Η πόλη της Κοζάνης ως παλιά μακεδονική πόλη είναι χτισμένη χωρίς υποδομή και παρ’ όλες τις κατά καιρούς φιλότιμες παρεμβάσεις όλων των δημοτικών αρχών, τα προβλήματα παραμένουν, με κυριότερο – λόγω των πολλών αυτοκινήτων – αυτό της μεγάλης κυκλοφοριακής συμφόρησης.Σε μια προσπάθεια αποσυμφόρησης των κεντρικών οδών της πόλης για όσους θέλουν να την διασχίσουν από τον Βορρά (είσοδος από Εγνατία) στο Νότο (έξοδος προς Αιανή και ΖΕΠ) κι αντίστροφα, θεωρώ ότι θα ήταν ιδανική η δημιουργία μιας ΔΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ.
Αυτή θα μπορούσε να ξεκινά από την Βόρεια Είσοδο της πόλης στο ύψος του Νιάημερου. Είτε στην διασταύρωση έμπροσθεν του “MY MARKET” ή πιο προς τα έξω, απέναντι από τα “ΣΚΑΛΟΠΑΤΑΚΙΑ”, δίπλα στο εκεί Νηπιαγωγείο. (Παρένθεση: οίκος ανοχής απέναντι από Νηπιαγωγείο είναι κι αυτό μια πρωτοτυπία της πόλης…). Η διευθέτηση από το σημείο Α (χάρτης) στο σημείο Β θεωρώ ότι είναι και εύκολη και οικονομική σχετικά.
Από εκεί κι έπειτα, η χάραξη θεωρώ ότι πρέπει να γίνει συνυπολογίζοντας τόσο την μορφολογία του εδάφους όσο και το θέμα των απαλλοτριώσεων.
Μια πολλή γενική χάραξη φαίνεται στον χάρτη (τμήμα Β-Γ) όπου το σημείο Γ θα μπορούσε να είναι ακόμη πιο χαμηλά (νοτιοανατολικά) ώστε το μήκος να είναι το μικρότερο δυνατό.
Στο τελευταίο κομμάτι (τμήμα Γ-Δ) πολλά εξαρτώνται από την πορεία του θέματος του Στρατοπέδου, όπου η ενδεχόμενη παραχώρηση στον Δήμο, θα έλυνε τα χέρια όλων και θα έδινε τις δέουσες λύσεις.
Σε διαφορετικά κι εναλλακτικά θα μπορούσε να ακολουθηθεί προς το τέλος η χάραξη (πορτοκαλί τμήμα Γ1-Γ2-Δ) κάτι όμως που θα καθιστούσε την κυκλοφορία ιδιαίτερα δυσχερή, από την στιγμή που ακολουθείται αυτή η χάραξη για να δώσει λύσεις.
Κλείνοντας, θεωρώ ότι η ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΟΔΟΣ απαιτεί συγκριτικά ελάχιστες απαλλοτριώσεις ιδιωτών, αν και ο όγκος της γραφειοκρατικής δουλειάς που πρέπει να γίνει είναι μεγάλος κι ότι είναι η πιο εύκολη περιφερειακή οδός της πόλης που μπορεί να δημιουργηθεί και να δώσει ουσιαστικές λύσεις.
Σώγαμπρος αλλά ενεργός πολίτης
μη βαζεις φωτιες τωρα κ μας κλεισουν τον οικο..λειτουργουν αντιθετο ωραριο δεν έχει θεμα.
Πάντως κανεις δουλεια εδω μπραβο σα σωγαμπρος λεγε λεγε θα ξεκολλησει η περιφερειακη…
Δημιουργώντας την Αηλιόστρατα και την Περιφερειακή μπορούμε να μιλήσουμε μετά και για την ανάπτυξη του …Αηλιά!
Σε κουβέντα να βρισκόμαστε, μέχρι να έρθει το πλήρωμα του χρόνου – και τα λεφτά – και να γίνουν όλα.
Ο Αηλιάς είναι ένας κοιμώμενος γίγαντας, ένα μπαλκόνι απέναντι από την Εγνατία με ότι σημαίνει αυτό…
Υπάρχει σχέδιο και εργαλείο και λέγεται ΣΒΑΚ
Γνωρίζεις τι προβλέπει αυτό;
ΔΕΝ υπάρχει ΣΒΑΚ, λέμε!!!!
Τύπου προμελέτη είναι ό,τι έγινε (που δεν ξέρουμε καν αν είναι δεσμευτική). Η ίδια η ομάδα του ΕΜΠ το παραδέχτηκε στο Κοβεντάρειο όταν τη στρίμωξαν. Μάλιστα συμπλήρωσε ότι το ΣΒΑΚ είναι πολλές μελέτες (και όχι μία) που θα πρέπει να ολοκληρωθούν στην πορεία (πότε? από ποιους? άγνωστο).
Προχθές που ήταν ο μελετητής που σήμερα είναι Γ.Γ. του Υπουργείου ειδικά για αυτά τα θέματα του το εξηγησες;
Αν το σβακ περιλαμβανει περιφερειακό δακτύλιο είμαι με το σβακ. Πάντως η πρόταση μου αρέσει, μπράβο στον συντάκτη και αυτής και της προηγουμενης.
Αν το σβακ δεν περιλαμβανει περιφερειακη είναι ελλειπες. Που θα πάνε τα αυτοκίνητα αφού η πόλη θα πεζοδρομηθεί; Μη μου πούμε για ποδήλατα και τέτοια γιατί… άντε να μη πω τίποτα!
Κάτι αρχίζει να κινείται σε αυτή την πόλη. Υπάρχει ελπίδα.
Στη Λάρισα, στα Τρίκαλα, στην Καρδίτσα, στο Βόλο ολοκληρώθηκαν οι περιφερειακοι δρόμοι, ολοκληρωνεται και στην Κατερίνη, είναι καιρός να γίνει και στην Κοζάνη.
Σωγαμπρε συγχαρητήρια για την πρόταση. Φοβάμαι όμως, φωνη βοωντος εν τη ερήμω!
ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠ’ ΟΛΑ ΠΡΟΕΧΕΙ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΝΟΤΙΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΒΑΛΤΩΣΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΌΝΙΑ. ΤΟ ΕΡΓΟ ΑΥΤΟ ΘΑ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΣΥΜΦΟΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΑΠΟ ΔΙΕΡΧΟΜΕΝΑ ΜΕΓΑΛΑ ΟΧΗΜΑΤΑ, ΟΠΩΣ ΦΟΡΤΗΓΑ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΡΌΜΟΥ ΚΟΖΑΝΗ-ΡΥΜΝΙΟ-ΤΡΙΓΩΝΙΚΟ ΘΑ ΩΦΕΛΗΣΕΙ ΠΟΛΛΑΠΛΑ (ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ, ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΜΕΤΑΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ). ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΥΡΥΤΕΡΑ ΚΙ ΟΧΙ ΣΤΕΝΑ ΚΟΖΑΝΙΤΙΚΑ!!
Από εκεί σε βολεύει ο δρόμος σογαμπρε?
Εσύ πάνε βγάλε τις ρακές και ξαναέλα.
Τι να την κάνεις την περιφερειακή τώρα που η ΔΕΗ θα είναι μαγαζάκι κι όλοι σιγά σιγά θα την κάνουν προς άλλες πολιτείες. Χωριο θα γίνει οπότε μια χαρά ειναι κι έτσι (λέμε τώρα)
Τουνελ χρειαζεται η Κοζανη για να λυθει το προβλημα οχι περιφερειακό. Απο κομβο πανοραματος στα Κοιλα.
Σιγα μη σε κανουμε και μετρό.
Προς το παρον ας ασφαλτοστρωσουν την αιλιοστρατα γιατι ειναι αθλια κ οι λακουβες χορευουν…
ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΤΟΤΕ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ; ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟ ΕΧΕΙ Η ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ, ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΘΑ ΑΠΟΣΥΜΦΩΡΗΘΕΙ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ.
Ο περιφερειακός δρόμος ξέμεινε γιατί όλα τα δημοτικά συμβούλια υπολόγιζαν το πολιτικό κόστος των απαλλοτριώσεων. Δε θέλω να πιστέψω πως δεν εκτιμούσαν την ανάγκη ενός τέτοιου δρόμου.
Ο κουρασμένος έχει κι ενα δίκιο. Οι δρόμοι στην Κοζάνη όλα τα χρόνια έτσι γίνονταν. Όπως και οι επεκτάσεις.
Για να γίνει ο,τιδήποτε την Κοζάνη πρέπει καταρχήν να υπάρχει Δήμαρχος. Αλλά αυτό λείπει εδώ και 20 χρόνια.