Είχαμε πρόβα στο φουαγιέ της αίθουσας τέχνης. Εμείς, οι σπουδαστές του τρίτου κύκλου των θεατρικών εργαστηρίων ενηλίκων του Δη.Πε.Θε. Κοζάνης. Στη σκηνή ετοιμαζόταν το σκηνικό για την παράσταση «Η απειλή». Δέος! Δεκάδες σωσίβια που έχουν έρθει από την Λέσβο. Μουδιασμένοι ξεκινήσαμε το μάθημα. Στο διάλλειμα, συζητούσαμε για την άλλη “απειλή”. Για το δημοσίευμα που εμπλέκει την καλλιτεχνική διευθύντρια του Δη.Πε.Θε. Κοζάνης.
Ενός Δη.Πε.Θε., που στο τιμόνι του, βρίσκονται άνθρωποι που αγκαλιάζουν τους σπουδαίους καλλιτέχνες, την ερασιτεχνική δημιουργία, τις δράσεις των πολιτιστικών συλλόγων, την διαφορετικότητα, που προάγουν τον εθελοντισμό και στηρίζουν τις καλλιτεχνικές πρωτοβουλίες στην περιοχή. Οι άνθρωποι του Δη.Πε.Θε., με διαχρονική αξία στο χώρο, με μια παρουσία αξιοπρεπή, σεμνή και ουσιαστική, με πολύπλευρες συνεργασίες, με την αρχοντιά μιας υπαρκτής και αναγνωρισμένης προσφοράς, είναι οι άνθρωποι που αγαπούν τη δουλειά τους και την υπηρετούν με πάθος.
Ο χώρος του πολιτισμού χρήζει άλλους χειρισμούς. Ανεξάρτητα από σκοπιμότητες και μικροκομματικά συμφέροντα. Οφείλουμε την ενίσχυση της πολιτιστικής δραστηριότητας χωρίς θορυβώδεις αντιπαραθέσεις , δίχως το αβυσσαλέο έλλειμμα εμπιστοσύνης.
Η παιδεία, η καλλιέργεια και η παραγωγή κουλτούρας ας είναι το μέλημα όλων όσοι εμπλέκονται στα κοινά. Δείγματα πολιτισμού είναι και το ήθος, η αλληλεγγύη και ο σεβασμός.
Καλό θα ήταν λοιπόν, όλοι να στηρίζουμε αυτές τις δράσεις και τις επόμενες που θα επακολουθήσουν, γιατί «αν χάσουμε τον πολιτισμό μας, είμαστε κανείς».
Αλεξία Αντωνιάδου, Σοφία Αντωνίου, Κωνσταντίνα Βαϊνά, Δομινίκη Βασιλοπούλου, Πελαγία Γιαλλουράκη, Φωτεινή Γούλκα, Φώφη Ζαγορίτου, Σόνια Κούτσιανου, Βάϊα Λαμπροπούλου, Κατερίνα Μυλωνά, Τάνια Πάκου, Αργύρης Παπανικολάου , Φωτεινή Πατσιούρα, Θεοδώρα Τσίτσαρη, Ελευθερία Χασιώτη.
Στο τιμόνι βρίσκονται άνθρωποι έμμισθοι, με δωρεάν παραχώρηση κατοικίας κλπ. Η προσφορά είναι αμοιβόμενη.
Αυτή η χώρα ,έπαψε να παράγει το ψωμί της … ο πολιτισμός την μάρανε…
Το ψωμί της ήταν ο πολιτισμός.
Μεγάλα λογια αυτά μας έφαγαν…
Εμμισθος ειναι ο Προεδρος του ΔΗΠΕΘΕ, εμμισθη και μαλιστα καλοπληρωμενη με απειρες διευκολυνσεις η καλλιτεχνική διευθυντρια, εμμισθο και το ΔΗΠΕΘΕ συνολικα με επιχορηγηση του δημου κοζανης (ολων των πολιτων δηλαδη) με εργο που σιγουρα δεν ειναι ανταποδοτικο με σχεση κοστους – οφελους
Ανταποδοτικό θα ήταν αν αναδείκνυε νέα ταλέντα, και προτιμούσε ερασιτέχνες της περιοχής στις παραστάσεις του. Δε λειτουργεί έτσι όμως. Προτιμά την “ασφάλεια” των έμπειρων και καλά αμοιβόμενων ηθοποιών και συνεργατών της συμπρωτεύουσας, από το να δώσει ευκαιρίες σε ντόπιους. Γι’αυτό και έχουν δημιουργηθεί ανεξάρτητες θεατρικές ομάδες από εθελοντές.
Εχετε δουλεψει ποτε στο Δηπεθε Κοζανης? Εχετε δει την ομαδα της διαφορετικοτητας,τη εφηβικη ομαδα ή τη παιδικη? Τα παιδια που ειναι σε αυτες τις ομαδες δεν ειναι απο την κοζανη?Αυτες οι ομαδες δεν ανεβαζουν παραστασεις? Προφανως και συνεργαζονται με ηθοποιους απο την Αθηνα γιατι ποσοι ηθοποιοι μενουν Κοζανη? Ε?
για να το λες αυτο μάλλον δεν έχεις ιδέα τι συμβαίνει στο δηπεθε.
τι συμβαίνει στα χωριά τι συμβαίνει στα τμήματά του. απο τα παιδικά,εφηβικά , ενηλίκων και μια σειρά αλλη απο δράσεις.
Ξέρω πολύ καλά τι συμβαίνει στα χωριά, έκαναν κάποιες δράσεις και αυτό ηταν όλο.
εσυ στη δουλειά σου πηγαλινεις για χαβελέ? ειναι χόμπι αυτο που κάνεις?
(πέρα απο την λάσπη που πετάς)
εσυ στη δουλειά σου πηγαλινεις για χαβελέ? ειναι χόμπι αυτο που κάνεις?
(πέρα απο την λάσπη που πετάς)
Είμαι άνεργη και για χόμπι ασχολούμαι με το ερασιτεχνικό θέατρο
οταν είχες δουλειά δεν πληρωνόσουν πηγαινες για να περάσεις την ώρα σου?
φυσικά και θα πληρωθούν η δουλειά τους ειναι.
τωρα για το τι είσαι εσυ ?ερασιτεχνης ηθοποιος και μιλάς μ αυτο τον τρόπο???
Από που ορμώμενοι οι σπουδαστές των θετρικών εργαστηρίων συνέταξαν και εξέδωσαν αυτή την ανακοίνωση;το σκέφτηκαν όλοι μαζί; ή μήπως ο “σπόρος” έπεσε από άτομο που έχει στενή, στενότατη σχέση, επαγγελματική, με το δηπεθε; επειδή για εμάς τους πολίτες που αγαπάμε και παρακολουθούμε το δηπεθε, (τώρα πλέον από απόσταση) αφού μας “απομακρύνει” με τις επιλογές της καλ/κής διευθύντριας, παρατηρούμε οτι μεταξύ των ατόμων που υπογράφουν,είναι άτομο-α που αμείβονται από το δηπεθε.
στα δυο και πλεον χρόνια που είναι στο δηπεθε η κ. δημοπούλου, συνέχεια, συνέχεια και ανελειπώς, με διαφορες ιδιότητες (ηθοποιός, διδασκαλία και σκηνοθεσίες) δουλεύει στο δηπεθε. ανιδιοτελής, χωρίς σκοπιμότητα και αυθόρμητη ανακοίνωση.
ένας πολίτης αυτής της πόλης, απογοητευμένος και αποστασιοποιημένος πλέον.
Υ.Γ. 1. Μακρυά από μένα κάθε μικροκοματικό συμφέρον.
Υ.Γ. 2. ΚΑΛΌ ΕΊΝΑΙ ΝΑ ΞΕΧΩΡΊΖΟΥΜΕ ΤΙς ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΝ, ΠΟΥ ΞΕΡΕΙ ΚΑΛΑ Η ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ, ΑΠΌ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟ ΑΛΗΘΙΝΟ, ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ
Κανένα μπράβο για την κ.Δημοπούλου για την ομάδα θεάτρου των Α.με.α
Κανένα μπράβο για την παράσταση προς τ’αστρα που για αυτή μιλά όλος ο καλλιτεχνικός κόσμος της Ελλάδας.
Κανένα μπράβο για τις παραστάσεις που προσφέρει το Δηπεθε στην πόλη.
Κανενα μπράβο για τις δρασεις που αφοροουν μειονοτητας,παιδια,εφηβους κτλ.
Αυτοί ειμαστε.Κοζανη ολε.Χτυπάμε αυτους που δεν μας αρέσουν, φιλάμε τις κατουρημένες ποδιες αυτων που μας επωφελούν.
Αυτη ειναι η Κοζανη μας: τα μονα θεατρα που εχουν αξια ειναι αυτα με το κοζανιτικο ιδιωμα.Ιψεν,Φριελ,Καμπανελλης,Σαιξπηρ είναι παρακμή και αθλιότητες.
Αυτη ειναι η Κοζανη μας: “Το Δηπεθε δεν προσφερει θεαμα στο κοινο” την ιδια στιγμη που αριθμεί 10 και παραστάσεις να ανεβαινουν στο σανιδι οχι μονο απο το Δηπεθε αλλα και απο αλλους φορεις.
Μπραβο μας!Μπαβο σε μας! Εμας που ολα αυτα που κανουν για μας τα θεωρουμε αχρηστα.Μπραβο! Οι αλλοι για μας δεν κανουν σωστα τη δουλεια τους.
Μεινετε προσκολημμενοι στο 1990.Συνεχιστε να ειστε συντηριτικοι.Πειτε ναι στον εγωισμο σας και στα στερεοτυπα που θετετε!
Μπράβο σας για το πόσο εκτιμάτε αυτο που γινετε για εσας.
Το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης κάνει ότι και τα άλλα ΔΗΠΕΘΕ. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο. Αφού όλοι ασχολούνται με Ιψεν, Φριελ, Καμπανελλη και Σαιξπηρ, εμείς γιατί να ασχοληθούμε με το παραδοσιακό Κοζανίτικο ιδίωμα; Είναι παρωχημένο…ή αλλιώς, για να ασχοληθείς θα πρέπει και να το γνωρίζεις! Το να διατηρείς ζωντανή την παράδοση δεν είναι συντηριτικο (ή συντηρητικό), είναι χρέος όλων μας, πόσο μαλλον του Δήμου και του ΔΗΠΕΘΕ. Και δε γίνετε (γίνεται) για μας, αλλά για όλους, και ιδιαίτερα τους συνεχιστές, τη νέα γενιά!
Δεν σας ακούσαμε αγαπητοί προβοκάτορες τα προηγούμενα χρόνια, να κατηγορείτε ανθρώπους με ΠΑΧΥΛΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ,δημοσίους υπαλλήλους, που δεν πατούσαν και πολύ στην υπηρεσία τους ή μιντιοπαραγωγούς, να τα παίρνουν συχνά-πυκνά και από το ΔΗΠΕΘΕ…
Τώρα πάει το μέλι, είναι κακιά η καλλιτεχνική διεύθυνση,που παίρνει πολλά, Φαρισαίοι…
Το μόνο που σας αξίζει είναι να κλείσει τελείως το βάζο με το γλυκό. Σφραγίστε το θέατρο, τι το θέλετε?
Κάνεις μεγάλο λάθος αγαπητε-ή, δρυμεία κριτική έχει ασκηθεί και στην προηγούενη διοίκηση, για όλα αυτά που αναφέρεις. Θέλουμε ένα ΔΗΠΕΘΕ που να υπηρετεί τον πολιτισμό του τόπου μας, όχι να πουλά εισαγόμενο πολιτισμό που δεν έχει και την ανάλογη αποδοχή. Το θέατρο είναι λαϊκό θέαμα και αντικατοπτρίζει τον σφυγμό της κοινωνίας. Πετυχημένη είναι μια παράσταση που αρέσει στο κοινό, όχι μια παράσταση που αρέσει μόνο στους κριτικούς.
Πρέπει επιτέλους να τελειώνουμε με τις κλίκες. Αυτό μας έφαγε σε αυτή τη χώρα. Χωρίς να γνωρίζουμε κάποιον, επηρεαζόμαστε από αυτά που μας λέει ο ένας και ο άλλος που είναι στο κοντινό μας περιβάλλον, επειδή έχουν τους δικούς τους προσωπικούς λόγους εμπάθειας και κόμπλεξ, και κατηγορούν συγκεκριμένα πρόσωπα που ζηλεύουν. Πριν κρίνουμε κάποιον, καλό θα ήταν να τον γνωρίζουμε και προσωπικά. Όταν ακούς κάποιον να κατηγορεί κάποιον άλλο, αυτός που απαγγέλει τις κατηγορίες είναι συνήθως άτομο κατώτερο από αυτό στον οποίον απευθυνονται οι κατηγορίες, χαμηλής αυτοεκτίμησης, και κομπλεξικό
τεραστιος μισθος της καλλιτεχνικης διευθυντριας και ενα ΔΗΠΕΘΕ επηχορηγουμενο με τεραστιο ποσο απο το δημο και τους φορους μας παραγει ενα εργο που δεν αξιολογειται με σχεση σχεση κοστους-αποδοσης