Η Δημοτική Αρχή, μόλις πριν μερικούς μήνες, παρέλαβε τρία ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που αγόρασε έναντι 120.000 Ευρώ και μάλιστα με χρήματα από τον Τοπικό Πόρο. Τρία επιπλέον αυτοκίνητα δηλαδή, που θα προστεθούν στο στόλο των αυτοκινήτων του Δήμου Κοζάνης. Και διερωτόμαστε, ήταν περισσότερο αναγκαία η αγορά τριών αυτοκινήτων από τη χρηματοδότηση για παράδειγμα μιας μελέτης εγκατάστασης φωτοβολταϊκών με σύστημα θέρμανσης- ψύξης στο νέο κτίριο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης;
Αν και ενδεχομένως να υπήρξε «μελέτη» που να περιγράφει την ανάγκη απόκτησης επιπλέον τριών αυτοκινήτων για τις ανάγκες των υπηρεσιών (άραγε μέχρι σήμερα πως γινόταν οι μετακινήσεις;) και αξιολόγηση της προσφοράς, διερωτόμαστε αν τελικά η «οικολογική» συνείδηση της Δημοτικής Αρχής εξαντλείται στα λόγια ή στις πράξεις.
Προφανώς και εξαντλείται στα λόγια αφού θα μπορούσε για παράδειγμα με 120.000 Ευρώ να χρηματοδοτήσει μια μελέτη (μαζί και την ιδία συμμετοχή), την οποία στη συνέχεια θα υπέβαλλε σε κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο για την υλοποίηση ενός έργου εγκατάστασης φωτοβολταϊκού με σύστημα θέρμανσης- ψύξης στην οροφή του νέου κτιρίου της Δημοτικής Βιβλιοθήκης. Ενός έργου που στόχο θα είχε τόσο την ενεργειακή αυτονομία του κτιρίου και τη συνεπακόλουθη μείωση του κόστους λειτουργίας του, όσο και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος σε όρους CO2.
Τουλάχιστον αυτό κάναμε εμείς στην Περιφερειακή Ενότητα Γρεβενών, και χωρίς να έχουμε τη δυνατότητα αξιοποίησης χρημάτων του Τοπικού Πόρου, στο πλαίσιο των ολοκληρωμένων παρεμβάσεων για Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Μάλιστα, για την πρωτοβουλία μας αυτή, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας είναι σήμερα υποψήφια για βράβευση από το θεσμό Bravo Sustainability Dialogue 2018, που αφορά την ανάδειξη καλών πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης. Ο θεσμός αυτός θέτει ως στόχο του να αναδείξει και να επιβραβεύσει τις καλύτερες πρακτικές που κατεγράφησαν από τους συμμετέχοντες Οργανισμούς & Φορείς (ο Δήμος Κοζάνης απουσιάζει) στο πλαίσιο του Διαλόγου για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη της Πρωτοβουλίας Sustainable Greece 2020 (Πρωτοβουλία για τη Βιώσιμη Ελλάδα). Οι πρακτικές αυτές συμβάλλουν στην προώθηση της Βιώσιμης Ανάπτυξης, της Υπεύθυνης Επιχειρηματικότητας, της δημιουργίας προτύπων υπεύθυνης συμπεριφοράς και της βελτίωσης της ποιότητας ζωής στην ευρύτερη Ελληνική κοινωνία.
Στόχος της δράσης μας ήταν η ενεργειακή αναβάθμιση και η εγκατάσταση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε διάφορα δημόσια κτίρια στην περιοχή του Δήμου Γρεβενών με τελικό επακόλουθο την εξοικονόμηση ενέργειας και χρημάτων αλλά και τη μείωση των εκπομπών CO2. Το έργο, ύψους 1,57 εκατ. Ευρώ, του οποίου η χρηματοδότηση εξασφαλίστηκε κατά 85% από τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο και κατά 15% από εθνικούς πόρους αποτελείται από:
α) την εγκατάσταση αυτόνομου φωτοβολταϊκού συστήματος 60 KWp στο Διοικητήριο Γρεβενών, αντλίας θερμότητας αέρα- νερού για κάλυψη θερμικών φορτίων του κτιρίου και συστήματος φόρτισης ηλεκτρικών ποδηλάτων.
β) την εγκατάσταση αυτόνομων φωτοβολταϊκών συστημάτων 20 και 60 KWp αντίστοιχα στο κτίριο της Μαθητικής Εστίας και του ΕΠΑΛ Γρεβενών αλλά και ενός ηλιοθερμικού συστήματος για την κάλυψη θερμικών αναγκών και ζεστού νερού στο κλειστό κολυμβητήριο και το γυμναστήριο.
γ) την εγκατάσταση γεωθερμικής αντλίας θερμότητας στο Επαγγελματικό Λύκειο Γρεβενών.
δ) την εγκατάσταση αυτόνομου φωτοβολταϊκού συστήματος 40 KWp και ηλιοθερμικού συστήματος για την κάλυψη των θερμικών αναγκών του Γενικού Νοσοκομείου Γρεβενών.
ε) την εγκατάσταση συστήματος μετρήσεων των αποτελεσμάτων της πράξης, καθώς και την διενέργεια δράσεων για την εκπαίδευση, διάχυση και ευαισθητοποίηση των αποτελεσμάτων την πράξης.
Οι πρωτοβουλίες μας για τις πράσινες επενδύσεις, τόσο στην Π.Ε. Γρεβενών όσο και στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας δεν σταματούν εδώ, καθώς περιλαμβάνουν ολοκληρωμένες μελέτες για την ενεργειακή αναβάθμιση των σχολικών κτιρίων των Γρεβενών και Δεσκάτης αλλά και μελέτη για τηλεθέρμανση στη Δεσκάτη με χρήση βιομάζας.
Αυτή είναι και η διαφορά μας με τη σημερινή Δημοτική Αρχή. Ότι εμείς αντιλαμβανόμαστε τον Τοπικό Πόρο σαν επένδυση και στην κατεύθυνση της αξιοποίησης του Τέλους Ανάπτυξης στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης προσπάθειας ανάπτυξης σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η σχετική προσφάτως τροποποιηθείσα νομοθεσία. Εμείς στο Πρόγραμμά μας για το Δήμο Κοζάνης περιλαμβάνουμε πρωτοβουλίες για την μετασκευή όλων των δημοσίων κτιρίων σε κτίρια ενεργειακά αυτόνομα, κάτι που συνάδει και με τις πολιτικές κατευθύνσεις και τα μέτρα για την περίοδο 2020-2030 του υπό διαβούλευση Εθνικού Ενεργειακού Σχεδιασμού. Αντιλαμβανόμαστε την έννοια της οικολογίας και της βιώσιμης ανάπτυξης ως «έξυπνη ανάπτυξη στην πράξη», μέσω παραγωγικών επενδύσεων που θα μειώνουν το ενεργειακό κόστος και θα δημιουργούν θέσεις εργασίας, και όχι με περιττές καταναλωτικές σπατάλες που ευνοούν συγκεκριμένους προμηθευτές. Το πώς επιλέγει λοιπόν μια Δημοτική Αρχή να κατανέμει τους περιορισμένους πόρους, σε συμφωνία δηλαδή με το πνεύμα του νόμου ή καταχρηστικά, είναι και δείγμα της αντίληψης που έχει για την ιεράρχηση των αναγκών ενός Δήμου και των πολιτών του.
Βαγγέλης Σημανδράκος
Διάκριση στην κατηγορία Bravo Enviroment απέσπασε ο Δήμος Κοζάνης στα BRAVO SUSTAINABILITY AWARDS 2017, που διοργανώθηκαν για 7η συνεχή χρονιά από το QualityNet Foundation, αναδεικνύοντας τις πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στη Δημιουργία της Ελλάδας του Αύριο.
O Δήμος Κοζάνης βραβεύτηκε για την πρωτοβουλία βελτιστοποίησης της διαχείρισης των Αστικών Στερεών Αποβλήτων, με διαλογή στην πηγή και επεξεργασία βιοαποβλήτων.
http://kozan.gr/archives/40966
Για ρίξτε μια ματιά στις εισόδους της πλατείας που κατάντησε χωματερή. Να συνοδεύονται και από φώτο οι έπαινοι. Ας ρίξει κανείς καμία ματιά στον Αη-λια, στα Μελίσσια, στην Καρυδίτσα, στο Παιάμπορο. Γεμάτο σκουπίδια παντού πεταγμένα και ξεχασμένες χωματερές.
Κι αυτο με τα λεφτα του τοπικου πορου εγινε;
Ποιες προτάσεις για ενεργειακές παρεμβάσεις… αυτά είναι δύσκολα πράγματα. Εμείς θέλουμε εύκολα πράγματα. Αυτοκίνητα να κάνουν βόλτες οι αιρετοί.
ο Πρετεντερης μας κανει μαθηματα ποιοι ειναι οι σωστοι κομμουνιστες
Ο Αδωνις Γεωργιαδης μας κανει μαθηματα ποιοι ειναι οι σωστοι δημοκρατες
ο Καρυπίδης μα ςκάνει μαθήματα ποιοι ειναι οι σοβαροι πολιτικοι
ο Κάτανας μας κανει μαθηματα ποιοι ειναι οι συνεπεις ιδεολογικα
ε να μην κανει και ο (περιφερειαρχης γρεβενων, ασχετα εαν ασχοελιται μονιμα με τον δημο κοζανης, μην το ξεχναμε) Σημανδρακος μαθηματα για το ποιοι ειναι οι σωστοι οικολογοι;
Και οι συριζαίοι μας κάνουν μαθήματα δημοκρατίας και πατριωτισμού….
Ο ΠΟΡΟΣ ΑΠΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΑΓΑΘΟ. ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΑΥΡΙΟ ΧΩΡΙΣ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΙ ΘΑ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΜΕΡΙΚΟΙ.
Ο Δήμος Κοζάνης αλήθεια γιατί δεν αξιοποίησε αυτό το πρόγραμμα ώστε να έχουμε θερμαινόμενη πισίνα η χώρο στο κολυμβητήριο και αναγκαζόμαστε να τρέχουμε Πτολεμαίδα;
Σημανδράκο όταν έβαζε φωτοβολταϊκά ο Μαλούτας σε δημόσια κτίρια εσύ κοιμόσουν.
Τώρα κοιμήθηκε εκείνος. Με τη σειρά έρχεται ο ύπνος.
Σεβασμό στους διατελέσαντες…
Σημανδρακο,
Εκτός ότι δεν έχεις συνδυασμό, δεν έχεις και κάτι να μας πεις. Τη μια ανεβάζεις φωτογραφιες με σκυλιά σε χωριό (δλδ τί περίμενες να βρεις εξωγήινους;)Την άλλη διαμαρτύρεσαι για ανούσια θέματα. Το μόνο πράγμα που κάνεις σωστά είναι να βρίσκεσαι σε κάθε πανηγύρι και εκδήλωση. ΞΕΧΝΑΣ ότι διαμαρτύρεσαι συχνά για πράγματα που έχουν να κάνουν με την Περιφέρεια με την οποία είσαι ήδη Αντιπεριφερειάρχης και Μάλιστα Γρεβενών. Δεν ξέρω ποιος σου πούλησε παραμύθι και κατεβαίνεις Δήμαρχος εδώ. Έχεις περάσει όλα τα κόμματα και όλες τις τοποθεσίες. Βόιο Γρεβενά και τώρα Κοζάνη. ΠΑΣΟΚ ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ τώρα ΝΔ; Είναι βαρετό ακόμα και να σε σχολιάζω. Τελευταία φορά…
Μα γιατί; Δε σε πληρώνουν γι’ αυτό; Να σχολιάζεις;;;
Εμείς τώρα θέλουμε να πάρουμε στολίδια χριστουγεννιάτικα. Δεν έχουμε χρήματα για πάνελ. Τι να κάνουμε δηλαδή;
Ωστε γι αυτο αγοραστηκαν τα λαμπακια.. για να στολισουμε τα αυτοκινητα…
Σαν Αντιπεριφερειάρχης ΓΡΕΒΕΝΩΝ δεν αγορασες ή εστω έχεις αυτοκίνητα για τις υπηρεσίες της Νομαρχίας; Εσύ δεν χρησιμοποιείς ένα αμάξι κρατικο δέκα μέτρα; Από πού πληρώνονται αυτά; Η κοινωνία θα σε πετάξει σαν την τρίχα από το ζυμάρι, γιατί παίζεις σε χαμηλό επίπεδο και σε πήραμε χαμπάρι. Επειδή βγήκες τυχαία χωρίς προσωπικό σταυρό στα Γρεβενά, από επιλογή του φίλου σου Καρυπίδη, που μετά προσπάθησες να λιμαρεις την καρέκλα του, δεν σημαίνει ότι είσαι καμία μεγάλη πολιτική φυσιογνωμία. Άποψη μου.
Φίλε μου είστε εκτεθειμένοι εκεί στο Δήμο. Μην το ψάχνεις. Σας έπιασε πανικός γιατί νομίζατε θα τρέχατε μόνοι. Τώρα έχετε πολύ δρόμο ακόμη. Δεν αγοράστηκε κανένα νέο αυτοκίνητο στα Γρεβενά. Τα λεφτά πάνε για επενδύσεις και όχι για λαμπάκια και άχρηστα αυτοκίνητα. Ο Καρυπίδης βγήκε με την ψήφο των πολιτών της Δυτικής Μακεδονίας όπως και ο Δήμαρχος. Ο κόσμος θα κρίνει τι έργο αφήνει ο ένας πίσω του και τι ο άλλος. Οι κοινωνία δεν πετά σαν τρίχα από το ζυμάρι ανθρώπους με έργο και προτάσεις. Πείτε κάτι αξιόλογο κι, ας είναι και η άποψή σας.
Φίλε δίκιο έχεις και ευτυχώς τους στέγασε η ΑΝΚΟ και έφαγαν ψωμάκι και τώρα σου πουλανε φικιά για μεταξωτές κορδέλες όλες οι πολιτικές φυσιογνωμίες!!!
Ευκαμπτογλου Γρεβενιτης.. το χειρότερο είναι ότι κάποιο παίζουν “βρώμικα”. Το χαμηλό επίπεδο κάποια στιγμή θα ανέβει και θα ξεσκεπάσει διάφορα. Θα έχουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον οι εκλογές στην Κοζάνη.
Όσο πιο γρήγορα ανέβει το επίπεδο τόσο πιο γρήγορα θα απαλλαγούμε από τους τυχοδιώκτες. Πραγματικά έχει πολύ ενδιαφέρον αλλά στη θέση σου δεν θα χαιρόμουν.
Είδαμε και τους “καθαρούς,” νέους” και” αμόλυντους” με τις συνεχείς απευθείας αναθέσεις σε κολλητούς, ομοϊδεάτες και συγγενείς…
Σημανδράκο μπορείς να μας πεις με ποιό όχημα(δημόσιο) πας και έρχεσαι καθημερινά στην Κοζάνη;
Αυτούς τους δύο αποσπασμένους στην ΠΕ Γρεβενών από την ΑΝΚΟ ποιός τους πληρώνει;
Δώσε απαντήσεις για να βγάλει και ο κόσμος τα συμπεράσματα…
Λαθος πληροφοριες εχεις. Ρωτα τον προισταμενο σου να σου πει με ποιο οχημα πηγαινει κι ερχεται καθως και πως πληρωνονται αλλοι μεσα στο δημο. Το ζητημα ειναι οτι ο δημος αντι να κανει επενδυσεις αγοραζει αμαξια.
Εν απουσία μελετών και έργων προτιμωτέρα η κατανάλωσις. Άλλωστε βοήθαμε να σε βοηθώ να ανεβούμε το βουνό.
Αν ο Σημανδράκος ήταν στοιχειωδώς σοβαρός, θα έψαχνε περισσότερο το πώς ακριβώς έγινε ο “διαγωνισμός” για τα 3 αυτοκίνητα. Πώς και γιατί προδιαγράφηκε η ισχύς κινητήρα και πόσα ακριβώς αυτοκίνητα με τέτοια ισχύ κυκλοφορούσαν το 2017 στην Ελλάδα. Αν ήταν στοιχειωδώς σοβαρός. Αλλά δεν είναι!
Αν ήσουν στοιχειωδώς σχετικός θα γνώριζες πως οι Mercedes B Class κοστίζει λιγότερο. Το “γιατί” και όχι το “πως” έγινε ο διαγωνισμός έχει σημασία. θα έχουν μεγάλο ενδιαφέρον αυτές οι εκλογές… νωρίς είναι ακόμη.
Μεγάλο ζόρι τραβάς Σημανδρακο!!!!!!
Στα γρεβενα αρχισαν να καινε τα κουφουματα για να ζεσταθουν και δε σου καιγεται καρφι
Άδικα κατηγορείτε τη δημοτική αρχή ότι δεν έκανε κανένα έργο. Να, αγοράζει αυτοκίνητα (και χριστουγεννιάτικα στολίδια).
Ο άσχετος δεν ξέρει καν τη διαφορά μεταξύ ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού αυτοκινήτου.Το 2ο μάλλον υπάρχει μόνο στη φαντασία του!!