Το Δ.Σ. της Ένωσης Καθηγητών Αγγλικής Δυτικής Μακεδονίας, μετά τις πρόσφατες προτάσεις του ΙΕΠ που είδαν το φως της δημοσιότητας περί υποβάθμισης του μαθήματος της Αγγλικής γλώσσας σε μάθημα επιλογής στις Β και Γ τάξεις του Γενικού Λυκείου, ψηφίσαμε ομόφωνα το παρακάτω υπόμνημα:
Η διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας σε όλες τις βαθμίδες του ελληνικού σχολείου αποτελεί αδήριτη αναγκαιότητα για να καλύψει διαφορετικές πτυχές του γνωστικού αντικειμένου αλλά και των κοινωνικών, πολιτισμικών, ανθρωπιστικών διαστάσεων της γλώσσας. Η Αγγλική γλώσσα την εποχή της παγκοσμιοποίησης είναι πασιφανές ότι αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της ολοκληρωμένης εκπαίδευσης ενός ατόμου και ό,τι άλλο αποτελεί σύγχρονο αναλφαβητισμό. Ως παγκόσμια lingua franca η αγγλική γλώσσα χρησιμοποιείται σε όλον τον πλανήτη και σε κάθε πεδίο της ανθρώπινης δραστηριότητας.
Οι μαθητές στο Λύκειο έχουν κριτική ικανότητα και μπορούν να εμβαθύνουν στην γλώσσα και να αξιοποιήσουν πλήρως τις γνώσεις που απόκτησαν τις προηγούμενες χρονιές. Αυτό τους είναι απαραίτητο και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπου καλούνται να ανταποκριθούν σε ορολογία και βιβλιογραφία στην Αγγλική γλώσσα, αλλά και στην ακαδημαϊκή τους καριέρα, όπου όπως είναι γνωστό οι περισσότερες πηγές και η επικοινωνία στα αγγλικά αποτελεί μία από τις βασικές ικανότητες της δια βίου μάθησης.
Ως εκπαιδευτικοί της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης εκφράζουμε την κάθετη αντίθεσή μας σε οποιαδήποτε σκέψη μείωσης ωρών διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας, σε οποιαδήποτε βαθμίδα, και ειδικά στο Γενικό Λύκειο. Η θυματοποίηση της ευρωπαϊκής διάστασης του ελληνικού σχολείου καθιστώντας το άνισο εταίρο στο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό γίγνεσθαι μας βρίσκει απερίφραστα ενάντιους.
Γι’ αυτό, λοιπόν ζητούμε:
-
Τη θέσπιση της διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας ως υποχρεωτικού μαθήματος σε όλες τις τάξεις του Λυκείου.
-
Τη συγγραφή βιβλίου για το Λύκειο το οποίο θα διανέμεται δωρεάν σε όλους τους μαθητές.
-
Την παροχή δυνατότητας στους μαθητές Λυκείου προετοιμασίας για τις εξετάσεις των Αγγλικών ως ειδικού μαθήματος για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις εντός του σχολικού ωραρίου από τους καθηγητές τους, χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγουν στα φροντιστήρια.
-
Αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος των Αγγλικών σε όλες τις βαθμίδες, με σκοπό την οικονομική ελάφρυνση των οικογενειακών προϋπολογισμών και την αναβάθμιση του μαθήματος σε εφαλτήριο για γνωστική επάρκεια, πολύπλευρη παιδεία και επαγγελματική σταδιοδρομία.
Με εκτίμηση,
Για το Δ.Σ. της Ένωσης
Η Πρόεδρος Η Γενική Γραμματέας
Πλήινα Φωτεινή Μπουμπουρέκα Παρασκευή
Και που υπαρχεται δεν τρεχει τιποτα εχεται καταφερει μεσα απο την δημοσιουπαλληλικη νοοτροπιασας το μαθημα σας να ειναι διαλειμμα για τα παιδια που προσφευγουν στα φροντιστηρια εδω και χρονια
Οντως ετσι ειναι.Τοσα χρονια κανουν τα παιδια Αγγλικα στο σχολειο γιατι δε κοιτατε να τους τα μαθαινετε σωστα να μη τρεχουν στα φροντηστηρια?Μονο στην Ελλαδα γινεται αυτο!!!!
Η πληροφορική εκτός, τα αγγλικά εκτός, να δούμε τι θα μένει
Αν διδασκόταν σωστά δεν θα μειωνόταν..
Η υποκρισία ορισμένων σχολιαστών δεν έχει όρια. Για όλα φταίνε πάντοτε οι εκπαιδευτικοί. Εσείς λοιπόν που σχολιάζετε αρνητικά είδατε τα παιδιά σας να στρώνονται στο διάβασμα; Είναι σίγουρο πως αν διάβαζαν από το δημοτικό που διδάσκονται τα αγγλικά το επίπεδό τους μέχρι το τέλος των σπουδών τους στη μέση εκπαίδευση θα ήταν τουλάχιστον Β2. Αντί να απαιτείτε να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας των αγγλικών, η γνώση των οποίων είναι κάτι περισσότερο από απαραίτητη στη σύγχρονη εποχή, ζητάτε τη μείωσή τους. Τι αγραμματοσύνη!
1ον δε ζηταμε τη μειωση τους.
2ον τελειωσα πριν λιγα χρονια το σχολειο και ξερω ακριβως πως γινεται το μαθημα των Αγγλικων μεσα στην ταξη και το βλεπω τωρα και στα παιδια μου.
3ον το να μη γινεται σωστο μαθημα στα σχολεια και να τρεχουν ολοι στα φροντηστηρια εξυπηρετει παρα πολλους
4ον ο ιδιος καθηγητης στο σχολειο το κανει αλλιως το μαθημα και στο φροντηστηριο αλλιως γιατι ομως?
5ον οι ωρες ακομα και να τριπλαστιαστουν σωστο μαθημα Αγγλικων δε προκειτε να γινει ποτε στα σχολεια
@Νάνσυ Μου επιβεβαιώνεις τα γραφόμενά μου. Εκτός από τα αγγλικά χρειάζεται αύξηση των ωρών και στη γραμματική (π.χ. πρόκειται με αι και όχι με ε όπως το έγραψες εσύ). Γράφεις 1ον – 5ον και σε όλα είσαι τόσο εμπαθής με τους εκπαιδευτικούς που δείχνει πως έχεις πολλά μαθητικά απωθημένα. Ίσως και να ζηλεύεις που δεν κατάφερες να γίνεις εκπαιδευτικός. Ξυδάκι!!!
Εκανα ενα ορθογραφικο λαθος λογω κεκτημενης ταχυτητας και βρηκες να πιαστεις απο αυτο.Τοσο δυσκολο ειναι να γινεται το μαθημα οπως γινεται στα φροντηστηρια, να μη πηγαινουν χαμενες οι ωρες των Αγγλικων και να πρεπει τα παιδια να τρεχουν στην παραπαιδεια?Μολις σας πουν κατι αμεσως σας ζηλευουμε που δε γιναμε εκπαιδευτικο???χαχα καημενοι…ελα να βγαλουμε τα πτυχια μας να δουμε ποιος το εχει πιο μεγαλο!!!
Αυτο καταλαβες?
Ευτυχώς που οι παραπάνω σχολιαστές έμαθαν καλά τα ελληνικά,γεγονός που αποδεικνύεται από την ολόσωστη ορθογραφία.
Οποιος δεν εχει επιχειρηματα πιανετε σε ενα ορθογραφικο λαθος…Συγχαρητηρια για την ορθογραφια σας λοιπον….