Λίγα λόγια για την κατανόηση του ΣΒΑΚ και μια ουσιώδης κατά τη γνώμη μου προσωπική διαφωνία με τη Δημοτική αρχή (του Γκούντα Δ. Ιωάννη)

19 Ιουνίου 2018
06:46

Κάποια στιγμή θα πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά το πως πραγματικά θέλουμε να είναι η πόλη μας στο άμεσο και στο μακρινό μέλλον.

Παραθέτω παρακάτω θεμελιώδη κατά τη γνώμη μου ερωτήματα γιατί πιστεύω ότι το ΣΒΑΚ δεν έχει γίνει κατανοητό από όλους τους συμπολίτες μου αλλά και τη Δημοτική αρχή:

  • ΕΝΟΠΟΙΗΣΕΙΣ: Θέλουμε να ενοποιηθούν ΜΕ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΥΣ:

    • Το κέντρο της πόλης με το στρατόπεδο και το πάρκο του ΟΣΕ;

    • Ο Άγιος Νικόλαος με τον Άγιο Δημήτριο και τον Άγιο Νικάνορα;

    • Ο Άγιος Δημήτριος με το Ξενία;

    • Το Λαογραφικό μουσείο με τη νέα Δημοτική βιβλιοθήκη;

    • Όλα τα βασικά πάρκα της πόλης;

    • Τα σχολεία μας;

    • Η λαϊκή αγορά με το κέντρο αλλά και την υπόλοιπη πόλη;

    • ………

Πρέπει συνεπώς οι χώροι ενδιαφέροντος και οι βασικές υποδομές μας να είναι ενοποιημένες;

  • Θέλουμε να κινούμαστε ΩΣ ΠΕΖΟΙ με αξιοπρέπεια και ικανά πεζοδρόμια σε όλη την επιφάνεια της πόλης μας;

  • Θέλουμε δίκτυο ποδηλατοδρόμων/πεζόδρομων κυρίως νότια αλλά και μέσα στην πόλη μας;

  • Τα ΑμΕΑ, τα παιδιά μας, οι έγκυες, οι ηλικιωμένοι,….. όλοι οι άνθρωποι με προβλήματα προσβασιμότητας και κινητικότητας είναι συμπολίτες μας;

  • Θέλουμε ΝΕΟ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ οδικό δίκτυο γύρω από την πόλη μας;

  • Θέλουμε τελικά να μοιάσουμε με τις Ευρωπαϊκές πόλεις που επισκεπτόμαστε και τις ζηλεύουμε;

ΣΒΑΚ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ – ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ;

Αν θεωρήσουμε ότι οι προβλέψεις που ακούγονται και που αφορούν τον αριθμό των νόμιμων θέσεων στάθμευσης που χάνονται για να γίνουν τέτοιου τύπου ΣΒΑΚ επεμβάσεις είναι σωστές (πράγμα απίθανο διότι ο αριθμός των θέσεων στάθμευσης που χάνονται εξαρτάται από τον τύπο της επέμβασης που θα γίνει και που προφανώς ακόμη δεν είναι ξεκάθαρος), τότε θα πρέπει ο καθένας μας να ζυγίσει τα παραπάνω και να αποφασίσει τι πιστεύει ότι είναι καλύτερο:

  1. Να γίνουν οι παραπάνω επεμβάσεις – θα χαθούν θέσεις στάθμευσης και θα αποδοθούν σε εμάς ως μεγαλύτερα πεζοδρόμια, πεζόδρομοι….

  2. Να μη γίνει τίποτα – είμαστε πολύ καλά.

Η προσωπική μου άποψη (αλλά και επικρατούσα στους συγκοινωνιολόγους παγκοσμίως), είναι πως οι θέσεις στάθμευσης που χάνονται ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΨΙΝ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ διότι τον αλλοιώνουν.

Τα αυτοκίνητα παρκάρουν σε δημόσιο χώρο, και συνεπώς θα έπρεπε να πληρώνουν για την κατάληψή του.

Στο κέντρο της πόλης δεν υπάρχουν πολλές θέσεις στάθμευσης επί της οδού. Υπάρχουν όμως πολλές ΚΕΝΕΣ θέσεις σε μεγάλα parking. Ο κάτοικος του κέντρου λοιπόν που εκμεταλλεύεται την υπεραξία της κεντρικότητας της περιοχής που ζει ή την επισκέπτεται εδώ και δεκαετίες, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ για να παρκάρει, όπως κάνει και στο κέντρο οποιασδήποτε άλλης μεσαίας ή μεγάλης σύγχρονης πόλης του πλανήτη μας.

Επίσης, ο καθένας από εμάς, όταν αγοράζει αυτοκίνητο, θα πρέπει να έχει ήδη εξασφαλισμένη και τη στάθμευσή του, σε ιδιωτικό και όχι καταχρηστικά όπως γίνεται σήμερα σε δωρεάν Δημόσιο χώρο.

Συνεπώς (και καθότι το μέγεθος των παρεμβάσεων κυρίως στις οδούς έχει άμεση σχέση με τον αριθμό των θέσεων στάθμευσης που καταργούνται), οποιαδήποτε έκπτωση αρχών επιφέρει και αντίστοιχη μείωση δυνατοτήτων ανάπλασης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα των προαναφερθέντων είναι η Οδός Ολύμπου η οποία στο μέλλον θα ενώσει το κέντρο με τη νέα πλατεία Λασσάνη και το πάρκο του ΟΣΕ, η ανάπλαση της οποίας ουσιαστικά αναιρείται υπό την πίεση της κατάργησης όσο το δυνατόν λιγότερων θέσεων στάθμευσης, ενώ ταυτόχρονα ακριβώς δίπλα υπάρχει ιδιωτικό parking τριακοσίων θέσεων με μικρή πληρότητα.

Ενώ λοιπόν η λογική λέει ότι μια τόσο σημαντική οδός για το ΣΒΑΚ θα έπρεπε να είναι είτε πεζόδρομος είτε ήπιας κυκλοφορίας χωρίς στάθμευση, η μελέτη υποκύπτει στην κακώς νοούμενη κατά τη γνώμη μου μεσοβέζικη σημερινή λύση.

Καταληκτικά, οι σχεδιασμοί ΒΑΚ στις πόλεις και οι διαθέσιμοι χώροι στάθμευσης δεν είναι δύο αλληλοσυγκρουόμενες έννοιες.

Οι σχεδιασμοί ΒΑΚ ΔΕΝ πρέπει να λαμβάνουν υπ’ όψιν την στάθμευση σε δημόσιους χώρους, ή και τον αριθμό των θέσεων στάθμευσης που χάνονται με κάθε επέμβαση διότι οι πόλεις πρέπει να εξυπηρετούν κατά πρώτο λόγο όλους τους πολίτες και κατόπιν το αυτοκίνητο.

Οι θέσεις στάθμευσης που θα χαθούν θα ξαναβρεθούν. Η πόλη μας όμως δεν μπορεί να περιμένει και πρέπει να αποδοθεί ξανά και άμεσα στους πολίτες για τους οποίους και υφίσταται.

Προτείνω λοιπόν τη Δημοτική αρχή να μην υποκύπτει σε ψευτοδιλήμματα με τα οποία καταστρατηγείται ο σχεδιασμός του ΣΒΑΚ που γενναία αποφάσισε να υλοποιήσει και τελειώνω με ένα χαρακτηριστικό βιντεάκι που αφορά την προσβασιμότητα των ΑμΕΑ και που ανέβασε στο διαδίκτυο ο συνεργάτης Κος Ευθύμιος Μπακογιάννης:

https://www.facebook.com/thanasis.gounaris/videos/1676783299040926/UzpfSTUyOTA0Mzk4NToxMDE1NzY1MDM5ODY1ODk4Ng/

Με τιμή,

Γκούντας Δ. Ιωάννης,

ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Α.Π.Θ.,  ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ Σ.Ε.Σ.,

ΛΕΚΤΟΡΑΣ MHXANIKΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Τ.Ε.Ι. ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ,

27 σχόλια

  • ΣΩΣΤΟΣ.ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ.ΕΑΝ ΚΑΘΕ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΕΧΕΙ ΔΥΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Ο ΔΗΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΞΑΣΦΑΛΗΣΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ.ΠΟΛΛΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΣΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΠΛΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΑΥΤΟΝ.ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΘΕ ΟΙΚΟΔΟΜΗ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΗΖΕΙ ΤΟΥΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΟΙΚΟΥΣ.

    • Δεν βλέπω να στέκουν ούτε λογικά ούτε επιστημονικά όσα γράφει ο κ. Γκούντας ! Είναι εκτός πραγματικότητας! Το 90% των πολιτών είναι απέναντι και διαφωνούν με αυτά τα νέα και εξτρεμιστικά – ακραία δόγματα! Ο καθένας πεζός έχει και ένα ή δύο αυτοκίνητα. Δεν οδηγούν τα αυτοκίνητα Αρειανοί! Η πολιτεία έχει υποχρέωση να εξασφαλίζει την στάθμευση! Υπάρχει νομοθεσία για την στάθμευση . Μας στέλνει να παρκάρουμε στα χωραφια ! Στο 1,5 χιλιόμετρο !!! Είναι λογικό ?? ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΟΠΩΣ ΚΑΝΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΟΒΑΡΟΙ ΔΗΜΟΙ !Μην βαρυεστε να μετρήσετε και να καταγράψετε! Έτσι λένε οι οδηγίες της ΕΕ για τα ΣΒΑΚ ! Οι διαθέσιμες θέσεις στα υπάρχοντα πάρκινγκ είναι λίγες δεν φθάνουν με τίποτε ! ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ ΘΑ ΕΞΟΝΤΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗ !!! Πάρτε το δήθεν ΣΒΑΚ πίσω!! Αλήθεια ο Αντιδήμαρχος δήλωσε ότι αυτό δεν είναι ΣΒΑΚ !!!!! Τι είναι ?

  • Συγνώμη μια ερώτηση μόνο. Το αυτοκίνητο είναι ανεξάρτητη και αυτήπαρτη ύπαρξη? Δεν ανήκει σε κάποιον πολίτη? Δεν εξυπηρετεί – υπηρετεί κάποιον πολίτη? Διότι κατά τα λεγόμενά σας πολίτης της πόλης και αυτοκίνητο είναι αντίπαλοι και μάχονται ποιός θα κερδίσει .

    • ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΨΥΓΕΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ “ΑΥΤΗΠΑΡΤΗ ΥΠΑΡΞΗ” ΝΑ ΤΟ “ΣΤΑΘΜΕΥΣΟΥΜΕ” ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ???ΠΑΡ ΑΥΤΑ Ο ΔΗΜΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΡΙΖΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΙΜΕΝΑ ΧΩΡΟΥΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΚΙΝ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ Η ΠΛΑΤΕΙΑ ΛΑΣΑΝΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΟΛΥΟΡΟΦΟ ΠΑΡΚΙΝ.

      • Πληρωνουμε χοντρα δημοτικα τελη για ολα και τελη κυκλοφοριας. Τα ιδιωτικα παρκινγκ ειναι πανακριβα κι εξαλλου και στους δρομους πληρωνουμε παρκομετρα.

  • Πλήρης τεκμηρίωση , για να κερδίσει μακροπρόθεσμα η κοινωνία της Κοζάνης θα πρέπει να γίνουν αλλαγές που θα ταρακουνίσουν και όχι που θα χαϊδέψουν τον ”θιγόμενο” ιδιοκτήτη κεντρικού ακινήτου , συμφωνώ απολύτως !!!

  • Δεν ζειτε στην Κοζανη; Πληρωνουμε για την σταθμευση δεκαετιες τωρα! Δεν μας το προσφερει δωρεαν ο Δημος!

  • Εντάξει, αντιληφθήκαμε πλήρως τον πόνο σας να εξασφαλίσετε πελατεία στο ιδιωτικό πάρκινγκ της Πλατείας Λασσάνη. Προφανώς είστε ακριβώς οι ίδιοι που παραχωρήσατε ΔΗΜΟΣΙΟ χώρο στην ΙΔΙΩΤΙΚΗ επιχείρηση, όταν ενσωματώσατε τη μισή Κωστή Παλαμά και τη μετατρέψατε σε είσοδο της ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ επιχείρησης, ενώ δεν κάνατε το ίδιο για τις ανάλογες επιχειρήσεις στη Δημοκρατίας, τη Μπουσίου, τη Στάμκου Αναστασίου. Αυτό ακριβώς είναι τα τελευταία 20 χρόνια το πρόβλημα της πόλης: η επιλεκτική εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων σε βάρος του κοινού συμφέροντος. Κάπως έτσι ο Δήμος δεν έκανε ποτέ το ΔΗΜΟΤΙΚΟ πάρκινγκ ούτε στην Πλατεία Λασσάνη ούτε πουθενά αλλού.

    Οι σχεδιασμοί ΒΑΚ πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους τη λειτουργία της κοινωνίας και να λύνουν προβλήματα, όχι να δημιουργούν νέα. Εσείς δεν φαίνετε να μπορείτε ν’ αντιληφθείτε τη λειτουργία της κοινωνίας της Κοζάνης κι αυτό που πάτε να κάνετε μια χαρά μπορεί να ονομαστεί ΠΑΡΑΚΩΛΥΣΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ. Αν ψάξετε τον ποινικό κώδικα, θα το βρείτε σίγουρα μέσα. Να πάτε σε άλλη πόλη να κάνετε πειράματα.

    • Υπάρχει ΔΗΜΟΤΙΚΟ parking στην πλατεία Συντάγματος αγαπητέ, η πληρότητα του οποίου είναι σχεδόν μηδενική. Αλλά τι λέω, αυτό δεν είναι στο κέντρο και δεν είναι ΔΩΡΕΑΝ! Άκου να δεις…πληρώνεις για να παρκάρεις! Ανήκουστα πράγματα!

      • Αν εσυ εισαι το παρκινγκ και τα βγαζεις χοντρα,δε συμβαινει στον καθενα. Πληρωνουμε τα παντα απο φορους,τελη κυκλοφοριας,δημοτικα τελη… ε δεν προτιμουμε την επιχειρηση σου. Θελουμε δημοτικο παρκινγκ οπως εχει η καθε πολη στο κεντρο της. Εκτος αν το κανουν για σενα.

        • Καμία σχέση αγαπητέ. Προσωπικά δεν χρησιμοποιώ το αυτοκίνητό μου για μετακινήσεις εντός πόλης. Όσο για το τι πληρώνει ο καθένας είναι μια άλλη κουβέντα. Πάντως από τα λεγόμενα σου το συμπέρασμα είναι ένα: “Να τανε η ζήλια ψώρα…”

      • Ασε τις εξυπναδες. Στο σπιτι του πνιγμενου στους φορους πολιτη δεν κανουν υπαινιγμους πληρωμων σ ενα κρατος κλεφτη. Μας γδαρατε και μιλατε ακομη; ολοι δεν ειναι βολεμενοι σαν εσενα.

      • Το Δημοτικό πάρκινγκ της Πλ. Συντάγματος ΔΕΝ έχει φύλακα. Όταν πριν χρόνια ο Δήμος απέσυρε τους φύλακες, συνέχισε να χρεώνει την τιμή που χρέωνε όταν είχε φύλακες. Επόμενο ήταν ν’ αδειάσει το πάρκινγκ, αφού ο Δήμος δεν έψαχνε για πελάτες, αλλά για ….

  • “Οι θέσεις στάθμευσης που θα χαθούν θα ξαναβρεθούν.” Ε, εδώ ακριβώς είναι το πρόβλημα μειωμένης αντίληψης και ικανοτήτων, που διακρίνει το ΣΒΑΚ: η δουλειά σας είναι ακριβώς να βρείτε λύσεις, όχι να δημιουργείτε προβλήματα και ν’ αφήνετε την εξεύρεση λύσεων στα χέρια του Μεγαλοδύναμου.

  • Οι ΜΟΝΙΜΟΙ κάτοικοι στις περισσότερες πόλεις της ΕΥΡΩΠΗΣ και όλου του πλανήτη έχουν θέση να παρκάρουν ΔΩΡΕΑΝ επειδή αυτό το έχουν προβλέψει από την αρχή. Και μάλιστα πόλεις που μόνο το κέντρο τους είναι 10-20 φορές μεγαλύτερο από ολόκληρη την πόλη της Κοζάνης. Το ότι κάποιος μένει στο κέντρο πρέπει να τιμωρηθεί; δηλ. μας λες ότι όλοι βγάζουν κάποιο κέρδος μόνο και μόνο επειδή τυχαίνει και μένουν κεντρικά; Επίσης, όπως πολύ σωστά λέει ο κ. Ανώνυμος πιο πάνω οι θέσεις στάθμευσης ούτως ή άλλως δεν είναι δωρεάν.

    Και όταν λες οι θέσεις που χαθούν ΘΑ βρεθούν αυτό πότε θα γίνει και που; είναι και αυτό επικρατούσα στους συγκοινωνιολόγους παγκοσμίως πρακτική; που θα βρείτε τις θέσεις; LIDL μήπως; Ηπειρώτικα ίσως; Κοίλα; Κρόκο; Βατερό; Μη μας το παίζεις γνώστης. Ταξίδεψε και λίγο να πάρεις μια ιδέα. Έχουμε κουραστεί από το ΘΑ ΘΑ ΘΑ ΘΑ ΘΑ. Σα συγκοινωνιολόγος δε σου έμαθε κανένας ότι σε όλα πρέπει να υπάρχει μία ισορροπία;

    Κάντε έργα άνευ μελετών και έπειτα θα γεμίζουν τα site με καταγγελίες περί στάθμευσης αυτοκινήτων σε πεζόδρομους. Και εσύ κύριε ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΕ που δαιμονοποιείς το αυτοκίνητο, δε το χρησιμοποιείς καθόλου;

  • καταστροφικη κ ανευθυνη η συγκριση με αλλες πολεις του εξωτερικου. αντιεπιστημονικη εντελως. δεν εχουμε τιποτα μα τιποτα κοινο με ευρωπαικες πολεις. ανεδαφικο και μη ρεαλιστικο να συγκρινοματε μαζι τους. εντελως λαθος αποψη

  • Για να μην μπερδευόμαστε, το αν κάποιος είναι συγκοινωνιολόγος ή “λέκτορας” σε ΤΕΙ δεν σημαίνει αυτόματα πως ό,τι και να πει αντέχει σε κριτική. Ο Μπίσμαρκ είχε πει το περίφημο “Τρεις καθηγητές και χάθηκε η πατρίδα”. Κάτι τέτοιο φαίνεται να έχει συμβεί και με το ΣΒΑΚ.

  • κ. Γκούντα, τα έχετε μπερδέψει εντελώς: η πόλη δεν είναι αποκλειστικά χώρος περιπάτου, ώστε να πρέπει να ενοποιηθεί με πεζόδρομους. Η πόλη είναι καταρχήν χώρος οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας, πρέπει να κυκλοφορήσουν εμπορεύματα, πρέπει να μετακινηθούν μαθητές, πρέπει να μετακινηθούν ασθενείς, κλπ. Τίποτα απ’ αυτά δεν εξυπηρετείται απ’ τις εκτεταμένες πεζοδρομήσεις, που τις δρομολογείτε χωρίς σχεδιασμό και υποδομές.

    Ξεκινήστε καταρχήν με την κατασκευή περιφερειακού δακτυλίου για να ανακουφιστεί η Γκέρτσου, αλλά τον δακτύλιο 20 χρόνια τον περιμένουμε κι όλο σχεδιάζεται.

  • κ. Γκόυντα ,

    το αυτοκίνητο δεν πάει μόνο του ΕΧΕΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΕΣΑ !!!

    μετρήσαμε σε κεντρικους δρόμους :σε κάθε ένα πεζό που περνάει

    αντίστοιχα περνούν 15 εποχούμενοι !!!!!!!!

    Σας λέει κάτι αυτό ;;;;;

    ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΟΣ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ

    ΚΡΙΜΑ ΠΟΥ ΕΝΑΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕ !!

  • και γιατί κ. Γκούντα δεν πεζοδρομείτε όλους τους δρόμους
    σε όλη την Κοζάνη ??
    Δεν θα ήταν έτσι ομορφώτερη η πόλη ??

    Ο Δήμος και οι μελετητές έχουν βάλει το κάρο μπροστά από το άλλογο !!

    ΒΑΔΙΖΟΥΝ ΣΤΑ ΤΥΦΛΑ !!!

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι