Κοζάνης-Φλώρινας, δημιουργώντας έναν δεύτερο σιδηροδρομικό άξονα 300 Km στον κορμό της χώρας μας.
Συμβάλλει στην συντόμευση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Πειραιά με τα λιμάνια της Αλβανίας και του Μαυροβουνίου στην Αδριατική θάλασσα.
meteoravoice.gr
Μη συμφέρουσα η σιδηροδρομική σύνδεση με Ηγουμενίτσα
Είναι πολύ πιο συμφέρουσα η διαδρομή Θεσσαλονίκη -κεντρικη Ευρώπη πάψετε τις αφέλειες !
Τελείωσαν τα ψέματα !!
Αγαπητέ Ανώνυμε,
αν διαβάσεις προσεκτικά το πιο πάνω κείμενο, θα ανακαλύψεις πως δεν υπάρχει πουθενά σε αυτή η λέξη Ηγουμενίτσα.
Όσοι αγαπούν το σιδηρόδρομο καταλαβαίνουν ότι αναφέρεσαι στην Δυτική Σιδηροδρομική Εγνατία, μόνο που θα ήθελα να σε ενημερώσω πως δεν ήταν αυτό το θέμα της ημερίδας που οργάνωσε ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων.
Για την ενημέρωση σου (και των υπόλοιπων αναγνωστών του kozan.gr) :
Στην ημερίδα παρουσιάστηκε το ΠΑΡΕΛΘΟΝ αλλά και το πιθανότατα ΜΕΛΛΟΝ της γραμμής Καλαμπάκας – Κοζάνης.
– Η Κοζάνη έχει ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΟΦΕΛΟΣ να γίνει η γραμμή των 110 χλμ.
– Η χώρα θα αποκτήσει έναν δεύτερο σιδηροδρομικό άξονα στον κορμό της.
– Αν όλα πάνε καλά το έργο θα μπορεί να έχει υλοποιηθεί έως το 2025 (εφόσον κλείσει το τελευταίο κομμάτι των μελετών
και ενταχθεί στο επόμενο ΕΣΠΑ για να επιδοτηθεί από τους “κουτόφραγκους”.
Φτιάχνοντας τα 110 χλμ πέρνουμε στην ουσία 300 Χλμ !!! (3 σε 1 που λένα και στα μάρκετ)
# Τα πρώτα 100 είναι από ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟ μέχρι ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ (έτοιμα)
# Τα τελευταία 100 είναι από ΚΟΖΑΝΗ σε ΦΛΩΡΙΝΑ (Η ΔΕΗ θα’χει αποκτήσει την κομμένη γραμμή σε 4-5 χρόνια …)
Έτσι θα μπορείς να στέλνεις εμπορεύματα στην Κεντρική Ευρώπη όχι μόνο από τη Θεσσαλονίκη αλλά και από τη Φλώρινα
(είτε με την υφιστάμενη σύνδεση με ΠΓΔΜ (ή Βόρεια Μακεδονία αν προτιμάς) είτε με την σχεδιαζόμενη προς Πόγραδετς (Αλβανία).
Να μην κουράσω άλλο και ξεφύγω και από την λογική του σχολίου και της απάντησης.
Τι θα έλεγες να γίνεις μέλος του σχεδιαζόμενου Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Κοζάνης ;
Εκεί θα έχουμε πολλά να λέμε για το σιδηρόδρομο, τις πιθανές ευκαιρίες για την χειμαζόμενη μεταλιγνιτική Κοζάνη
αλλά και τα ψέματα που λες ότι τελειώνουν (αν και δεν κατάλαβα ποιά είναι αυτά …)
Παρακαλώ διαβάστε στο προηγούμενο σχόλιο :
(Η ΔΕΗ θα’χει ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ την κομμένη γραμμή σε 4-5 χρόνια …)