Λυπάμαι που θα σας στεναχωρήσω κ. Δήμαρχε αλλά από τα στοιχεία και τα συγκεκριμένα δεδομένα προκύπτει οτι θα “ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΕΤΕ” την Π. Μελά, την Τριανταφυλλίδη , την Μακεδονομάχων και την Συντεχνιών και οχι μόνο. Δεν μπορείτε να παραπλανήσετε πιά τον κόσμο όπως επιχειρείτε με την ανακοίνωση σας περί fake news της 10-4-2019 , και μάλιστα εν όψει των εκλογών.
Ειδικότερα :
Α)Στην προμελέτη του OPENMALL γράφει:
1) “Υποέργο 4 , σελ 36,” Η οδός Π.Μελά μετατρέπεται σε δρόμο περιορισμένης κυκλοφορίας με νέες επιστρώσεις και αστικό εξοπλισμό ” [σελ 37 : ενιαία αντιμετώπιση με την Οδό Τριανταφυλλίδη ].
Αυτό σημαίνει οτι δεν θα περνούν τα ΙΧ αυτοκίνητα και λοιπά αυτοκίνητα , αλλά θα περνούν μόνο τα αστικά λεωφορεία , ταξι, πυροσβεστική.
2) η οδός Συντεχνιών ΠΕΖΟΔΡΟΜΕΙΤΑΙ : (σελ. 39 γράφει): ” μετατρέπεται ο δρόμος σε περιορισμένης κυκλοφορίας “
3) η οδός Μακεδονομάχων ΠΕΖΟΔΡΟΜΕΙΤΑΙ επίσης : ( σελ 73 γράφει ): ” ο χαρακτηρισμός της οδού ως πεζοδρόμος και η ύπαρξη ραμπών ενισχύουν την κινητικότητα των πεζών “. Γιά να μην λέει τίποτε στην ανακοίνωση του ο Δήμος γιά την πεζοδρόμηση των οδών Π. Μελά και Συντεχνιών έμμεσα ομολογεί οτι θα γίνει.
Β) Στην μελέτη του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητος (ΣΒΑΚ) αναφέρεται :
1) Σχέδιο Π2 / 1-6-2018 : [ΝΟΕ 2017] : ” η Π. Μελά ως δρόμος περιορισμένης κυκλοφορίας ” ήτοι πεζόδρομος και η Τριανταφυλλίδη με “μηδέν” κυκλοφορία .
2) Σχέδιο Π2 : Μακροπρόθεσμο Σενάριο : ” η Π. Μελά γίνεται ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ ομοίως και η Τριανταφυλλίδη.”
3) Σχέδιο Π1 : [ΝΟΕ 2017 ] : ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ” η Π. Μελά γίνεται ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ , ομοίως και η Τριανταφυλλίδη “.
4) Σχέδιο Π1 : ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟ ΣΕΝΑΡΙΟ (1-6-2018 ) : ” η Π. Μελά ως δρόμος περιορισμένης κυκλοφορίας ” ήτοι πεζόδρομος και η Τριανταφυλλίδη με “μηδέν” κυκλοφορία .
5) Στά σχέδια από το 3ον ως το 10ον , τελευταίο, Βήμα εφαρμογής του ΣΒΑΚ φαίνεται να έχει γίνει πεζόδρομος η Τριανταφυλλίδη, όπως και η Π. Μελά δρόμος περιορισμένης κυκλοφορίας δηλ. πεζόδρομος .
Στην συγκέντρωση στο Κοβεδάρειο της 27-7-2018 ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος δήλωσε δημόσια ότι θα εφαρμόσει το Σχέδιο ΣΒΑΚ του Δήμου στις αναπλάσεις που θα γίνουν στο Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου (OPENMALL), και θα καταργήσει και όσες θέσεις στάθμευσης προβλέπεται να καταργηθούν εκεί από το ΣΒΑΚ, δεν διευκρίνισε ποιές.
Στις 29-10-2018 στο Δημοτ. Συμβούλιο ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος είπε ότι θα κάνουν τις πεζοδρομήσεις που προβλέπονται από το ΣΒΑΚ στην περιοχή του OPENMALL .
Δεν μας απαντά ο κ. Δήμαρχος γιά το ” ΠΟΤΑΜΙ” σε πλάτος 15 μ στό οποίο θα μετατρέπεται η Π. Μελά στην περίπτωση έντονης βροχής, όπου το νερό θα μπαίνει μέσα στά μαγαζιά, και θα “καταργούνται” από το νερό τα πεζοδρόμια. Ούτε γιά μιά σειρά άλλων προβλημάτων γιά το OPENMALL που καταγράψαμε.
Τα πλήθος προστατευτικά κάγκελα που οριοθετούν τα πεζοδρόμια και την κίνηση πεζών στην Π. Μελά και στά φανάρια θα τα ξηλώσετε ; γιά λειτουργική ενοποίηση όπως γράφετε . Αν τα διατηρήσετε αστείο φαινόμενο δεν θα είναι ; Ο όρος “λειτουργική ενοποίηση ” που χρησιμοποιεί ο Δήμος στην ανακοίνωση του παραπέμπει σε πεζοδρόμηση της Π. Μελά .
Κατά την βαθειά πίστη της Δημοτικής αρχής το ΘΕΜΕΛΙΟ για αυτούς του ΣΒΑΚ είναι η εκδίωξη του ΙΧ αυτοκινήτου από το ευρύτερο κέντρο , η κατάργηση 4.500 ως 5.000 θέσεων στάθμευσης και πολλές πεζοδρομήσεις ΑΔΙΑΦΟΡΟΝΤΑΣ γιά τις ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ στην λειτουργία της πόλης και της αγοράς της.Και από αυτό δεν κάνουν πίσω .
Προσπαθούν δε ‘” μουλοχτά ‘” , σιωπηρά , βήμα – βήμα να το επιβάλλουν. όπως κάνουν και με την Π. Μελά – Τριανταφυλλίδη.
Δημοσιεύθηκαν πολλά υπομνήματα με προβληματισμούς και ερωτήματα πρός τον Δήμο . Ποτέ δεν απήντησε. Ζητήθηκαν στοιχεία , επίσης δεν εδόθησαν.
Τάχα μιλάμε γιά διαβούλευση.
Ποτέ δεν έγινε συζήτηση στην τηλεόραση γιά το ΣΒΑΚ ή το ΟΠΕΝ ΜΑΛΛ, τα τόσο κρίσιμα αυτά θέματα. Την αποφεύγει μάλλον ο Δήμος.
Αν θέλει ο Δήμος να πείσει τον κόσμο ας κάνει μιά ξεκάθαρη γραπτή δήλωση οτι δεν θα πεζοδρομηθούν οι δρόμοι Π. Μελά , Τριανταφυλλίδη, Μακεδονομάχων και Συντεχνιών ούτε στο άμεσο ,ούτε στο μέλλον Μακροπρόθεσμα,οτι δεν θα γίνουν περιορισμένης κυκλοφορίας οτι θα διέρχονται και τα ΙΧ αυτοκίνητα από εκεί και οτι θα αλλάξει την μελέτη του ΣΒΑΚ αλλά και την μελέτη του OPENMALL .
Προτείνω δε να τοποθετηθούν κυβόλιθοι στην Π. Μελά και Τριανταφυλλίδη μέχρι το ύψος του υπάρχοντος οδοστρώματος και χωρίς υπερύψωση μέχρι τα πεζοδρόμια γιά λόγους οπτικής αισθητικής.
Αντί να μας κατηγορεί ο Δήμος γενικά και αόριστα παρακαλείται να προσέξει οτι όλα όσα κατά καιρούς γράψαμε ήσαν τεκμηριωμένα , δεν βρέθηκαν λάθη και εγράφησαν με καλή πρόθεση για το καλύτερο γιά την πόλη μας .
Χάρης Βαρδάκας
Πολ. Μηχ/κός
Κοζάνη
ας πεζοδρομηθουν ρε μεγαλε που ειναι το κακο στην τελικη??? σε ολες τις σωστα ανεπτυγμενες πολεις υπαρχουν πεζοδρομοι που σφυζουν απο ζωη και μαγαζια μονο εδω οι κολλημενοι δεν θελουν κατι τετοιο!!! φτανει πια με το αυτοκινητο παντου ..
η Π. Μελά είναι η πιό νευραλγική και μεγάλη κυκλοφοριακή αρτηρία της πόλης παρόμοια και η Τριανταφυλλίδη.
Δεν υπάρχουν εσωτερικοί και περιμετρικοί κυκλοφοριακοί δακτύλιοι στην πόλη.
Που θα πάει όλη η κίνηση των οχημάτων αν διακοπεί η κυκλοφορία σε αυτές ?
ΑΔΙΕΞΟΔΟ !
Η Κοζάνη θα πάθει εμφραγμα κυκλοφοριακό και ” συγκοπή “.
Προφανώς δεν μένεις στην Κοζάνη και δεν σ’ ενδιαφέρει η ζωή της πόλης. Υπάρχουν ήδη πεζόδρομοι στην Κοζάνη, ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ άλλοι και μάλιστα ΑΜΕΛΕΤΗΤΟΙ.
Πες τα καλέ μου άνθρωπε! Αλλά ποιος τα βγάζει πέρα με αυτούς τους κολλημένους;
Μιά μικρή διόρθωση : στην παράγραφο Α 3 στην 4η
σειρά αντί της λέξης : Π. Μελά , το σωστό είναι: Μακεδονομάχων.
Το ποταμι από την Π. Μελά θα επεκτείνεται και
στην κεντρική Πλατεία .
Προσέξετε τις κλίσεις.
Μιά απλή παρατήρηση αρκεί.
ΔΗΜΑΡΧΕ ΘΑ ΦΑΣ ΚΑΛΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΕΡΝΑ ΓΙΑ ΨΗΦΟΥΣ……
ΔΕΣΠΟΤΙΔΗΣ ΓΑΡ….ΑΑΑ ΟΛΑ ΚΙ ΟΛΑ……..
Πεζόδρομοι παντού = άλλη μία εμμονική ιδεοληψία ,που υποβαθμίζει το κέντρο των πόλεων, καταρρακώνει την αξία καταστημάτων και διαμερισμάτων, τιμωρεί τους ιδιοκτήτες Ι?Χ – κατοίκους του κέντρου, αναγκάζει τους επαγγελματίες να ψάχνουν αλλού γι’ αλλού επαγγελματική στέγη.
Και κάτι τελευταίο: οποιοσδήποτε περιορισμός θέσεων σταθμεύσεως (θα) είναι έγκλημα.
Είδαμε και τώρα τι γίνεται που επικρατεί καθημερινά μποτιλιάρισμα σε όλη την πόλη, θόρυβος, καυσαέρια και ο κάθε ανόητος παρκάρει όπου να ‘ναι το όχημά του και ενοχλεί εμάς τους πεζούς!! Κάθε φορά που βγαίνω στο κέντρο για δουλειές, αγανακτώ και ταλαιπωρούμαι αφάνταστα!!! Δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση!!! Υλοποίηση του ΣΒΑΚ άμεσα. Περπατήστε και λίγο, τεμπελαράδες!!!!!!!!!
ΤΙΤΛΟΣ:
ΕΚΛΟΓΕΣ, ΣΒΑΚ, ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ, ΣΒΑΚ, PARKING, ΣΒΑΚ, ΠΑΡΚΑΡΙΣΜΑ, ΕΜΜΟΝΗ, ΣΒΑΚ, ΜΟΝΟΜΕΡΕΙΑ, ΣΒΑΚ, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΣΒΑΚ, ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ, ΣΒΑΚ, ΕΚΛΟΓΕΣ, ΠΑΡΚΙΝΓΚ, ΜΟΝΟΤΟΝΙΑ, ΠΛΗΞΗ, ΣΒΑΚ, ΒΑΡΕΜΑΡΑ, ΣΒΑΚ, ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ…. ΕΛΕΟΣ….ΕΚΛΟΓΕΣ.
Επειδή εκτός από μελετητής του Σ.Β.Α.Κ. στην πόλη της Κοζάνης, τυγχάνω και πολίτης της, με όλες τις αγωνίες που έχετε και εσείς, για το μέλλον των τριών παιδιών μου αλλά και όλων των παιδιών μας, το μέλλον της περιοχής, το μέλλον της πόλης, το μέλλον της χώρας,…, πραγματικά αναρωτιέμαι αλλά και εντόνως ενίσταμαι με όλα αυτά που ακούω από μερίδα των συμπολιτών μου. Αντί να ακούω εναλλακτικές για το μέλλον μας, προτάσεις, σχέδια, προοπτικές, βλέψεις, φιλοδοξίες, όνειρα, ελπίδες,….. ακούω γκρίνια, πεσιμισμό, φαγωμάρα, μιζέρια, άρνηση,….
Κοιτάξτε να δείτε φίλοι συμπολίτες: Είναι εύκολο να γκρινιάζεις για τα πάντα γύρω σου αλλά είναι δύσκολο να προσπαθείς να προτείνεις λύσεις. Το Σ.Β.Α.Κ. που αφορά την πόλη μας αποτυπώνει την όποια φαντασία της μελετητικής ομάδας αλλά και όλων των εμπλεκομένων για την Κοζάνη του μέλλοντος στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή και προφανώς είναι θετικό σε οποιαδήποτε ενδιαφέρουσα παρατήρηση ή βελτίωση. Περιλαμβάνει καλά μελετημένο περιμετρικό οδικό δίκτυο, στοχευόμενους αποκλεισμούς διαμπερών κινήσεων, εκτεταμένα δίκτυα πεζόδρομων / ποδηλατοδρόμων, πλήρεις ενοποιήσεις χώρων ενδιαφέροντος και χιλιάδες άλλα στοιχεία με τα οποία προσπαθεί να εντάξει την πόλη μας στο δίκτυο των βιώσιμων πόλεων του μέλλοντος. Όλα τα παραπάνω για να συμβούν, απαιτούν κοινόχρηστο χώρο ο οποίος θα δεσμευθεί εις βάρος της παρόδιας στάθμευσης. Η μοναδική εναλλακτική που υπάρχει είναι να μη γίνει τίποτα και να μην δεσμευθεί δημόσιος χώρος.
Για εμένα προσωπικά, η ενασχόλησή μου με το συγκεκριμένο αντικείμενο, αν και οικονομικά μη συμφέρουσα, ήταν άκρως τιμητική, μιας και είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ με ανθρώπους θρύλους που γνώριζα από τα φοιτητικά μου χρόνια ως ιδέες αλλά και ονόματα – ήταν επίσης μια μελέτη που αφορούσε το μέλλον της πόλης μου. Από την άλλη όμως, ήταν ταυτόχρονα μια τραυματική εμπειρία, διότι οι επιστήμονες αυτοί και εγώ προσωπικά αντιμετωπιστήκαμε με καχυποψία και άρνηση, σα να θέλαμε να βλάψουμε τον τόπο.
ΔΥΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
1. Αναρωτιέμαι τελικά, εάν δεν υπήρχε η πρόταση του ΣΒΑΚ Κοζάνης, ποια θα ήταν η εναλλακτική για την πόλη μας στο μέλλον; Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να ακούσουμε και άλλες προτάσεις, αν υπάρχουν – ως τώρα δεν ακούσαμε καμιά…
2. Καθότι δεν τυγχάνω πολιτικός, θα ήθελα να με πείσετε, ότι οι τοποθετήσεις που έγιναν τελευταία είναι άσχετες με το εκλογικό momentum. Θα ήταν εν τέλει ενδιαφέρον να σας ξαναδιαβάσω ανιδιοτελώς μετεκλογικά…..
ΔΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ:
https://www.youtube.com/watch?v=8Fj2ARn1WMY
ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ:
1. ΚΑΝΣΑΣ, Η.Π.Α.
http://www.marc.org/Regional-Planning/Creating-Sustainable-Places
2. FORD MOTOR COMPANY
https://corporate.ford.com/articles/mobility-experience/city-of-tomorrow.html
3. ΕΛΛΑΔΑ
https://www.youtube.com/watch?v=IhGyM_A8V6c
4. ΕΛΛΑΔΑ
https://www.youtube.com/watch?v=7CGAeiBgemA
5. ΕΛΛΑΔΑ
https://www.youtube.com/watch?v=NkwuxEif83w
Γκούντας Ιωάννης,
Συγκοινωνιολόγος,
μέλος ομάδας μελέτης Σ.Β.Α.Κ. Κοζάνης.