«Οι επισκέπτες μας με τα πονεμένα κι ανήσυχα βλέμματα είναι καλοδεχούμενοι για όσο χρόνο χρειαστεί να μείνουν στην πατρίδα μας. Γιατί πιστεύω ακράδαντα ότι η μόνη θεραπεία για την ανθρώπινη δυστυχία που προκαλεί ο πόλεμος, η φτώχεια και η πείνα, είναι η ανθρωπιά και η αλληλεγγύη».
Τα λόγια αυτά, την ώρα που δημότες και δήμαρχοι σε διάφορα μέρη της Ελλάδας δηλώνουν την αντίθεσή τους στην μετεγκατάσταση προσφύγων και μεταναστών στην «αυλή» τους, λειτουργούν σαν ηλιαχτίδα προοπτικής ότι μπορεί να υπάρχει και λύση. Αρκεί να είχαμε πενήντα δημάρχους σαν και αυτόν που εκστόμισε τα παραπάνω λόγια.
Οταν εκδόθηκε η ανακοίνωση του δημάρχου Σερβίων Χρήστου Ελευθερίου που περιείχε τη συγκεκριμένη φράση για τους «επισκέπτες μας με τα πονεμένα και ανήσυχα βλέμματα» λίγοι, πέρα από τα τοπικά μέσα της Δυτικής Μακεδονίας, ασχολήθηκαν. Δεν επρόκειτο για μία ευθεία παρέμβαση στις αντιδράσεις που παρατηρούνταν σε άλλες περιοχές της ενδοχώρας. Τα λόγια αυτά ειπώθηκαν την 1η Νοεμβρίου στο πλαίσιο της επίσκεψης του δημάρχου Καισάρειας Ντέβελι Μεχμέτ Τσαμούρ στα Σέρβια. Από τότε πέρασαν μερικές ημέρες μέχρι να έρθουν και στην πρωτεύουσα τα νέα για τον δήμαρχο που καλωσορίζει τους πρόσφυγες κόντρα στην ρητορική που εξαπλώνεται σε δήμους της χώρας και στα ρατσιστικά μπάρμπεκιου, όπως το πρόσφατο στα Διαβατά.
«Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να αρνηθούμε τη βοήθεια σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη», λέει στο Protagon o κ. Ελευθερίου. «Δεν μπορούμε να βάλουμε ένα φράχτη γύρω γύρω και να πούμε δεν δεχόμαστε κανέναν. Η κοινωνία εδώ είναι ανοικτή», αναφέρει ο 51χρονος φυσικός, πτυχιούχος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, που πέρα από τα αυτοδιοικητικά του καθήκοντα, είναι ιδιοκτήτης φροντιστηρίου στα Σέρβια, όπου και παραδίδει μαθήματα.
Οι πρόσφυγες δεν είναι μία νέα κατάσταση για τα Σέρβια. Κατά τις ανταλλαγές πληθυσμών την περίοδο 1919-1923, πρώτα μεταξύ Ελλάδας-Βουλγαρίας και μετά Ελλάδας-Τουρκίας, εγκαταστάθηκαν στα Σέρβια περίπου 250 οικογένειες προσφύγων. Είκοσι χρόνια μετά οι ίδιοι οι κάτοικοι θα ένιωθαν πρόσφυγες στον τόπο τους: τον Μάρτιο του 1943 οι Ιταλοί έκαψαν ολοκληρωτικά τα Σέρβια, τα οποία ανακηρύχθηκαν σε νεκρή ζώνη. Από τα γύρω βουνά οι Σερβιώτες θα έβλεπαν τα σπίτια τους να γίνονται στάχτη – τα Σέρβια από μια αρχοντική πόλη, μετατρέπονται σε μια φτωχή κωμόπολη: περίπου 1100 κατοικίες παραδόθηκαν στις φλόγες και περισσότεροι από 70 κάτοικοι είχαν εκτελεστεί και καεί ζωντανοί.
Δύο χρόνια μετά το ολοκαύτωμα των Σερβίων γεννήθηκε η μητέρα του Χρήστου Ελευθερίου, η οποία ονομάστηκε Νίκη, «προς τιμήν της νίκης κατά του Άξονα και της απελευθέρωσης της Ελλάδας», όπως λέει ο δήμαρχος Σερβίων. Το 1949, όταν τελείωσε και ο εμφύλιος πόλεμος, ο πατέρας της Νίκης, ο Γιάννης Πουνιόπουλος, βρέθηκε στη Σοβιετική Ένωση. «Ο παππούς δεν ήταν άνθρωπος της Αριστεράς, τον πήραν όμως οι αντάρτες όταν έφυγαν», λέει ο κ. Ελευθερίου. Εκεί ο Πουνιόπουλος χαρακτηρίστηκε πολιτικός πρόσφυγας. «Δεν ήρθε ποτέ σε επαφή με την οικογένεια που είχε μείνει πίσω. Υπήρχε η απαγόρευση, ήταν κλειστά τα σύνορα της Σοβιετικής Ένωσης».
Ο παππούς τελικά πέθανε το 1978 στην Τασκένδη, ωστόσο ένα γράμμα αποκάλυψε στην οικογένεια της Νίκης στα Σέρβια ότι είχε έναν ετεροθαλή αδερφό, ο οποίος ήθελε πολύ να επισκεφθεί την οικογένεια. Όμως, ο φόβος που προκαλούσε εκείνη την εποχή ο «ξένος», ο «άγνωστος Ρώσος» εδώ στην Ελλάδα, ανάγκασε τον ετεροθαλή αδερφό της μητέρας του να μην έρθει να γνωρίσει τους δικούς του ανθρώπους.
Αυτό το περιστατικό, ενώ ο κ. Ελευθερίου ήταν ακόμα παιδί, του δημιούργησε αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με το γιατί να υπάρχει αυτός ο φόβος του «ξένου». «Ένα “Γιατί” που ακόμη και σήμερα γυρνάει στη σκέψη μου δεχόμενος κάποιες χλιαρές ομολογουμένως αντιδράσεις για τον ερχομό των προσφύγων στον Δήμο μας», όπως ανέφερε ο δήμαρχος σε πρόσφατη ανάρτησή για την ιστορία του παππού του και του ετεροθαλή αδερφού της μητέρας του στον λογαριασμό του στο Facebook.
«Πιστεύω ακράδαντα ότι πρέπει να είμαστε αλληλέγγυοι σε όλους και φυσικά στους πρόσφυγες. Βέβαια, πάντα με τη λογική να γίνει μεθοδική, συστηματική προσπάθεια», αναφέρει στο Protagon ο κ. Ελευθερίου. «Το να τους φυλακίσεις σε ένα ξενοδοχείο δεν είναι λύση. Εάν αντιμετωπίζεις το Προσφυγικό υπό το πρίσμα ότι θα έχεις εδώ κάποιους ανθρώπους για λίγο καιρό, θα τους δώσεις για λίγο στέγη και τροφή και μετά θα τους αφήσεις, το μόνο που κάνεις είναι μία “μπίζνα”. Το θέμα είναι να γίνει κάτι με πρόγραμμα και συγκεκριμένους στόχους και για αυτό θα πρέπει να αποφασίσει η Ευρώπη και το ελληνικό κράτος». Ο δήμαρχος Σερβίων δεν είναι ουτοπιστής: παραδέχεται ότι δεν υπάρχουν δομές για την πρώτη ένταξή των προσφύγων και την ενσωμάτωσή τους στην κοινωνία. «Θέλουμε στοχοθεσία» λέει και προσθέτει ότι θα πρέπει να υπάρξει σχέδιο και πρόγραμμα. «Οι περιοχές εδώ καταρρέουν και οι πρόσφυγες θα μπορούσαν να βοηθήσουν την κατάσταση», καταλήγει ο κ. Ελευθερίου.
Πηγή protagon.gr
Μαθήματα αγαπολογίας…. Διαδαχτείτε κάτι από την Ευρώπη !
Μαθήματα αναλγησίας εσύ….
Δεν είμαι υπάλληλος ΜΚΟ
εξακολουθούν να συγκρίνουν τους Έλληνες πρόσφυγες της μικρασιατικής καταστροφής με τους μουσουλμάνους παρανομους μετανάστες αρνούμενοι να δούνε τα προβλήματα που φέρνουν όπου κάι αν πάνε όπως και την μηδενική πιθανότητα ενσωματώσης στην Ελλάδα.
Το ίδιο είναι.. άνθρωποι…
Που με μισούν γιατί είμαι άπιστος γι αυτούς . Που με την πρώτη ευκαιρία θα προσπαθήσουν να επιβάλουν τους δικούς τους κανόνες τα δικά τους ήθη και έθιμα
Είδατε να συμβαίνει κάτι τέτοιο στο Λονδίνο, όπου υπάρχει μεγάλος μουσουλμανικός πληθυσμός και ο δήμαρχος είναι επίσης μουσουλμάνος;
Γιατί εγώ ως πολυπολιτισμική, κουλ και χαλαρή πόλη το ξέρω.
Η καθημερινή τρομοκρατία , το γεγονός ότι μετά την δύση του ηλίου δεν κυκλοφορείς στις μουσουλμανικές πολυπολιτισμικές γειτονιές δεν σου λέει τίποτα . Γιατί εθελοτυφλείτε εσείς που μισείται τον γείτονα σας και δηλώνεται πως αγαπάτε τον ξένο
Έχουν γίνει αρκετές τρομοκρατικές ενέργειες στο Λονδίνο από τους φανατικούς μουσουλμάνους , υπάρχουν πολλοί νεκροί και τραυματίες . Και αυτό το βάζεις σαν παράδειγμα και επιχείρημα για την πολυπολιτισμική πόλη .
τΙ ΛΕΣ ΡΕ ΦΙΛΕ??? τΟ ΜΠΕΡΜΙΧΑΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΗΔΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜ. ΠΟΛΗ ΣΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ,Κ ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΝΕ ΦΕΙΚ ΝΙΟΥΖ ΑΛΛΑ Η ΦΙΓΚΑΡΟ. Η ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΥΡΙ ΣΤΗ ΦΑΚΑ, Ο ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ, Ο,ΤΙ ΠΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ. ΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, Ο ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ , Κ Σ΄ΟΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΑΡΕΣΕΙ,ΔΡΟΜΟ. ΟΠΩΣ ΤΟΥΣ ΤΑ ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΠΡΩΘΥΠ. ΤΟΥ ΚΑΝΑΔΑ Κ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ. ΑΛΛΟ ΠΟΛΥΦΥΛΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ,ΑΛΛΟ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ.
Και ο Αφγανός που βίασε και σακάτεψε την Μυρτώ άνθρωπος είναι
Να τους φιλοξενήσεις στο σπίτι σου.
Από ρεπερτόριο σκίζεις.
Και παπαγάλος να ήσουνα μια δυο κουβέντες παραπάνω θα είχες μάθει
Νομίζω εσένα δεν σε ρώτησε κανένας.. ασχολείσου με το δικό σου σπίτι και άσε τους υπόλοιπους….
Εάν δεν χωρεί το σπίτι σου να τους πάρεις στην γειτονιά σου
Απο δήμαρχος των δημοτών που θα έπρεπε να ήταν
Δήμαρχε των 5% προσφύγων και 95% μεταναστών που μπήκαν παράνομα στην χώρα μας
ΣΩΣΤΟΣ
Ας πρόσεχαν αυτοί που ψήφισαν για δήμαρχο αυτών που αντί να ασχοληθεί με τα προβλήματα της περιοχής φέρνει προβλήματα στην περιοχή. Δήμαρχε για πες μας τι έκανες μέχρι τώρα για τα Σερβια ?
Έχει φέρει μέχρι τώρα 24 επενδύτες και θα φέρει εκατοντάδες ακόμα . Θα δημιουργηθούν πολλές θέσεις υπηρετικού προσωπικού για τους φιλοξενούμενους επενδυτές
ευτυχώς ψήφιζες εσύ σωστά και είμαστε εκατό χρονια πίσω στα Σερβια!
Η μετανάστες που ζουν 300 χρόνια πίσω αυτή θα είναι η ανάπτυξη και η καινοτομία του νέου δημάρχου. Τα σκέπτεστε αυτά που γράφετε ?
Κι εγω που νόμιζα πως ηταν ο δημραχος τών δημοτών του. Αν δεν μπορείς να βαλεις ενα φραχτη γυρω γυρω να ανοίξεις και την πόρτα τού σπιτιού σου την οποία προφανώς κλειδώνεις γιατί φοβάσαι μην μπει κανένας….ξένος. Αρα κι εσυ ξενοφοβικός είσαι. Κι επειδη θα τρέξουν τα γνωστά αλληλέγγυα παπαγαλάκια που δεν δινουν δεκάρα για τον αν η Unisef σε ανακοίνωσή της είπε πως 1 εκατομμυριο ελληνόπουλοα ζούν σε συνθήκες ανέχειας, που δε δινουν δεκάρα για τις χιλιάδες τών Ελλήνων αστεγων, για τα παιδιά όλων αυτών που αυτοκτόνησαν εν μέσω κρίσης, θα πω μόνο τούτο Γιατί δεν κάνετε ενα δημοψήφισμα ωστε να αποφασίσουν οι πολίτες στους οποίους και ανηκει ο δήμος. Αλλά ξεχασα….αυτά είναι..δημοκρατικά πράγματα και προφανώς για σάς δημοκρατία είναι μόνο η ημέρα τών εκλογών. Απο εκεί και μετα ο δημος περιέρχεται στην…κατοχή σας.
Δήμαρχε εάν οι μαγαζάτορες συνεχίσουν να πουλούν αλκοόλ και χοιρινό στα μαγαζιά τους στην Νεράιδα τι τιμωρία θα έχουν
Μάθε πρώτα την καταγωγή των προσφύγων που ηρθαν στην Νεράιδα και μετά επαναδιατυπωσε
Να μάθω την καταγωγή των μεταναστών που ήρθαν στην Νεράιδα είναι ακατόρθωτο. Το μόνο που μπορώ να μάθω είναι τη καταγωγής δηλώνουν
με ποια ιδιότητα μιλάει ο κ. Ελευθερίου ? ρωτήθηκαν οι πολίτες των Σερβίων ?
Με ποια ιδιότητα μιλάει ο Δήμαρχος μιας περιοχής που είναι εκλεγμένος απ τους πολίτες για να τους εκπροσωπεί ρωτάς αγαπητέ..?Αν βουτούσες λίγο τη γλώσσα σου στο μυαλό ίσως ξημέρωνε μια καλύτερη μέρα για σενα….
Και εφόσον εκλέχτηκε μπορεί να κάνει ότι θέλει να λέει ότι θέλει και δημοκρατικά να μην τον ενδιαφέρει τι θέλει η πλειοψηφία των δημοτών
Για να βουτηξουμε λίγο λοιπόν τη γλωσσα στο μυαλό μας Ο δημος μετα την παρέλευση τών εκλογών δεν μετατρεπεται σε ιδιοκτησία τού δημάρχου. Ο δημαρχος είναι απλά ο εντολοδόχος (αν καταλαβαίνεις τον όρο) και οφείλει ανα πάσα στιγμή να αφουγκραζεται και να εκτελεί τα θέλω τών εντολέων του (αν πάλι καταλαβαίνεις τον όρο). Αλλιώς θα λέμε πως ψηφίζουμε ανα 4 χρόνια το…βασιλέα μας ή το δικτατορά μας. Με τη λογική αυτή, γιατί κατα καιρούς διαμαρτυρόμαστε για τις κυβερνησεις που πράττουν ερήμην μας;; Κι αυτες ψηφισμένες δεν είναι;;;
Δηλαδή μάγκες του καναπέ τι έπρεπε να κάνει ο Δήμαρχος ή αν εσείς ήσασταν Δήμαρχοι τι θα κάνατε.
Απαντήστε μόνο υπεύθυνα
Απάντησε εσύ υπεύθυνα. Το γεγονός που ο δήμαρχος μας διαφημίζεται και αυτοπροβάλλεστε χρησιμοποιώντας την ανάγκη κάποιων ανθρώπων είναι ηθικά σωστό ?
Ασε τις υπεκφυγές, εσύ αν ήσουν ο Δήμαρχος τι θα έκανες για πες μας.
Λογικό δεν είναι να προβάλλει τον εαυτό του, εσύ τι θα έκανες