B. Kωνσταντόπουλος: “Ορισμός Γενικού Γραμματέα του δήμου Σερβίων – Κατά την άποψή μου ο διορισμός αυτός είναι παράνομος”

12 Σεπτεμβρίου 2019
11:00

Ορισμός Γενικού Γραμματέα του δήμου Σερβίων

Αναρτήθηκε στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ η υπ’ αριθμ. 46/03-09-2019 απόφαση του δημάρχου Σερβίων για τον ορισμό Γενικού Γραμματέα στον δήμο Σερβίων.

Στην τελευταία παράγραφο της απόφασης γίνεται επίκληση σχετικής βεβαίωσης πίστωσης της Οικονομικής Υπηρεσίας. Κατά την γνώμη μου δεν μπορεί να υπάρξει τέτοια βεβαίωση γιατί ο υφιστάμενος προϋπολογισμός του δήμου δεν προβλέπει τέτοια πίστωση, δεδομένου ότι ο θεσμός του Γενικού Γραμματέα πρώτη φορά εισάγεται στον δήμο Σερβίων.

Κατά την άποψή μου ο διορισμός αυτός είναι παράνομος, δεδομένου ότι δεν έχει κατατεθεί προϋπολογισμός ή αναμόρφωση προϋπολογισμού στον οποίο να προβλέπεται η δαπάνη μισθοδοσίας του Γενικού Γραμματέα. Επομένως ο διορισμός μπορεί να γίνει όταν ο νέος προϋπολογισμός εισαχθεί και εγκριθεί από τα αρμόδια όργανα (συμπεριλαμβανομένης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας).
Κατά την άποψή μου ο διορισμός μπορεί να γίνει από το νέο έτος 2020, μετά την τελική έγκριση του προϋπολογισμού του 2020.

Άρα καλά είναι ο δήμαρχος να εξετάσει καλά το θέμα και να κάνει ανάκληση του διορισμού έγκαιρα, προτού δημιουργηθούν νομικές συνέπειες από τον διορισμό αυτό.

10 σχόλια

  • Παναγιώτης Καλαϊτζής Αγαπητέ Βασίλη, η με αριθμό 12/2019 απόφαση του Δημάρχου Σερβίων είναι απολύτως σύννομη. Όπως γνωρίζεις Στη νέα αυτοδιοικητική θητεία, όλοι οι Δήμοι, εφόσον έχουν ανάλογη οικονομική δυνατότητα, μπορούν με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) να συνιστούν θέση μετακλητού Γενικού Γραμματέα.
    Ειδικά κατά την πρώτη θητεία των Δημοτικών Αρχών στους 12 νέους Δήμους που έφτιαξε η προηγούμενη Κυβέρνηση με το αρ. 154 του ν.4600/2019, μπορεί να διορισθεί Γενικός Γραμματέας ακόμα και αν δεν προβλέπεται θέση στον μεταβατικό ΟΕΥ.

    • Β. Κωνσταντόπουλος

      Διαφωνώ, την γνώμη μου εκφράζω. Ο 4600/2019 αλλάζει τα πληθυσμιακά όρια και δίνει την δυνατότητα και στους δήμους πάνω από 10.000 κατοίκους (ως τώρα ήταν 20.000 κάτοικοι) να διορίσουν Γενικό Γραμματέα. Δεν διαφωνεί κανείς με αυτό. Εγώ έθεσα σε αμφισβήτηση την διαδικασία διορισμού και όχι την δυνατότητα διορισμού. Προσθέτω ότι πρέπει να προηγηθεί η έγκριση του νέου προϋπολογισμού ή να γίνει αναμόρφωση του υφιστάμενου. Κάθε δαπάνη που προκαλείται στον δήμο πρέπει να έχει εγκεκριμένη και την αντίστοιχη πίστωση. Και πρόσθεσα ότι κατά την άποψή μου ο διορισμός μπορεί να γίνει από το νέο έτος με την έγκριση του νέου προϋπολογισμού του 2020. Επίσης σημαντικό είναι αυτό που που έγραψα στο κλείσιμο. Ότι δηλαδή ο δήμαρχος πρέπει να δει το θέμα σοβαρά, γιατί κι αν ακόμα είναι παράνομος ο διορισμός του Γενικού Γραμματέα, κάθε ενέργεια που κάνει είναι νόμιμη και άρα μπορεί να δημιουργήσει νομικά αποτελέσματα, όπως λέτε εσείς οι δικηγόροι.

      • Δεν απαιτείται η έγκριση του νέου προϋπολογισμού, ούτε η αναμόρφωση του υφιστάμενου. Θα αλλάξεις γνώμη αν ρίξεις μια ματιά στην με αριθμό 95 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών (Αριθμός πρωτοκόλλου 60992/29-8-2019) (ΑΔΑ: 6BAN465XU7-ΓΤΨ), με ΘΕΜΑ: “Ενέργειες εκ μέρους των δήμων που συνιστώνται δυνάμει των διατάξεων του ν. 4600/2019, όπως έχουν τροποποιηθεί με τις όμοιες του ν.4623/2019 και ισχύουν”. Ρητά αναφέρεται, επί λέξει, ότι:”Καίτοι με τις διατάξεις της παρ. 13 του άρθρου 18 του ως άνω νόμου 4623/2019, προβλέπεται ως το τέλος Οκτωβρίου τρέχοντος έτους, η παράταση ισχύος του προϋπολογισμού του καταργούμενου δήμου, για όλους τους νέους δήμους, ιδίως ως προς τις δαπάνες που τους αφορούν, επισημαίνεται ότι με την ανάληψη των καθηκόντων τους οι νέες δημοτικές αρχές και οι υπηρεσιακοί παράγοντες των δήμων, οφείλουν να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την κατάρτιση των προϋπολογισμών τους, ήτοι για το τετράμηνο Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2019 και για το έτος 2020. Για την κατάρτιση αυτή θα ληφθούν υπόψη και τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 3 της υπ’ αριθμ. 55905/29.7.2019 (Β ́ 3054) Κοινής Απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών «Παροχή οδηγιών για την κατάρτιση του προϋπολογισμού των Δήμων, οικονομικού έτους 2020 – τροποποίηση της 7028/2004 (ΦΕΚ 253 Β ́) απόφασης». Νομίζω ότι η εγκύκλιος δίνει απάντηση στον προβληματισμό σου.

    • Αυτό είναι το ολοκληρωμένο σχόλιο μου. “Αγαπητέ Βασίλη, η με αριθμό 12/2019 απόφαση του Δημάρχου Σερβίων είναι απολύτως σύννομη. Οπως γνωρίζεις, στην νέα αυτοδιοικητική θητεία, όλοι οι Δήμοι, εφ’ όσον έχουν ανάλογη οικονομική δυνατότητα, μπορούν με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) να συνιστούν θέση μετακλητού Γενικού Γραμματέα.
      Ειδικά κατά την πρώτη θητεία των Δημοτικών Αρχών των 12 νέων συνιστώμενων Δήμων, με το αρθρο 154 του ν. 4600/2019, μπορεί να διορισθεί Γενικός Γραμματέας, ακόμα και αν δεν προβλέπεται θέση στον μεταβατικό ΟΕΥ (παρ.1 του αρ.15 του ν. 4623/2019).
      Από την βεβαίωση πίστωσης της Οικονομικής Υπηρεσίας Δήμου Σερβίων, προκύπτει ότι
      στον προϋπολογισμό του Δήμου Σερβίων – Βελβεντού, για το οικονομικό έτος 2019, υπάρχει διαθέσιμη πίστωση ύψους για την πρόσληψη προσωπικού, η οποία και δεσμεύεται για τον συγκεκριμένο σκοπό.
      Μετά την έγκριση πρόσληψης του Γενικού Γραμματέα του Δήμου Σερβίων, θα εκδοθεί για την ανωτέρω πίστωση η προβλεπόμενη απόφαση ανάληψης υποχρέωσης και η εν λόγω πίστωση αφορά τον σχετικό ΚΑΕ (Κωδικό Αριθμό Εξόδων).
      Επειδή η απασχόληση του Γενικού Γραμματέα του Δήμου Σερβίων θα εξακολουθήσει και κατά το επόμενο οικονομικό έτος (2020), βάσει της προβλεπόμενης διάρκειας απασχόλησης, για την αμοιβή της οποίας θα υπάρξει σχετική πρόβλεψη στον Προϋπολογισμό έτους 2020 και θα γίνει άμεσα, μετά την έγκρισή του αρμοδίως, δέσμευση της αντίστοιχης πίστωσης που θα καλύπτει το υπόλοιπο χρονικό διάστημα απασχόλησης”.

      • “στον προϋπολογισμό του Δήμου Σερβίων – Βελβεντού, για το οικονομικό έτος 2019, υπάρχει διαθέσιμη πίστωση ύψους για την πρόσληψη προσωπικού, η οποία και δεσμεύεται για τον συγκεκριμένο σκοπό.”
        ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ
        ΣΕ ΕΝΑΝ ΔΗΜΟ ΠΟΥ ΛΕΙΠΟΥΝ ΤΟΣΟΙ ΥΠΑΛΗΛΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΑΤΕΑ ΑΛΛΑ ΔΝΕ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΥΠΑΛΗΛΟΥΣ!!!!!!!

    • Η τήρηση της νομιμότητας στον δήμο είναι πρωταρχική υποχρέωση του δημάρχου.
      Με απλά λόγια ο Κωνσταντόπουλος στο τέλος της ανάρτησης λέει ότι κι αν ακόμα είναι παράνομος ο διορισμός του Γενικού Γραμματέα, τα αποτελέσματα από τις πράξεις του δημιουργούν νομικές υποχρεώσεις, για τις οποίες ο δήμος είναι υπεύθυνος.
      Άρα αν υπάρχει υποψία παρανομίας πρέπει να εξεταστεί από τον δήμαρχο και να προβεί στις δέουσες ενέργειες, γιατί στο τέλος-τέλος με βάση και τον νόμο ο δήμαρχος είναι υπεύθυνος.

  • Οταν αφησετε την μικροπολιτικη και αγαπησετε τον τοπο σας κ. Κωνσταντοπουλε, ισως, ισως λεω, να μπορεσει να λειτουργησει ο Δημος σας, που τόσα χρόνια πηγε πισω με τις παρεμβασεις σας και τις ανουσιες ενστασεις που ουσιαστικα περαν απο το να δημιουργειτε κωλυμμα στην λειτουργία, δεν καταφερατε τιποτα αλλο!
    Μηπως να ζητησετε απο τωρα παραιτησεις?

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.