Δημοτική Κίνηση ‘Κοζάνη Τόπος να ζεις’: «Λειτουργία και αναβάθμιση του αεροδρομίου Κοζάνης «Φίλιππος»

27 Νοεμβρίου 2019
12:38

Συμπερίληψη στην ημερήσια διάταξη του επόμενου Δημοτικού Συμβουλίου του θέματος «Λειτουργία και αναβάθμιση του αεροδρομίου Κοζάνης «Φίλιππος».

Αιτούμαστε να συμπεριληφθεί στην ημερήσια διάταξη της επόμενης συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβούλιου Κοζάνης το παραπάνω θέμα για συζήτηση και λήψη σχετικής απόφασης.

Τα τελευταία χρόνια, μετά τις πρωτοβουλίες του Δήμου Κοζάνης, δραστηριοποιείται στο αεροδρόμιο η εταιρεία εκπαίδευσης πιλότων πολιτικής αεροπορίας Egnatia Aviation, προσδίδοντάς του προστιθέμενη αξία, αλλά κυρίως αφήνοντας ένα πολύ θετικό αποτύπωμα στην περιοχή και ιδιαίτερα στην πόλη της Κοζάνης.

Παράλληλα και μετά τα προβλήματα που παρατηρούνται στις εμπορικές πτήσεις σύνδεσης της Κοζάνης με την Αθήνα, αναδεικνύεται με έντονο τρόπο πλέον η ανάγκη για τον επαναπροσδιορισμό της χρήσης του αεροδρομίου μας και η διεκδίκηση για την περαιτέρω αξιοποίησή του. Πιστεύουμε πως είναι ευκαιρία να καταθέσουμε μια ολοκληρωμένη πρόταση για την αναβάθμιση και αξιοποίηση του αεροδρομίου της Κοζάνης, η υλοποίηση της οποίας θα δώσει πολύ σημαντικά οφέλη στην περιοχή μας.

Εκτιμούμε πως δεν θα πρέπει η όποια διεκδίκηση να περιοριστεί μόνον στην συνέχιση των υφιστάμενων επιβατικών πτήσεων, δεδομένου ότι και λόγω της διαφαινόμενης εξόδου από την λιγνιτική δραστηριότητα, πρέπει να εκμεταλλευτούμε κάθε διαθέσιμη αναπτυξιακή δυνατότητα.

Η συνεχής μείωση της επιβατικής κίνησης του αεροδρομίου Κοζάνης και η απουσία προτάσεων και σχεδιασμού από τις πολιτικές ηγεσίες των περασμένων ετών για αναβάθμιση ή διατήρηση του ρόλου του,έχει οδηγήσει το αεροδρόμιο της Κοζάνης σε μια σταδιακή απαξίωση. Ο Κρατικός Αερολιμένας Κοζάνης «Φίλιππος» είναι κατασκευασμένος σε σημείο τέτοιο που μπορεί να παίξει κομβικό ρόλο για τη Βόρεια Ελλάδα με την Ευρώπη και τα Βαλκάνια δημιουργώντας μια υπεραξία για την περιοχή και την αεροπορία στη χώρα.

Η σημερινή εικόνα του αεροδρομίου Κοζάνης

Ο Κρατικός Αερολιμένας Κοζάνης «Φίλιππος» (συντομογραφίες: IATA: KZI, ICAO: LGKZΥΠΑ: ΚΑΚΖΦ) βρίσκεται στη θέση Πετρανά, 4 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά από την πόλη της Κοζάνης, σε υψόμετρο 634 μέτρα και λειτουργεί από το 1950. Το εμβαδόν των κτιριακών του εγκαταστάσεων είναι 400 τ.μ. Είχε δημιουργηθεί μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο για να εξυπηρετεί στρατιωτικές πτήσεις, ενώ στην ίδια θέση λειτούργησε στρατιωτικό αεροδρόμιο κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι εγκαταστάσεις που διαθέτει είναι υποτυπώδεις και δεν εξυπηρετούν μεγάλα αεροσκάφη. Την ιδιοκτησία του έχει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και χειριστής του είναι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Διαθέτει έναν ασφάλτινο διάδρομο προσαπογειώσεων με κατεύθυνση 14/32 και μήκος 1.822 μέτρα, ο οποίος έχει να συντηρηθεί από το 1970 (!) και οι υπόλοιπες υποδομές συντηρούνται στοιχειωδώς. Να σημειωθεί πως το αεροδρόμιο διαθέτει παράλληλο τροχόδρομο, ο οποίος είναι ανενεργός εδώ και χρόνια και επαρκή έκταση για την ανάπτυξη νέων εγκαταστάσεων για όποιον επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί. Μέρος των πρώην στρατιωτικών εγκαταστάσεων χρησιμοποιεί το εποχικό «απόσπασμα πυροσβεστικής». Στο αεροδρόμιο εργάζονται έξι μόνιμοι υπάλληλοι της Πολιτικής Αεροπορίας και τρεις συμβασιούχοι εταιρίας handling. Τα τελευταία χρόνια τα δρομολόγια βρίσκονται υπό καθεστώς άγονων γραμμών και η εταιρία που εξυπηρετεί τρεις φορές την εβδομάδα με επιβατικές πτήσεις είναι η Astra Airlines. Το αεροδρόμιο παρουσιάζει μια από τις χαμηλότερες επιβατικές κινήσεις στη χώρα.

Με αυτά τα δεδομένα μπορούμε να κινηθούμε στους εξής άξονες:

Το αεροδρόμιο Κοζάνης

  • να γίνει Κέντρο Γενικής Αεροπορίας

  • να προσελκύσει Σχολές Εκπαίδευσης Πιλότων και να καταστεί οργανωμένο Κέντρο Εκπαίδευσης Χειριστών και Μηχανικών Αεροσκαφών και

  • να αναπτύξει μηχανισμούς και υποδομές προκειμένου να γίνει αεροπορική πύλη εισόδου της χώρας στη Γενική Αεροπορία.

Το αεροδρόμιο της Κοζάνης ως Κέντρο Γενικής Αεροπορίας

Η Γενική Αεροπορία στην Ελλάδα ήταν πάντα το «παραπαίδι» της Πολιτικής Αεροπορίας και αντιμετωπίζεται σε αρκετές περιπτώσεις από την ΥΠΑ με «υποτιμητικό» τρόπο. Κι όμως χρόνο με το χρόνο και με δειλά βήματα οι ιδιοκτήτες των αεροσκαφών Γενικής Αεροπορίας προσπαθούν να κρατήσουν το «χόμπι» τους και τα καταφέρνουν παρά τις αντιξοότητες και την οικονομική κρίση. Ωστόσο η είσοδος της «Fraport» στην εγχώρια αεροπορική αγορά έκανε ακόμη πιο δύσκολη την κίνηση των υπερελαφρών και ελαφρών αεροσκαφών στα ελληνικά αεροδρόμια, προκάλεσε προβλήματα στην εκπαίδευση των χειριστών στις σχολές, ταυτόχρονα όμως μεγάλωσε την αναγκαιότητα εύρεσης μιας «βάσης» στη χώρα, η οποία θα εξυπηρετεί σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα τα αεροσκάφη γενικής αεροπορίας.

Αυτή την αναγκαιότητα εισέπραξε ο Δήμος Κοζάνης κατά την προηγούμενη Δημοτική θητεία και τώρα πρέπει να διεκδικήσουμε την δημιουργία Κέντρου Γενικής Αεροπορίας στο αεροδρόμιο Κοζάνης, το οποίο θα εξυπηρετεί, από την Ανατολή μέχρι και δύο ώρες μετά τη Δύση του ηλίου αεροσκάφη, παρέχοντάς τους όλες εκείνες της απαραίτητες υποδομές και λειτουργίες σύμφωνα πάντα με τις διαδικασίες και τη σχετική νομοθεσία. Ειδικά όσον αφορά στη Βόρεια Ελλάδα, η Κοζάνη μπορεί να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των χειριστών και ιδιοκτητών υπερελαφρών και ελαφρών αεροσκαφών και να δημιουργηθεί το πρώτο αεροδρόμιο στη χώρα που να τους εξυπηρετεί.

Το Κέντρο Γενικής Αεροπορίας μπορεί να λειτουργήσει ως:

  • Αεροδρόμιο στάθμευσης και διανυκτέρευσης αεροσκαφών

  • Αεροδρόμιο στάσης για ανεφοδιασμού αεροσκαφών γενικής αεροπορίας

  • Αεροδρόμιο εισόδου στη χώρα αεροσκαφών γενικής αεροπορίας

  • Αεροδρόμιο διοργάνωσης αγώνων αεροσκαφών και αεροπορικών εκδηλώσεων

Το αεροδρόμιο Κοζάνης ως Κέντρο Εκπαίδευσης Χειριστών Αεροσκαφών

Το αεροδρόμιο της Κοζάνης όμως, μπορεί να προσελκύσει και σχολές εκπαίδευσης πιλότων που λειτουργούν στη χώρα και αυτήν τη στιγμή είτε αντιμετωπίζουν πρόβλημα στέγασης λόγω επέκτασης των δραστηριοτήτων τους είτε πρόβλημα αναζήτησης στέγης λόγω της εισόδου της αύξησης των τελών της «Fraport».

Ήδη τα αποτελέσματα και τα οφέλη με την παρουσία της Egnatia Aviation είναι πολύ θετικά και ελπιδοφόρα για την περιοχή. Είναι κρίσιμο να μπορέσει να αναβαθμιστεί το αεροδρόμια ώστε να παρέχει τις ανάλογες υπηρεσίες.

Ζητάμε

  1. Το Δημοτικό Συμβούλιο να υιοθετήσει την παραπάνω πρόταση και ο Δήμος Κοζάνης να θέσει ως προτεραιότητα την παραπάνω στρατηγική.

  2. Να ενημερωθούν άμεσα και να συνδράμουν στην παραπάνω προσπάθεια και άλλοι τοπικοί φορείς (περιφέρεια, επιμελητήρια, βουλευτές κ.λ.π.)

  3. Να γίνουν εκ μέρους του Δημάρχου Κοζάνης όλες οι ενδεδειγμένες κινήσεις ώστε το αίτημα του Δήμου Κοζάνης να προωθηθεί σε όλους τους αρμόδιους και εμπλεκόμενους φορείς.

Συνημμένο: Πρόσφατο άρθρο μας σχετικά με την αξιοποίηση του Αεροδρομίου.

Για την Δημοτική Κίνηση ‘Κοζάνη Τόπος να ζεις’

Λευτέρης Ιωαννίδης

 

29 σχόλια

    • Πες στην εταιρεία να φύγει τότε μέχρι να γίνει ο δρόμος και μαζί και τα ωραία τους τα λεφτά για την Κοζάνη.

  • Πάντα το πίστευα ότι ο Λευτέρης δεν κάνει δήμαρχος παρά το γεγονός ότι τον ψήφισα αλλά είναι καλός για αντιπολίτευση . Αυτοί οι αριστεροοικολογοι δεν κάνουν για εξουσία γιατί βγάζουν τις ιδεοληψίες τους , έπρεπε να κάνω το λάθος να τους δω για να είμαι 100% απόλυτος . Ναι όμως τώρα που είναι αντιπολίτευση ο Λευτέρης έγινε και πάλι δραστήριος

  • επειδή έχετε μαζευτεί όλοι οι ανίδεοι εκεί, δεν καλείτε και τον Αερολιμενάρχη και κάποιον εκπρόσωπο της ΥΠΑ, να σας πει πως έχουν τα πράγματα και τι μπορείτε να διεκδικήσετε;

    • Τόσο ανίδεοι που μία εταιρεία εκπαίδευσης πιλότων λειτουργεί με 100 πιλότους στο αεροδρόμιο. Δεν είμαι σίγουρος ποιος είναι ο ανίδεος

    • Εχεις απόλυτο δικιο, τέτοια έλεγε και πριν λίγα χρόνια πως θα έρθει μια σχολή πιλότων στην Κοζάνη και θα ερχόταν κάτι πιλότοι από αλλες χωρες.Σιγά να μη το τρώγαμε το παραμύθι.

  • Τελικά δεν είναι λίγοι σ’ αυτή την πόλη που δε θέλουν δρόμους, αεροδρόμια, πάρε δώσε με τον έξω κόσμο. Θέλουν να ζουν μόνοι τους στο μικρόκοσμό τους και στη μιζέρια τους. Ας μην ανυπομονούν σύντομα, πάλι θα γίνει και αυτό.

  • Όχι να μας πει ο πρώην Δήμαρχος πως γνώριζε ότι μια εταιρεία όπως η Εγνατία θα είχε ανάγκη επέκτασης γιατί στο αεροδρόμιο της Καβάλας είχε πιάσει ταβάνι.

    Δε το ήξερε, δε πήγε ποτέ ο Δήμαρχος να τους βρει, αυτές οι εταιρείες έχουν ευτυχώς την ικανότητα να κάνουν πλάνα και επαφές.

    Το λογικό είναι η εταιρεία αναζητώντας το επόμενο αεροδρόμιο που θα πάει να εξέτασε όλες τις πιθανές επιλογές και στη συνέχεια να ήρθε σε επαφή με τις αρμόδιες αρχές σε κάθε αεροδρόμιο πριν επιλέξει..

    Μη μας λες τώρα ότι ξυπνήσατε ένα πρωί εκεί στην Κίνηση και είπατε πάμε να κάνουμε μια επαγγελματική πρόταση στην Καβάλα να επενδύσουν τα λεφτά τους στο αεροδρόμιο μας.

    Απλώς ήσουν δήμαρχος τη σωστή στιγμή για να πεις εσύ το ΝΑΙ…

    Άιντε πια με την ιστορία ότι μας φέρατε και αεροπλάνα..

    https://kozan.gr/archives/251124

    Άλλωστε στο παραπάνω βίντεο ο ιδιοκτήτης από το 27′.40 αναφέρει το πως επελέγη το αεροδρόμιο, ήξερε τι έψαχνε και τα αεροδρόμια είναι μετρημένα κουκιά..

    Από το 31′ λέει ξεκάθαρα πως έκαναν την έρευνα τους και έτσι κατέληξαν στο να απευθυνθούν στην ΥΠΑ και μετά αφού ολοκλήρωσαν τις διαδικασίες ήρθαν πλέον εδώ..

    Ο Δήμος λογικά μάλλον απλώς τους έδωσε την ευχή του, άλλωστε αφού είχαν την άδεια της ΥΠΑ..

    Πόσο σανό πια;

    • Την Εγνατία την έφερε ο Ιωαννίδης με πολύ προσωπική δουλειά και επαφες. Το ότι κερδίσατε τις εκλογές δεν σημαίνει ότι μπορείτε να αλλάξετε την ιστορια. Φαντάζομαι το επιχειρημα της σύμπτωσης ισχύει και για τα έργα ΕΣΠΑ που έκανε ο δήμος. Αυτά που πουλουσατε για το δήμαρχο των έργων. Οποίος και να ήταν με το ΕΣΠΑ μεγάλα έργα θα εκανε. Τι οχι;

      • Υπάρχει κάποιος που έχει αντίρρηση πως ο Ιωαννίδης έτρεχε να φέρει την Egnatia;

        Κανένας, άλλωστε απόδειξη του φόρτου εργασίας του είναι ότι δε κατάφερε να κάνει τίποτα άλλο στο υπόλοιπο διάστημα της θητείας του.

        Αν περίμεναν οι επιχειρηματίες να ξυπνήσουν οι δημοτικοί προύχοντες θα τα είχαν κλείσει καιρό πριν τα μαγαζάκια τους..

        Άλλωστε στην τελική ανάμεσα στον ιδιοκτήτης μιας επιτυχημένης εταιρείας και ενός δημάρχου που τον έστειλαν σπίτι του, μάλλον θα προτιμήσω να πιστέψω τον πρώτο που έχει να επιδείξει έργο με τη δημιουργία μια μεγάλης εταιρείας.

    • Στο αεροδρόμιο Φίλιππος της Κοζάνης έφτασε το πρωί της Πέμπτης το πρώτο αεροπλάνο δοκιμαστικών πτήσεων της Egnatia Aviation με πλήρωμα της Καβάλας, έδρας της εταιρίας. Συνολικά θα έρθουν έξι αεροπλάνα για τη πτητική εκπαίδευση των πιλότων, η οποία ξεκινά στις 26 Ιουνίου.

      Ο Δημήτρης Λυμπεράκης , διευθύνοντας σύμβουλος της Egnatia Aviation μίλησε για μια χαρούμενη μέρα για την εταιρία και την πόλη της Κοζάνης με την άφιξη του πρώτου αεροπλάνου στο αεροδρόμιο της πόλης. Μέχρι τις 26 Ιουνίου θα έρθουν και τα υπόλοιπα αεροπλάνα, ενώ ως τότε θα γίνουν απαραίτητα έργα υποδομής και συντήρησης στο αεροδρόμιο.

      «Τα επόμενα 2-3 χρόνια θα γίνει μια βάση με 180 μαθητές και 12 αεροπλάνα» ανέφερε ο κ. Λυμπεράκης και ως το 2021 θα έχουν ολοκληρωθεί και τα υπόλοιπα έργα που έχουν προγραμματιστεί. Ιδιαίτερα ευχαρίστησε το Λευτέρη Ιωαννίδη που ήταν δίπλα στις προσπάθειές τους και είχε προτείνει ως εναλλακτική βάση αυτή της Κοζάνης δίπλα στης Καβάλας μιλώντας για έναν αυτοδιοικητικό με όραμα για τον τόπο του.

      • Τώρα τα θες και τα λες αυτά;
        Δηλαδή τι έκανε ο Ιωαννίδης; Τους ετοίμασε οικονομοτεχνική μελέτη προσπαθώντας να τους πείσει να επενδύσουν στην Κοζάνη ή τους παραχώρησε το αεροδρόμιο που ανήκει στην ΥΠΑ;

        Πόσο αστείος πρέπει να είσαι για να τα γράφεις αυτά;
        Πήγε ο Δήμαρχος τους το πρότεινε και είπαν αυτοί, Ναι ρε πως δε το είχαμε σκεφτεί τόσο καιρό να επεκταθούμε στην Κοζάνη..

        Δεν απάντησες ποτέ στην αρχική ερώτηση..

        Πως ήξερε ότι είχαν ανάγκη το αεροδρόμιο; Δεν το ήξερε..

        Τα άλλα είναι για να κοροϊδεύεις τις μάζες. Και το πιο πιθανό να έχει πείσει και σένα ότι ήταν έργο του, αν είσαι ένας από τους άεργους του συνδυασμού.. Γιατί όποιος έχει διευθύνει έστω περίπτερο καταλαβαίνει πως όσα γράφεις απλά μειώνουν την επιχειρηματική ικανότητα του Λυμπεράκη, καθώς με τα λεγόμενα σου περίμενε τον αυτοδιοικητικό με το όραμα να του πει πως θα βγάλει λεφτά..

        Ξέρεις κάτι; το αποτέλεσμα μετράει, όπως και στη μπάλα.. πήγατε στα αποδυτήρια με γκολ από ομάδα που είχαμε αποσύρει οι πολίτες γιατί συνειδητοποιήσαμε πως το λάθος της παράταξης Μαλούτα είναι λιγότερο κακό από εσάς..
        Το μη χείρον βέλτιστον ισχύει στην περίπτωση σας και αυτό σας πληγώνει…

  • Ακόμα αεροβατειτε..! Προσγειωθείτε και λίγο στην πραγματικότητα και μην ευτελίζετε την αριστερά με τις αερολογίες σας. Το αεροδρόμιο μας αν δεν μπει στον κεντρικό εθνικό σχεδιασμό για την εξυπηρέτηση και των Βαλκανίων γειτόνων μας πρέπει να σχεδιαστεί ουσιαστικά και με ασφάλεια μόνο για την περιφέρεια μας τουλάχιστον ..!

    • Η εκπαίδευση πιλότων ήδη γινεται. Θα το πιστεύες πριν 2 χρόνια; Σχέδιο και δουλειά θέλει όπως έκανε ο Ιωάννιδης. Αν νομίζεις ότι θα γίνει ποτέ μεγάλο αεροδρόμιο με πολλές πτήσεις απο τα Βαλκάνια τότε άλλος αεροβατει μαλλον. Α και αριστερός είναι ο Μαλουτας, σοσιαλιστής για την ακρίβεια. Ο Ιωάννιδης είναι οικολογος. Εξού και φέρνει μια τέτοια αναπτυξιακή και φιλελευθερη πρόταση

  • Αντί να γράφετε οτι ναναι ρωτήστε τον ίδιο τον κ. Λυμπερακη πως ήρθε στην πολη.. κυκλοφορεί άναμεσα μας και ο άνθρωπος το λεει Ξεκαθαρα. Ο Λευτέρης ηρθε στην Καβάλα και μας βρήκε.. Δεν κάνει κόπο να τον ρωτήσετε. Και όσο και να θέλουν κάποιοι να το υποβαθμίσουν η έλευση τετοιες εταιρίας στην πολη μονο θετικά μπορει να εχει. Ας σταματησουμε το μηδενισμό των πάντων. Ας χτίσουν σε οτι βρήκαν.. με το να γκρεμίζεις, μονο πισω πηγαινεις..

  • χ…………….τι έκανε ο Ιωαννίδης και τι δεν έκανε ο μαλουτας, Βάλτε τα δυνατά σας όλοι μαζί να αναπτυχθει το αεροδρόμιο και αφήστε μας ήσυχους, άιντε σας βαρεθηκαμε ολους

  • Κανένας, άλλωστε απόδειξη του φόρτου εργασίας του είναι ότι δε κατάφερε να κάνει τίποτα άλλο στο υπόλοιπο διάστημα της θητείας του.

    Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχ εισαι πολυ ωραιος να μας λες συχνα και αλλα τετοια εχουμε αναγκη απο γελιο

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.