Τα προβλήματα της αεροπορικής σύνδεσης της Κοζάνης με την Αθήνα και η εγκατάσταση της Egnatia Aviation στο «Φίλιππος» δείχνουν τον δρόμο για την αξιοποίηση του Αεροδρομίου της Κοζάνης.
Το τελευταίο διάστημα επικρατεί μεγάλη αβεβαιότητα για την λειτουργία του αεροδρομίου της Κοζάνης ως συνέπεια των οικονομικών προβλημάτων της Astra Airlines που εκτελεί το δρομολόγιο Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά – Αθήνα.
Πρέπει να αναφερθεί ότι για την διατήρηση αυτής της αεροπορικής σύνδεσης, η εταιρεία επιδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό με ποσόν που υπερβαίνει τις 600.000 ευρώ ετησίως, δεδομένου ότι η επιβατική της κίνηση δεν ξεπερνά τους 500 επιβάτες ετησίως. Η δε υφιστάμενη σύμβαση ισχύει μέχρι το 2022. Συνυπολογίζοντας την συνεχή αναβάθμιση των οδικών αρτηριών, η χρήση του αεροπλάνου γίνεται λιγότερο ανταγωνιστική. Είναι σαφές λοιπόν ότι, όχι μόνο μακροπρόθεσμα, αλλά και βραχυπρόθεσμα, τίθεται ένα σοβαρό ζήτημα βιωσιμότητας του αεροδρομίου μας.
Ποια είναι όμως η ιδανική λύση για την καλύτερη αξιοποίηση του αεροδρομίου μας; Η παρουσία της Egnatia Aviation στην Κοζάνη, εδώ και 2 χρόνια περίπου, δείχνει ένα ξεκάθαρο δρόμο ανάπτυξης και αξιοποίησης επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που δεν υπήρχαν στον ορίζοντα της περιοχής.
Τώρα είναι η ευκαιρία και η ανάγκη για την Κοζάνη να αποκτήσει αεροδρόμιο με χαρακτήρα γενικής αεροπορίας, όπως συμβαίνει σε πολλές περιοχές της Ευρώπης. Τώρα είναι η ευκαιρία και η ανάγκη για την Κοζάνη να διατηρήσει και να αναβαθμίσει το αεροδρόμιο ώστε να παρέχει υπηρεσίες, όχι μόνο σε επιβατικές πτήσεις, αλλά ευρύτερα αεροπορικές. Η δε αξιοποίησή του προς αυτήν την κατεύθυνση μπορεί να αποτελέσει αναπτυξιακό εργαλείο που θα φέρει προστιθέμενη αξία στην περιοχή, θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας, θα συμβάλλει στην οικονομία. Οι συνθήκες και η γεωγραφική τοποθεσία του αεροδρομίου μας είναι ιδανικές για κάτι τέτοιο.
Σήμερα στην Κοζάνη, εκπαιδεύονται περίπου 100 μαθητές στην Σχολή Εκπαίδευσης Επαγγελματιών Πιλότων Αεροσκαφών Αερογραμμών «Egnatia Aviation». Είναι αναγκαίο να δοθεί η δυνατότητα αύξησης αυτού του αριθμού, καθώς επίσης και η δυνατότητα ανάπτυξης δραστηριοτήτων, όπως :
• Μετατροπή του αεροδρομίου σε πύλη εισόδου της χώρας
• Έναρξη Ιδιωτικών Πτήσεων – VIP Πτήσεις
• Λειτουργία υποδομών ως βάση συντήρησης αεροσκαφών εγχώριων και γειτονικών χωρών
• Δημιουργία ευρύτερων αεροπορικών υποδομών υποστήριξης
• Ανάπτυξη Αεροπορικών Επαγγελμάτων
• Ανάπτυξη Αεροτουρισμού
• Ανάπτυξη Αεραθλητισμού
Οι δυνατότητες είναι πραγματικά μεγάλες, όπως εξάλλου διαφαίνεται ως τώρα με την Egnatia Aviation. Στην παρούσα φάση απαιτείται όραμα και πολιτική βούληση και έπειτα να δρομολογηθούν οι διαδικασίες για δημιουργία υποδομών ώστε το αεροδρόμιό μας να φιλοξενεί παράλληλα και γενικότερες αεροπορικές δραστηριότητες, καθιστώντας την Κοζάνη το επίκεντρο της Γενικής Αεροπορίας, όχι μόνο της Β. Ελλάδας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής.
Το μέγεθος της βλακείας του ελληνικού κράτους:
επιδότηση 600.000 ευρώ ετησίως
επιβατική κίνηση δεν ξεπερνά τους 500
δηλαδή 600000/500=1200 το άτομο
ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΟ
να κλεισουν κ το Δηπεθε που ζει απο επιχορηγησεις του Δημου, δυσαναλογα μεγαλες
Είναι πολύ σημαντικό να μπορείς να μετατρέψεις τον κίνδυνο σε ευκαιρία. Νομίζω πως με τη βοήθεια του Περιφερειάρχη που εχει δείξει πως σε θέματα ανάπτυξης έχει νέες ιδέες μπορεί να επιτευχθεί
Είχες 5 χρόνια στην διάθεσή σου γιατί δεν το έκανες Λευτέρη?
Βασικά έφερε την εταιρεία εδώ, οπότε το έκανε. Καλά είναι τα σχόλια αλλά καλύτερη η πραγματικότητα
Μόνη της ήρθε .
Δεν ήρθε μόνη της.Την βρήκε και την έφερε. Αν δεν πιστεύεις εμένα μπορείς να ρωτησεις τον ιδιοκτήτη της.Αλλωστε έχουν γραφτεί και είναι γνωστά αυτα
Λευτέρη στενοχωριέμαι πολύ που δεν βρέθηκε μια καρέκλα να βολευτείς και εσύ .Τεράστια η απώλεια γι εσένα αλλά εμείς τώρα σε βλέπουμε πιο ενεργό
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΣΕ ΑΛΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟΣΗ ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΟΠΩΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΟΖΑΝΗ,ΚΑΣΤΟΡΙΑ,ΙΩΑΝΝΙΝΑ,ΛΑΡΙΣΑ.ΘΕΣ/ΝΙΚΗ.
Με τον Ιωαννίδη διαφωνώ σε εθνικά και ιδεολογικά θέματα αλλά το σωστό να λέγεται:
η εταιρεία εκπαίδευσης πιλότων ήταν σημαντική ενέργεια που εάν επεκταθεί και σε μηχανικούς αεροσκαφών, τότε θα μιλάμε για κάτι πολύ σπουδαίο για την πόλη και την περιοχή.
Βασικά όπως και πολύ κόσμος διαφωνησε με τον Ιωαννίδη στο θέμα του Μακεδονικού γιατί ιδεολογικά μάλλον φιλελευθερος είναι χωρίς ακρα
Δήμαρχε δικαιώθηκες στη μεταλιγνιτική, στο τσιγάρο, στον αν μπορούσε να λειτουργήσει το κολυμβητήριο, στην επιλογή σου για το αεροδρόμιο. Και έχουν περάσει λίγοι μήνες…
ΜΕ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΜΗΚΟΣ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΙΑΔΡΟΜΟΥ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ. ΑΣ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΕΑΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ ΤΟ ΜΗΚΟΣ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΙΑΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ
Εξαιρετικά επικινδυνο για τι αεροπλάνα;
Ποιές προοπτικές; Με τι αγοραστικό κοινό; Είμαστε δυό βήματα απο τη Θεσσαλονίκη και ονειρευόμαστε αξιοποίηση χωρίς να υπάρχει αγοραστική δύναμη; Υποδομές και VIP πτήσεις μια φορά (και αν) το χρόνο; Πως θα καλύπτουν τα έξοδα τους αυτές οι επιχειρήσεις; Με τι πελατεία; Ας προσγειωθούμε στην πραγματικότητα γιατί όταν πετάμε πέρνουν τα μυαλά μας αέρα, και ας ξεκινήσουμε λύνοντας οριστικά τα καθημερινά μας προβλήματα σαν περιοχή, όπως πχ οι διαγραμμίσεις που δεν υπάρχουν σε κεντρικούς δρόμους και ο καθαρισμός των πάγων το χειμώνα!
νοτιομακεδονα επειδη μαλλον δεν γνωριζεις απο εθνικα θεματα καλα τα λες για την εταιρια εκπεδευσις ενας διγλωσος μακεδονας
αυτοκτονησεσ και εχασεσ απο τον l τον μεχρι τωρα τιποτα αν μασ ενεπνεεσ θα σε ξαναβγαζαμε γιατι εχεισ ωραιεσ ιδεεσ και θα πηγαινεσ την κοζανη μας μπροστα αλλα εσυ ουτε γεια ουτε καλημερα δεν ελεγες
για αρχη ας πουμε οτι το “αεροδρομιο” , πιο πολυ αεροδιαδρομος, ειναι της πολεμικης αεροποριας