Nέο δημοσίευμα, από το euro2day.gr, για ραγδαίες εξελίξεις στην Astra Airlines – Απαγορεύτηκε η πραγματοποίηση δρομολογίου από Θεσσαλονίκη λόγω οφειλών – Στον αέρα οι επιδοτούμενες γραμμές που εξυπηρετούσε

11 Νοεμβρίου 2019
20:00

 

Σε φάση «αναγκαστικής προσγείωσης» φέρεται να έχει εισέλθει η αεροπορική εταιρεία Astra Airlines με ορατό, πλέον, το ενδεχόμενο διακοπής λειτουργίας της, παρά τις προσπάθειες που φέρεται να καταβάλλει η διοίκηση της εταιρείας προκειμένου να εξασφαλίσει χρηματοδότηση τις τελευταίες ώρες προκειμένου να παραμείνει ενεργή.

Οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και δεν περιορίζονται στην ακύρωση προγραμματισμένων πτήσεων της Astra Airlines τις προηγούμενες μέρες. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Euro2day.gr η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας απαγόρευσε σήμερα το πρωί την πραγματοποίηση προγραμματισμένου δρομολογίου της εταιρείας λόγω οφειλών της Astra προς τις ελληνικές αρχές.

Πρόκειται για δρομολόγιο το οποίο επρόκειτο να πραγματοποιηθεί με το αεροσκάφος με κωδικό αριθμό SX-DIZ της Astra. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλλεξε το Euro2day.gr ο κωδικός αντιστοιχεί σε αεροπλάνο τύπου BAe 146-30 της βρετανικής κατασκευάστριας British Aerospace το οποίο πέταξε για πρώτη φορά το Δεκέμβριο του 1001 και από το 2008 ανήκει στο στόλο της Astra Airlines. Σύμφωνα με αεροπορικές πηγές το συγκεκριμένο αεροπλάνο είναι αυτό που συνήθως πραγματοποιεί το δρομολόγιο Θεσ/νίκη-Ηράκλειο-Θεσ/νίκη της εταιρείας.

Πηγές που συνδέονται άμεσα με τη λειτουργία των αεροπορικών εταιρειών στη χώρα μας, παρακολουθούν στενά την υπόθεση και αναμένουν εξελίξεις ακόμα και εντός της ημέρας. Όλα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, θα κριθούν από τις προσπάθειες που φέρεται να καταβάλλει η διοίκηση της Astra να εξασφαλίσει κεφάλαια την ύστατη στιγμή και με τη φημολογία περί διαφαινόμενου «λουκέτου» να διογκώνεται στην εγχώρια ταξιδιωτική αγορά.

Σε επικοινωνία του Euro2day.gr οι ίδιες πηγές απέφυγαν να προεξοφλήσουν το αποτέλεσμα των προσπαθειών διάσωσης της Astra επιλέγοντας να αναμένουν την επίσημη τοποθέτηση της εταιρείας ή των αρμόδιων αρχών.

Οι επιβάτες που επρόκειτο να ταξιδέψουν με δρομολόγια της Astra Airlines που ακυρώθηκαν θα ενημερωθούν μέχρι την Παρασκευή (15/11) για το τι μέλλει γενέσθαι σχετικά με την αποζημίωσή τους.

Η εταιρεία τηρεί πλήρη σιγή ασυρμάτου και επανειλημμένες προσπάθειες του Euro2day.gr να επικοινωνήσει με εκπροσώπους της διοίκησης απέβησαν άκαρπες.

Το μέλλον της Astra, πάντως, συνδέεται άμεσα με το την αεροπορική σύνδεση νησιών και περιοχών της χώρας που εξυπηρετούνται μέσω γραμμών παροχής δημόσιας υπηρεσίας (γνωστότερες ως άγονες γραμμές). Οι άγονες γραμμές, άλλωστε, ήταν ο δρόμος μέσω του οποίου η Astra Airlines επιχείρησε να αποκτήσει μερίδιο στην ελληνική αγορά τακτικών δρομολογίων. Υπενθυμίζεται πως η Astra Airlines ξεκίνησε τη λειτουργία της στην Ελλάδα πραγματοποιώντας πτήσεις τσάρτερ.

Ενδεχόμενη αρνητική εξέλιξη στην Astra Airlines θα οδηγούσε αναπόφευκτα τις αρμόδιες αρχές σε νέο διαγωνισμό για την κάλυψη των συγκεκριμένων γραμμών.

Η Astra Airlines ήταν μια από τις εταιρείες που κατάφεραν, μέσω διαγωνισμών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, να αποσπάσουν άγονες γραμμές από την Aegean Airlines η οποία κυριαρχούσε στο συγκεκριμένο χώρο μέχρι το 2014.

Οι άγονες γραμμές που απέσπασε η Astra τα τελευταία χρόνια της πρόσφεραν επιβατική κίνηση και όχι αμελητέα έσοδα από επιδοτήσεις. Το 2016 ανέλαβε μέσω διαγωνισμού την πραγματοποίηση δρομολογίων στις γραμμές Αθήνα-Κάλυμνος-Αθήνα και Θεσ/νίκη-Λήμνος-Ικαρία-Θεσ/νίκη. Η σχετική σύμβαση ολοκληρώνεται το Σεπτέμβριο του 2020 με προβλεπόμενο μέγιστο οικονομικό αντιστάθμισμα 1,4 εκατ. ευρώ για την πρώτη γραμμή και 2,1 εκατ. ευρώ για τη δεύτερη.

Στην τετραετία 2012-2016 η Astra είχε εξασφαλίσει (μέσω διαγωνισμών) επιδοτήσεις 8,7 εκατ. ευρώ για το δρομολόγιο Αθήνα-Σητεία-Αθήνα και 5,4 εκατ. ευρώ για το δρομολόγιο Θεσ/νίκη-Κέρκυρα-Θεσ/νίκη. Χωρίς επιδότηση πραγματοποιούσε, παράλληλα, τρία δρομολόγια από Θεσ/νίκη προς Χίο, Καλαμάτα και Σάμο αντίστοιχα.

Παναγιώτης Δ. Υφαντής

https://www.euro2day.gr/

5 σχόλια

  • Εξασφαλίστε ειδικό τιμολόγιο και εξυπηρέτηση τουλαχιστον δυο φορές την εβδομάδα με την Aegean Airlines πριν να ειναι αργά για την περιοχή της Κοζάνης!!! Ακούτε βουλευτές,Δήμαρχοι και περιφερειάρχη μας??????..τρέξτε να κλείσετε συμφωνία ειδικού περιεχομένου!!! Ούτε μια μέρα η Κοζάνη χωρίς αερογραμμη ούτε μια μέρα η δυτική Μακεδονία χωρίς αεροδιασυνδεση..

    • Ε βέβαια ούτε μια μέρα χωρίς αερογραμμές… πως θα πάνε όλοι οι επιχειρηματίες στην Αθήνα (αντε και οι βουλευτές) με τις καγιέν και τα μερσεντες; Τρατζικ…

      • εισαι ?ληθ/ος κανενας βουλευτης δεν εχει καγιεν, και υπαρχουν αλλοι 100,000 ανθρωποι που εξυπηρετουντε απο την γυρω περιοχη !!
        και απο οτι βλεπω η κοζανη θα γινει κομοπολη σιγα σιγα κυριοι βουλευται …

          • Χωριό θα καταντήσει η Κοζάνη κ μακάρι να γίνει χωριό να δούνε πως είναι που τα έχουν βάλει με τους δεητζιδες, τους αγρότες ενίοτε κ με τις μετεγκαταστασεις των χωριών που στην τελική από εμάς ζούνε εμείς ενισχύουμε την αγορά της Κοζάνης μην γελιόμαστε, με την κακία θα μείνετε στο τέλος.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.