Να, λοιπόν που προεκλογικά επανέρχεται η συζήτηση γύρω από το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), που προωθεί η Δημοτική Αρχή και μάλιστα από υποψήφιους δημάρχους και συμβούλους οι οποίοι ουδέποτε συμμετείχαν στη μακροχρόνια διαβούλευση.
Εδώ και 2 χρόνια το ΣΒΑΚ εντάσσεται στον ολοκληρωμένο σχεδιασμό του Δήμου για μια σύγχρονη, έξυπνη και βιώσιμη πόλη. Η Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας το Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με πολυμελή ομάδα μελετητών, καταξιωμένων στην επιστημονική κοινότητα (Θ. Βλαστός, Ε. Μπακογιάννης κ. αλ.), με την συμβολή τοπικών ειδικών επιστημόνων και την ενεργή συμμετοχή των Υπηρεσιών και της Δημοτικής Αρχής από τη πλευρά του Δήμου Κοζάνης, εργάστηκαν, όλο αυτό το διάστημα, για την σύνταξη της αρχικής πρότασης. Οι διαβουλεύσεις τόσο με τους Πολίτες, όσο και με όλους τους Φορείς της πόλης, πολλές και εξαντλητικές είτε μέσω ερωτηματολογίων, είτε μέσω εργαστηρίων, είτε ηλεκτρονικά, είτε μέσω παρουσιάσεων σε ανοιχτές συνεδριάσεις, από την ομάδα του ΣΒΑΚ. Οι βασικές προτάσεις του Δήμου είναι γνωστές (βλ. παρακάτω), ακολουθούν τις οδηγίες του Eltis και της Ε.Ε. για τα ΣΒΑΚ και ήδη βρίσκονται στο στάδιο περαιτέρω εξειδίκευσης. Πρόκειται για ένα σχεδιασμό με μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη δυναμική και προοπτική.
Υπήρξε, κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης, κριτική από μερίδα συμπολιτών μας, που επικεντρώθηκε αποκλειστικά στην απώλεια θέσεων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, που αποτελεί βέβαια ένα στοιχείο του σχεδιασμού αλλά όχι την ουσία, εστιάζοντας στο δένδρο και χάνοντας το δάσος. Με τον τρόπο αυτό όμως αποπροσανατολίζεται η συζήτηση και η ψύχραιμη προσέγγιση σε ένα μέγιστο ζήτημα για το μέλλον της πόλης. Με κραυγές, αφορισμούς και ανέξοδη καταστροφολογία δεν μπορούμε να ελπίζουμε σε τίποτε εποικοδομητικό! Αποτελεί υποχρέωση, απέναντι στους πολίτες, για όποιον τοποθετείται δημόσια, είτε θεσμικά ως αντιπολίτευση, είτε ως υποψήφιος τοποθετούμενος προεκλογικά, να καταθέσει και πρόταση. Κάτι τέτοιο δεν υπήρξε!
Φυσικά υπάρχει και η επιλογή της μηδενικής λύσης – Η μη πρόταση! Το μηδενικό σενάριο…. Να αφεθούν τα πράγματα ως έχουν. Όμως μια Διοίκηση οφείλει να οραματίζεται τη πόλη του μέλλοντος, ώστε να παραδώσει στην νέα γενιά ένα περιβάλλον κατά τι βελτιωμένο, σε σχέση με αυτό που παρέλαβε.
Τις τελευταίες δυο δεκαετίες παραμείναμε, ως πόλη, στάσιμοι, χωρίς φρέσκες ιδέες με αποσπασματικές και μόνο επιλογές. Άλλες μικρομεσαίες πόλεις μας περάσανε σε οργάνωση και αξιοποίηση του Δημόσιου Χώρου (Τρίκαλα, Λάρισα κ. άλ.). Βρισκόμαστε μπροστά σε ένα άτυπο, πλην δημιουργικό, ανταγωνισμό των πόλεων. Η Κοζάνη τα τελευταία 5 χρόνια, με την παρούσα Δημοτική Αρχή, βρίσκεται πανελλαδικά στο κέντρο των εξελίξεων, της αποδοχής, του καλού παραδείγματος και του τρόπου που αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις του μέλλοντος, με ένα ολιστικό σχεδιασμό! Πρωτοπορούμε στις ιδέες και στις καλές πρακτικές! Σε όλα τα σχετικά συνέδρια είμαστε παρόντες για να καταθέσουμε τις ιδέες και τις πράξεις μας.
Η τελευταία κυκλοφοριακή μελέτη για τη πόλη έγινε πριν 25 χρόνια! Η πόλη της Κοζάνης πρέπει κυκλοφοριακά να αναδιοργανωθεί εκ βάθρων για να συναντηθεί με τη νέα εποχή. Να αναδείξει, όσο το δυνατόν, τον ελάχιστο Δημόσιο Χώρο που διαθέτει τουλάχιστον στο κέντρο της, προβάλλοντας ταυτόχρονα την ιστορικής της ταυτότητα.
Ναι, η πόλη έχει ιδιαιτερότητες (πυκνό πολεοδομικό ιστό στο κέντρο, δύσκολο ανάγλυφο). Έχει όμως και ευκαιρίες και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μείνει αδρανής. Η αδράνεια, που συνοδεύει συνήθως την έλλειψη φρέσκων ιδεών, ισοδυναμεί, στην σημερινή εποχή, με αυτοκτονία. Εμείς αποδείξαμε ότι δεν φοβόμαστε να αναλάβουμε πρωτοβουλίες σε όλα τα επίπεδα, να λύσουμε χρονίζοντα ζητήματα να μην υπολογίσουμε το «πολιτικό κόστος», με μόνο γνώμονα την ευημερία των συμπολιτών μας και την προοπτική της πόλης.
Η ουσία της πρότασής μας, ως τωρινή και μελλοντική Δημοτική Αρχή, για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι ακριβώς η απόδοση του Δημόσιου χώρου στους πολίτες της πόλης. Είναι καθαρά ζήτημα δημοκρατίας! Σεβασμός στους πεζούς συμπολίτες μας και κυρίως στις ευάλωτες ομάδες που δεν τολμούν να ξεμυτίσουν από τα σπίτια τους γιατί δεν έχουν ικανό δημόσιο χώρο για να κινηθούν – Στις μητέρες με τα καροτσάκια, στα μικρά παιδιά, στους ηλικιωμένους, στα ΑμεΑ. Να αποκαταστήσουμε την ισορροπία στις μετακινήσεις. Να δώσουμε βάρος στην οργάνωση των ΜΜΜ, στο περπάτημα, στη κίνηση με ήπιους τρόπους (κοινό ή ηλεκτρικό ποδήλατο, ηλεκτρικό πατίνι), στο μοίρασμα του ΙΧ προς τους χώρους εργασίας.
Ο στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι σαφής και μας αφορά όλους:
«Πρέπει να τελειώνουμε με τους αποσπασματικούς και κοντόφθαλμους σχεδιασμούς … κάθε πόλη, μικρή ή μεγάλη, να αποκτήσει μια στρατηγική ουσιαστικής στροφής προς καθαρότερους και πιο βιώσιμους τρόπους μετακίνησης, όπως το περπάτημα, το ποδήλατο, η δημόσια συγκοινωνία, και προς νέα μοντέλα χρήσης και ιδιοκτησίας αυτοκινήτου».
Δίνεται έμφαση «… στην συμμετοχή στον σχεδιασμό όλων των κατοίκων καθώς και στην αλλαγή της συμπεριφοράς και των επιλογών τους ως προς την κινητικότητα».
και … «Η ευρωπαϊκή πόλη δεν είναι δεδομένη. Στο χέρι μας είναι να την αλλάξουμε για να κερδίσουμε χώρο και να μειώσουμε το κόστος των μετακινήσεων. Να μοιραστούμε το δρόμο πιο ισόρροπα, πιο δίκαια, γιατί όλοι έχουν δικαίωμα στο δρόμο, όλοι πρέπει να είναι παρόντες, είναι ζήτημα απλής λογικής, αφού με τις σημερινές επιλογές απλά δεν χωράμε».
Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι μια στρατηγική για να κάνει την πόλη πιο ανθρώπινη, πιο φιλική στον πεζό, πιο υγιή οικονομικά, πιο ελκυστική και πιο παραγωγική.
Πρόκειται για μια στρατηγική που θα βοηθήσει την πόλη μας να συμμετάσχει υπεύθυνα στην πανευρωπαϊκή κινητοποίηση απέναντι στην κλιματική αλλαγή και στα άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζει το αστικό περιβάλλον.
Ζητούμενο είναι, λοιπόν, η Κοζάνη να λειτουργεί καλύτερα με δρόμους πιο ζωντανούς και με δυναμικές οικονομικές δραστηριότητες, επειδή θα δίνει περισσότερο βάρος στη δημόσια συγκοινωνία στη μικροκινητικότητα και το περπάτημα και λιγότερο στο αυτοκίνητο.
Στο χέρι μας είναι να αλλάξουμε την Κοζάνη διεκδικώντας περισσότερα δικαιώματα στην πόλη μας. Συμμετέχοντας στους σχεδιασμούς θα βοηθήσουμε να μειωθεί το κόστος και ο χρόνος των μετακινήσεων, να απελευθερωθούν κατειλημμένοι δημόσιοι χώροι, να μοιραστούν πιο ισόρροπα και πιο δίκαια. Το υπέρτατο ζητούμενο για τη πόλη μας έχει να κάνει με την κοινωνική, δημοκρατική και ηθική της ταυτότητα.
Οι προτάσεις του ΣΒΑΚ για την πόλη
-
ενίσχυση της κινητικότητας κατοίκων και επισκεπτών, κάτι που αποτελεί προϋπόθεση για την ανάπτυξη της οικονομίας.
-
Θωράκιση του κέντρου απέναντι στις διερχόμενες από το εσωτερικό του ροές και ενίσχυση της προσπελασιμότητάς του από τον πεζό και τη δημόσια συγκοινωνία.
-
Δημιουργία γειτονιών ήπιας κυκλοφορίας με όριο ταχύτητας τα 30 χλμ/ώρα.
-
Προστασία της πόλης από τρεις διαδοχικούς δακτυλίους που ενθαρρύνουν τις περιμετρικές κινήσεις γύρω από τις περιοχές που περιβάλλουν:
-
τον περιμετρικό που προστατεύει ολόκληρη την πόλη,
-
τον ενδιάμεσο. Σε αυτόν οι αρτηρίες διακόπτονται και οι προεκτάσεις τους προς το κέντρο μονοδρομούνται. Δίνεται η δυνατότητα να αναμορφωθούν και να αναβαθμιστούν αισθητικά.
-
τον εσωτερικό που αποτελεί την τελική γραμμή άμυνας του κέντρου.
-
Επίλυση των προβλημάτων στάθμευσης περιορίζοντας τις άσκοπες μικρομετακινήσεις, βελτιώνοντας τις επιδόσεις της δημόσιας συγκοινωνίας και δρομολογώντας μικρά οχήματα αποκλειστικά για την προσπέλαση του κέντρου. Παράλληλα, θα αναπτυχθεί σύστημα έξυπνης στάθμευσης που θα ενημερώνει τον οδηγό για τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης τόσο επί των οδών όσο και επί των εκτός οδού χώρων στάθμευσης. Τέλος προγραμματίζονται περιφερειακοί χώροι στάθμευσης μεγάλης χωρητικότητας για την εφαρμογή συστήματος park and ride, αλλά και νέοι χώροι στάθμευσης στα όρια του δακτυλίου της κεντρικής περιοχής.
Αγαπητοί συμπολίτες!
Τώρα είναι η ώρα των αποφάσεων με προτάσεις και ολοκληρωμένο σχεδιασμό, που θα οδηγήσουν την πόλη και τους πολίτες με ασφάλεια στο μέλλον και όχι με κραυγές και μόνιμο αρνητισμό!
Στόχος μας, μια βιώσιμη, υγιή οικονομικά πόλη με πολίτες ισότιμους που θα απολαμβάνουν τον δημόσιο χώρο που δικαιούνται!
Η Δημοτική Αρχή έχει αποδείξει ότι μπορεί να ηγηθεί αυτής της προσπάθειας που θα βελτιώσει την ποιότητα και τις συνθήκες ζωής των πολιτών και θα αναδείξει τη πόλη μας ως πρωτοπόρο πανελλαδικά!!
Δεσποτίδης Κων/νος
Αρχιτέκτονας Μηχ/κός MSc
Συγχαρητήρια!!! Κύριε Δεσποτίδη, το όραμά σας για μια καλύτερη πόλη με περισσότερες ομορφιές και λειτουργική για όλους είναι τουλάχιστον αξιοθαύμαστο!!
περιμένουμε άμεσα την υλοποίηση όσων λέτε, καθώς και ΑΜΕΣΑ την ανάπλαση της περιοχής του ΠΕΡΙΒΆΛΛΟΝΤΑ ΧΏΡΟΥ ΣΤΑ ΤΡΈΝΑ.
θέλουμε η πόλη να μην διακόπτεται από τις γραμμές αλλά να μπορούμε να τη διασχίζουμε(έχετε ανάλογο αίτημα των κατοίκων από την αρχή της θητείας σας).
Ελπίζουμε πριν γεράσουμε εμείς και τα παιδιά μας να αρχίσουμε να τη χαιρόμαστε!!!
Ο Δεσποτίδης στην Ανάπλαση του ΟΣΕ δεν προβλέπει κανέναν κάθετο δρόμο .
Το φράξιμο- “τείχος'” της Κοζάνης σε μήκος 1.200 μέτρων διατηρείται. Δυστυχώς.
Κάνουν μιά ανάπλαση και καταστρέφουν την περιοχή. Αυτό προκύπτει από τις προμελέτες.
Ο,τι ονομάζεται προοδευτικό δεν είναι οπωσδήποτε και καλό !
Ηδη ο Δήμος επιχειρεί να καταργήσει την πλατεία που προβλέπεται από το σχέδιο πόλεως απέναντι από τον Φανό της πλ. Αριστοτέλους με εμβαδό 1.200 μ2 και κανένας δεν λέει τίποτε .
Αυτό είναι Πρόοδος ;
Αυτό είναι η Αριστερά ;
Αυτό είναι οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ του Λ. Ιωαννίδη ;
Κρίμα !
Η μοναδική Ευρωπαϊκη ολοκληρωμένη πρόταση, κατάθεση οράματος, για αυτή την περιοχή. Τα προηγούμενα χρόνια χορτάσαμε αποσπασματικές ενέργειες. Εύγε!
ΤΟ ΣΒΑΚ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗ
Κανένας ρεαλισμός !
Οι άλλοι Συνδυασμοί ζήτησαν την Αναθεώρηση του και την μελέτη από την Αρχή.
Θα πέσει μαύρισμα κ.Δεσποτιδη γιατί δεν ακούτε κανέναν!
Επειδή κατέχουν την απόλυτη γνώση!
Προχωρά μπροστά, ο συντηρητισμός και οι απόψεις ανθρώπων που επικαλούνται το 1929 και αλλά φαιδρά είναι πισογύρισμα σε άλλες εποχές.. Θα σε υποστηρίξουμε αποκλειστικά και μόνο για το ΣΒΑΚ. Για ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά μας.
μάλλον πολύ χειρότερο με τέτοια έργα όπως το ΣΒΑΚ.
Χωροταξικά ούτε Τρίκαλα είμαστε ούτε Λάρισα μιας που τις έχετε σαν παράδειγμα…. Ελπίζω ότι το σβακ θα είναι για το καλό της πόλης αλλά βλέποντας και ότι ούτε λίγο άσφαλτος δεν έχει πέσει σε κεντρικές αρτηρίες όπως η Παύλου μελά και η Καραμανλή όπως και φτιάχνοντας προεκλογικά τις σχάρες των υπονόμων πως περιμένετε την ψήφο?
κ. Δεσποτίδη,
Δυστυχώς αναφέρεσθε πάλι σε Γενικότητες και δεν απαντήσατε
ποτέ στα συγκεκριμμένα προβλήματα όπως εγράφησαν σε Υπόμνημα
8 σελίδων το οποίο δημοσιεύθηκε και υπεγράφη και από τον τ. Δήμαρχο
Γιάννη Παγούνη και από τον σημερινό και προηγούμενο Πρόεδρο του
Εμπορικού Συλλόγου και άλλους Προέδρους που είναι κατά του ΣΒΑΚ.
Ενα Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής κινητικότητας [ ΣΒΑΚ ]
μπορεί να περιλαμβάνει κατάργηση 50 ή 100 ή 500 ή 5.000 θέσεων
στάθμευσης και τα 4 όμως είναι ΣΒΑΚ. Μπορεί ένα ΣΒΑΚ
νά είναι καλό ή μέτριο ή κακό ή πολύ κακό, επωφελές ή καταστροφικό .
Υποχρεούται μιά μελέτη ΣΒΑΚ, σύμφωνα με τις οδηγίες, να προτείνει
περισσότερες εναλλακτικές λύσεις πράγμα που δεν γίνεται στο ΣΒΑΚ
της Κοζάνης.
Πριν από όλα το ΣΒΑΚ πρέπει να είναι ρεαλιστικό και λογικό , και να Υιοθετηθεί από την Κοινωνία .
προτείνετε με το ΣΒΑΚ Κοζάνης :
1) Κατάργηση 5.000 θέσεων στάθμευσης
2) Κατάργηση της στάθμευση σε 100 δρόμους της Κοζάνης
μεταξύ των οποίων όλοι οι κεντρικοί.
3) πεζοδρόμηση της Π. Μελά , της Τριανταφυλλίδη, της Αριστοτέλους και πολλών άλλων δρόμων ΄.
4)Απαγορεύετε την διέλευση ΙΧ αυτοκινήτων από το ευρύτερο κέντρο.
5) Δημιουργείτε 5 χώρους στάθμευσης στά χωράφια έξω από τις εισόδους της Κοζάνης όπου θα σταθμεύουν οι ερχόμενοι στην Κοζάνη.
6) ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΕ ΟΥΤΕ ΤΟ 1/3 ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ της ΕΕ [Eltis] περί ΣΒΑΚ. Δεν μελετάτε τις επιπτώσεις , Δεν μελετάτε εναλλακτικά σενάρια.
7) Μας λέτε ουσιαστικά οτι δεν σας νοιάζει που θα σταθμεύουν οι πολίτες , ας κόψουν τον λαιμό τους. Πράγμα αντιεπιστημονικό και παράλογο .
8) Δεν γίνεται καμιά μελέτη γιά την στάθμευση πράγμα υποχρεωτικό γιατί το ΙΧ είναι είδος πρώτης ανάγκης σήμερα.
9) Το Τεχν. Επιμελητήριο Κεντρ. Μακεδονίας πρόσφατα εξέφρασε έντονα την αντίθεση του γιά τον τρόπο που γίνονται τα ΣΒΑΚ.
κ. Δεσποτίδη,
οι συγκοινωνιολόγοι μας λένε ότι πρέπει να βρίσκουμε
στάθμευση σε μέγιστη απόσταση το πολύ 300 μέτρων . Εσείς
μας λέτε να σταθμεύουμε σε απόσταση 1.000 μ. ή 1.500 μ.!!!
Πρίν 100 χρόνια οι δρόμοι της Κοζάνης είχαν λιγότερο από το μισό πλάτος τους . Ρυμοτομήθηκαν και κατεκόπησαν οι περιουσίες των πατεράδων μας γιά να φαρδύνουν οι δρόμοι γιά να κυκλοφορούν και να σταθμεύουν τα αυτοκίνητα . Δεν μας χαρίστηκε η στάθμευση την ΧΡΥΣΟΠΛΗΡΩΣΑΜΕ , και δεν θα μας στείλετε να παρκάρουμε στά χωράφια, δεν έπεσαν από το ουρανό οι Δημόσιοι χώροι.
Αν σε ενα Σούπερ Μάρκετ η Εμπορικό κέντρο μεταφέρεις μόλις 300 ή 500 μ μακρυά τήν στάθμευση των αυτά αμέσως θα κλείσουν.
Ετσι εσείς θα νεκρώσετε όλη την αγορά της Κοζάνης και άθελα πριμοδοτείτε τις ξένες πολυεθνικές που κάνουν Εμπορικά Κέντρα έξω από τις πόλεις στην περίμετρο.
ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΟ ΣΒΑΚ ΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΠΑΣΗΣ
ΛΟΓΙΚΗΣ και ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΟΣ .
Είναι η Απόλυτη ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ γιά την Κοζάνη.
Το 90% των πολιτών είναι αντίθετοι με το ΣΒΑΚ.
Μόνο διαφήμιση έγινε του ΣΒΑΚ .
ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ τηλεόραση.
Απαιτείται ΡΙΖΙΚΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ του ΣΒΑΚ.
[ πάλι ΣΒΑΚ θα είναι ].
Ηδη με την πρώτη μελέτη Ανάπλασης της Πλατείας Λασσάνη
των πέριξ δρόμων και της Ολύμπου ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ 250 ΘΕΣΕΙΣ
ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ . Οι επίπτώσεις στην Αγορά Θα είναι άμεσες. !!!!
Ο καθηγητής κ. Βλαστός χαρακτήρισε ότι το πρόβλημα του
κυκλοφοριακού της Κοζάνης είναι ΑΚΑΝΘΩΔΕΣ !! και το λύνει με την
καταστροφή της πόλης. ! Ουδείς όμως έχει το αλάνθαστο και
δικαιούμαστε με λογική τεκμηρίωση μας να αμφισβητούμε τις προτάσεις σας ,ακόμη και των καθηγητών. Η πραγματικότητα είναι αμείλικτη και μας κρίνει όλους.
Το ΤΕΕ /ΤΔΜ είναι προβληματισμένο και αντίθετο με την
πεζοδρόμηση της Π. Μελά και Τριανταφυλλίδη και την κατάργηση θέσεων
στάθμευσης χωρίς να προηγηθεί λεπτομερής μελέτη στάθμευσης και
εξασφάλιση της στάθμευσης, και οχι μόνο. Ζήτησε στοιχεία από την
μελέτη ΣΒΑΚ και αρνηθήκατε να τα δώσετε στο ΤΕΕ.
Ο Εμπορικός Σύλλογος δεν θέλει κατάργηση στάθμευσης πρίν δημιουργηθούν νέες θέσεις στάθμευσης ούτε και την πεζοδρόμηση της Π. Μελά και Τριανταφυλλίδη , το Οικονομικό Επιμελητήριο ομοίως κλπ.
Το 90 % του κόσμου είναι αντίθετοι.
Εντελώς ελλειμματική είναι η διαβούλευση και η πληροφόρηση των πολιτών.
κ. Δεσποτίδη εφ΄οσον επιμένετε τόσο πολύ στό συγκεκριμένο ΣΒΑΚ σας προσκαλώ σε μιά διεξοδική συζήτηση στην τηλεόραση , οι δύο μας γιατί έχουμε ασχοληθεί σε βάθος ,όπου όλος ο κόσμος θα πληροφορηθεί τις συγκεκριμμένες λεπτομέρειες του ΣΒΑΚ γιά να το αποδεχθεί ή όχι.
Κύριε Βαρδάκα μας έχεις κουράσει. Σου κάνω δώρο εισιτήριο oneway για τον τόπο προορισμού που εσύ θα επιλέξεις, για να αφήσεις εμάς τους υπόλοιπους να ζήσουμε σε μία πόλη σύγχρονη, λειτουργική και ανθρώπινη.
καμιά απαντησούλα στα παραπάνω συγκεκριμμένα ;;;
Δεν υπάρχει ΣΒΑΚ με κατάργηση μόνο 50 θέσεων στάθμευσης.Μην παραπλανειτε. Σωστά έθεσε το δίλημμα ο Γκοβεδαρος:”ΣΒΑΚ με πεζοδρομήσεις και κατάργηση πολλών θέσεων στάθμευσης ή καθόλου ΣΒΑΚ. Πάρτε θέση όλοι οι συνδυασμοί”
κ. χωροτάκτη,
Αν ένας Δήμος κατασκευάσει 1000 θέσεις στάθμευσης
γύρο από το κέντρο σε λογική απόσταση ,σε πολυόροφα
πάρκιγκ και παράλληλα καταργήσει 600 θέσεις στάθμευσης
στούς δρόμους και έτσι ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΕΠΙ
ΠΛΕΟΝ 400 ΘΈΣΕΙΣ στάθμευσης , ΑΥΤΌ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΣΒΑΚ ;
Μάλιστα αυτό θα ήταν το ΙΔΑΝΙΚΟ.
Που το είδατε ότι το ΣΒΑΚ ταυτίζεται με οπωσδήποτε με
μείωση θέσεων στάθμευσης ;
Που το γράφουν οι Οδηγίες Eltis περί ΣΒΑΚ ;
Σε ποιά άλλη πόλη υπάρχει κάτι όμοιο με κατάργηση 5.000
θέσεων στάθμευσης ;; όπως στην Κοζάνη.
εσείς οι Χωροτάκτες χαρακτηρίσατε πολύ ΑΚΡΑΙΑ την
πρόταση ΣΒΑΚ Κοζάνης
Στην Λάρισα υπάρχει μελέτη στάθμευσης γιά το ΣΒΑΚ .
πόσες θέσεις στάθμευσης καταργούνται εκεί ;
πόσα πάρκιγκ υπάρχουν ;
Στά Τρίκαλα;
Γιατί ο Αντιδήμαρχος Λάρισας ” τρόμαξε ” όταν άκουσε τα
περί ΣΒΑΚ Κοζάνης.
Μήπως ξέρετε πόλεις που έκαναν πεζοδρομήσεις και μετά έπεσαν σε
ΑΔΙΕΞΟΔΑ και οι πολίτες πιά παρκάρουν μέσα σε πεζόδρομους.
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΥΤΣΤΗΡΗ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ,
ήτοι να είμαστε προσγειωμένοι.
Αν είσαι πράγματι χωροτάκτης παρακαλώ να απαντήσεις,
αλλά και όποιος και αν είσαι έχεις δικαίωμα γνώμης.
Και γιατί δεν γράφετε σχόλια επώνυμα ;; τι θέλετε να κρύψετε
με την ανωνυμία, γιατί φοβάστε ;
Δεν είστε σίγουροι γιά αυτό που γράφετε ;;
ΜΑΥΡΟ ΣΤΟΝ ΜΑΥΡΟΓΙΑΛΟΥΡΟ…..
κάνοντας ρουσφέτια δεν κτίζεται η νέα πόλη, παράδειγμα ρουσφετιού αποτελεί η ρύθμιση στην πλατεία Αυλιώτη. Κρίμα που ευτελίζεται την Αριστερά.
1. Οι μελετητές και οι τοπικοί ειδικοί επιστήμονες αγνόησαν την πραγματικότητα στη ζωή της πόλης και πρότειναν και νέες μονοδρομήσεις που μόνο προβλήματα θα δημιουργήσουν. Υπάρχουν ήδη πολλές μονοδρομήσεις, πρέπει να υπάρχει σαφής αιτιολόγηση για την αναγκαιότητα νέων. Τέτοια αιτιολόγηση ΔΕΝ υπάρχει.
2. Η διαβούλευση μόνο εξαντλητική δεν ήταν, δεν προλάβαμε καν να την πάρουμε είδηση. Η αντίληψή σας πως όλα περιστρέφονται γύρω από σας δείχνει το είδος της δημοκρατίας που αντιλαμβάνεστε. Ακόμα και τώρα, αυτά που έχετε για το ΣΒΑΚ αναρτημένα στο δικτυακό τόπο του Δήμου είναι απειροελάχιστα και κακής ποιότητας, τα σχέδια πολύ δύσκολα διαβάζονται και μόνο αν ξέρεις καλά την πόλη μπορεί να υποθέσεις “τι θέλει να πει ο ποιητής”.
3. Είναι σοφιστεία ότι όποιος απορρίπτει προτάσεις του ΣΒΑΚ πρέπει να καταθέτει εναλλακτικό ΣΒΑΚ. Αντίθετα, οι πολίτες που θα λουστούμε τις συνέπειες του ΣΒΑΚ, έχουμε κάθε δικαίωμα να επισημαίνουμε τα προβλήματα και να ζητούμε διερεύνηση εναλλακτικών λύσεων. Από ανθρώπους που ξέρουν ή αντιλαμβάνονται τη ζωή της πόλης κι όχι από ξενόφερτους μελετητές, που φοράνε σ’ όλες τις πόλεις το ίδιο κοστούμι. Κάθε πόλη έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες, η Κοζάνη δεν είναι ούτε Τρίκαλα ούτε Αλεξανδρούπολη.
4. Η άποψη ότι ή θα δεχτούμε το ΣΒΑΚ όπως είναι ή θα επιλέξουμε τη μηδενική λύση, να μείνουν τα πράγματα όπως είναι, δημιουργεί ψευτοδιλήμματα και γι’ αυτό είναι βαθιά αντιδημοκρατική. Στην πραγματικότητα το καλύτερο είναι εχθρός του καλού και θα πρέπει να επιζητάτε την κριτική.
5. Οι μπόρες των τελευταίων ημερών δείχνουν πώς αντιλαμβάνεστε την περίφημη βαδησιμότητα στην πόλη. Επί 5 χρόνια δεν κάνατε απολύτως τίποτα για να μαζέψετε τα νερά της βροχής και να μπορεί κάποιος να περπατήσει χωρίς να καταστρέψει τα παπούτσια τσαλαβουτώντας στα ποτάμια των δρόμων, χωρίς να λερωθεί από νερά που πετούν τα διερχόμενα αυτοκίνητα. Κουκουλόπουλος και Μαλούτας άφησαν κληρονομιά ότι κανένας δρόμος δεν είναι κατασκευασμένος σύμφωνα με τις προδιαγραφές κλίσης οδοστρώματος κι εσείς το αποτελειώνετε.
6. Η κυκλοφορία πεζών κι αυτοκινήτων παντού στον πλανήτη διαχωρίζεται με πεζοδρόμια, όχι με εκτεταμένες πεζοδρομήσεις. Με περιορισμό της κίνησης οχημάτων, αλλά όχι με ολοκληρωτική απαγόρευση. Δυστυχώς επί 5 χρόνια δεν κάνατε τίποτα για να ελευθερώσετε τα πεζοδρόμια απ’ τα εμπόδια που υπάρχουν (κολόνες ηλεκτρισμού, κάδοι απορριμμάτων, εκθέματα καταστημάτων, κλπ), να δημιουργήσετε ή να διαπλατύνετε πεζοδρόμια εκεί όπου δεν υπάρχουν ή είναι στενά, ακόμα και σε διαδρομές μαθητών. Η 5ετία σας ήταν μια ακόμα χαμένη περίοδος για την πόλη.
7. Ενδεικτικό της λαθεμένης σας τεχνικής αντίληψης για ανακατασκευή πεζοδρομίων είναι το τμήμα δίπλα στη νέα Βιβλιοθήκη, ανάμεσα στις οδούς Δεληβάνη & Αλκέτα. Υπήρχε πεζοδρόμιο σε άριστη κατάσταση χωρίς προβλήματα, το ανακατασκευάσατε για να κάνετε ράμπες και πλέον τα νερά της βροχής ανεβαίνουν στο πεζοδρόμιο. Πώς θα διορθωθεί τώρα η κακοτεχνία;
8. Οι δήθεν προτάσεις του ΣΒΑΚ θολώνουν τα νερά και κουκουλώνουν την πραγματικότητα: το ΣΒΑΚ είναι λάθος, είναι λάθος να επιμένετε στο λάθος και γι’ αυτό κ. Δεσποτίδη θ’ αποσυρθείτε μαζί με το λάθος!
Πολύ λογικά τα παραπάνω.
11 μέρες και τελειώνει το ανέκδοτο για την Κοζάνη. Να πάτε να κάνετε ΣΒΑΚ από εκεί που ήρθατε.
και οι χωροτάκτες που θεωρούν ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΚΡΑΙΟ
ΤΟ συγκεκρμένο ΣΒΑΚ ?
και το ΤΕΕ/ΤΔΜ που διαφωνεί ?
και το ΤΕΕ / ΤΚΜ που διαφωνεί ?
και τα άλλα όμοια ΣΒΑΚ που καταργούν πάρα πολύ λιγότερες θέσεις Στάθμευσης ?
Δέξτε μας ένα άλλο όμοιο ΣΒΑΚ ?
Τα πρωτογενή στοιχεία των ερωτηματολογίων που έχουν συλλέξει και αναλύσει οι ειδικοί είναι διαθέσιμα κάπου; Δε θα έπρεπε να είναι; Δεν μπορεί να μην αποτυπώθηκε η γνώμη των πολιτών εκεί, δε μπορεί να μην ήταν συμμετοχική η διαδικασία.
Το ΤΕΕ ως ο πλέον αρμόδιος τεχνικός σύμβουλος τι έχει να πει για όλα αυτά;
Τι νόημα έχει να γράφετε κείμενα μόνος σας σαν να κατέχετε εσείς την αλήθεια, την γνώση και τον σωστό τρόπο.
Εσύ κ.Δεσποτίδη έκανες τρείς μήνες για να καταλάβεις την λάθος φορά που έδωσες στους σηματοδότες στην Μ.Αλεξάνδρου, με αποτέλεσμα να τους επαναφέρεις στην προηγούμενη κατάσταση μετά το χάος που δημιούργησες. Πάλι καλά που έστω και αργά το κατάλαβες.
Κλείσε μια μέρα για δυο μόνο ώρες την Παύλου Μελά και μετά έλα να τα πούμε. Από αριστερή μπαρουφολογία χορτάσαμε.
Από την ώρα που εκλεγήκατε, ξεκινήσατε μια κόντρα με το “έτσι θέλω”. Λες και είστε αντίπαλοί μας, αντίπαλοι των πολιτών. Ενω θα έπρεπε να υλοποιείτε, τις απόψεις της πλειοψηφίας (αν όχι όλων, πράγμα δύσκολο). ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΕΙΔΗΜΟΝΕΣ!!! Πάρτε το χαμπάρι. Ο εγωισμός, η επιθετικότητα και ο θυμός, σε λάθος δρόμους σας οδηγούν. Αφουγκραστείτε τον καθημερινό άνθρωπο και σκεφτείτε μήπως εχει δίκαιο σ αυτά που λέει.