Δημόσια απάντηση στην στοχοποίησή μου (Του Αλέξη Λιοσάτου, μέλους του Δ.Σ. του Οδοντιατρικού Συλλόγου Κοζάνης)

3 Μαρτίου 2019
13:51

Αρχικά να αναφέρω ότι δεν είχα καμία διάθεση να αρθρογραφήσω στον τοπικό Τύπο για οποιοδήποτε ζήτημα, και η παρούσα επιστολή-απάντηση προέκυψε επειδή προκλήθηκα δημόσια, προέκυψε δηλαδή ως ανάγκη απέναντι στη δημόσια στοχοποίησή μου, που έχει ήδη αρχίσει να παράγει «υλικά» αποτελέσματα. Και τονίζω ότι δεν σκοπεύω να επανέλθω με ατομικά κείμενα.

Το ακροδεξιό-εθνικιστικό μόρφωμα «Πτολεμαίοι Μακεδόνες» (που περιλαμβάνει νεοδημοκράτες, χρυσαυγίτες και λοιπούς ακροδεξιούς) σε συνεργασία με τον Δήμο Εορδαίας προχώρησαν σε εθνικιστικό γκράφιτι στον τοίχο του γηπέδου της πόλης. Κάποιοι πήραν την πρωτοβουλία να γράψουν πάνω στο γκράφιτι το σύνθημα: «Έθνη και Θρησκεία γεμίσατε τη γη ανθρώπινα σφαγεία». Ήταν μια (αντιεθνικιστική) πολιτική απάντηση σε μια (εθνικιστική) πολιτική ενέργεια. Η αντίδραση Πτολεμαίων, τοπικών ΜΜΕ και Δήμου ήταν η υστερία και η προσπάθεια εκφοβισμού: Μηνύσεις για προσβολή εθνικού συμβόλου (!) και φθορά δημόσιας περιουσίας, «υπόσχεση» για τοποθέτηση καμερών. Πρόκειται για κινήσεις πρωτοφανούς αντιδημοκρατικής εκτροπής στον Δήμο: τα εθνικιστικά συνθήματα/γκράφιτι επιτρέπονται και βαφτίζονται νόμιμα, οι δε αντιεθνικιστικές κινήσεις ποινικοποιούνται!

Ενάντια στην ανιστόρητη εθνικιστική υστερία που προκαλεί την κοινή λογική

Η Μακεδονία ούτε ήταν ούτε είναι, ούτε μία ούτε μόνο ελληνική, ούτε γεωγραφικά ούτε ιστορικά. Ο όρος Μακεδονία αναφέρεται, μιλώντας μόνο για τη σημερινή εποχή, στη Δημοκρατία της (επισήμως Βόρειας πλέον) Μακεδονίας,  στην Ελληνική Μακεδονία, τη γεωγραφική περιοχή της Μακεδονίας που περιλαμβάνει εδάφη της σημερινής Ελλάδας, ΔτΒΜ, Αλβανίας, Κοσόβου, Σερβίας και Βουλγαρίας, κι επιπλέον σε 14 πόλεις των ΗΠΑ, σε περιοχή στη Βραζιλία, σε χωριό της Ρουμανίας, σε περιοχή της Σκωτίας, σε χωριό της Κολομβίας. 21 Μακεδονίες λοιπόν, ούτε μία ούτε δυο. Αν πάμε στο παρελθόν θα βρούμε πολλές «Μακεδονίες» ακόμα, καθώς η περιοχή που ονομαζόταν Μακεδονία άλλαζε από εποχή σε εποχή, ακόμα και πριν την εποχή του Μεγαλέξανδρου.

Ωστόσο, θεωρώ σκόπιμο να μην επεκταθώ σε ιστορικές αναφορές. Ας αναφέρω μόνο ότι ακόμα και επίσημα κρατικά έγγραφα και σχολικά βιβλία της ελληνικής ΧΟΥΝΤΑΣ (1967-74) αναγνωρίζανε ότι η Ελλάδα κατέχει μόνο το 47% της γεωγραφικής Μακεδονίας κι επίσης αναγνωρίζανε τη Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Μακεδονίας (τμήμα της Γιουγκοσλαβίας) ως Μακεδονία. Και δεν μπορεί κανείς να αποφύγει ότι ο χαρακτηρισμός «Σκόπια» και οι αστείες (αλλά κι επικίνδυνες) ιστορίες με το «όνομα μας που είναι η ψυχή μας» ξεκίνησαν μετά το 1990, όταν το ελληνικό κεφάλαιο έβαζε στόχο να κατακτήσει οικονομικά ή και στρατιωτικά τα εδάφη της γειτονικής χώρας (τελικά υλοποιήθηκε το πρώτο σενάριο), μετά τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας, κι όταν διάφοροι κεντρώοι και δεξιοί πολιτευτές άρχισαν να επιστρατεύουν τον εθνικισμό για να διεκδικήσουν ψήφους και κρατικά κονδύλια. Το σύνθημα λοιπόν «Η Μακεδονία είναι ελληνική» λοιπόν όχι μόνο δεν είναι αυτονόητη εθνική αλήθεια, αλλά αποτελεί σύνθημα του ελληνικού επεκτατισμού, πέρα από επίδειξη τζάμπα-μαγκιάς με τις πλάτες των Μεγάλων Δυνάμεων (ΕΕ-ΝΑΤΟ) απέναντι σε ένα κράτος μερικές δεκάδες φορές πιο ανίσχυρο στρατιωτικά, πολιτικά, οικονομικά. Η Μακεδονία είναι μια και ελληνική σημαίνει ότι η Ελλάδα  πρέπει να φτάσει με πόλεμο τα σύνορά της μέχρι τη Σερβία και το κέντρο της Βουλγαρίας.

Τα παραπάνω είναι ένας μόνο από τους λόγους που θεωρώ τον εθνικισμό, απ’ όπου κι αν προέρχεται, μια γιγάντια ανοησία που αξίζει να καταπολεμηθεί από όλους τους εργάτες και τους φτωχούς, τον κόσμο της δουλειάς. Ο εθνικισμός είναι το καταφύγιο των απατεώνων που δεν έχουν τίποτα άλλο να επιδείξουν πολιτικά: πχ η (ακρο)Δεξιά σήμερα συμφωνεί κι επαυξάνει στα μνημόνια του Τσίπρα, στη λιτότητα, τις ιδιωτικοποιήσεις και την ασυδοσία των πλουσίων. Άρα πώς θα διαχωριστεί για να διεκδικήσει την κυβέρνηση; Πουλώντας εθνικισμό, ρατσισμό, αντικομμουνισμό, ακραίες συντηρητικές ιδέες. Ο εθνικισμός αποτελεί το βασικό όπλο των αστικών τάξεων των κρατών, για να κάνει τους φτωχούς και τους λαούς να σκοτώνονται μεταξύ τους «για τ’ αφέντη το φαΐ». Όλοι ανεξαιρέτως οι λαοί «διαπαιδαγωγούνται» δια της κρατικής προπαγάνδας ώστε να υπερασπίζονται τα ψεύτικα «εθνικά τους δίκαια» και στο τέλος να γίνεται ένας πόλεμος και να σκοτώνονται φτωχοί άνθρωποι από όλες τις πλευρές, για να αβγατίσουν τα κέρδη τους οι καπιταλιστές των κρατών.Οι οποίοι καπιταλιστές μπορεί να βάζουν τους άλλους να πολεμάνε, οι ίδιοι όμως δεν πολεμάνε ποτέ, προτιμώντας τις βίλες και τα κότερά τους. Αυτή τουλάχιστον είναι η ιστορία του καπιταλισμού του τελευταίου αιώνα. Με αυτή την έννοια το αντιεθνικιστικό σύνθημα στον τοίχο του γηπέδου με εκφράζει απόλυτα και πράγματι ομόρφυνε την πόλη.

Στοχοποίηση, συκοφαντική εκστρατεία και απόπειρα τρομοκρατίας

Το επίδικο στην περίπτωσή μας  δεν είναι η επιστημονική ιστορική ανάλυση για το Μακεδονικό ούτε οι απόψεις του καθενός για το θέμα, αλλά το πώς ο φασισμός και ο εθνικισμός απειλούν στοιχειώδη δημοκρατικά δικαιώματα και πολιτικές ελευθερίες όλων μας.

Προσωπικά προχώρησα σε σχόλιο στον προσωπικό μου λογαριασμό στο facebook που επιβραβεύει την αντιεθνικιστική ενέργεια. Ήταν ένα σχόλιο που απευθυνόταν στα άτομα με τα οποία σχετίζομαι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι εθνικιστές είχαν διαφορετική άποψη. Προτίμησαν να «αλιεύσουν» το σχόλιό μου χωρίς τη συγκατάθεσή μου (αν ήθελα, θα δημοσίευα μόνος μου άρθρο επί του θέματος με επιχειρηματολογία, όπως έκανα στο παρελθόν, όχι ένα μικρό σχόλιο) και να το δημοσιοποιήσουν στην εφημερίδα «Πτολεμαίος» (η οποία το δημοσιοποίησε πρόθυμα μαζί με τη φωτογραφία μου), για να με στοχοποιήσουν πολιτικά, προσωπικά κι επαγγελματικά. Η στοχοποίησή μου δεν είναι πρωτοφανές γεγονός, έχει επαναληφθεί από παρόμοιους κύκλους, ενώ οι ίδιοι έχουν στοχοποιήσει κι άλλους ανθρώπους της περιοχής με διαφορετική (από τη δική τους) άποψη για το Μακεδονικό. Ο «Πτολεμαίος» κι ο Δήμος έχουν επιλέξει να στηρίζουν το συνονθύλευμα των «Πτολεμαίων Μακεδόνων»,  των οποίων ο σκληρός πυρήνας απαρτίζεται από μια ολιγομελή ομάδα ακροδεξιών και που λίγες μέρες πριν διαδήλωνε με μιλιταριστικά συνθήματα του τύπου «η Μακεδονία είναι μία κι ελληνική», διάφορα άλλα χρυσαυγίτικα συνθήματα και με το αξιοπρεπέστατο πολιτικό σύνθημα «Τσίπρα μπινέ π…άνας γιε».

Τη δημοσιοποίηση του σχολίου ακολούθησαν δεκάδες απειλές για τη ζωή μου, τη δουλειά και το σπίτι μου, βρισιές και καμπάνια συκοφαντικής δυσφήμισης από φασίστες και πάσης φύσεως μακεδονομάχους στο προσωπικό μου προφίλ, σε προσωπικά μηνύματα ή στις διάφορες εθνικιστικές σελίδες. Αναρωτιέμαι αν θεωρούμαι τόσο επικίνδυνος ταραξίας για την Ακροδεξιά της πόλης, ώστε να μου αξίζει τέτοια τιμή. Προφανώς όχι. Στο πρόσωπό μου θέλουν να τρομοκρατήσουν οποιονδήποτε έχει διαφορετική άποψη από αυτή που έχουν οι ίδιοι. Να επιβάλουν με τη βία την άποψη ότι η γειτονική χώρα πρέπει να ονομάζεται «Σκόπια», ότι η Ελλάδα πρέπει να συνεχίσει να παριστάνει τον νταβατζή των Βαλκανίων (που ούτως ή άλλως το κάνει με την Συμφωνία των Πρεσπών), βαφτίζοντας λαούς και επιβάλλοντας πολιτικές σε άλλα κράτη. Ότι κάθε άλλη άποψη είναι προδοτική κι αξίζει την εσχάτη των ποινών ή την αυτοδικία. Φτάνουν να προχωράνε σε στοχοποίηση ανθρώπων, αμφισβητώντας ευθέως το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης και γνώμης. Στα μάτια ορισμένων φασιστοειδών είτε είμαστε ΣΥΡΙΖΑ είτε κομμουνιστές είτε αναρχικοί, είμαστε εξίσου ανθελληνικά προδοτικά σκουλήκια και μας αξίζει η εκμηδένιση. Αυτή η αντιμετώπισή μας από τέτοιου είδους κύκλους είναι πραγματικά τιμή μας.

Απάντηση σε (κάποιες από τις) συκοφαντίες

Από τα σχόλια που γράφτηκαν εις βάρος μου, όπως μου μεταφέρθηκαν, θα ήθελα να διευκρινίσω:  

  1. Προφανώς και δεν έχω καμία σχέση με τη «βεβήλωση του ιερού γκράφιτι». Καταρχάς, παρόλο που δεν με συγκινεί καθόλου η εθνικιστική ανοησία, δεν θεωρώ αποτελεσματική μέθοδο αντιεθνικισμού  την πρόκληση του λαϊκού περί τη σημαία αισθήματος (κάποιοι ανεγκέφαλοι γράψανε ότι καίω ελληνικές σημαίες κλπ). Παρόλο που δεν εκφράζομαι μέσα από «εθνικά σύμβολα», κατανοώ ότι αυτά εκφράζουν τη συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού.

Δεύτερον, δεν έχω πρόβλημα με την ελληνική σημαία γενικώς, όπως δεν έχω πρόβλημα με καμία άλλη σημαία στον πλανήτη. Είναι διαφορετικό όταν μια σημαία συμβολίζει ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και διαφορετικό όταν συμβολίζει εθνικοαπελευθερωτικούς αγώνες. Η ελληνική σημαία έγινε κατά περιόδους σύμβολο αγώνα από την Αριστερά, όπως στον αντικατοχικό αγώνα από το ΕΑΜ, όταν οι πολιτικοί πρόγονοι κάποιων από αυτούς που σήμερα σκούζουν για «προδότες» προτιμούσαν τη γερμανική σημαία με τον αγκυλωτό σταυρό. Ο  τρόπος «αξιοποίησης» της όποιας σημαίας, λοιπόν, είναι ένα άλλο κεφάλαιο. Στην περίπτωση του γκράφιτι η ζωγραφισμένη σημαία δεν αποτελεί εν πουδενί εθνικό σύμβολο, αλλά καπήλευση εθνικού συμβόλου από την εθνικιστική ακροδεξιά της πόλης. Οι ίδιοι βέβαια δεν διαμαρτύρονται ποτέ για προσβολή εθνικού συμβόλου, όταν οι χρυσαυγίτες χρησιμοποιούν τις ελληνικές σημαίες για να κοπανάνε μετανάστες και φτωχούς ντόπιους. Οι ίδιοι δεν θεωρούν προσβολή εθνικού συμβόλου τις ελληνικές σημαίες δίπλα σε σβάστιγκες, μαχαίρια και σουγιάδες.

Σε κάθε περίπτωση  θεωρώ νόμιμο και συνταγματικό δικαίωμα τα συνθήματα, τις αφίσες, τα πανό, τα κείμενα κλπ, στα πλαίσια της ελεύθερης διακίνησης ιδεών και θα συνεχίσω να υπερασπίζω τα δικαιώματα όσων προβαίνουν σε αντιεθνικιστικά συνθήματα  σε δημόσιους τοίχους της πόλης (πολύ περισσότερο που η υπόδικη για μαχαιρώματα και δολοφονίες Χρυσή Αυγή έχει λερώσει την πόλη με τα δικά της φασιστικά συνθήματα, χωρίς εκεί να ενοχλείται κανείς από το τοπικό κατεστημένο). Δεν έχω να απολογηθώ για το σχόλιό μου στον προσωπικό μου λογαριασμό σε κανέναν ανιστόρητο φανατισμένο μέσα στην πόλη. Όσο «νόμιμο» είναι το εθνικιστικό γκράφιτι, τόσο «νόμιμο» είναι και το αντιεθνικιστικό σύνθημα, κατά τον ίδιο τρόπο που όταν κολληθεί μια αντιφασιστική αφίσα βρίσκεται την άλλη μέρα σκισμένη, κατεβασμένη από τον Δήμο ή «καπελωμένη» από άλλη αφίσα. Όλα τα άλλα είναι πολιτικαντισμοί με μπόλικες δόσεις αντιδημοκρατικών αντιλήψεων, υποκρισίας κι εκφοβισμού.

  1. Δεν είμαι πολιτευτής της ΛΑΕ. Έχω αποχωρήσει από τη ΛΑΕ εδώ κι ένα χρόνο τυπικά, εδώ και 2 χρόνια ουσιαστικά. Παραμένω αριστερός, κομμουνιστής και διεθνιστής αλλά δεν έχω καμία πρόθεση/φιλοδοξία να κατέβω στις εκλογές με κανέναν συνδυασμό, πολύ περισσότερο για λόγους προσωπικού συμφέροντος. Τα τελευταία δυο χρόνια δεν αρθρογραφώ καν στα τοπικά ΜΜΕ, όπως έκανα παλιότερα. Την τελευταία 15ετία άλλωστε που ασχολούμαι ενεργά με την πολιτική, δεν ζήτησα ποτέ προσωπική ψήφο και πάντα με ενδιέφερε να αλλάζω πρωτίστως τις συνειδήσεις των ανθρώπων, όχι την ψήφο τους. Είναι θέση αρχής, στην οποία ποτέ δεν έκανα εκπτώσεις- διαφορετικά ίσως να ήμουν βουλευτής ακόμα και πριν το 2015. Η στάση μου πάντα λογοδοτούσε και λογοδοτεί στην οργάνωσή μου, στην Αριστερά, στο εργατικό-λαϊκό κίνημα, στην εργατική τάξη.  

Αν είχα φιλοδοξίες «βολέματος» ή εκλογής, μπορούσα να στηρίξω την ηγετική ομάδα Τσίπρα όσο συμμετείχα στον ΣΥΡΙΖΑ, να παραμείνω εκεί μετά το καλοκαίρι του 2015 ώστε να έχω πιθανά «τακτοποιηθεί» σε κάποιο κυβερνητικό πόστο. Αντίθετα εγώ αποχώρησα ακριβώς τη στιγμή που ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε κυβέρνηση. Έκανα δηλαδή ακριβώς το αντίθετο από αυτό που θα έκαναν οι περισσότεροι από αυτούς που σήμερα παριστάνουν τους αγωνιστές της πατρίδας. Αυτοί που με κατηγορούν για «πολιτευτή με πονηρές φιλοδοξίες» κρίνουν εξ ιδίων τα αλλότρια.

  1.     Αποφοίτησα από το 2ο Ενιαίο Λύκειο Πτολεμαΐδας ως αριστούχος και σημαιοφόρος. Εισήχθηκα ως  επιτυχών με την πρώτη προσπάθεια στις πανελλαδικές εξετάσεις στην Οδοντιατρική Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, απ’ όπου πήρα και το πτυχίο μου.

  1. Οποιαδήποτε απειλή υλοποιηθεί εις βάρος μου (και μάλιστα οι απειλές, δυο βδομάδες μετά, ακόμα δεν έχουν σταματήσει), οποιαδήποτε βλάβη υποστώ από ανεγκέφαλους, ηθικοί αυτουργοί θα θεωρηθούν οι «Πτολεμαίοι Μακεδόνες», ο «Πτολεμαίος», ο Δήμος Εορδαίας, η τοπική Νέα Δημοκρατία και όλες οι άλλες δεξιές ομάδες και φορείς που σιγοντάρουν τους ακροδεξιούς ταλιμπάν.

Ήδη προχθές (28/1) βρήκα βανδαλισμένες την επαγγελματική πινακίδα μου και την αντίστοιχη του πατέρα μου, καθώς και το θυροτηλέφωνό μας. Προφανώς είναι οι ίδιοι που σπάσανε και τα τοπικά γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν είδα –προς το παρόν τουλάχιστον- ούτε να «καταδικάζεται η βία απ’ όπου κι αν προέρχεται» ούτε να διαμαρτύρεται κανείς από τους «μακεδονομάχους» πάσης φύσεως.

Ερωτήματα

Προκύπτουν όμως κάποια ερωτήματα, για τα οποία αξίζει να αναρωτηθούμε:

Γιατί η εφημερίδα «Πτολεμαίος» επέτρεψε για αρκετές μέρες όλο αυτό το υβρεολόγιο και τις απειλές σε βάρος μου κάτω από τη δημοσίευσή της, και μάλιστα χωρίς να απαντάει στο παραμικρό για να αποκαταστήσει την αλήθεια;  Δεν όφειλε η εφημερίδα να με ρωτήσει αν επιθυμώ να με παρουσιάσει ως «πολιτευτή» και μάλιστα «της ΛΑΕ» (ψέμα); Δεν γνωρίζει τις θέσεις της ΛΑΕ για το Μακεδονικό και τα «εθνικά» ο Πτολεμαίος, που τυχαίνει να είναι τελείως διαφορετικές από τις δικές μου ή μήπως διαισθάνθηκαν τα λαγωνικά του Πτολεμαίου ότι τρέφω φιλοδοξίες για τις προσεχείς εκλογικές αναμετρήσεις; Θα δημοσιεύσει τις απειλές και το υβρεολόγιο των ανεγκέφαλων σε βάρος μου, συνοδεύοντάς τα από ωραίες και μεγάλες φωτογραφίες, τα πραγματικά τους ονόματα, τον πολιτικό τους χώρο και με τον χαρακτηρισμό «πολιτευτής», όπως έκανε και στην περίπτωσή μου; Ή μήπως δεν έχουν υποπέσει στην αντίληψη των λαγωνικών του «Πτολεμαίου» τα εκατοντάδες σχόλια τοπικών «πολιτευτών» του φασισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που περιλαμβάνουν απειλές με όπλα και κρεμάλες και καλέσματα σε δολοφονίες όλα τα προηγούμενα χρόνια; Γιατί ο «Πτολεμαίος» προστατεύει ναζιστές κι εγκληματικά στοιχεία και δεν «ενημερώνει» την πόλη, πολύ περισσότερο δεν εξοργίζεται, για τη δράση τους; Καταδικάζει ο «Πτολεμαίος» τον βανδαλισμό ιδιωτικού επαγγελματικού χώρου από φασίστες, ή η οργή του εξαντλείται στη βεβήλωση ακροδεξιών γκράφιτι και σε αναρχικά συνθήματα σε δημόσιους τοίχους;

Είναι εξίσου «νόμιμο» να γράφονται αντιεθνικιστικά όσο και εθνικιστικά συνθήματα ή κάποιοι ακροδεξιοί, μεταξύ των οποίων ναζιστές κι εγκληματικά στοιχεία, θα έχουν το μονοπώλιο της «νομιμότητας» με την κάλυψη της εξουσίας; Θα συνεχίσουν ο Δήμος και ο Τύπος να συγχρωτίζονται και να αβαντάρουν αυτούς που εκφράζονται με μιλιταριστικά και ναζιστικά συνθήματα, με αυτούς που χρησιμοποιούν το «Μακεδονικό» για να ενισχύσουν τον φασισμό και την επιρροή του στην πόλη; Μπορεί να εκφράζει ο καθένας την αντίθεσή του στον εθνικισμό και τα δυό μετρα και σταθμά της τοπικής εξουσίας ελεύθερα ή αυτομάτως γίνεται θύμα οργανωμένου bullying με απειλές για τη ζωή του, με τη Δικαιοσύνη ή την Αστυνομία να σφυρίζουν αδιάφορα; Μπορεί τέλος κανείς να αποκαλεί τη γειτονική χώρα Μακεδονία ή Βόρεια Μακεδονία ή με οποιαδήποτε ονομασία περιλαμβάνει τον όρο Μακεδονία, χωρίς να κινδυνεύει με τον χαρακτηρισμό «προδότης» και απειλές για δολοφονίες;

Είναι σαφές ότι το ζήτημα δεν αφορά τις απόψεις του καθένα για το Μακεδονικό, αφορά την ίδια τη δημοκρατία. Και  οι κάτοικοι και οι φορείς της περιοχής, ανεξαρτήτως γενικότερης πολιτικής τοποθέτησης ή ψήφου, οφείλουν να πάρουν θέση συλλογικά και δημόσια.

Aντιφασιστικό μέτωπο ενάντια στη ρεβανσιστική (ακρο)Δεξιά

Ο στόχος του τοπικού κατεστημένου της πόλης είναι μια ρεβανσιστική (ακρο)Δεξιά αντεπίθεση που εναρμονίζεται συνολικά με την τακτική της Νέας Δημοκρατίας, η οποία έχει μείνει 4 χρόνια μακριά από την κουτάλα και δεν κρατιέται. Αλλά εναρμονίζεται και με τα αφεντικά τους, τα οποία απαιτούν έξαρση του εθνικισμού και της αντίδρασης, καθώς προετοιμάζονται για τις νέες «μεγάλες ιδέες»των μεσογειακών υδρογονανθράκων, ενδεχομένως και πολεμικές εκστρατείες. Στόχος τους είναι να πετσοκόψουν την ήδη κουτσουρεμένη δημοκρατία, να καταστείλουν την όποια διαφορετική άποψη. Αρκετοί «πατριώτες» της παλιάς (ακρο)Δεξιάς φορούσαν κουκούλες και συνεργάζονταν με τους Ναζί κατακτητές. Σήμερα τέτοιου είδους «πατριώτες» φοράνε πιο μοντέρνες «κουκούλες»: θέλουν να συλλάβουν αντιεθνικιστές-αντιεθνικίστριες για ένα σύνθημα, να τρομοκρατήσουν ανθρώπους της Αριστεράς, να βάλουν κάμερες παντού (αν τους αφήσουμε θα βάλουν και μέσα στα σπίτια μας), κι εκκολάπτουν την ενίσχυση των εγκληματικών ναζιστικών συμμοριών τύπου Χρυσής Αυγής. Ο φασισμός συγκροτείται κι αποθρασύνεται, ακριβώς επειδή υπάρχει η πλήρης ατιμωρησία του, με σοβαρές κρατικές και κυβερνητικές ευθύνες. Στην Πτολεμαΐδα 50-100 φανατισμένοι εθνικιστές κι ακροδεξιοί έχουν καταφέρει να επιβάλουν την ατζέντα τους μόνο επειδή είναι οργανωμένοι, με την κάλυψη μεγάλων συμφερόντων και κρατικών μηχανισμών. Πρόκειται για εικόνες που προμηνύουν ακόμα μεγαλύτερη αντιδραστικοποίηση και φασιστική βία στο μέλλον, και δεν αφορούν μόνο την πόλη.

Να τους σταματήσουμε! Τους το επιτρέπουμε όσο δεν συγκροτείται το αντίπαλο δέος. Νιώθουμε αδύναμοι γιατί δεν είμαστε οργανωμένοι. Είναι σημαντικό να χτιστεί ένα πλατύ αντιφασιστικό μέτωπο ενάντια στην (ακρο)Δεξιά τρομοκρατία που θα περάσει στην αντεπίθεση. Οι δημοκράτες κι αντιφασίστες της περιοχής πρέπει να αναλάβουμε δράση για την υπεράσπιση των δημοκρατικών δικαιωμάτων και την ελευθερία έκφρασης και διακίνησης ιδεών, ένα κίνημα που είναι αναγκαίο να συνδεθεί παράλληλα με τη μάχη ενάντια στη φτώχεια, την ανεργία, τον ρατσισμό-φασισμό και τον εθνικισμό-μιλιταρισμό. Για να αποτρέψουμε οποιαδήποτε σκέψη και απόπειρα να ξαναμπεί η δημοκρατία στον γύψο, για να κάνουμε την αντίδραση να ξανακρυφτεί στα λαγούμια της ιστορίας. Από το αν και κατά πόσο θα καταφέρουμε να δώσουμε αυτή τη μάχη, θα εξαρτηθεί το σε τι κοινωνία θα ζήσουμε τα επόμενα χρόνια, τόσο σε επίπεδο πόλης όσο και σε επίπεδο χώρας κι ευρύτερης περιοχής. Η ενεργή συμμετοχή του καθένα,η αντίσταση σε αυτή τη δυστοπία που ετοιμάζουν πυρετωδώς, είναι όχι απλά σημαντική, αλλά καθήκον. Αν βγάλουμε την ουρά μας απ’ έξω σήμερα, αύριο θα είναι χειρότερα για όλους.

Γιατί όπως λέει και το ποίημα,

«Όταν ήρθαν να πάρουν τους τσιγγάνους δεν αντέδρασα.
Δεν ήμουν τσιγγάνος.
Όταν ήρθαν να πάρουν τους κομμουνιστές δεν αντέδρασα.
Δεν ήμουν κομμουνιστής.
Όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους δεν αντέδρασα.
Δεν ήμουν Εβραίος.
Όταν ήρθαν να πάρουν εμένα,
Δεν είχε απομείνει κανείς για να αντιδράσει…»

73 σχόλια

  • Μιλάς για ναζί και φασίστες, αλλά ξεχνάς ότι τα μεγαλύτερα εγκλήματα στην ανθρωπότητα διαπράχθησαν από τον Μάο και τον Στάλιν, και οι δύο κομμουνιστές!

    O Μάο Τσε Τουνγκ (Κίνα) ήταν ο μεγαλύτερος δολοφόνος στην ιστορία με 45 εκατ. νεκρούς ωστόσο άλλες πηγές ανεβάζουν τους νεκρούς σε 78 εκατ

    Ο δεύτερος μεγαλύτερος δολοφόνος στην ιστορία ήταν ο Στάλιν (Ρωσία) με 20 εκατ νεκρούς άλλες πηγές μιλούν για 23 εκατ νεκρούς

    Ο τρίτος μεγαλύτερος δολοφόνος στην ιστορία ήταν ο Χίτλερ (Γερμανία) με 12,6 εκατ νεκρούς.

    Έτσι για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους…

    • Στα φασιστικα βιβλία που διαβάζεις λέει πόσοι ήταν οι νεκροί, εξοριες, αποκεφαλισμοι, κτλ από αυτούς που ηπερασσπιζεσε, γιατί δεν αναφέρεσαι στους δοσιλογους αδελφούς σου που έτσι πατριωτικα ήταν με τον κατακτητη

      • Όποιος θεωρεί τον εαυτό του δημοκράτη είτε εξιος είτε αριστερός οφείλει να υπερασπιστεί τον λιοσατο διότι υπερασποζεται την ελεύθερη έκφραση.
        Υγ για να τελειωνουμε:Ο φασισμός είναι ριζοσπαστική, αυταρχική και εθνικιστική πολιτική ιδεολογία που έχει ως στόχο να θέσει το έθνος, το οποίο ορίζει βάσει αποκλειστικών βιολογικών, πολιτισμικών και ιστορικών συνθηκών, υπεράνω κάθε άλλης αξίας και να δημιουργήσει μια κινητοποιημένη εθνική κοινότητα.[1] Πρόκειται για εθνικιστική και φυλετική πολιτική ιδεολογία που πρωτοεμφανίζεται στην Ιταλία του Μουσολίνι και αναπτύχθηκε από τους Γερμανούς ναζιστές και άλλους, η οποία προτείνει έναν ολοκληρωτικό τρόπο διακυβέρνησης, από έναν συγκεκριμένο Αρχηγό. Αυτός είναι που θα συνενώσει όλες τις τάξεις σε ένα Έθνος, που μάλιστα είναι το ανώτερο έθνος και έχει προορισμό να κυριαρχήσει στα άλλα, “κατώτερα” έθνη και φυλές.

        • Ο Αλέξης δεν θεωρεί τον εαυτό του δημοκράτη αλλά κουμουνιστη. Δεν θα επέτρεπε την ελεύθερη έκφραση σε κανέναν δεξιό. Η Πτολεμαιδα είναι πολύ μικρή και όλοι ξέρουμε οτι οι δεξιοί μπορεί να είναι μόνο πελάτες του όχι φίλοι του όχι συνομιλητές του

    • Ποιος μιλησε για Στάλιν και για Μαο; Κλασσική τακτική αμορφωτου. Όταν τον στριμώξουν πετάει τη μπάλα στην εξέδρα.

  • Η δημοκρατία έχει κανόνες. Όπως και οι διεθνείς σχέσεις. Δεν έχει κανείς το δικαίωμα να πλαστογραφεί την ιστορία, τα σύμβολα και τον πολιτισμό μιας άλλης χώρας. Επίσης στη δημοκρατία ισχύει το πλειοψηφικό σύστημα. Οι απόψεις σου, καλώς ή κακώς αποτελούν μειοψηφία, και οι αποφάσεις παίρνονται από την πλειοψηφία.

    • Έτσι ακριβώς. Μπορεί να μη άρεσε σε κάποιους το γκραφίτι με την Ελληνική σημαία και τον Μέγα Αλέξανδρο, όμως δεν έχουν δικαίωμα να το μουτζουρώνουν, ούτε είναι δημοκρατικό το να επικροτούνται τέτοιες πράξεις.

      • Και βέβαια λογικε , αλλά εμείς ζούμε την εποχή του παραλόγου όπου η μειοψηφία αποφασίζει. Πούλησαν όνομα – ιστορία – γλώσσα

    • Ακριβώς επειδή έχουμε δημοκρατία, οι απόψεις του (που αποτελούν μειοψηφία) θα πρέπει να γίνονται σεβαστές και όχι να δέχεται απειλές γι’αυτά που πιστεύει. Αν κάποιος δηλαδή έχει διαφορετική άποψη από τούς “Πτολεμαίους Μακεδόνες” θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με αυτόν τον τρόπο.

      • Μπετδεύεσαι, το να μουτζουρώνεις το γκραφίτι που έκανε κάποιος δεν είναι πράξη δημοκρατική, είναι πράξη φίμωσης. Πόσο μάλλον και το να επικροτείς αυτή την πράξη!

      • Επειδή έχουμε δημοκρατία άτομα που είναι θαυμαστές του Στάλιν ( με τους 20 εκατομμύρια νεκρούς ) μπορούν και εκφράζουν ελεύθερα την άποψη τους. Αυτοί οι ίδιοι δεν δέχονται την διαφορετική άποψη ( της πλειοψηφίας ). Αγαπημένες τους πρακτικές είναι οι ξυλοδαρμοί και η στοχοποιηση ( Πτολεμαιοι Μακεδόνες ) όλοι τους ( ενώ είναι δεδομένο οτι εκφράζουν την πλειοψηφία στο θέμα τον Σκοπίων ) είναι φασιστες ακροδεξιοί.

    • Σε κάποιους αρέσει η αριστερή εκδοχή της δημοκρατίας , αυτή που η μειοψηφία αποφασίζει και ξεπουλάει ιστορία – γλώσσα. Θα προτιμούσαν βέβαια μια “δημοκρατία ” τύπου Μαο Τσέ Τουνγκ η Στάλιν όπου οποίος εχει διαφορετική άποψη η υπάρχει υποψία οτι είναι δεξιός τότε στην καλύτερη περίπτωση εξορία

      • Εγώ μιλάω για την συγκεκριμένη περίπτωση. Ο άνθρωπος αυτός δεν ψήφισε και δεν ξεπούλησε τίποτα. Εξέφρασε την άποψη του. Συμφωνείς με όλα αυτά εναντίον του ή τα καταδικάζεις;

        • Ατομα που είναι θαυμαστές του Μαο Τσέ Τουνγκ και του Στάλιν δεν έχουν καμία θέση στην δημοκρατία.

          • Η απάντηση σου είναι εξ ορισμού αντιδημοκρατική. Μάλλον δεν έχεις καταλάβει τι είναι δημοκρατία.

  • Η πατρίδα βρίσκεται στα νύχια ενός ανεκδιήγητου εσμού, που δεν έχει απλώς αβυσσαλέο μίσος προς οτιδήποτε ελληνικό, αλλά και που δεν διστάζει μπροστά σε τίποτε. Που έχει σκοπό όχι μόνο να κρατηθεί όσο περισσότερο γίνεται στην εξουσία, αλλά και να εκτελέσει πάση θυσία το «συμβόλαιο θανάτου» της Ελλάδας.

    Σαφώς και υπογράφετε τη συμφωνία των Πρεσπών. Ή ΟΧΙ

  • Το μισος που εχουν καποιοι για την Ελλαδα ειναι απιθανο. Ειναι κολημενοι στην ηττα τους το 1946-49 και πως δεν καταφεραν να κανουν την χωρα μας περιπτερο της ΕΣΣΔ και να παραχωρησουν την μιση Βορεια Ελλαδα στους Γιουγκοσλαβους και Βουλγαρους συμμαχους τους. Δυστυχως τετοιοι ανθρωποι σαν τον Αλεξη που εχουν ιστορικα 100% λαθος εχουν κυριαρχησει στο επιπεδο την επικοινωνιακης παραπληροφορισης παρουσιαζοντας μας το μαυρο ως ασπρο.

  • …….Παραμένω αριστερός, κομμουνιστής και διεθνιστής………
    Αναρωτήθηκες; Γιατί οι κομμουνιστές και οι αριστεροί είναι πάντα «θύματα»; Ποτέ θύτες;
    Αναρωτήθηκες γιατί ποτέ δεν είδες την «ΕΛΕΝΗ» του Γκατζογιάννη στην τηλεόραση; Γιατί η θεματολογία τους είναι ΠΑΝΟΜΟΙΟΤΥΠΗ; (οι σχεδόν «άγιοι» μετανάστες – πρόσφυγες και οι κακοί «ρατσιστές» Έλληνες).

    Μήπως τα κομμουνιστικά καθεστώτα ανέβηκαν στην εξουσία με εκλογές; Μήπως έκαναν εκλογές; Ανέχτηκαν την αντίθετη γνώμη; Δεν έχουν ακούσει οι Έλληνες για τα γκουλάγκ, για τις μαζικές δολοφονίες; Ξέχασαν την Στάζι και την Σεκουριτάτε;

    Δεν κουράζουν το μυαλό τους με το πως γίνεται τον «φασισμό» (όχι τους Ιταλούς) που νικήσαμε τον 1940 (κατά τους συριζαίους Φίληδες), να τον νικήσαμε υπό τις οδηγίες ενός «φασίστα» και ενός «φασιστικού» καθεστώτος;!
    Τραγική η ελληνική Αριστερά!
    ΕΞΑΙΡΕΣΗ : ΚΑΡΑΜΠΕΛΙΑΣ , ΔΡΕΤΑΚΗΣ, ΓΛΕΖΟΣ , ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

  • Απειλές εναντίον οποιουδήποτε είναι καταδικαστέες. Αυτές είναι πρακτικές του ιδεολογικού χώρου που ανήκεις. Την ίδια στιγμή που διαμαρτύρεσαι για την στοχοποίηση, κάνεις ακριβώς το ίδιο πράγμα εναντίον όσων έχουν εκ διαμέτρου αντίθετη άποψη από την δική σου, με την προσφιλή και κουραστική πλέον τακτική του χαρακτηρισμού τους ως φασίστες και ακροδεξιούς. Μέχρι τώρα εκμεταλλευόσασταν τους χαμηλούς τόνους και τον φόβο της έκθεσης αυτών που περιφρονητικά χαρακτηρίζετε ως “νοικοκυραίους”. Τι ειρωνία αλήθεια, η κυβέρνηση που προέκυψε από τους μέχρι πρότινος αριστερούς συνοδοιπόρους σου αποτέλεσε την θρυαλλίδα ξεσηκωμού όλων όσων πιστεύουν στους διαχρονικούς πυλώνες στους οποίους εδράζεται το έθνος κράτος μας. Θα πρέπει να το πάρετε απόφαση πλέον ότι η μεγάλη πλειοψηφία του λαού έχει τον πρώτο λόγο και οι υπόλοιποι μπορείτε να έχετε τις μειοψηφικές στην κοινωνία απόψεις σας, σεβόμενοι πάνω απ όλα την δημοκρατία (αμφιβάλλω ότι πιστεύετε σ αυτήν).

    • Εγώ μιλάω για την συγκεκριμένη περίπτωση. Ο άνθρωπος αυτός δεν ψήφισε και δεν ξεπούλησε τίποτα. Εξέφρασε την άποψη του. Συμφωνείς με όλα αυτά εναντίον του ή τα καταδικάζεις;

    • Αν θεωρείς προστάτη των πυλώνων του ελληνικού κράτους οποίο η κάνει τον μεγαλύτερο σταυρό, τότε όντως αυτός δεν είναι ο Τσίπρας.

      Αν όμως μπορέσεις να διώξεις τη λάσπη της δεξιάς προπαγάνδας που δεν σε αφήνει να δεις τα πράγματα σε βαθος, Θα καταλάβεις πως όσο έχει σεβαστεί ή παρούσα κυβέρνηση τις αξίες του λαού, δεν τις σεβάστηκε καμία άλλη κυβέρνηση.

    • Δεν είμαι θαυμαστής του πατερούλη , ξέρεις αυτον που ήταν σύμμαχος των ναζί το φιλαράκι του χιτλερ τον Στάλιν. Ξέρεις εσυ τους ναζί που τους υποδέχτηκαν οι Έλληνες αριστεροί σαν απελευθερωτές. Στην πορεία τα χάλασαν στην μοιρασιά οι ναζί με τους αριστερούς και ξαφνικά απο σύμμαχοι έγιναν εχθροί

  • Στο κειμενο του Λιοσατου δεν υπαρχει κανενα ονομα κανενα επωνυμο καμια φωτογραφια καμια απειλη επι του προσωπικου….επομενως προφανως κ δεν υπαρχει στοχοποιηση…υπαρχει μονο πολιτικη αποψη κ μια ιστορικη αναλυση….οι στοχοποιησεις κ οι απειλες ειναι τακτικες “αλλων”….

    • Οι αριστερές παρωπίδες δες σε αφήνουν να καταλάβεις ; Χρησιμοποιείς την πάγια αριστερή πρακτική την παραπληροφόρηση ; ο Λιοσατος στοχοποιεί. Όπως ακριβώς γράφεις ….. οι στοχοποιήσει κ οι απειλές είναι τακτικές Ναι είναι γνωστή τακτική των αριστερών. Στην περίπτωση μας αν διαβάσεις το κείμενο γίνεται στοχοποίηση ατόμων Πτολεμαιοι Μακεδωνες , εργαζομένων της εφημερίδας

  • Ακροαριστεροί που μισούν όποιον είναι δεξιός την δημοκρατία στην οποία δεν πηστευουν την επικαλούνται όταν θέλουν να ζητήσουν απο την κοινωνία. Όλοι αυτοί συνεχίζουν να ζουν τον εμφύλιο , κάνουν καθημερινό αγώνα. Άραγε θα πήγαιναν ποτέ αυτοί σαν πελάτες σε ελεύθερο επαγγελματία , καταστηματάρχη κάποιων δεξιό. Η ερώτηση είναι ρητορική

  • Δεν καταλαβαίνω γιατί το να ζωγραφίσεις την ελληνική σημαία και τον Αλέξανδρο στην Ελληνική Μακεδονία είναι πράξη εθνικισμού. Υποστηριξες ανοιχτά μια πράξη βανδαλισμού αλλά τώρα που πολλοί αντέδρασαν σε πόνεσε και τους αποκαλείς ακροδεξιούς. Εσύ είσαι ο φασίστας.

  • Το θέμα που ανέδειξε ο λιοσατου είναι πολύ σημαντικό. Μια μικρή οργάνωση φανατικών αριστερών καταφέρνει με λυσσαλέων αγώνα να στοχοποιήσουν , στιγματίσουν μεγάλα κομμάτια της κοινωνίας. Οικογενειάρχες , εργαζόμενους κλπ ολους εμάς που δεν συμφωνούμε με το θέμα τον Σκοπίων. Ολους εμάς που είμαστε οι πελάτες τους είτε είναι οδοντίατρος , Ηλεκτρολογος κλπ το λέω με την έννοια μισούν ολους εμάς που δεν είμαστε φανατικοί και τους υποστηρίζουμε επαγγελματικά και όχι τους αποκλείουμε κοινωνικά όπως κάνουν αυτοί

  • «Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες»
    αυτο ειναι δημοκρατια!! μπραβο Αλεξη Λιοσατε!!

    • Κάτι που εσείς οι αριστεροί δεν κάνετε ποτέ. Δεν αφήνετε ποτέ να μιλήσει κάποιος με τον οποίο διαφωνείτε

  • 1) οι δημοσκοπήσεις έδειξαν ότι οι μισοί ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ είναι κάθετα κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών. Κι αυτοί “φασίστες”; Εσείς μόνο οι “δημοκράτες”; Που όμως ενεργείται φασιστικά κόντρα στην βούληση του ελληνικού – επέτρεψέ μου τον …φασιστικό χαρακτηρισμό… – λαού…
    2) από ποτέ είναι “αντιφασιστικό” να ενεργείς κατ’ εντολή του παγκόσμιου δικτάτορα, των ΗΠΑ;

    Κάπου είσαι μπερδεμένος, στις ιδεοληψίες σου, αγόρι μου…

  • Ο μεγάλος καλλιτέχνης της Αριστεράς Μίκης το είπε:
    Ο χειρότερος φασισμός, είναι ο αριστερόστροφος.

    Είστε η αριστερή “Χρυσή Αυγή”!

  • Εσείς οι αριστεριστές είστε προφανώς σε ένα παράλληλο σύμπαν. Δεν μπορεί ζεις στην Ελλάδα και να γράφεις /, οι δε αντιεθνικιστικές κινήσεις ποινικοποιούνται!/ ο Ρουβικονας εχει εισβάλλει σε υπουργεία σε πρεσβεία σε πανεπιστήμια σε ιατρεία σε …….. καταστρέφει δημόσια και ιδιωτική περιουσία , τρομοκρατεί πολίτες , δέρνει πολίτες κλπ αλλά κυκλοφορούν ελεύθερα και ανενόχλητοι βρίζουν , χτυπούν , τρομοκρατούν. Σε αντίθεση με κάποιους που η αφισοκόλληση τους οδήγησε στα κρατητήρια

    • Να συμπληρώσω οτι η αφισοκόλληση που οδήγησε στα κρατητήρια ήταν κατα των αριστερών επαγγελματιών αφισοκολλητών γι αυτό και έγινε άμεση εφαρμογή του νόμου. Τους αριστερούς επαγγελματίες δεν τους συλλαμβάνουν ποτέ

      • η «αριστερά» στις συνειδήσεις των ανθρώπων, παρουσιάζεται (ή μεταμφιέζεται) ως η αδικημένη, κυνηγημένη, ‘δημοκρατική’, πονόψυχη και ‘ανθρωπίστρια’ κοπέλα.
        Από την άλλη πλευρά η «δεξιά» είναι η κακιά γιαγιά που θέλει να φάει τα παιδάκια, γιατί είναι «κακιά». Και όταν δεν φωνάζει είναι «κακιά» και όταν φωνάζει είναι «κακιά». Και αν τελικά δεν τα έχει φάει ακόμα τα παιδάκια πάλι «κακιά» είναι.

  • Η ΑΤΙΜΙΑ των πολιτών και των κυβερνώντων καθιστά κάθε Πολίτευμα για τα μπάζα.
    ο ΛΙΟΣΑΤΟΣ είναι περίτρανα ΕΝΤΙΜΟΣ.
    ΕΣΕΙΣ???

    • Η προσωπική μου άποψη είναι οτι για να εισαι έντιμος δεν πρεπει εισαι υβριστής όλων όσοι έχουν διαφορετική άποψη. Είναι ΑΤΙΜΙΑ να στοχοποιείς , βάζεις ταμπέλες σε ένα μεγάλο κοινωνικό σύνολο σαν φασιστες , ακροδεξιούς.

  • To kozan.gr που κόβει σχόλια επειδή δεν του άρεσε μια λέξη μας ανεβάζει ολόκληρο σεντόνι με το κατα φαντασίαν θέμα κάποιου και τις περιθωριακές ιδεοληψίες του…Τώρα τι στοχοποίηση είναι αυτή όταν ο ίδιος βγάζει τη μούρη του και διαφημίζει και την επαγγελματική του δραστηριότητα είναι να γελάς.

    • Και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, ειδικά με εσάς που σε όλα τα σχόλιά σας, εκ του ασφαλούς, ανώνυμα, χρησιμοποιείτε ακραίες εκφράσεις, λέξεις και γενικώς τα σχόλιά σας, άλλες φορές περισσότερο, αλλές φορές λιγότερο, σπανίως καθόλου, έχουν ένα ακραίο ύφος. Θα σας το ξαναπούμε, αν θεωρείτε ότι κακώς “κόβονται” σχόλιά σας βγείτε επώνυμα με στοιχεία επικοινωνίας κι αναλάβετε την ευθύνη των γραφομένων σας. Αν πάλι δεν το κάνετε τότε θα μας επιβεβαιώσετε πλήρως ότι το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι να κάνετε τζάμπα “μαγκιές” με πλάτες άλλων. Αναμένουμε λοιπόν.

      • Πρώτα απ όλα η ανωνυμία είναι στη διακριτική μου ευχέρια στη βάση του διακιώματος που μου δίνετε εσείς οι οποίοι άλλωστε είσαστε επίσης ανώνυμοι αυτή τη στιγμή.Επίσης θα πρέπει να γνωρίζετε οτι τίποτα στον ψηφιακό κόσμο δεν είναι χωρίς ίχνος και άρα στο βαθμό που υπάρχει αξιόποινη πράξη υπάρχει τρόπος να εντοπιστεί.Το τζάμπα μάγκες σας το επιστρέφω όπως και την κρίση σας για το τι αποτελεί ακραία έκφραση και λέξη.Μάλλον εσείς έχετε εθισμό και προτίμηση σε ακραίες εκφράσεις και λέξεις σαν του κυρίου απο πάνω και ως εκ τούτου ο αντίλογος σας προκαλεί αλλεργία και διάθεση λογοκρισίας.

        • και μόνο από αυτό που αναφέρετε “άλλωστε είσαστε επίσης ανώνυμοι αυτή τη στιγμή”, δε νομίζουμε ότι έχει νόημα κάποια άλλη συζήτηση. Καλή συνέχεια, δεν θα επανέλθουμε

  • Εξαιρετικά λόγια. Μπράβο, είμαστε μαζί σου.

    *Οι περισσότεροι Ελληνάρες βάζω στοίχημα δεν το διάβασαν καν όλο και κοιτάνε τα comments τώρα. Είναι πιο έυκολα…

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι