Στις μέρες μας, οι έφηβοι πολλές φορές καλούνται να διαχειριστούν χρήματα για ποικίλους λόγους: πάγια κινητής τηλεφωνίας, τροφή και μεταφορά όταν πηγαίνουν στο σχολείο, έξοδα σπουδών ή για αναψυχή. Αλλά πώς στην πραγματικότητα οι νέοι σκοπεύουν να δαπανήσουν ή να αποταμιεύσουν τα χρήματά τους;
Η διοργάνωση ενός σχολικού ταξιδιού είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για τους νέους να εξοικειωθούν με τον προγραμματισμό του προϋπολογισμού και την κατανόηση της αξίας του χρήματος. Έτσι λοιπόν, στα πλαίσια του διαγωνισμού Consumer Classrooom Inter–School Competition (Καταναλωτική Τάξη), οι καθηγητές Κοκκινίδης Ιωάννης (Γενικό Λύκειο Βελβεντού) και Gabriela Kovesiova (Gymnázium Štefana Moysesa, Moldava nad Bodvou, Slovakia) δημιούργησαν δύο ομάδες μαθητών, μία για κάθε χώρα, αποτελούμενες από τους μαθητές Νίκο Κόζανα, Κουκάλη Άννα, Κουκάλη Ευτυχία, Νούραγα Δημήτρη και Αστέρη Ζέρβα για το Λύκειο Βελβεντού και Anna Rikková, Dalibor Danko, Emma Bradova, Ivana Ballaschova, Petronela Bernarova και Zuzana Petriková για το Gymnázium Štefana Moysesa,
με σκοπό να δημιουργήσουν έναν οδηγό-βίντεο για την οργάνωση ενός σχολικού ταξιδιού στο εξωτερικό με αποδοτικό οικονομικά προϋπολογισμό. Αυτός ο οδηγός βίντεο έπρεπε να παρέχει ένα σύνολο βέλτιστων πρακτικών για τον προγραμματισμό του προϋπολογισμού και να προτείνει τις καλύτερες επιλογές όσον αφορά την τιμή και τη βιωσιμότητα κατά την κράτηση ενός σχολικού ταξιδιού, εστιάζοντας στις διάφορες πτυχές που μπορεί να συνεπάγεται αυτή η δραστηριότητα.
Οι μαθητές των δύο σχολείων, σε συνεργασία:
-
Αποφάσισαν έναν κοινό προορισμό για σχολικό ταξίδι στο εξωτερικό.
-
Ανέφεραν τις διάφορες πτυχές που σχετίζονται με τη διοργάνωση ενός βιώσιμου σχολικού ταξιδιού, επιλέγοντας οικονομικά αποδοτικούς και φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους οργάνωσης της επιμελητείας που σχετίζονται με το ταξίδι τους, όπως: επιλογές ταξιδιού και κόστος για την επίτευξη του προορισμού, επιλογές διαμονής και έξοδα για διατροφή, δραστηριότητες, ασφάλισης ταξιδίου, μέθοδοι πληρωμής που πρέπει να χρησιμοποιηθούν, επιπτώσεις από πλευράς βιωσιμότητας (οικολογικό αποτύπωμα).
-
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που συγκέντρωσαν, έκαναν ένα προσχέδιο προϋπολογισμού όσο το δυνατόν πιο σφιχτό, για να οργανώσουν το καλύτερο οικονομικά και αποδοτικότερο σχολικό ταξίδι.
-
Ανάπτυξαν έναν οδηγό-βίντεο για εκπαιδευτικούς και μαθητές στο οποίο περιγράφουν το προσχέδιο του προϋπολογισμού τους και δίνουν χρήσιμες συμβουλές για ένα χαμηλού κόστους και βιώσιμου σχολικού ταξιδιού στο εξωτερικό.
Για την επίτευξη του έργου οι μαθητές χρησιμοποίησαν πληθώρα συνεργατικών και μη εργαλείων. Μερικά από αυτά είναι τα εξής: Canva, Padlet, Animaker, Strawpoll, Flipping Book, SlideShare, Moviemaker, Gimp, Active Presenter, Audacity, Davinci Resolve, Adobe Photoshop, Cyberlink Power Director, Format Factory, Stop Motion Studio, VivaVideo, Messenger. Ως σημείο αναφοράς και παρουσίασης της δουλειάς τους όμως είχαν την πλατφόρμα Twinspace του eTwinning. Μπορείτε να επισκεφθείτε τη σελίδα του έργου στην διεύθυνση:
Την Τρίτη, 18 Δεκεμβρίου 2018, ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού «Inter-School Competition 2018». Οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Βελβεντού (Ελλάδα) και του Gymnázium Štefana Moysesa Moldava nad Bodvou (Slovakia), με το έργο «Trip to Amsterdam» κατάφεραν να αποσπάσουν το πρώτο βραβείο του διαγωνισμού, με βαθμολογία 43,67 στα 50. Το έπαθλό τους; Τα δύο σχολεία θα ανταμειφθούν με σχολικό εξοπλισμό αξίας έως και 6000€, ποσό που θα μοιραστεί ισάξια και στους δύο.
Παρακολουθήστε το βίντεο που κέρδισε την πρώτη θέση στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Consumer Classrooom Inter–School Competition (Καταναλωτική Τάξη).
Ιστοσελίδες
http://lyk-velvend.koz.sch.gr/index.php/school-activities/activities-2018-2019/competitionpitch2018
Consumer Classrooom Inter-School Competition:
https://www.consumerclassroom.eu/en/inter-school-competition-2018