Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ένας κύκλος επιμορφωτικών συναντήσεων με τους Μαθηματικούς, καθηγητές/τριες Γυμνασίων της Π.Ε. Κοζάνης. Βασικός σκοπός της επιμόρφωσης ήταν η διδασκαλία των ρητών αριθμών και ειδικά των κλασμάτων με βάση την κατανόηση των μαθητών και όχι τη στείρα μάθηση και χρήση κανόνων από αυτούς, καθώς οι έρευνες δείχνουν ότι τόσο τα παιδιά όσο και οι ενήλικες δυσκολεύονται να κατανοήσουν τις διάφορες πλευρές των ρητών αριθμών.
Οι εκπαιδευτικοί κατά τις δεκαεπτά ώρες δια ζώσης συναντήσεων ενημερώθηκαν για θέματα που αφορούν τη διδασκαλία των ρητών αριθμών, όπως παρανοήσεις των μαθητών, αναπαραστάσεις των εννοιών, χρήση και κατασκευή λεκτικών προβλημάτων, εκτιμήσεις και νοεροί υπολογισμοί. Επίσης αντάλλαξαν απόψεις, προβληματίστηκαν για τη διδακτική πρακτική τους, εκπόνησαν και παρουσίασαν σχέδια μαθήματος για τη διδασκαλία των κλασμάτων με στόχο αυτά να υλοποιηθούν στα σχολεία τους, επ’ ωφελεία των μαθητών τους.
Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του επιμορφωτικού προγράμματος ήταν ευθύνη του Χαράλαμπου Λεμονίδη, καθηγητή της Διδακτικής των Μαθηματικών στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου Μαθηματικών του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Μακεδονίας.
Ευχαριστίες αξίζουν τόσο στον κ. Λεμονίδη για τη σημαντική συμβολή του στην υλοποίηση του προγράμματος όσο και στους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες εκπαιδευτικούς Μαθηματικούς που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση και εργάστηκαν δημιουργικά και συνεργατικά κατά τη διάρκεια του προγράμματος, αποβλέποντας στην ανανέωση των διδακτικών τους πρακτικών και κατά συνέπεια στην μεγιστοποίηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων.
Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Μαθηματικών
Ζαφείρα Μπαλαμπανίδου