Όσοι ταξιδεύουν συχνά η έστω εχουν χρησιμοποιήσει την Εθνική οδό (ΕΟ) Λάρισας -Κοζάνης φθινόπωρο η την Άνοιξη γνωρίζουν πόσο περιπετειώδης μπορεί να γινει η διέλευση αυτου του εγκαταλειμμένου δρόμου που, απέχει από τις προδιαγραφές ενός ασφαλούς δρόμου (που ανήκει στην επικράτεια της Ευρωπαϊκής Ενωσης) , όσο η απόσταση από τη γη στο φεγγάρι!
Ο μεγάλος εχθρός των οδηγών στην ΕΟ Λάρισας – Κοζάνης είναι οι καιρικές συνθηκες. Ειδικά οι συχνές ομίχλες, σε ολο το μήκος της ΕΟ αλλα ιδιαίτερα στο τμήμα απο το Ελευθεροχωρι -Λάρισας ( στο ύψος που οι ορειβάτες στριβουν δεξιά στη διακλάδωση για τον Όλυμπο) εως το Τριγωνικό Κοζάνης και το Προσήλιο είναι ιδανικές ΜΟΝΟΝ για τους επιστήμονες των φυσικών φαινομένων, μετεωρολόγους και εν γένει φυσικούς της ατμόσφαιρας!
Οι οδηγοί το μονο που εχουν να κάνουν -εκτός εκείνων που έχουν αυτοκίνητα 30ετιας και δεν μπορούν να κάνουν τίποτε αλλο (απολύτως τίποτα) εκτός από το αναζητήσουν μια θεση στάθμευσης κοντά σε κάποιον οικισμό – είναι να συνεχίσουν να κινούνται με τη μέγιστη προσοχή , να ελπιζoυν οτι η ομίχλη θα διαλυθεί και να …προσεύχονται ! Άλλωστε οι Ελληνικοί δρόμοι ειναι γεμάτοι με μικρά εκκλησάκια – προσκυνητάρια, μια ισχυρη ένδειξη του δεσμού των εθνικών η επαρχιακών οδων με τη θρησκεία και την βαρβαρότητα των τροχαίων , που αποτελεί μείζον “εθνικό θέμα” , όπως λεει και ο Ιαβέρης, ο γνωστος οδηγός αγώνων και “σταυροφόρος” για την οδική ασφάλεια.
Στην ΕΟ Λάρισας -Κοζάνης δεν υπάρχει -αν και θα ήταν αναμενόμενο μιας και σε ορισμένα σημεία το ύψος απο τη θάλασσα (υψομετρο) ξεπερνά τα 500 μέτρα – η ειδική κίτρινη διαγράμμιση για την οδήγηση σε συνθήκες ομίχλης που υπάρχει, σημειώστε, σε ορισμένα Ελληνικά νησιά (που βρίσκονται στο επίπεδο της θάλασσας) !!!! Δυστυχώς, σε αρκετά σημεία δεν υπάρχει ούτε η απλή διαγράμμιση (διότι απλούστατα έχει φθαρεί)!
Οι δυο Περιφέρειες μάλλον δεν αξιολογούν ως σοβαρό ζήτημα την ασφάλεια των πολιτών που μετακινούνται.. .Επιδίδονται (Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας) σε άλλα πιο οραματικά ζητήματα: από τα Κινηματογραφικά studio‘s έως τις εγκαταστάσεις υδρογόνου ή επιδεικνύουν (Περιφέρεια Θεσσαλίας) μια εργώδη προσπάθεια παντού (Ε.Ο. Τρικάλων – Άρτας: Κατασκευή Οδικού Τμήματος Από Παράκαμψη Πύλης έως Παλαιομονάστηρο, mis 5002241, κωδ ΠΔΕ 2016ΕΠ00610030, 31 , Κατασκευή Οδικών Τημάτων της Ε.Ο. Λαρίσης – Τρικάλων, mis215626, 2009ΕΠ00680021, Ολοκλήρωση Επαρχιακής Οδού Λάρισας Καρδίτσας, mis200010, 2009ΕΠ00680000) πλην της Επαρχίας Ελασσόνας !
Όταν έγραφα αυτές τις γραμμές είχα την ελπίδα πως ο νέος περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας θα «ακύρωνε» την ανάρτησή μου με μια πρόσφατη απόφαση του Π.Σ. που θα άνοιγε ξανά τα εργοτάξια για την ας πούμε «Βελτίωση και Αναβάθμιση της Ε.Ο. Κοζάνης – Λάρισας» !
Δυστυχώς, αντι αυτού είδα με απογοήτευση το κείμενο του περιφερειακού συμβούλου (Γ.Χριστοφορίδη) που δημοσιοποιούσε την απόφαση της Περιφέρειας να εγκαταλείψει τα εργα κατασκευής της ΕΟ («Κοζάνη-Ρύμνιο-Τριγωνικό») …στις καλένδες! Ο κ. Κασαπίδης θα υποχρεώσει δηλαδη τους πολίτες της Δυτικης Μακεδονίας να χρησιμοποιούν για τη μετακίνηση τους έναν απο τους χειρότερους δρόμους της Ελλάδας, ειδικα το τμήμα εκείνο απο το Τριγωνικό μέχρι την Ελασσόνα, το οποίο χρησιμοποιούν δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα κάθε χρόνο και καθημερινά εκατοντάδες οχήματα μεγάλου όγκου και κυκλοφοριακής όχλησης , όπερ σημαίνει ότι ο συγκεκριμένος δρόμος καθίσταται ετι περαιτέρω επικίνδυνος για τα ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα !
Ελπίζοντας στη φιλοξενία του kozan.gr
Αλ. Σιουτζούκης
κ. Αλ. Σιουτζούκη δε θα μπορούσατε να τα πείτε καλύτερα! Μπράβο σας που αναδείξατε ένα τεράστιο πρόβλημα κι ευελπιστώ κάποια στιγμή η μετάβαση των κατοίκων της Κοζάνης προς Λάρισα/ Λαμία/ Αθήνα να μην είναι mission impossible.
Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Δ.Μ. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ ΕΜΠΡΑΚΤΑ ΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΗΣ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΩΝ ΧΩΡΙΩΝ ΠΕΡΙΞ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ Σ`ΟΣΟΥΣ ΧΡΕΙΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΑΥΤΟΝ. ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΕΡΓΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ.
Γιατί δεν στέλνετε την επιστολή στον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας που είναι αρμόδιος;
Η ΜΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΚΟΖΑΝΗ-ΡΥΜΝΙΟ-ΤΡΙΓΩΝΙΚΟ ΕΝΩ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 95%, ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΙΑ 25ΕΤΙΑ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΚΑΘΑΡΑ ΤΟΠΙΚΙΣΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΨΗΦΟΘΗΡΙΚΟΥΣ. ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΠΕΡΙΤΡΑΝΑ ΤΗΝ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ, ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΠΑΤΑΛΗΣΗ ΠΟΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΤΟΠΙΚΟΥΣ ΑΡΧΟΝΤΕΣ. ΕΙΝΑΙ, ΟΜΩΣ, ΠΡΟΦΑΝΕΣ ΟΤΙ Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΑΥΤΟΥ ΠΑΡΕΧΕΙ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΧΡΗΣΤΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΕΣΩ ΣΕΡΒΙΩΝ. Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΗΣ ΧΡΕΩΚΟΠΙΑΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΗΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ!!
Υπάρχει μια ανεξήγητη κακοδαιμονία στην περιοχή σε σχέση με τα οδικά έργα. Αν δεν κατασκευαζόταν η ΕΓΝΑΤΙΑ με κεντρική απόφαση ακόμη στη Θεσσαλονίκη θα πηγαίναμε από την ορεινή διάβαση της ΚΑΣΤΑΝΙΑΣ
Μια που ανέφερες τη ΘΕΣΣΑΛΙΑ οι τέσσερις πρωτεύουσες έχουν αποκτήσει σύγχρονους περιφερειακούς δρόμους ενώ η Κοζάνη πρωτεύουσα της Περιφέρειας όχι μόνο δεν έχει περιφερειακό δακτύλιο αλλά έχει και το χειρότερο εσωτερικό οδικό δίκτυο της χώρας.
Μια εξήγηση που θα μπορούσε να δοθεί είναι η εσωστρέφεια των κατοίκων της πόλης της Κοζάνης που ουσιαστικά διοικούν την περιοχή λόγω της γεωγραφικής – κοινωνικής απομόνωσης κατά το παρελθόν από τα μεγάλα αστικά κέντρα και το εξωτερικό.
Θα κάνουμε το τούνελ Κλεισούρας…Είναι πιο πιασάρικο…
Οι πολιτικοί ως γνωστόν είναι ο καθρέφτης αυτών που τους εκλέγουν κάνουν ότι τους ζητούν οι ψηφοφόροι δεν μπαίνουν στον κόπο για κάτι περισσότερο αφού και έτσι επιβιώνουν. Βλέπε Κασαπίδης μια ζωή βουλευτής πριν ήταν ο Παπαφιλίππου, ο Κουκουλόπουλος κ.λ.π. Για να αλλάξουν πρέπει να συμβεί ένα κοσμοιστορικό γεγονός.
Αν έλεγες στους κατοίκους πριν την ΕΓΝΑΤΙΑ για τούνελ στην ΚΑΣΤΑΝΙΑ θα γελούσαν και θα σε ειρωνεύονταν όπως κάνουν τώρα μερικοί με το τούνελ της Κλεισούρας, βγάλε συμπέρασμα γιατί δεν έχουμε δρόμους της προκοπής.
είναι γνωστο πως ο επαγγελματικος κοσμος της Κοζανης δεν επετρεψε ποτε να γινει ο συγκεκριμενος δρομος. αν ηταν στο χερι τους ακομα απο την καστανια θα πηγαιναμε.
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ .ΤΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΝΕ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ;
Ο δρόμος δεν γίνετε για να πηγαίνει ο κόσμος στην Λάρισα μέσω Εγνατίας και εθνικής οδου.Αφηνοντας τα ωραία του λεφτά στα διοδια
Τι λες μωρέ; Λες και αμα γινει ο καινούριος δρομος δε θα έχει διόδια… άιντε άιντε…
Τα διόδια δυστυχώς είναι αναπόφευκτα για να λειτουργούν και να συντηρούνται σωστά οι αυτοκινητόδρομοι όπως η Ε. και η Ε.Ο. Έτσι γίνεται και στις άλλες χώρες. Το θέμα είναι να είναι προσιτά και τα χρήματα να πηγαίνουν εκεί που πρέπει.
Πολύ ωραία τα λέει και συμφωνώ απόλυτα με τον κ.Αλ Σιουτζούκη, αυτό που έχω να πω είναι ότι επιτέλους πρέπει κάποιος να βάλει εμπρός αυτό το έργο που καθυστερεί εδώ και δεκάδες χρόνια, κάντω ρε Κασαπίδη να σε κάνω εικόνισμα
Ασε μας ρε 17=35 που το παιζεις εξυπνος,κουτοπονηρος εισαι.Μπραβο στον κασαπιδη για την σηραγγα της κλεισουρας,κυκλοφορω καθημερινα απο εκεινο τον δρομο και αγανακτω.ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ λοιπον στον κασαπιδη.
Σωστά, δεν το ήξερα ότι ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας είναι αρμόδιος για το τμήμα Πολυραχο-Σαρανταπορο!!! Όπως ο γείτονας για το σπίτι μου ε;!!!…κάπως έτσι νομίζω…
Απάντηση στον Ανωνυμο at 00:00
Προφανώς όχι. Δεν υπάρχει κατι τέτοιο. Ομως ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας είναι απόλυτα υπεύθυνος για το τμήμα Ελασσονα- Σαραντάπορο. Άλλωστε είναι τμήμα του Κοζάνη-Λάρισα (Εθνική οδός (ΕΟ) Λάρισας -Κοζάνης: “Προσοχή! Οδηγείτε με δική σας ευθύνη” )
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας πρόσφατα δημοπρατησε τα υπόλοιπα Λάρισας Τρικάλων και Λάρισας Καρδίτσας ενω προχωρεί το Τρίκαλα Άρτα γρηγορα. Σχεδόν τελειωσε με τις εκκρεμότητες, ίσως ήρθε η ωρα Λάρισας Κοζάνης.
Το Λάρισας Κοζάνης πρεπει να προωθηθεί πριν τελείωση το βορειο τμήμα της Ε65 που συνδέει πιο γρήγορα την Κοζάνη με την πρωτεύουσα οπότε το Λάρισας Κοζάνης δεν πρόκειται να γίνει καμμία φορά.
Ο Κασαπιδης να μιλήσει πάραυτα με τον Αγοραστο είναι και ομοϊδεάτες και να προωθήσουν γρήγορα τον δρόμο, πριν η Θεσσαλία κανει καινούργιο σχεδιασμο.
Ότι ψηφίζεις παίρνεις.
Καλά να παθωμεν πελάτες…
Σημανδρακο μπες στο παιχνιδι με τη νότια περιφερειακή για να συνδεθεί ο άξονας και θα κανεις τη ΔΙΑΦΟΡΑ απο την απραξία δεκαετιών πανω σε αυτό το θέμα.
Σήμερα στο Εθνικό Κοινοβούλιο εκπροσωπούν την Δυτική Μακεδονία,10 βουλευτές.Αν προσθέσουμε τον Περιφερειάρχη και τους 5 Δημάρχους συν τον περιφερειάρχη της Θεσσαλίας, όλοι μαζί να πηγαίνουν στον υπουργό Δημοσίων έργων και να απαιτήσουν να γίνει ένα έργο αυτής της αναγκαιότητας, είμαι σίγουρος πως αυτό θα γίνει. Δείξτε λοιπόν λίγο ενδιαφέρον για τους κατοίκους της περιοχής σας.