Συνέντευξη του Θέμη Μουμουλίδη στην εκπομπή της ΕΡΤ 3 «ΕπιΚΟΙΝΩΝΙΑ» και στη δημοσιογράφο Θεοδώρα Αυγέρη.
Σε ερώτηση της κ. Αυγέρη σχετικά με τη σύνθεση του ευρωψηφοδελτίου που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ και για τις μέχρι τώρα επιλογές ο κ. Μουμουλίδης απάντησε:
“Nομίζω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει το αυτονόητο, ως η Kυβέρνηση η οποία καλείται να «απολογηθεί» για 200 χρόνια Iστορίας του Nεότερου Ελληνικού κράτους. Ο ΣΥΡΙΖΑ υπερασπίζεται αυτό που πιστεύει ότι μπορεί να προσφέρει πραγματικά στην ελληνική κοινωνία. Υπερασπίζεται το κοινωνικό πρόσωπο της πολιτικής του, το οποίο διεκδικεί να πρωταχθεί και σε ευρωπαικό επίπεδο. Για το λόγο αυτό χρησιμοποιεί όχι την τεχνική αλλά μία συνθετική προσέγγιση σε ότι αφορά τα ευρωψηφοδέλτια. Απευθύνεται σε ένα ευρύτατο φάσμα δημοκρατικών πολιτών.
Και σωστά ανοίγει και διευρύνει τα ψηφοδέλτιά του, άλλωστε υπόθεση της κοινωνίας είναι το ποιον τελικά θα επιλέξει. Αυτό όχι μόνο δεν πρέπει να το φοβόμαστε, αλλά αντιθέτως, οφείλουμε να το υπερασπιστούμε… Άλλωστε η εποχή των στενά κομματικών ψηφοδελτίων έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί…»
Σχετικά με το θέμα της τροπολογίας που ψηφίστηκε και με την οποία αίρεται το ασυμβίβαστο του βουλευτή και του υποψηφίου ευρωβουλευτή και αφορά κυρίως την κυρία Κουντουρά.. τον «Κωδικό Κουντουρά» όπως το ονομάζει η αντιπολίτευση ο Θέμης Mουμουλίδης απάντησε:
“O χρόνος κατά τον οποίο θα διεξαχθούν οι εθνικές εκλογές έχει πλησιάσει σε απόσταση αναπνοής, καθώς ο Οκτώβριος είναι πολύ κοντά. Επομένως νομίζω ότι η συζήτηση αυτή γίνεται για λόγους καθαρά επικοινωνιακούς. Το ζήτημα δεν είναι η κυρία Κουντουρά, το ζήτημα είναι η μεγάλη κρίσιμη μάχη των ευρωεκλογών και το τι εξυπηρετεί την ελληνική κοινωνία. Ζούμε την αποθέωση της επικοινωνιακής πολιτικής, την εποχή των κατασκευασμένων τίτλων και χαρακτηρισμών, αλλά αυτό δεν πρέπει να μας επηρεάζει ως δημόσια πρόσωπα. Ζούμε την διαρκή… αναπαραγωγή συνθημάτων. Τι σημαίνει «Κωδικός Κουντουρά»; Εχει ανάγκη το Σύνταγμά μας από σημαντικές και δομικές αλλαγές; Έχουμε ανάγκη ως κοινωνία από σημαντικές αλλαγές; Αναντίρρητα ναι.
Ας μη δημιουργούμε σενάρια… και νομίζω ότι όλο αυτό δεν είναι κάτι που πραγματικά απασχολεί την ελληνική κοινωνία … Δεν μπορεί να τροφοδοτούμε την ελληνική κοινωνία με ειδήσεις «αλά καρτ», οφείλουμε να συνομιλούμε με την ελληνική κοινωνία με αυτό που πραγματικά την απασχολεί…
Κάθε μέρα βομβαρδιζόμαστε από δεκάδες «νέες» ειδήσεις, άλλες είναι πραγματικές, άλλες όχι, αλλά ελάχιστες αφορούν στην κοινωνία. Όλες όμως επιχειρούν να διαμορφώσουν ένα προφίλ είτε για την Κυβέρνηση, είτε για πρόσωπα, είτε για πολιτικές επιλογές. Νομίζω ότι είναι ένα φαινόμενο που πρέπει να μας απασχολήσει σοβαρά. Γιατί η παραγωγή πραγματικής πολιτικής βρίσκεται αλλού».
Σε ερώτηση της δημοσιογράφου Θεοδώρας Αυγέρη σχετικά με τη σχέση της Τέχνης με την πολιτική:
«Είναι πάντα ενδιαφέρουσα η συζήτηση για τη σχέση μεταξύ τέχνης και πολιτικής. Στις μέρες μας η καλλιτεχνική έκφραση είναι δυσκολότερη, πιο σύνθετη από την πολιτική, αν και θα έπρεπε να συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο.
Καλλιτέχνες και πολιτικοί πρέπει να πορευόμαστε αναλύοντας και συνθέτοντας, κυρίως όμως μελετώντας, εμβαθύνοντας στα προβλήματα ή στο ερώτημα που κάθε φορά τίθεται.
Η πολιτική οφείλει να ανήκει στην υψηλότερη βαθμίδα διανόησης και δημόσιου λόγου. Είναι η μόνη προσέγγιση που μπορεί να οδηγήσει σε μια δημιουργική πραγματικότητα. Ως χώρα διαθέτουμε μια πολιτική πραγματικότητα η οποία, θα έλεγα πως, υπολείπεται της ιστορίας την οποία υπερασπιζόμαστε και για την οποία διαρρηγνύουμε συχνά τα ιμάτιά μας. Βεβαίως αυτή είναι μια υποκειμενική προσέγγιση…»
Στην ερώτηση της δημοσιογράφου για το αν αυτή η θεωρία περί πολιτικής είναι μια «αριστοκρατική» προσέγγιση, σχετικά με το ποιος δικαιούται να ασχοληθεί με την πολιτική και ποιο θα πρέπει να είναι το γνωστικό και ηθικό πλεονέκτημα των πολιτικών ο κ. Μουμουλίδης απάντησε:
«Δεν θεωρώ πως πρόκειται για ελιτίστικη προσέγγιση, στην πολιτική πρέπει να συμμετέχουν όλοι οι ενεργοί πολίτες. Και στη δημοκρατία κάθε πολίτης οφείλει να είναι ενεργός. Η δημόσια συμμετοχή θα πρέπει να είναι μία υπόθεση στην οποία υπάρχουν κανόνες, όπως π.χ. ο περιορισμένος αριθμός θητειών, θέση ς ﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ρξουσΩς χεπθέση που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ στην συνταγματική αναθεώρηση. Δεν αντιλαμβάνομαι τι μπορεί να προσφέρει στα κοινά από την ίδια θέση -γιατί στα κοινά μπορείς να προσφέρεις καθημερινά και από διαφορετικές ς ﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ρξουσΩς χεπ θέσεις- μία προσωπικότητα η οποία ασχολείται με τα κοινοβουλευτικά επί 20, 25 ή και 30 χρόνια. Η πολιτική δεν πρέπει να γίνει επάγγελμα. Είναι διαχρονικά εύθραυστη η σχέση με την εξουσία. Χρειάζονται επομένως τομές και απαιτούνται τολμηρές αλλαγές, αν θέλουμε κάτι να αλλάξει θεαματικά σε μια χώρα η οποία έχει ανάγκη από μεγάλες, σοβαρές και δομικές αλλαγές. Ωστόσο και αυτή η άποψη κρίνεται και μένει να απαντηθεί κυρίως από την κοινωνία».
Περνώντας η δημοσιογράφος Θεοδώρα Αυγέρη στο φαινόμενο των επιθέσεων που δέχονται οι βουλευτές κυρίως της Βόρειας Ελλάδας, ρώτησε πως διαμορφώνεται η κατάσταση στην περιοχή της Κοζάνης. Αν το φαινόμενο είναι σε ύφεση και πως διαμορφώνεται η πολιτική πραγματικότητα:
«Υπερασπιζόμαστε τις δημόσιες εκδηλώσεις διαφωνίας των πολιτών. Υπερασπιζόμαστε τις ειρηνικές διαδηλώσεις. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε δημοκράτη πολίτη να εκφράσει την διαμαρτυρία του, την αντίρρησή του δημόσια με τρόπο ειρηνικό και δημοκρατικό.
Tο φαινόμενο των «επιθέσεων» είναι εξ αρχής μεμονομένο και σε ύφεση…
Μειοψηφικά και περιορισμένα είναι τα φαινόμενα των ακραίων φωνών ή ενεργειών. Βλέπουμε μικρές βίαιες ενέργειες από μεμονωμένες περιπτώσεις, που νομίζω ότι δεν αποτελούν κανόνα, αλλά μικρές θλιβερές ακραίες εξαιρέσεις.
Είναι λάθος οι τυχόν χαρακτηρισμοί περί φασιστών, ακροδεξιών κ.λ.π. Σαφώς και δεν είναι φασίστες ή ακροδεξιοί στο σύνολό τους όσοι διαδηλώνουν. Οφείλω να υπερασπιστώ τον ειρηνικά διαμαρτυρόμενο ενεργό πολίτη έστω κι αν διαφωνώ με τις απόψεις του. Αυτό επιβάλει η δημοκρατία.
Τον άνθρωπο όμως που «διαμαρτύρεται» μέσα από μία πορεία σε μία πόλη, όπως συνέβη στην Πτολεμαΐδα πριν δυο Κυριακές με συνθήματα όπως «Πάρτε τα όπλα να πάρουμε τα Σκόπια», ή «Η δημοκρατία πούλησε τη Μακεδονία» συνθήματα επικίνδυνα, ακροδεξιά, διχαστικά, άκρως εθνικιστικά, άκρως φασιστικά, νομίζω ότι πρέπει να τον κατατάξω στην κατηγορία του ενεργού φασίστα. Γιατί δυστυχώς υπάρχουν ενεργοί φασίστες. Και όλως παραδόξως, δεν είδα την είδηση σε κανένα ΜΜΕ, ούτε καν της περιοχής ή του κέντρου.
Η Πτολεμαΐδα, γενέθλια πόλη μου, είναι μία προσφυγούπολη, με πολυπολιτισμικά γοητευτικά στοιχεία. Μια κοινωνία φιλόξενη, μια πόλη με βαθιά δημοκρατική πορεία. Δεν θα ήθελα να γίνει θύλακας ακροδεξιών φασιστικών στοιχείων. Η συντριπτική πλειοψηφία της πόλης αντιλαμβάνεται τη διαφορά. Η Εορδαία ανήκει στις πρώτες περιοχές της χώρας σε επίπεδο μαρτυρικών χωριών. Πρόκειται για μία δημοκρατική κοινωνία, με εκατόμβες θυμάτων κατά την περίοδο της ναζιστικής κατοχής. Δεν μπορεί να «φιλοξενεί» παρόμοια φαινόμενα, τα οποία η κοινωνία οφείλει να καταδικάσει και να απομονώσει».
Γραφείο Τύπου
Θεμιστοκλή [Θέμη] Μουμουλίδη
Σκηνοθέτη, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Π.Ε. Κοζάνης
Μέλους Διαρκών Επιτροπών
Μορφωτικών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων
Κοίτα ποιός μιλάει! Αυτός που μας παρουσιαζόταν ως αριστερός και έκανε τα ακριβώς αντίθετα……
1 “Δεν με ενδιαφέρει να κατέβω για βουλευτής” -στην περίοδο μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2014 – φυσικά κατέβηκε.
2 “Με ενδιαφέρει μόνο 1 θητεία ” – για να δικαιολογήσει πώς μπήκε 2ος σερί από Πτολεμαΐδα, και δεν υπήρχε Κοζανίτης…
Αυτά και άλλα πολλά…
Χχαχα σωστός! Αν ο Μουμουλίδης είναι αριστερός ο ήλιος βγαίνει απο τη δύση….
Ποιός, αυτός που έζησε 60 χρόνια Αθήνα και θυμήθηκε τώρα την μακρινή του καταγωγή από Εορδαία;
Αυτός που έφερε στην Πτολεμαΐδα 400% περισσότερους φοιτητές και τους πήρε από τους Κοζανίτες που συνήθως αρπάζουν τα πάντα. Αυτός που έπιασε στον ύπνο τους βουλευτές της Κοζάνης
Επιστροφή στην Αθήνα για το Μουμουλίδη,Την πατρίδα του.
Σωστά!
Είμαι ΣΥΡΙΖΑ ως το κόκκαλο αλλά σύντροφε Μουμουλίδη εκτός από υποσχέσεις δεν σε είδαμε να ασχολείσαι σοβαρά με την περιοχή. Τα καθρεφτακια για τους ιθαγενείς κράτα στα Βριλήσσια όπου πραγματικά ανήκεις.
αριστερός θέλατε να πείτε……
Δεν είσαι ΣΥΡΙΖΑ είσαι από το γραφείο παραπληροφόρησης του Γιάννη που μόνο δηλώσεις κάνει και αντιπολίτευση στο ίδιο του το κόμμα . Άλλα όλοι εμείς παλιοί Πασοκοι και νυν αριστεροί ξέρουμε ποιος έχει δουλέψει για την περιοχή και ποιος είναι μόνο λάσπη και αερολογίες
Το ΠΑΣΟΚ στηρίζει Θεοφύλακτο, Χώνεψέ το!
Η πολιτική δεν ειναι επάγγελμα αλλά την καρέκλα δεν την αφηνετε
Είμαι ΣΥΡΙΖΑ ως το κόκκαλο αλλά σύντροφε Θεοφύλακτε εκτός από υποσχέσεις δεν σε είδαμε να ασχολείσαι σοβαρά με την περιοχή γι αυτό το σίγουρο είναι ότι δεν θα ψηφίσω εσένα Γιάννη . Θα ησυχάσουμε και από τα προκλητικά σχόλια τον υπαλλήλων του Γιάννη
Τρολάκι μπερδεύτηκες χαχαχ
Το σχόλιο είναι για την Αθηνα
Άσε μας ρε Μουμουλίδη θυμήθηκες μετά απο μισό αιώνα την Πτολεμαίδα!
Άντε στην Αθήνα σου…..
1. Βουλευτής : Ο ΣΥΡΙΖΑ. Υπερασπίζεται το κοινωνικό πρόσωπο της πολιτικής του….
Το βάθος – και πλάτος της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ κατανοείται
από τις μεταγραφές όλων των ρεταλιών του θνήσκοντος και παρηκμασμένου ΠΑΣΟΚ.
2. Βουλευτής : Καλλιτέχνες και πολιτικοί πρέπει να πορευόμαστε ….εμβαθύνοντας στα προβλήματα .
Aν η τέχνη δεν έχει τίποτα να πει στον λαό για τον λαό, αν οι καλλιτέχνες γίνονται πελάτες των κομματικών αυλών, είναι μια τέχνη επιστρατευμένη κατά του λαού και όχι στρατευμένη υπέρ του λαού. Είναι μια τέχνη που αφήνει τον λαό ορφανό από ήρωες, ποιητές και αγίους. Και λαός χωρίς μνήμη γίνεται λαός χωρίς πατρίδα
Υπερασπιζόμαστε τις δημόσιες εκδηλώσεις διαφωνίας των πολιτών. Υπερασπιζόμαστε τις ειρηνικές διαδηλώσεις είπε ο βουλευτής.
Εκείνο που άλλαξε όμως από την ημέρα της υπογραφής στις Πρέσπες ήταν η χρήση βίας εναντίον Ελλήνων πολιτών που κρατώντας την Ελληνική σημαία διαδήλωναν για την προάσπιση των δικαίων της Μακεδονίας.
1. Βουλευτής : Ο ΣΥΡΙΖΑ. Υπερασπίζεται το κοινωνικό πρόσωπο της πολιτικής του….
Το βάθος – και πλάτος της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ κατανοείται
από τις μεταγραφές όλων των ρεταλιών του θνήσκοντος ΠΑΣΟΚ.
2. Βουλευτής : Καλλιτέχνες και πολιτικοί πρέπει να πορευόμαστε ….εμβαθύνοντας στα προβλήματα .
Aν η τέχνη δεν έχει τίποτα να πει στον λαό για τον λαό, αν οι καλλιτέχνες γίνονται πελάτες των κομματικών αυλών, είναι μια τέχνη επιστρατευμένη κατά του λαού και όχι στρατευμένη υπέρ του λαού. Είναι μια τέχνη που αφήνει τον λαό ορφανό από ήρωες, ποιητές και αγίους. Και λαός χωρίς μνήμη γίνεται λαός χωρίς πατρίδα
Υπερασπιζόμαστε τις δημόσιες εκδηλώσεις διαφωνίας των πολιτών. Υπερασπιζόμαστε τις ειρηνικές διαδηλώσεις είπε ο βουλευτής.
Εκείνο που άλλαξε όμως από την ημέρα της υπογραφής στις Πρέσπες ήταν η χρήση βίας εναντίον Ελλήνων πολιτών που κρατώντας την Ελληνική σημαία διαδήλωναν για την προάσπιση των δικαίων της Μακεδονίας. Οι ενέργειες των δυνάμεων καταστολής κατ’ εντολή της κυβέρνησης περιλάμβαναν χρήση βίας και χημικών
Σήκω τράβα μαζί με τον alexis επίσκεψη στα φιλαράκια σας τους σλαβους και μην μας ζαλιζεις με την μπουρδολογια σου. Και εσύ και οι υπόλοιποι 3 δήθεν Έλληνες βουλευτές του Σύριζα