«Συγχαρητήρια στον κ. Περιφερειάρχη γιατί υλοποιεί (τηρεί) τις προεκλογικές του δεσμεύσεις».

Τουλάχιστον τρείς φορές από ισάριθμους Περιφερειακούς Συμβούλους της Πλειοψηφίας ακούστηκε η παραπάνω φράση στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Τετάρτη βράδυ 16-10-2019.

Θέμα συζήτησης η ένταξη κατασκευής της σήραγγας της Κλεισούρας στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2014-20 (παράταση μέχρι 2023).

Είναι να αναρωτιέται κανείς με ποιο άλλο τρόπο, πιο εντυπωσιακό, θα μπορούσε ν’ αποτυπωθεί η ρουσφετολογική ,πελατειακή προσέγγιση για ένα κατ΄εξοχήν αναπτυξιακό θέμα δίνοντας έτσι το λάθος στίγμα της η νέα Περιφερειακή Αρχή .

-Τι κι’αν ως νέα Περιφερειακή Αρχή ακόμη δεν διατύπωσε ένα συνολικό σχέδιο για την ανάπτυξη συνολικά της Περιφέρειάς μας ,συμπεριλαμβανομένων και των οδικών αξόνων.

Τι κι’αν σύμφωνα με μία πρόχειρη προσέγγιση το προταθέν έργο είναι τοπικού –ενδοπεριφερειακού χαρακτήρα, ενώ προηγούνται εκτός των άλλων τουλάχιστον πέντε οδικοί άξονες σύνδεσης Εθνικού χαρακτήρα με πολλαπλάσια αναμενόμενα οφέλη.

Τι κι’αν το έργο αυτό ξεπεράστηκε από την κατασκευή της Εγνατίας και της καθέτου Καστοριάς- Αλβανικά σύνορα (παρ’όλα αυτά παραμένει χρήσιμο όπως κάθε έργο άλλωστε),όπου δαπανήθηκαν όλα σχεδόν τα κονδύλια της Περιφέρειας που αφορούσαν οδικούς άξονες!

Παραλογισμός σε όλο του το μεγαλείο από Περιφερειακούς Συμβούλους της πλειοψηφίας, αλλά και άλλων τοπικών παραγόντων που προσπαθούσαν να θεμελιώσουν και να πείσουν για την αναγκαιότητα του έργου επικαλούμενοι κυρίως στοιχεία της προ Εγνατίας και της λειτουργούσας προς Αλβανία καθέτου ήδη από το 2010, στο όνομα μιας δήθεν περιφερειακής συνείδησης, στην κακοποίηση της οποίας συνέβαλλαν με τα επιχειρήματά τους.

Και το κυριότερο-δεν ξέρω τις προεκλογικές δεσμεύσεις του κ. Περιφερειάρχη για τη Φλώρινα-όμως:

-Ένα άκρως ανταγωνιστικό για την κατασκευή του Καθέτου άξονα Πτολ/δα-Φλώρινα-Νίκη παίρνει τη θέση του, και επί της ουσίας και επί του ηθικού συμβολισμού που εκπέμπει η επιλογή αυτή!

-Στον άξονα προτεραιότητας 7 του τρέχοντος ΕΣΠΑ ,που προορίζεται για κατασκευή οδικών αξόνων και έχουν δεσμευθεί 24 εκ για την έναρξη του καθέτου προς Νίκη από τα 54 εκ. συνολικά ,έρχεται να ενταχθεί ένα έργο προϋπ. 74 εκ. εκτοπίζοντας ουσιαστικά τη Φλώρινα αλλά και άλλες πιο σημαντικές οδικές συνδέσεις.

-Αν περιοριστούμε μόνο στην Φλώρινα, στην κατηγορία αυτή ανήκει και το ώριμο πλέον έργο Φλώρινα-Ανταρτικό ,ενώ το τμήμα Κρυσταλλοπηγή- Διαστ. Πρεσπών που εντάχτηκε, αναγκαίο μεν αλλά δεν είναι ανάλογης προτεραιότητας για την Φλώρινα (της Καστοριάς μάλλον περισσότερο).( Για το οδικό τμήμα Φλώρινα-Κέλλη-Εδεσσα ούτε λόγος να γίνεται γιατί αγνοείται διαχρονικά και συστηματικά!!!)

Κάθε έργο είναι χρήσιμο, όμως η επιχειρούμενη υπέρβαση ξεπερνά κάθε όριο αξιοκρατικής επιλογής ,λογικής ενδοπεριφερειακής συνεργασίας, μικροκομματισμού και λαϊκισμού. Ποιος θα μπορούσε ν’ αρνηθεί ένα έργο αξιολογημένο με την σειρά που του αναλογεί;

Μπήκαν όμως στην ίδια ζυγαριά ο Κάθετος προς Νίκη ,Εθνικός-Διεθνής δρόμος, με προφανή πλεονεκτήματα που θα προσφέρει όχι μόνο στη Φλώρινα ,στη Δ. Μακεδονία αλλά και στη Χώρα συνολικά, με ένα τμήμα επαρχιακού χαρακτηρισμένου δρόμου 10 χιλιομέτρων στενού ενδοπεριφερειακού ενδιαφέροντος και δυστυχώς χάσαμε άλλη μία φορά! (Το έργο της σήραγγας και τα 74 εκ. αφορούν συνολικά παρέμβαση 10 χιλ ,ενώ το υπόλοιπο οδικό δίκτυο παραμένει ως έχει με ότι συνεπάγεται αυτό).

Πήγαν περίπατο επί της ουσίας ενδοπεριφερειακή αξιοκρατία ,αξιολόγηση προτεραιοτήτων, ισόρροπη ανάπτυξη , με πρόταση του κ.Περιφερειάρχη και την έγκριση της πλειοψηφούσας παράταξής του , με τους Φλωρινιώτες περιφερειακούς Συμβούλους της πλειοψηφίας συμπεριλαμβανομένων, που στήριξαν και επέτρεψαν ουσιαστικά αυτή την εξέλιξη!

Επιτέλους πρέπει εδώ και τώρα να δοθεί τέλος σ’ αυτή την κοροϊδία και μόνο με την ενεργή μας στάση και την σύμπνοια όλων μπορούμε να το πετύχουμε.