Από “κόσκινο” τα 37 νέα πανεπιστημιακά τμήματα που θα λειτουργoύσαν από το 2020. Ανάμεσά τους και 6 του Πανεπιστημίου Δ. Μακεδονίας, που φαίνονται παρακάτω.Σύντομα νομοθετική διάταξη που θα προβλέπει την αναστολή της έναρξης λειτουργίας τους:
Το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωση αναφέρει ότι
Α. Προχωρά άμεσα στην αναστολή της έναρξης λειτουργίας 37 τμημάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης που δημιουργήθηκαν προεκλογικά για ψηφοθηρικούς λόγους από την προηγούμενη Κυβέρνηση, δίχως προηγούμενο σχεδιασμό και επαρκή τεκμηρίωση.
Β. Τα τμήματα αυτά που επρόκειτο να λειτουργήσουν για πρώτη φορά τα επόμενα χρόνια, θα επανεξεταστούν ώστε η θεσμοθέτηση και λειτουργία τους να ανταποκρίνεται σε ακαδημαϊκά κριτήρια και να υποστηρίζεται από τις αναγκαίες μελέτες, με τη συνδρομή της καθ’ ύλην αρμόδιας ανεξάρτητης αρχής.
Η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως και ο υφυπουργός Βασίλης Διγαλάκης, προέβησαν στην ακόλουθη δήλωση:
«Το εκπαιδευτικό μας σύστημα και κατ’ επέκταση όλοι οι εμπλεκόμενοι σε αυτό έχουν ταλαιπωρηθεί στο παρελθόν από πελατειακές λογικές και ευκαιριακές διευθετήσεις.
Η προηγούμενη Κυβέρνηση, υπηρετώντας μικροπολιτικές σκοπιμότητες, θεσμοθέτησε πριν μερικούς μήνες μια σειρά από τμήματα σε όλη τη χώρα με προβλεπόμενη έναρξη λειτουργίας από το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 και μετά, αναδιατάσσοντας τον ακαδημαϊκό χάρτη. Τα εν λόγω τμήματα δημιουργήθηκαν:
• χωρίς συγκεκριμένα ακαδημαϊκά κριτήρια,
• χωρίς να έχουν προηγηθεί οι απαιτούμενες μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας,
• χωρίς συνεκτικό σχεδιασμό,
• χωρίς καν την προηγούμενη γνώμη της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), ενώ ο νόμος προέβλεπε τη συμβολή και της αρχής αυτής σε τέτοιου είδους αποφάσεις,
• ενίοτε και με βουλευτικές τροπολογίες της τελευταίας στιγμής,
υποτιμώντας έτσι τα Ιδρύματά μας και τις δυνατότητες του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Όπως είναι φυσικό, ορισμένα από τα νέα αυτά τμήματα αντιμετωπίζουν προβλήματα σε υποδομές και προσωπικό, χωρίς να μπορεί να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία τους προς όφελος των μελλοντικών φοιτητών και της ακαδημαϊκής κοινότητας.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, αναστέλλουμε τη λειτουργία των 37 αυτών νέων τμημάτων με νομοθετική διάταξη που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή.
Στόχος μας είναι να επανεξεταστεί η ανάγκη δημιουργίας τους συνολικά από τη νέα ενισχυμένη Ανεξάρτητη Αρχή, στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων και μετά από την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Το ίδιο θα ισχύει και για οποιαδήποτε νέα τμήματα πρόκειται να ιδρυθούν στο μέλλον, αλλά και για την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη εν συνόλω. Δεν είναι απλώς θέμα χρηστής και αποτελεσματικής διαχείρισης των οικονομικών πόρων της πολιτείας, αλλά πρωτίστως ευθύνη και χρέος απέναντι στους νέους και τις νέες που προσδοκούν πρόσβαση σε ποιοτικά δημόσια πανεπιστήμια και σε πτυχία με αντίκρισμα. Και παράλληλα μια ευκαιρία για να βελτιστοποιήσουμε τις αναπτυξιακές προοπτικές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Στο πλαίσιο αυτό, εργαζόμαστε εντατικά και θα καταθέσουμε τις επόμενες εβδομάδες ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη νέα Ανεξάρτητη Αρχή για την ανώτατη εκπαίδευση. Σκοπεύουμε να την ενδυναμώσουμε και να την καταστήσουμε βασικό εταίρο διαμόρφωσης πολιτικής για την ανώτατη εκπαίδευση, αποκεντρώνοντας παράλληλα μια σειρά από εξουσίες με τη μεταφορά τους εκεί που πραγματικά πρέπει να ανήκουν. Η Παιδεία μας έχει ανάγκη από τη χάραξη μιας μακροχρόνιας στρατηγικής, στη βάση ευρύτερων συναινέσεων και με διάρκεια που υπερβαίνει τη θητεία μιας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από την ενδυνάμωση των θεσμών και τη συνεπή τήρηση διαδικασιών.
Είναι ευκαιρία να αλλάξουμε παθογένειες ετών με τόλμη, βάζοντας τέλος σε πρακτικές που στερούν από τους νέους και τις νέες της πατρίδας μας την Παιδεία που τους αξίζει. Και στην κατεύθυνση αυτή θα αναζητήσουμε την ευρύτερη δυνατή συναίνεση, ακούγοντας τις προτάσεις όλων για το βέλτιστο τρόπο διαμόρφωσης του ακαδημαϊκού χάρτη με τις αναγκαίες διασφαλίσεις ποιότητας».
μια αναμενόμενη και λογική απόφαση
Ο ΚΟΥΛΗΣ απ το καλο στο καλυτερο το παει για την ΚοΖΑΝΗ !!!!
ΔΕΗ ΔΕΗΤΖΗΔΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ολα για το καλο μας ! ! !
Ετσι πρεπει ,δεν μπορει η τριτοβάθμια εκπαίδευση παραμονη των εκλογών να σχεδιαζεται στο γονατο για να ικανοποιεί τους τοπικούς παραγοντες και να εισαγονται με βαθμό 2!
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΤΙ ΣΩΣΤΟ.ΔΕΝ ΜΠΠΟΡΕΙ ΤΟ ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΜΗΜΑ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΛΕΥΤΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΝΟΙΚΙΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΜΕΓΑΛΑ ΕΝΟΙΚΙΑ ΟΙ ΓΚΑΡΣΟΝΙΕΡΕΣ ΣΤΟΝ ΑΡΙΝΤΑΓΑ; Κ.ΥΠΟΥΡΓΕ ,ΠΡΟΧΩΡΑ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΨΗΦΙΣΤΗΚΑΤΕ.
Εσείς βρε δε λέγατε πριν 5 μήνες πως μας δούλεψαν και δεν πήρε η Κοζάνη τίποτα στο νέο πανεπιστήμιο;
που εισαι τσιπρα θα λεμε και θα κλαιμε..
Η Κοζάνη αναλογικά με το μέγεθος των συνολικών τμημάτων του πανεπιστημίου και αυτό σε σχέση με τον πληθυσμό της δεν χάνει σχεδόν τίποτε. Πρέπει όλα να κοπούν μόνο από την Κοζάνη και όχι από τις άλλες πόλεις. Στο τέλος όπως συνήθως γίνεται θα κοπούν από όλες τις άλλες πόλεις εκτός από την Κοζάνη.
Όσο για τα χρήματα που κερδίζει κάθε χρόνο η πόλη της Κοζάνης από τους φοιτητές και κάποιοι τα περιφρονούν, είναι παρά-πάρα πολλά και είναι άδικο να παραμένουν μόνο σ΄ αυτήν. Πρέπει να βρεθεί τρόπος να μοιράζονται και στις άλλες πόλεις διότι δεν τους ανήκουν.
Αλλιώς να μοιραστούν τα τμήματα του Πανεπιστημίου αναλογικά με τον πληθυσμό της κάθε πόλης.