Τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς, διαπιστώνεται πως τα ανθρώπινα δικαιώματα κινδυνεύουν. Ιδιαίτερα με την προσφυγική κρίση, οι εκθέσεις των διεθνών ανθρωπιστικών οργανισμών (π.χ. Διεθνής Αμνηστία, 2016) δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης. Επιπλέον, καθημερινά έρχονται στη δημοσιότητα περιστατικά που αφορούν στην προσπάθεια αποκλεισμού από την εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων και εγκλήματα ρατσιστικού μίσους εναντίον ανθρώπων, εξαιτίας της καταγωγής, του φύλου ή των σεξουαλικών τους προτιμήσεων. Ξεκινώντας, λοιπόν από την αναγνώριση της επιτακτικής ανάγκης για το σεβασμό των δικαιωμάτων του ανθρώπου, αρχικά θεωρήθηκε απαραίτητη η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών στα παραπάνω ζητήματα. Εξάλλου, ο ρόλος της εκπαίδευσης στο μετασχηματισμό της ανθρώπινης σκέψης και δράσης και κατ επέκταση της κοινωνίας ολόκληρης είναι αναμφισβήτητος.
Για τους παραπάνω λόγους, υλοποιήσαμε στην Κοζάνη, στις 29 έως 31 Μαρτίου 2019, σεμινάριο στην εκπαίδευση για τα ανθρώπινα δικαιώματα και θέματα προσφύγων. Το σεμινάριο διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Το σεμινάριο ήταν ενταγμένο σε ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων, με βιωματικές τεχνικές διδασκαλίας και αξιοποίηση τεχνικών θεάτρου, θεατρικού παιχνιδιού και εκπαιδευτικού δράματος. Το παραπάνω πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της τυπικής και της μη τυπικής εκπαίδευσης, σε στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας. Σκοπός του είναι η στήριξη σχολείων και εκπαιδευτικών που υλοποιούν ή πρόκειται να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.
Ο χαρακτήρας του σεμιναρίου ήταν βιωματικός και είχε τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου. Περιελάμβανε ασκήσεις, παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων, προσομοιώσεις και άλλες δραστηριότητες, οι οποίες χτίστηκαν βήμα-βήμα. Η διάρκειά του ήταν 20 ώρες, κατανεμημένες στις τρεις ημέρες. Το σεμινάριο ήταν δωρεάν και το παρακολούθησαν 50 εκπαιδευτικοί της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, φοιτητές, εργαζόμενοι ανθρωπιστικών οργανώσεων, εμψυχωτές κ. ά. Ήταν μέρος μιας σειράς δράσεων που υλοποιούνται, οι οποίες ευελπιστούμε να συμβάλουν στη δημιουργία συνειδητοποιημένων πολιτών.
Ευχαριστούμε όλες και όλους τους/τις συμμετέχοντες/ουσες στο σεμινάριο, τις εμψυχώτριες και τις υπεύθυνες του προγράμματος που ταξίδεψαν στην περιοχή μας, ορισμένες από αυτές εθελοντικά. Την υπεύθυνη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην εκπαίδευση στην πόλη μας, κα Μαδίκα Αφροδίτη, για τη συνεργασία. Την διευθύντρια κα Κρανιώτη Άννα και το εκπαιδευτικό προσωπικό του 4ου Γυμνασίου Κοζάνης, για την ευγενική παραχώρηση του χώρου και την βοήθεια που μας παρείχαν σε τεχνικά ζητήματα, που συνετέλεσαν στην επιτυχία του σεμιναρίου και τέλος, τον απερχόμενο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, κο Κωνσταντόπουλο Κων/νο για την υποστήριξη.
Μάθημα για τα δικαιώματα της πλειοψηφίας έγινε ;
το καταλάβατε ;
Μάθημα για τα δικαιώματα της πλειοψηφίας έγινε ;
το καταλάβατε ; ερωτώ αν πιστεύετε ότι το 2-3% πρέπει να επιβάλλεται στο 97%.
2η ερώτηση : η μετανάστευση είναι ανθρώπινο δικαίωμα ;
Διεθνείς οργανισμοί και υπερεθνικά κέντρα εξουσίας, «Δημοκρατικά» κόμματα, «ιδρύματα», «δεξαμενές σκέψης», ΜΚΟ και λοιποί μηχανισμοί ωραιοποίησης της νεοταξικής λαίλαπας, «Ισχυροί οικονομικοί παράγοντες», μεγαλοεπενδυτές, μεγαλοκαναλάρχες, μεγαλοδημοσιογράφοι , «πονάνε» για το δράμα των προσφύγων ;
πρέπει κάποια στιγμή,να μάθουν οτι έχουν και υποχρεώσεις στην ελλάδα οι πρόσφυγες και οι μετανάστες.