“e-αμαξοστάσιο: η σύγχρονη τεχνολογία στην υπηρεσία των δημοτών” (Του Δημάρχου Κοζάνης Λευτέρη Ιωαννίδη)

17 Απριλίου 2019
09:59

H λειτουργία του αμαξοστασίου είναι κομβική για το Δήμο Κοζάνης και ειδικότερα για την αντιμετώπιση των ζητημάτων καθημερινότητας, που διαχειρίζονται οι Διευθύνσεις Τεχνικών Υπηρεσιών και Περιβάλλοντος. Το Αμαξοστάσιο άλλωστε είναι η καρδιά της επιχειρησιακής λειτουργίας του Δήμου, με εξοπλισμό πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Ένας από τους στόχους που από την αρχή της θητείας μας θέσαμε και πετύχαμε ήταν η βελτίωση των εγκαταστάσεων του ίδιου του αμαξοστασίου, αλλά και ο εκσυγχρονισμός του μηχανολογικού εξοπλισμού. Έτσι

  • δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο επιχειρησιακό κέντρο για την οργάνωση της διαχείρισης των ζητημάτων καθημερινότητας και της αντιμετώπισης των έκτακτων φαινομένων (αποχιονισμός, κλπ)

  • υλοποιήσαμε παρεμβάσεις που καθιστούν των χώρο ασφαλή για τους εργαζόμενους (απομάκρυνση των επικίνδυνων βράχων, διαγράμμιση, σήμανση)

  • εξοπλίσαμε το Δήμο με νέα απορριμματοφόρα, μηχανήματα έργου και χειροκίνητα μηχανήματα οδοκαθαρισμού.

Η βέλτιστη αξιοποίηση αυτών των πόρων όμως απαιτεί το προσωπικό του Δήμου να έχει μια σταθερή βάση διαδικασιών και υποστήριξη από σύγχρονες εφαρμογές λογισμικού.

Για αυτό και προχωρήσαμε στην απόκτηση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων, που χρησιμοποιεί κατά βάση ο ιδιωτικός τομέας, που προσαρμόσαμε στις ανάγκες, τις απαιτήσεις αλλά και τις ιδιαιτερότητες μιας Δημόσιας Υπηρεσίας:

  • GPS ΓΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΝΤΟΠΙΣΜΟ ΟΧΗΜΑΤΩΝ: Λειτουργεί με ολοένα μεγαλύτερη αποδοχή και ενσωμάτωση στην καθημερινότητα όλων των Υπηρεσιών η εφαρμογή μέσω της οποίας γίνεται σε πραγματικό χρόνο (online) η εποπτεία της κίνησης των οχημάτων. Επίσης, μέσω αυτής της καταγραφής, γίνεται επεξεργασία σε δεύτερο χρόνο, των δεδομένων με στόχο τον εξ ορθολογισμό των δρομολογίων και την αποδοτικότερη αξιοποίηση των οχημάτων. Η εφαρμογή θα αξιοποιηθεί άμεσα και στον επανασχεδιασμό των δρομολογίων της αποκομιδής των απορριμμάτων.

  • ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΗΣ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ: Πετύχαμε και θέσαμε σε λειτουργία ψηφιακή εφαρμογή που συνδέει άμεσα το Γραφείο Κίνησης, την Αποθήκη ανταλλακτικών και τα συνεργεία του Τμήματος Τεχνικής Υποστήριξης Αμαξοστασίου, αποτελώντας το βασικό εργαλείο για την αντιμετώπιση των καθημερινών αναγκών της συντήρησης και επισκευής των οχημάτων. Οι 1.500 σε ετήσια βάση εντολές εργασίας και η διαχείριση των διαθέσιμων ανθρωποωρών αποτελεί πλέον δεδομένο της ηλεκτρονικής βάσης, μέσω της οποίας γίνεται σύνδεση με την Αποθήκη των ανταλλακτικών για τον άμεσο έλεγχο διαθεσιμότητας ή έκδοση παραγγελίας και τη συνέχεια της εκτέλεσής της από τα συνεργεία.

Ταυτόχρονα με τη χρήση barcode scanner η διαχείριση της Αποθήκης γίνεται με αμεσότητα και ακρίβεια (εισροές – εκροές), για εκατοντάδες διακριτούς κωδικούς ανταλλακτικών, ενώ η παραγωγή αναφορών είναι πλέον ζήτημα δευτερολέπτων.

  • ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΑΧΟΓΡΑΦΩΝ: Εδώ και 12 μήνες έχουμε θέσει σε λειτουργία ψηφιακή εφαρμογή, βάσει της οποίας γίνεται μεταφόρτωση και διατήρηση των δεδομένων των ταχογράφων των οχημάτων αλλά και των δεδομένων των ψηφιακών καρτών ταχογράφων των οδηγών, σύμφωνα με τη νομοθεσία. Ταυτόχρονα ο Δήμος προμηθεύτηκε κάρτα ψηφιακού ταχογράφου Νομικού Προσώπου, για να είναι εφικτή όλη η παραπάνω διαδικασία. Άμεσα θα γίνει αξιοποίηση των δεδομένων που συγκεντρώνονται στον επανακαθορισμό των δρομολογίων της αποκομιδής των απορριμμάτων.

  • ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΩΝ: Στο πλαίσιο του Συμφώνου των Δημάρχων και σε συνεργασία με το Παν/μιο Δυτικής Μακεδονίας, δημιουργήσαμε και έχουμε θέσει σε λειτουργία εδώ και 2,5 χρόνια την εφαρμογή καταχώρησης και έλεγχου των χιλιομέτρων κίνησης και κατανάλωσης καυσίμων των οχημάτων μας. Η εφαρμογή μας τη δυνατότητα να ελέγχουμε και να παράγουμε αναφορές σχετικά με τις κινήσεις και τα καύσιμα των οχημάτων, καλύπτοντας έτσι την απαιτούμενη τεκμηρίωση για την διαχείριση και πληρωμή των αναγκαίων ενταλμάτων. Ταυτόχρονα εκτελώντας διάφορους εσωτερικούς ελέγχους μας ενημερώνει για την αναγκαιότητα εκτέλεσης προγραμματισμένων ελέγχων στα οχήματα (ΚΤΕΟ, κάρτα καυσαερίων κλπ).

  • ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΟΥ ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟΥ: Με τη χρήση σαρωτών εγγράφων (scanner), όλα τα έγγραφα που εκδίδονται από το Γραφείο Κίνησης (εντολές εργασίας συνεργείων, διαταγές πορείας οχημάτων, έγγραφα διαχείρισης τιμολογίων καυσίμων και προμηθευτών, κλπ), ψηφιοποιούνται και διατηρούνται σε ηλεκτρονικούς φακέλους για περεταίρω επεξεργασία, δημιουργώντας ψηφιακές βιβλιοθήκες και αρχειοθήκες, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη Υπηρεσιακής «μνήμης».

Με τις παραπάνω μεθόδους έξυπνης διακυβέρνησης (κάποιες εκ των οποίων εφαρμόζονται για πρώτη φορά σε δημόσιο φορέα) εξασφαλίζεται η τήρηση της νομοθεσίας και η εύρυθμη λειτουργία του στόλου ενσωματώνοντας τη φιλοσοφία της Λιτής Διαχείρισης (Lean Management) στην καθημερινότητά μας. Ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα

  • αντιμετώπισης της έλλειψης στελεχιακού δυναμικού,

  • απλούστευσης και πρωτυποποίησης των διαδικασιών

  • αποδοτικής ανταπόκρισης στις αυξανόμενες ανάγκες συντήρησης και επισκευής των οχημάτων

  • εξοικονόμησης και εξορθολογισμού πόρων.

Τα βήματα εκσυγχρονισμού συνεχίζονται με έναν ευρύτερο σχεδιασμό οργανωτικού εκσυγχρονισμού και ψηφιοποίησης των υπηρεσιών. Έναν σχεδιασμό που στηρίζεται στους εργαζόμενους του Δήμου που δίνουν την απαιτητική μάχη της καθημερινότητας και ως στόχο έχει την παροχή αποδοτικότερων υπηρεσιών στην κοινωνία.

Λευτέρης Ιωαννίδης

Δήμαρχος Κοζάνης

16 σχόλια

  • Συνεχίζεται να μας δουλεύεται!
    Μιλάτε για αποτελεσματικό αποχιονισμό και καθαριότητα???
    Σύντομα θα πάρετε αυτά που σας αξίζουν!

    • Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά….
      εσείς συνεχίζετε….εσείς δουλεύετε….οκ?
      Μετά μπορείς να έχεις άποψη και να έχεις καταλάβει πραγματικά τι λέει το άρθρο….λυπάμαι πολύ!

  • Προφανώς μας τρολάρει ο Ιωαννίδης! προκειμένου να μας εμφανίζει συνεχώς προεκλογικά τη φωτογραφία του, ανακαλύπτει “δράσεις” αποκρύπτοντας βασικά στοιχεία: πόσο κόστισαν, πότε δημοπρατήθηκαν, με ποια διαδικασία έγιναν οι προδιαγραφές, ποιος είναι ο ρόλος της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής -αν κι εφόσον υπάρχει-, κ.ο.κ. Γιατί π.χ. δεν μας λέει κάτι για την προμήθεια των ηλεκτροκίνητων Γκολφ, που έφτιαξαν προδιαγραφή για κινητήρα 95 ίππων, όταν στην Ελληνική αγορά υπήρχαν μόνο 2 τέτοια αυτοκίνητα; Και πόσο μας κόστισε ο ηλιακός φορτιστής τους, που προφανώς είναι άχρηστος για το Δήμο;

    • Το αμαξοστάσιο ξέρετε που είναι. Γιατί δεν πάτε μια βόλτα να δείτε αν αυτά έχουν ανακαλυφθεί ή αν υπάρχουν;

        • Προφανώς τώρα άνοιξες τα ειδησεογραφικά και τόσο καιρό δεν διαβάζεις τίποτα. Αυτά έχουν ανακοινωθεί εδώ και πολύ καιρό.

        • Εχει πάρα πολύ καιρό που γίνονται όλα αυτά…αν τα παρακολουθούσες αντί να τρόλαρες θα τα ήξερες ανίδεε…

    • αν θελεις απαντησεις μπορεις επωνυμα να κανεις την αιτηση σου η οποια αλλη αναφορα, αλλα επωνυμα, και να παρεις τις απαντησεις σου.. που θα σε παρακαλουσαμε να τις δημοσιευσεις. αλλιως πετας απλα λασπη..

  • Έλεος ελεοςςςς παρακαλάμε την τεχνική υπηρεσία να κλείσει τις τρύπες από τα ξηλωμενα κολονακια στην συμβολή Παύλου Μελά και Παλαιολόγου Τα διέλυσαν όλα και δεν έρχεται κανένας

  • Μάλλον σε λωτοφάγους απευθύνεσαι.για πιο αποχιονισμό μιλάς όταν με ενα χιόνι η πόλη είχε παραλύσει για ένα μήνα

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι