Ο Ολλανδός ιστορικός του πολιτισμού Johan Huizinga χαρακτηρίζει τον άνθρωπο ως «Homo Ludens» (Ο παίζων άνθρωπος). Θεωρεί ότι το παιχνίδι μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη βιολογική και πνευματική ανάπτυξη καθώς και τη δημιουργικότητά μας. Γι’ αυτό και η μάθηση μέσα από το παιχνίδι μπορεί να είναι ιδιαίτερα ελκυστική αλλά και αποτελεσματική.
Αυτό ενστερνίζονται και προωθούν μέσα από βιωματικές δράσεις οι καθηγητές στο 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας, προσπαθώντας να καλλιεργήσουν την αγάπη για τη γνώση μέσω του παιχνιδιού. Σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς μαθητές της Α΄ τάξης του 1ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας δημιούργησαν το δικό τους επιτραπέζιο παιχνίδι βασισμένο στη διδασκαλία της Οδύσσειας. Έγραψαν τις ερωτήσεις, σχεδίασαν το ταμπλό και τη Δευτέρα 10 Ιουνίου έπαιξαν στο σχολείο, αποδεικνύοντας ότι η γνώση μπορεί να γίνει και διασκεδαστική.
Η συγκεκριμένη βιωματική δράση παρουσιάστηκε φέτος στο διεθνές παιδαγωγικό συνέδριο “Education in the 21st Century: Challenges and Perspectives”, το οποίο πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2018, στην Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα.
Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας θα ήθελε να ευχαριστήσει όλους τους μαθητές που σχεδίασαν και συμμετείχαν στο παιχνίδι, καθώς και τον κινηματογράφο «Αχίλλειον» για την ευγενική προσφορά δωρεάν εισιτηρίων στους συμμετέχοντες μαθητές.