Πριν από λίγες μέρες έπεσε, η αυλαία της μεγαλύτερης έκθεσης κρασιού στον κόσμο Prowein στο Ντυσελντρορφ της Γερμανίας. Εκεί λοιπόν χιλιάδες εμπορικοί επισκέπτες από όλο τον κόσμο, είχαν την δυνατότητα να δοκιμάσουν μοναδικά κρασιά. Οι ελληνικές επιχειρήσεις για άλλη μια φορά σήκωσαν ψηλά την σημαία του ελληνικού κρασιού και απέδειξαν ότι το ελληνικό κρασί αποτελεί την παγκόσμια ανερχόμενη δύναμη.
Μια περιπλάνηση όμως στους διαδρόμους της έκθεσης και στα περίπτερα, δεν θα άφηνε απαρατήρητη μια μεγάλη πινακίδα με τίτλο ‘’WINES OF MAKEDONIA’’ και από κάτω με μικρά διακριτικά γράμματα το ‘’συνταγματικό’’ όνομα της βόρειας γείτονος.
Εικ. 1 Πινακίδες του περιπτέρου των Σκοπίων
στην έκθεση κρασιού Prowein
Με μια προσεκτική ματιά παρατηρείς αναφορές σε “Μεγάλα Μακεδονικά Ερυθρά κρασιά’’ και μια προσπάθεια άμεσης σύνδεσης του πολιτισμού των Σκοπίων με τον οίνο…
Εικ. 2 Διαφήμιση μεγάλου “Μακεδονικού”
Κρασιού από τα Σκόπια
Στα πιο μικρά γράμματα παρατηρεί κανείς και το Σκοπιανό Υπουργείο -που υποστήριζε την παρουσίαση – να έχει ξεχάσει το νέο συνταγματικό του όνομα και να συνεχίζει να αποκαλείται ‘’Υπουργείο Γεωργίας Δασών και Υδροοικονομίας της Δημοκρατίας της Μακεδονίας’’.
Εικ.3 Το αυτοαποκαλούμενο “Υπουργείο Γεωργίας Δασών
και Υδροοικονομίας της Δημοκρατίας της Μακεδονίας’’
Η Ελλάδα σε επίπεδο ευρωπαϊκής νομοθεσίας έχει κατοχυρώσει τον όρο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ως προϊόν Γεωγραφικής ένδειξης. Ο όρος ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο από ελληνικά κρασιά που παράγονται στην Μακεδονία. Τα Σκόπια πέρα από την παράνομη χρήση και την καπηλεία του όρου για καθαρά εθνικού λόγους παραβιάζει κατάφορα την ευρωπαϊκή οινική νομοθεσία.
Δημιουργεί όμως και σειρά άλλων προβλημάτων στις ελληνικές οινοποιϊες, όπως η συγχύση του καταναλωτή ως προς την προέλευση του προϊόντος. Το ελληνικό brand name των κρασιών της Μακεδονίας που έχει καταφέρει να βρίσκεται –με σκληρή δουλεία- πολύ ψηλά, καταβαραθρώνεται σε σχέση με τα σκοπιανά κρασιά, που κατά γενική ομολογία βρίσκονται σε ‘’βρεφικό’’ ακόμα στάδιο.
Οι κλαδικές οργανώσεις του κρασιού όπως ο Σ.Ε.Ο. (Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου) όσο και η ΕΝ.Ο.Α.Β.Ε. (Ένωση Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Βόρειας Ελλάδας) διαμαρτυρήθηκαν για την επίσημη εμφάνιση του γειτονικού κράτους, ωστόσο οι Σκοπιανοί για άλλη μια φορά δεν πτοούνται και συνεχίζουν τον κλεφτοπόλεμο.
Πραγματικά αυτή η θλιβερή κατάσταση, μου έφερε στον νου την εικόνα του νυν Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας κ. Καρυπίδη που υπερασπιζόταν στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Φλώρινας, την συμφωνία των Πρεσπών και τα οικονομικά οφέλη που θα έχει αυτή για την Δυτική Μακεδονία. Αλήθεια γνωρίζει ο κ. Καρυπίδης ότι στην Π.Ε. της Φλώρινας οινοποιούνται 4,5 εκατομμύρια κιλά (4.500.000) σταφυλιού και ένα μεγάλο ποσοστό από αυτά κυκλοφορεί στο εμπόριο σαν οίνος Π.Γ.Ε. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ?
Αλήθεια γνωρίζει ο κύριος Καρυπίδης ότι άλλο ένα εκατομμύριο κιλά (1.000.000) σταφύλια οδηγείται από την Φλώρινα σε άλλους νομούς στην Μακεδονία για να οινοποιούνται και κυκλοφορούν ως Μακεδονικός οίνος? Γνωρίζει ο κύριος Καρυπίδης ότι εκατοντάδες οικογένειες της Φλώρινας αλλά και της ευρύτερης Δυτικής Μακεδονίας ζούν από την αμπελοοινική δραστηριότητα? Γνωρίζει ότι ο αμπελώνας της Π.Ε. Φλώρινας ο πιο έντονα αναπτυσσόμενος στην Ελλάδα?
Προφανώς ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας δεν γνωρίζει τίποτα για το πιο ισχυρό μεταποιημένο αγροτικό προϊόν της περιφέρειας του, το κρασί, όπως άλλωστε δεν γνωρίζει ότι στο Τμήμα Βαλκανικών Σπουδών που κάποτε είχε έδρα στην Φλώρινα, διδάσκονται σλαβικές γλώσσες και όχι η αυτόαποκαλούμενη ‘’μακεδονική’’.
Ο κ. Καρυπίδης προκειμένου να γίνει αρεστός στον ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να στοιχειωδώς να υπερασπιστεί την ίδια του την Περιφέρεια. Δεν μπορεί να διακρίνει καν την οικονομική καταστροφή από τα οικονομικά οφέλη. Ξεχνάει όμως και κάτι άλλο βασικό : Το Περιφερειακό Συμβούλιο της Δυτικής Μακεδονίας τάχθηκε με ψήφισμα του ΚΑΤΑ της συμφωνίας των Πρεσπών! Αν θέλετε να υπερσπίζεστε την προδοτική αυτή Συμφωνία να την κάνετε σαν ατομική μονάδα και ΟΧΙ σαν εκπρόσωπος του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Και βέβαια, στις επερχόμενες εκλογές να αναφέρετε εσείς και οι υποψήφιοί σας, ποια η θέση σας στη συμφωνία των Πρεσπών και ποια τα οικονομικά της οφέλη.
Άμπας Βασίλειος
Γεωπόνος Α.Π.Θ.-M.Sc.-Ph.D.
Πρόεδρoς Γεωπονικού Συλλόγου Φλώρινας
Μα γι’αυτό ακριβώς φωνάζαμε όλοι στα συλλαλητήρια ότι η συμφωνία είναι λάθος. Ο λύκος δεν αλλάζει συνήθειες. Καταφέραμε να γίνουμε περίγελος στους σκοπιανούς και να μας εμπαίζουν με μια γραβάτα. Τώρα λέει προσπαθούν να λύσουν το κυπριακό και να τα “βρουν” με τον Ερντογάν! Τον Ερντογάν! Μας δουλεύουν κανονικά Σκοπιανοί και Τούρκοι!
…….συλλαλητήρια…. είπατε ;
Μια κυβέρνηση που φιμώνει τον ελληνικό λαό με τα δακρυγόνα.20-1-2019, in.gr.
Όσα δακρυγόνα και να μας βάζουν, εκείνοι θα κλάψουν στο τέλος.
…………Ο κ. Καρυπίδης προκειμένου να γίνει αρεστός στον ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να στοιχειωδώς να υπερασπιστεί την ίδια του την Περιφέρεια…………….
ΑΠΟ ΤΗ ΛΑ-Ι-ΚΗ ΣΟΦΙΑ
λαγός την φτέρην έσειε, κακό της κεφαλής του!
Εδώ και χρόνια που πηγαίνω στην συγκεκριμένη έκθεση πάντα υπήρχε μόνο το Macedonia χωρίς τα μικρά γράμματα από κάτω…Τώρα τουλάχιστον υπάρχει μια διαφοροποίηση. Ξυπνάτε ΔυτικοΜακεδόνες μην τρώτε προπαγάνδα από τους δήθεν φίλους μας δεξιούς
Προφανώς, για ορισμένους Συριζαίους ο κυνισμός είναι στυλ.
Εάν πήγαινες χρονιά στην έκθεση θα ήξερες ότι όταν υπήρχε το θέμα με το όνομα γινόταν παρέμβαση από την πρεσβεία. Η μανία σας να υπερασπιστείτε την κομματική γραμμή που σας διέταξαν σε οδηγεί σε ψεύτικα σχόλια
Οι αλήθειες πειράζουν τους δεξιούς πατριδοκάπηλους
Καλώς τον τσιπροκαμμένο Σκοπιανοτσολιά! Που χάθηκες; Πήγες “μέσα” για φθηνή βενζίνη;
Μα το δήλωσε και ο Ζάεφ “τεράστια τα οικονομικά οφέλη της Βόρειας Μακεδονίας, από τη συμφωνία”.
Ο αγώνας τόσων ετών για την αναγνώριση των προϊόντων Π.Γ.Ε, με μια υπογραφή περνάει σε άλλα χέρια, αφού ήδη έχει ξεκινήσει το μπλοκάρισμα των ελληνικών προϊόντων από τη Μακεδονία (βλ. Κίνα).
1. Η παγκόσμια αγορά γνωρίζει τα ελληνικά κρασιά και όχι τα κρασιά της ελληνικής Μακεδονίας.
2. Η παγκόσμια αγορά γνωρίζει την ποιότητα των ελληνικών κρασιών ακόμη και αυτών που προέρχονται από την ελληνική Μακεδονία.
3. Τα ελληνικά κρασιά, ακόμη και αυτά που προέρχονται από την ελληνική Μακεδονία, είναι γνωστά και προβάλλονται στην παγκόσμια αγορά ως ελληνικά κρασιά Greek Wines και όχι Macedonian Wines.
4. Στο marketing σημασία έχει η ποιότητα. Αυτή είναι που χτίζει το brand name του προϊόντος.
5. Εδώ και χρόνια ο κόσμος γνωρίζει τα ελληνικά κρασιά ως Greek Wines και όχι ως μακεδονικά κρασιά Macedonian Wines.
6. Αν οι ελληνικές επιχειρήσεις οίνου δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις Σκοπιανές, τότε δεν φταίει το όνομα, αλλά η ικανότητα των επιχειρηματιών.
7. Ένα προϊόν για να σταθεί στην αγορά πρέπει να κάνει επαναλαμβανόμενες πωλήσεις.
8. Εάν τα Σκοπιανά κρασιά είναι καλά, θα περπατήσουν στην αγορά επειδή θα έχουν ποιότητα και όχι επειδή στην ετικέτα θα γράφουν Μακεδονία.
9. Όλα τα άλλα που αναφέρονται στο δημοσίευμα δεν έχουν καμία σχέση με την αγορά.
Μπράβο το πιο σωστό σχόλιο, στοχευμένο στην ουσία και όχι στον ψευδομακεδονισμό και τον ψευτοπατριωτισμό.
Σκοπιανοτσολιά πήρες και κρασιά από “μέσα”;
Ανώνυμε 07:56 καλή η προσπάθειά σου για να κατευθύνεις αλλού την προσοχή, αλλά όπως ανέφερες την ανικανότητα, αυτή ισχύει για τους σκοπιανούς. Ακριβώς επειδή είναι ανίκανοι να αναπτυχθούν από την σλαβική κουλτούρα τους προσπαθούν να κλέψουν οτιδήποτε το ελληνικό μέσα από τη Μακεδονίας μας. Αυτές οι ύπουλες τακτικές σας έρχονται στην επιφάνεια σιγά σιγά.