Χ. Ζευκλής: Σταθμός Διοδίων Ξηρολίμνης. Άλλο ένα έργο εις βάρος του Βοΐου ξεκινά ερήμην μας. (Φωτογραφίες)

15 Φεβρουαρίου 2019
17:46

Τις μέρες που διανύουμε, όπου όλοι οι ενδιαφερόμενοι έχουμε απορροφηθεί με τις επικείμενες δημοτικές εκλογές, ξεκινά το έργο της εγκατάστασης σταθμού διοδίων επί της Εγνατίας Οδού και συγκεκριμένα στο 186 χλμ Θεσσαλονίκης – Ιωαννίνων, δηλαδή σε περιοχή 500 μετά από το όριο μεταξύ των Δήμων Βοΐου και Κοζάνης, προς την Ξηρολίμνη, απ’ όπου προέρχονται και οι φωτογραφίες που παραθέτω.

Ένα έργο το οποίο έρχεται να πλήξει την καθημερινότητα του πολύπαθου Δήμου μας αυξάνοντας το κόστος των μετακινήσεων πολλών συνδημοτών μας. Ένα έργο που εξελίσσεται και αυτό ερήμην των παραγόντων που διοικούν αυτόν τον τόπο.

Έχω τοποθετηθεί στο παρελθόν και επαναλαμβάνω τη θέση μου.

Μία τέτοια εξέλιξη πλήττει την περιοχή μας με πολλούς τρόπους.

Ζούμε σε ένα από τους μεγαλύτερους σε έκταση δήμους με μεγάλες αποστάσεις. Η μετάβαση στην πρωτεύουσα του νομού, για πολλούς συμπολίτες μας είναι καθημερινή, είτε για λόγους εργασίας, είτε για την διεκπεραίωση υποθέσεων σε υπηρεσίες πού έφυγαν από το Βόιο στο παρελθόν. Είναι ενδεικτικό ότι όλοι μας είμαστε αναγκασμένοι να μεταβαίνουμε σε υπηρεσίες όπως είναι η Εφορία και το ΙΚΑ κλπ για πολύ απλές συναλλαγές οι οποίες θα μπορούσαν εν έτει 2019 να γίνουν από τους τοπικούς αντιπροσώπους. Αυτονόητο είναι ότι η προσθήκη επιπλέον κόστους σε αυτές τις μετακινήσεις είναι απαγορευτική και έρχεται να κάνει τη ζωή μας ακόμη πιο δύσκολη ενώ συμβάλλει στην περαιτέρω υποβάθμιση και κατ’ επέκταση ερήμωση το Βοΐου.

Χαρακτηριστική για την περιοχή μας είναι ήδη η εσωτερική μετανάστευση συμπολιτών μας κατά τους μήνες του χειμώνα λόγω του υψηλού κόστους θέρμανσης και που προτιμούν να διαμένουν στην Κοζάνη λόγω της πιο οικονομικής τηλεθέρμανσης. Γενικότερα όμως ο σταθμός διοδίων πέρα από την καθημερινότητα πρόκειται να δημιουργήσει πολύ μεγάλα προβλήματα στην οικονομία της περιοχής καθώς πλήττει τον τουρισμό, τις μεταφορές και τη διακίνηση των προϊόντων.

Η εκτροπή της κίνησης στον επαρχιακό δρόμο Σιάτιστας – Κοζάνης δεν μπορεί να είναι λύση γιατί πέρα από την υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής μας, το παλαιό δίκτυο είναι ασυντήρητο εδώ και δεκαετίες και πάρα πολύ επικίνδυνο μιας και στο παρελθόν έχουμε θρηνήσει θύματα. Επιπλέον το παλαιό δίκτυο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει την αναμενόμενη αυξημένη κίνηση βαρέων οχημάτων λόγω της αναμενόμενης λειτουργίας του σταθμού διοδίων. Η πιθανότητα ατυχήματος θα είναι πλέον πολύ μεγάλη.

Μέχρι σήμερα, καμία εξαίρεση από την καταβολή διοδίων δεν έχει θεσπιστεί για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής. Κατά τη γνώμη μου, δεν πρέπει ο δήμος μας να αφήσει να εξελιχθεί η εγκατάσταση των διοδίων εφόσον δεν εξασφαλιστεί εκ των προτέρων, τουλάχιστον, η δωρεάν διέλευση από τα διόδια των μόνιμων κατοίκων του Βοΐου.

Η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της εγκατάστασης επιπλέον διοδίων στην επικράτεια της κάτι που πρέπει να εξετάσουμε και εμείς.

Δεν πρέπει κάποιοι να ξεχνούν, ότι στο Βόιο μετά την κατασκευή της Εγνατίας τα χωριά της περιοχής του Τσοτυλίου και του Πενταλόφου ερήμωσαν από την κίνηση που είχαν λόγω του παλαιού Εθνικού δικτύου. Κανείς δεν ήταν βέβαια ενάντια σε ένα τόσο τεράστιο αναπτυξιακό έργο. Κανείς όμως δεν ήταν υπέρ του να μην προλαμβάνονται προληπτικά μέτρα για την μείωση των αρνητικών επιπτώσεων του έργου.

Σε μία εποχή που και το τελευταίο ευρώ έχει αξία δεν αντέχουμε επιπλέον έξοδα.

Τα γεγονότα τρέχουν, και αργά η γρήγορα θα χαθεί κάθε ευκαιρία για αντίδραση. Ας αναλογισθεί ο καθένας τις ευθύνες του και ας πράξει σύμφωνα με αυτό που του ορίζει η συνείδηση του. Εμείς από μεριάς μας, θα είμαστε όπως πάντα εκεί για να προασπιζόμαστε το συμφέρον και την ευημερία των συμπολιτών μας.

Χ. Ζευκλής υποψήφιος δήμαρχος Βοΐου 

 

13 σχόλια

  • Και μετά τις εκλογές έρχονται και οι αυξήσεις φωτιά, που ήταν να γίνουν από 1/1/2019 και πήραν μιά μικρή παράταση για μετά τις εκλογές. ΗΤΑΝ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΞΗ.

  • Για όποιον δεν το κατάλαβε ακόμα μετά από τόσα χρόνια, απ’ το 2010 η Ελλάδα βρίσκεται υπό οικονομική κατοχή μέχρι το 2090.Το 1898 μας έβαλαν σε Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο, το τελευταίο ομόλογο το ξεπληρώσαμε επί Σημίτη και μόλις ξεπληρώσαμε μας ξαναέβαλαν σε Οικονομικό Έλεγχο. Τα διόδια στην Εγνατία είναι μέρος του σχεδίου των ξένων να απομυζούν κάθε πόρο της χώρας. Θα ξαναγυρίσουμε στους παλιούς κι ασυντήρητους δρόμους, η Εγνατία θα είναι πανάκριβη, ακριβώς όπως ο ΠΑΘΕ κι οι υπόλοιποι αυτοκινητόδρομοι, που τους έδωσαν σε ιδιώτες Πασοκ-ΝΔ, όχι ο Τσίριζα.

  • Μετά από μια οικονομική καταστροφή της χώρας κάποιοι πολιτεύονται με όρους προ 2010, με όρους που μας οδήγησαν στην καταστροφή.

  • Ο πολιτευτής γράφει για την τηλεθέρμανση της πόλης της Κοζάνης, γνωρίζει για την γεωθερμία της περιοχής; Φοβάμαι πως όχι. Φοβάμαι πως έχει απόλυτη άγνοια!!!

  • Το μοντέλο οικονομικής ανάπτυξης μιας περιοχής που βασίζεται σε δημόσιες υπηρεσίες απέτυχε παταγωδώς. Οι φιλόδοξοι ηγέτες να αναζητήσουν καινούργιο μοντέλο.

  • Πριν κανείς αναφέρει τα αντικίνητρα στην τουριστική ανάπτυξη φρόνιμο είναι να διατυπώσει λεπτομερώς την πρόταση σου για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Ειδάλλως δημαγωγεί.

  • “…τα χωριά του ΒΟΪΟΥ ερήμωσαν”. Διαπίστωση πολιτευτή τρεις μήνες πριν τις εκλογές. 30 χρόνια που τα χωριά ερημώνουν ο πολιτευτής που ήταν;

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι