Με αφορμή το θέμα που δημιουργήθηκε γύρω από την επιβολή διοδίων στην Εγνατία οδό , στα όρια της Περιφέρειάς μας η «Νέα Πρόταση Μηχανικών» ως παράταξη του ΤΕΕ/ΤΔΜ, που έχει σχέση με τα δημόσια έργα και τις ανάγκες τους και με επίγνωση της σημερινής κατάστασης, οφείλει να πάρει θέση.
Το ΤΕΕ/ΤΔΜ τοποθετήθηκε επί του θέματος. Εμείς δεν ενημερωθήκαμε. Η παράταξή μας είναι σε θέση αξιωματικής αντιπολίτευσης. Δημοκρατία όμως δεν σημαίνει πως η πλειοψηφία έχει το δίκιο. Σημαίνει πως έχει το δικαίωμα να διοικεί, όπως είχε πει ο Ουμπέρτο Έκο. Συμφωνούμε με το ΟΧΙ στη λειτουργία των Σταθμών Διοδίων επί του Καθέτου Άξονα, αλλά όχι με το σκεπτικό της ανακοίνωσης του ΤΕΕ/ΤΔΜ. Πρόκειται για εθνικό θέμα μείζονος σημασίας και δεν αρκεί να επικαλούμαστε την καλή θέληση μιας ανώνυμης εταιρίας.
Καταρχήν οι Εθνικοί δρόμοι, είναι Δημόσια περιουσία. Είναι περιουσία όλων των Ελλήνων. Συνεπώς δεν επιτρέπεται η παραχώρησή της σε ιδιώτες με σκοπό το κέρδος (διόδια).
Ο φόρος στα καύσιμα και τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων, καταβάλλονται από τους Έλληνες για να κυκλοφορούν ελεύθερα στους Ελληνικούς Δημόσιους δρόμους.
Δεν υποστηρίζουμε την κατάργηση των διοδίων, αλλά υπάρχουν και όρια. Η ανταποδοτικότητα είναι ένα από αυτά, προς όφελος των πολιτών και της κοινωνίας. Τα διόδια, σε καμιά περίπτωση δεν αποτελούν εισπρακτικό μηχανισμό. Και βέβαια είναι αδιανόητο να μετατρέπεται ο μισθωτής σε ιδιοκτήτη και μια ανώνυμη εταιρία σε Κράτος.
Από μια σχετική έρευνα του 2012 προέκυψε ότι: 1) Το κόστος κατασκευής των δρόμων στην Ελλάδα είναι τριπλάσιο από αυτό των Ευρωπαϊκών χωρών. Και 2) το μέσο ετήσιο κόστος διοδίων για ένα ΙΧ έως και 3,5 t ανέρχεται στην Ελλάδα στο ποσό των 1.344 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο ποσό στην Ελβετία είναι 31 €, στην Τσεχία 47 € και στην Αυστρία 76,20 €. Στην ίδια έρευνα επίσης εκτιμάται ότι για την κατασκευή ολοκλήρου του εθνικού δικτύου, εκ του μηδενός, απαιτούνται 2.519Χ8.000.000=20.152.000.000 €. Τουτέστιν με τις παραπάνω εισπράξεις σε 7 χρόνια θα έχει ανακατασκευαστεί το εθνικό δίκτυο εξ, ολοκλήρου. Κατ’ ακολουθίαν έχει ήδη αποπληρωθεί το κόστος κατασκευής της Εγνατίας Οδού.
Σήμερα που το κόστος μετακίνησης είναι ιδιαίτερα υψηλό, την στιγμή που η ανεργία και η ανέχεια μαστίζει την περιοχή μας θα περίμενε κανείς τη μείωση των διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους και όχι από τη μια αύξηση των διοδίων και από την άλλη εγκατάσταση νέων σταθμών διοδίων σε μήκος 72 χιλ σε μια περιοχή «πτωχευμένη». Με αυτόν τον τρόπο οι δρόμοι δεν θα γεμίζουν, αλλά θα αδειάζουν, με ότι δραματικό συνεπάγεται αυτό.
Καλούνται όλοι οι φορείς να συνδράμουν και να διαδραματίσουν έναν ενεργό ρόλο, ούτως ώστε:
Να προστατεύσουμε τη «Δημόσια Περιουσία».
Ν’ αποκτήσουμε ασφαλείς δρόμους.
Ν’ αξιοποιήσουμε τα ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα για δημόσιες επενδύσεις και αναπτυξιακά έργα.
Η ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ λέει:
ΟΧΙ στην επιβολή νέων διοδίων στην Εγνατία Οδό και στον μαρασμό της περιοχής μας.
Για τη «ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ»
Ο επικεφαλής
Νίκος Συλλίρης
Μέλος ΔΕ ΤΕΕ/ΤΔΜ
ΤΕΕ/τμ. Δυτικής Μακεδονίας: Παρέμβαση για την προγραμματιζόμενη χωροθέτηση διοδίων στην Περιφερειακή Ενότητα Καστοριάς http://kozan.gr/archives/11332
Ποιος υπέγραψε το ΦΕΚ των διοδίων μήπως ο ομοϊδεάτης του Μαυρομματήδη ο Χρυσοχοϊδης επί συγκυβερνήσεως ΝΔ-ΠΑΣΟΚ;
Και του Συλιρη Γιατί μαζί ήταν στο Πασοκ Παλιά τα ξεχνάς αυτά Νικο
Το link toy TEE / τμ. Δυτικής Μακεδονίας, για την αποτυχία του ΕΣΠΑ στη Δυτική Μακεδονία πιο είναι ρε παιδιά ;;;;;;
Το ψάχνω και δεν το βρίσκω …..
Μαυρομματίδη σταμάτα να γράφεις σχόλια για το ΕΣΠΑ και γράψε για το δικό σου το Interreg.
Ο σπιρτζης γνωρίζει για το τριπλάσιο κόστος κατασκευής των δρόμων;
Διαβάζοντας τις δύο ανακοινώσεις , κατάλαβα ότι ο Μαυροματίδης τα στρογγυλεύει( γιατί κουβαλάει τα βαρίδια των μηχανισμών που τον στήριξαν.
Το αποτέλεσμα είναι το κείμενο της να είναι πιο αγωνιστικό και εμπεριστατωμένο.
Πες τα Νίκο συνέχισε διασκεδαζουμε
Κ.Παπαδόπουλε σταματείσε να είστε τσιρακη του Καρυπίδη και να λειτουργείται αντιδεολογικά. Είναι δυνατόν να προσκαλείται τον κ. Συλίρη και κατόπιν τηλεφωνημάτων που έπεσαν να αλλάζετε την σύνθεση του πάνελ? Σας πήρανε χαμπάρι….σοβαρευτείται. Μπράβο στο κοζάν που για ακόμη μια φορά δίνει βήμα σε αυτούς που το σύστημα έκοψε κάτω από την μάσκα κάποιων που ζούνε σε λαγούμια.
Η ιστορία που έκανες μαθεύτηκε Θεόφιλε. Λίαν επιοικώς χαρακτηρίζεσαι απαράδεκτος. Μάθε τα περι δεοντολογίας περι δημοσιογραφίας και μετά βγες να μας το παίξεις επαναστάτης.
Θεόφιλε σταμάτα να στήνεις εκπομπές. Δεν σε τιμά ούτε σαν άνθρωπο , ούτε σαν δημοσιογράφο. Άλλαξε μυαλά, γιατί θα καταντήσεις από επαναστάτης γραφικός δημοσιογράφος.
Ο μαυροματιδης έβαλε στο τσεπάκι του ένα ολόκληρο μέσο και ανάγκασε τον Παπαδόπουλο να καλέσει αυτούς που τον πρόσταξαν .Δημοσιογραφία σου λέει ο άλλος.
Τέτοιοι άνθρωποι τύπου επαναστάτες σαν τον Αποστόλ και τον Θεοφ. χαλάνε την πιάτσα. Και το παίζουν κι άμεπτοι. Τσού ρε……
Βρήκες τώρα και εσύ επαναστάτες . Αυτοί είναι ευατούληδες και μόνο.
Παπαδόπουλε τι μας είπε ο Συλλίρης τον κάλεσες και επειδή δεν ερχόταν ο Μαυροματίδης και μόλις σε πήρε ο Μαυροματίδης τηλέφωνο του τηλεφώνησες να μην έρθει. Είσαι για πολλά γέλια. Και το παίζεις και πολεμιστής του συστήματος.
Μα το σύστημα είναι ο Συλλιρης που είναι ο ευνοημενος του Καρυπιδη
Κάποτε ο Παπαδόπουλος έβγαινε και κατηγορούσε τον ΚΑΡΥΜΠΑ τώρα βούβα .χααχαχαχ. Γιατί άραγε? Μπράβο στο κοζάν που βγάζει τα σχόλια και μαθαίνουμε τι πραγματικά παίζει.
ΚΟΖΑΝ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΜΕΣΟ .ΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΥΛΑ.
Η Νέα Πρόταση ανακάλυψε την Αμερική. …Αλλά τι να περιμένεις από γραφικούς εμπαθεις επαγγελματίες συνδικαλιστές που δεν έχουν να επιδείξουν κανένα έργο παρά μόνο ανακοινώσεις χωρίς ουσία